آریا بانو

آخرين مطالب

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید گفتگو

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

  بزرگنمايي:

آریا بانو - حسام محمودی می‌گوید حضور در سریال "دل‌دار" فرصت خوبی بود، چرا که به‌خاطر چهره‌اش همیشه نقش‌های مثبت به او پیشنهاد می‌شود.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : حسام محمودی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها با نقشی متفاوت در سریال "دل‌دار" مهمان خانه‌ها می‌شود.
او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص ایفای این نقش و انتخابی که داشته است بیان کرد: نقش سامان، نقش ویژه‌ای است و باید به خاطر آن از برادران محمودی تشکر کنم که اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند. حضور در "دل‌دار" برای من فرصت خوبی بود، چرا که به دلیل ویژگی‌های صورتم همیشه نقش‌های مثبت به من پیشنهاد می‌شود، اما این بار با گریم و نقشی متفاوت حضور دارم.
وی ادامه داد: این که در یک نقش کلیشه بشوی اتفاق خطرناکی است و از سوی دیگر روحیه نسل ما تجربه‌گرا است، بنابراین ترجیح می‌دهم مسیرهای متفاوت را طی کنم تا به نقش‌های متفاوت برسم. من منتظر این فرصت بودم و اینجا این اتفاق افتاد.
بازیگر سریال "لحظه گرگ و میش" درباره تاثیر فیلمنامه روی بازی خود گفت: بخش عمده بازی متکی به فیلمنامه است و آنچه من اضافه کردم در بهترین حالت، روح فیلمنامه را به جسم آن تبدیل می‌کند. در این سریال فیلمنامه حضوری بسیار دقیق دارد. سرخط‌ها را فیلمنامه به من داد، اما این که در دیالوگی ترجیح داده‌ام قرائتی متفاوت داشته باشم دست خودم بود که البته باز در مسیر آنچه در فیلمنامه نوشته شده بود، قابل اشاره است.
محمودی با اشاره به این که در نقش‌آفرینی خیلی به دنبال ما‌به‌ازای بیرونی نیست، اظهار کرد: شخصیتی از جنس سامان خیلی در اطرافم ندیده‌ام، ضمن این که مدل رسیدنم به نقش نیز این‌گونه نیست که از آدم‌های اطرافم برداشت کنم، بلکه ترجیح می‌دهم کاراکتر کاری ویژه انجام بدهد و متفاوت باشد.
این بازیگر در ادامه درباره تاثیر سریال‌های مناسبتی عنوان کرد: این از تیزهوشی تلویزیون است که آگاهانه یا ناآگاهانه در سریال‌های مناسبتی خیلی مانند گذشته به دنبال بیان درس اخلاق به شکل مستقیم نیست و در عوض، آن را در لایه‌های زیرین قرار می‌دهد. در سریال "دل‌دار" صحبت درباره عشق است که همواره جذابیت داشته است و آدم‌ها دوست دارند آن را پیگیری کنند، اما این موضوع در لایه رویی قرار دارد و باقی مسائل اخلاقی در لایه‌های زیرین نهفته‌اند که هم اثرگذاری بیشتری دارند و هم در حافظه مخاطب ماندگار می‌شوند. رعایت این مسئله برای مخاطب هم جذاب است و باعث می‌شود او پای سریال بنشیند. این نشستن پای سفره افطار و تماشای سریال‌های مناسبتی از این دست موجب افزایش مخاطبان تلویزیون می‌شود.
بازیگر "مرگ ماهی" در خاتمه با اشاره به کم‌کاری و گزیده‌کاری خود گفت: اگر قرار باشد مداوم سر کار باشم کارم بسیار سخت می‌شود. ترجیح می‌دهم گزیده و با وسواس کاری را انتخاب کنم و به خودم فرصت بدهم اطرافم را خوب ببینم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی