آریا بانو

آخرين مطالب

جوان‌مرگی هنرمندان موسیقی؛ از ناصر عبداللهی تا بهنام صفوی فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مرگ حق است و هر انسانی روزی با آن مواجه خواهد شد، اما مرگ زود هنگام سخت است؛ آن هم برای هنرمندی که در سال‌های دلپذیر جوانی و در گرماگرم موفقیت، محبوبیت و شهرت، ناگهان اسیر خاک سرد می‌شود.
طی سال‌های اخیر، خبر درگذشت چهره‌های جوان بیش‌تر به گوش می‌رسد؛ از اقشار مختلف هنرمندان سینما تا تئاتر و تلویزیون گرفته تا ورزشکار و دانشمند و موزیسین. هر از گاهی خبر درگذشتی، قشری از جامعه را اندوهگین می‌سازد و امروز، بیست و سوم اردیبهشت‌ماه سال 1398 یکی از همان روزهاست. امروز «بهنام صفوی» خواننده جوان و نام‌آشنای موسیقی پاپ پس از گذراندن دوران طولانی درمان و تحمل درد و رنج عارضه مغزی، دار فانی را وداع گفت. او دنباله جوانان دیگری است که پرونده هنرمندان و خوانندگان جوان حوزه موسیقی درگذشته در سال‌های اخیر را تشکیل می‌دهند. اما این جوانان را بیش‌تر بشناسید.
ناصر عبداللهی
ناصر عبداللهی 10 دی 1349 به دنیا آمد و در 29 آذر 1385 پس از 20 روز کما درگذشت. این خواننده پاپ ایرانی اهل بندرعباس بود. وی ابتدا با ترانه «ناصریا» به شهرت رسید.
ناصر عبداللهی در دهمین روز از دی‌ماه سال 1349 در محله سیدکامل شهر بندرعباس زاده شد. از 13 سالگی به موسیقی علاقه‌مند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.
وی کار حرفه‌ای را به‌طور جدی از سال 1374 خورشیدی آغاز کرد. در سال 1375 همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های «عشق است» و «دوستت دارم» را در این انتشارات ضبط و منتشر کرد. ناصر با انتشارات فوق دچار اختلافاتی شد. پس از آن آلبوم‌های «بوی شرجی» توسط انتشارات شمیم جنوب، «هوای حوا» و «ماندگار» توسط انتشارات آوای نکیسا و پس از مرگ او، آلبوم «رخصت» توسط انتشارات آوای مهر میهن به بازار روانه شد.
بیشتر اشعار ترانه‌های آغازین او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود.
ناصر عبداللهی در سوم آذرماه 1385 در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی‌هوش شد و به کما رفت. به گفته بسیاری او توسط شخصی بنا به دلایل شخصی با ضربات چاقو کشته شده‌ است. او پس از گذراندن 26 روز در کما سرانجام در روز 29 آذر 1385 و در 35 سالگی در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت و در زادگاهش بندرعباس به خاک سپرده شد. تا سال‌ها شایعات فراوانی درباره علت مرگ وی وجود داشت و همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
نیما وارسته
نیما وارسته 16 بهمن 1357 متولد شد و در تاریخ 29 اردیبهشت 1393 درگذشت. او آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده ویولن و کیبورد و سه تار ایرانی بود. از کارهای وی می‌توان به تنظیم آلبوم 85 بنیامین بهادری و کما 2 حمید عسکری اشاره کرد. وی جزو اولین کسانی بود که استودیو دیجیتال را در ایران راه‌اندازی کرد.
نیما وارسته برای خوانندگانی همچون بنیامین بهادری، خشایار اعتمادی، پیام صالحی، وحید حامد، حمید عسکری، سهراب پاکزاد و امیر طبری آهنگسازی و تنظیم کرده است.
وی در 35 سالگی در حال شنا در استخر دچار نارسایی قلبی شد و جان خود را از دست داد.
مرتضی پاشایی
مرتضی پاشایی، 20 مرداد 1363 پا به عرصه هستی گذاشت و در 23 آبان 1393 درگذشت. او خواننده، نوازنده و آهنگساز پاپ ایرانی بود.
پاشایی در سال 1389 با قرار دادن ترانه‌هایش در اینترنت به شهرت رسید. او نخستین آلبوم خود به نام«یکی هست» را در سال 1391 به صورت رسمی منتشر کرد. «اسمش عشقه» و«گل بیتا» دو آلبوم دیگر او هستند که تا پیش از درگذشتش به‌صورت رسمی منتشر نشده‌ بودند و سرانجام آلبوم «اسمش عشقه» در تابستان 94 به‌طور رسمی منتشر شد.
مرتضی پاشایی در پاییز سال 1391 باانتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان دارای آلبوم پاپ ایران پیوست. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به‌عنوان تیتراژ برنامه تلویزیونیِ ماه عسل سال 93 اجرا کرد.
در آذر سال 92 پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی عصر جمعه 16 آبان 93 به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شد. به‌ دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی، پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند بااین‌حال، عصر یکشنبه 18 آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیهٔ مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند.
پاشایی در 13 آبان 1393 به‌علت شرایط وخیم بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و بر اثر این بیماری، صبح روز جمعه بیست‌وسوم آبان 1393 حدود ساعت 10:30 صبح در بیمارستان بهمن تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.
حسن پیغان
«حسن پیغان» چهارم آبان‌ماه سال 1355 به دنیا آمد و هشتم تیرماه 1395 درگذشت.
حسن پیغان خواننده مطرح پاپ، هشتم تیرماه 95 بر اثر ایست قلبی در بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس درگذشت. از این خواننده مطرح کشور چهار آلبوم به نام‌های «پشیمون» «یار منی» «شطرنج» و «دوسم داری» به یادگار مانده است. همچنین حضور در اجرای مشترک قطعه «هموطن» با همخوانی رضا صادقی، فرزاد فرزین و تنی چند از خوانندگان مطرح پاپ اثری ماندگار از وی برجای گذاشت. وی که سابقه کارهای مشترک با زنده یاد ناصر عبداللهی و رضا صادقی را از خود به یادگار گذاشته، در سال‌های پیش از مرگ بیشتر به امر آموزش و اقدامات عام‌المنفعه مشغول بود.
هادی پاکزاد
هادی پاکزاد سال 1361 در مشهد متولد شد و 7 خرداد 1395 درگذشت.
او آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای سبک موسیقی آلترنتیو راک بود. او از سال 1381 فعالیت‌های خود را در حوزه موسیقی آغاز کرد و نخستین آلبوم رسمی‌اش به نام «تاریکی» دی ماه سال 1394 روانه بازار موسیقی کشور شد.
هادی پاکزاد، 7 خرداد 1395 در سن 33 سالگی درگذشت.
حامد هاکان
حامد ذاکری ملقب به حامد هاکان 17 مرداد 1362 در شهرری به دنیا آمد و 12 مهر 1396 در تهران درگذشت. حامد ذاکری معروف به دی جی حامد هاکان خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده سبک پاپ اهل ایران بود.
حامد هاکان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و از سن 6 سالگی خواندن را با اشعار مذهبی شروع کرد و بیشتر به سبک سنتی مشغول بود، اما در 16 یا 17 سالگی به موسیقی پاپ روی آورد. پدر وی محمدعلی ذاکری از روحانیون شهرری است. وی بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه موسیقی سرانجام در سال 1393 موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. گرچه هیچگاه آلبومی به صورت رسمی از او وارد بازار نشد.
تابستان سال 1383 اولین آلبوم خود را با نام قاتل حرفه‌ای با 12 تراک به صورت اینترنتی منتشر کرد. او با این آلبوم به عنوان یکی از سیاه‌خوانان موسیقی پاپ معرفی شد و بعد از آن به دنبال موسیقی الکترونیکی و سازهای مربوط به آن رفت. حامد هاکان در تابستان 1384 آلبوم «قاتل حرفه‌ای 2» را با همکاری محسن چاوشی آماده و روانه بازار کرد و انتشار این آلبوم شهرت وی را دوچندان کرد.
حامد هاکان، در عصر چهارشنبه 12 مهر 1396 در سن 34 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
امید جعفری
در آخرین روز سال 97، امید جعفری، خواننده جوان کشورمان بر اثر بیماری درگذشت. امید، خواننده جوان که اثر معروف او به نام «بر طبل شادانه بکوب» پس از پیروزی‌های ورزشی ایران از تلویزیون پخش می‌شد، بر اثر بیماری درگذشت. وی خواننده قطعات زیاد دیگر از جمله «سمفونی ایران»، «دعا»، «دخترک قالیباف» و «مهر میهن» است.
بهنام صفوی
بهنام صفوی، 15 تیر ١٣6٢ در شیراز متولد شد و امروز 23 اردیبهشت 1398 در اصفهان دار فانی را وداع گفت. او خواننده موسیقی پاپ ایرانی بود. وی پس از تولد به همراه خانواده به بندر ماهشهر رفته و تا 16 سالگی در آنجا زندگی کرد. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران ادامه داد و در تهران اقامت گزید. بهنام موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو آغاز کرد؛ سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. نخستین آلبومش را با نام «عشق من باش» در سال 1388 روانه بازار کرد. برگزاری کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی از فعالیت‌های اوست. سال 1385 قطعه «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش با عنوان «عشق من باش» شد.
بهنام صفوی، خواننده پاپ کشورمان، پس از تحمل 6 سال عارضه مغزی، بامداد امروز در 36 سالگی درگذشت.
وی که از سال 1392 دچار ضایعه مغزی شده بود، با پیشرفت این بیماری در صبح 29 تیرماه 1394 مجبور به عمل جراحی سختی شد. حال بهنام صفوی بعد از عمل در ایران بسیار بهتر شده بود و حتی آلبوم جدید خودش به نام (معجزه) را هم منتشر و کنسرت‌ها و اجراهای زیادی را هم برگزار کرد. همچنین چند تک آهنگ را هم بعد از عمل خود منتشر کرد، ولی در سال 1396 دوباره بیماری بهنام صفوی تشدید شد و این بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پروفسور سمیعی در بیمارستان INI هانوفر آلمان تحت عمل جراحی دوباره قرار گرفت.
بهنام صفوی بعد از عمل جراحی خود در آلمان به ایران بازگشت و دوره‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی و روند ادامه درمان خود را انجام می‌داد که بامداد امروز در سن 36 سالگی در شهر اصفهان دار فانی را وداع گفت.
فارس

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/157741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود