آریا بانو

آخرين مطالب

اگر دنبال لاغری فوری هستید، از دست ندهید! پزشکي

اگر دنبال لاغری فوری هستید، از دست ندهید!

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
اگر دنبال لاغری فوری هستید، از دست ندهید!
k ٢.٣
١
مجله اینترنتی تناسب اندام / لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه‌های بزرگ چند سال اخیر است. تقریبا وارد هر محیطی که شوید کلمه‌های رژیم، کالری، وزن، چاق و لاغر را می‌شنوید. اگر این مسئله دغدغه شما هم هست و نه صرفا برای هماهنگی با استانداردهای جامعه؛ بلکه برای حفظ سلامتی‌تان به فکر کاهش وزن افتاده‌اید، توصیه‌های این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله با 9 روش آسان و عجیب برای کاهش وزن آشنا خواهید شد.
هنگام غذا خوردن پشت میز بنشینید
یکی از روش‌های جالبی که می‌تواند میزان کالری‌های دریافتی شما را کاهش دهد و منجر به لاغری‌تان شود، این است که برای غذا خوردن بنشینید. جالب است بدانید افرادی که ایستاده غذا می‌خورند، اغلب تمرکز کمتری روی پروسه غذا خوردنشان دارند. در حالی که نشستن، به ویژه پشت میز باعث افزایش میزان تمرکز و آرامش بیشتر می‌شود و میزان غذای دریافتی را به اندازه لازم و نه بیشتر از آن خواهد رساند.
به خاطر داشته باشید منظور ما از غذا خوردن پشت میز، میز غذاخوری است نه میز کار. غذا خوردن پشت میز کار و در حین کار کردن منجر به سو هاضمه و چاقی خواهد شد.
لباسی که لاغرتان می‌کند
هیچ وقت در باشگاه ورزشی به خاطر اینکه اضافه وزن دارید، لباس‌های گشاد نپوشید. پوشیدن نیم تنه های زیبا با رنگ های شاد برای افرادی که در ناحیه شکم اضافه وزن ندارند و برای کاهش وزن در سایر نقاط بدن ورزش می‌کنند، انگیزه بیشتری به آن‌ها خواهد داد. خانم‌هایی که اضافه وزنشان در ناحیه شکم متمرکز شده است از تاپ استفاده کنند؛ اما نه مدل گشاد، بلکه مدل‌های فیت. وقتی اضافه وزن را مرتب پنهان کنید، به بودنش عادت خواهید کرد و کم کم کاری برای از بین بردن آن انجام نخواهید داد.
ای آینه سحر آمیز چه کسی لاغرتر است؟
یکی از کارهایی که می‌توانید برای کاهش وزن آسان انجام دهید، این است که جلوی آینه ورزش کنید. اگر دقت کنید تمام باشگاه‌های خوب هم آینه‌های قدی دارند. ورزش کردن جلوی آینه باعث می‌شود در انجام حرکات دقت بیشتری به خرج دهید و ورزش را سرسری انجام ندهید. به خاطر داشته باشید اگر در حین ورزش عرق نمی‌کنید یا خیلی راحت هستید، به احتمال زیاد وزن هم از دست نخواهید داد، چون یا حرکت را درست انجام نمی‌دهید یا روی آن تمرکز ندارید.
ظرف غذای کوچک یا بزرگ؟

اگر بشقاب‌هایی که وعده‌های غذایی‌تان را در آن‌ها سرو می‌کنید بزرگ هستند، بهتر است مواظب باشید. غذا خوردن در ظرف‌های بزرگ باعث می‌شود حجم غذای مصرفی‌تان بیشتر شود. به خاطر داشته باشید می‌توانید از غذاهایی با کالری پایین‌تر و فیبر بیشتر استفاده کنید تا زودتر احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید. سالاد و سبزیجات غذاهایی حاوی فیبر سرشار هستند و به ویتامین رسانی بدن هم کمک خواهند کرد.
بشقابتان چه رنگی است؟
دقت کرده‌اید که رنگ‌های به کار رفته در رستوران‌های فست فود تند هستند؟ این مسئله کاملا بر اساس اصول روانشناسی است. رنگ‌های تند سرعت غذا خوردن را بالا می‌برند و اشتها را افزایش می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید وزنتان کم شود، به رنگ بشقابتان دقت کنید. پیشنهاد ما این است که برای کاهش حجم غذایتان سراغ بشقاب‌هایی با رنگ‌های ملایم و آرام بروید تا آرامشتان موقع غذا خوردن بالا برود و حجم کمتری غذا بخورید.
این گن‌ها معجزه می‌کنند؟
این روزها تبلیغات زیادی برای انواع گن ساخته می‌شود که هر کدامشان ادعاهای عجیب و غریبی دارند. واقعیت این است که برای لاغری می‌توان سراغ مشاهده انواع گن های لاغری هم رفت؛ اما این لاغری تا زمانی ادامه دارد که گن پوشیده باشید. تمام متخصصان دنیا به شما خواهند گفت که کاهش وزن از طریق تغییر سبک زندگی، تغذیه و ورزش امکان پذیر است؛ هیچ کس نمی‌گوید قیمت بالای یک لباس تضمین کننده کاهش وزن یک ماهه شما خواهد شد. بنابراین از گن تنها در شرایطی استفاده کنید که قصد حضور در مهمانی را دارید یا به هر دلیلی می‌خواهید چند ساعتی لاغرتر به نظر برسید. به خاطر داشته باشید پوشیدن گن‌های تنگ برای مدت طولانی روی اعضای بدنتان فشار وارد می‌کند و آسیب رسان خواهد بود.
سرعتتان را کم کنید

آرام غذا خوردن نه تنها به شما امکان می‌دهد غذایتان را به خوبی بجوید و فرایند هضم آن را آسان کنید؛ بلکه منجر به لاغری شما هم خواهد شد. دلیلش هم این است که بین زمانی که غذا را می‌جوید، آن را قورت می‌دهید و مسیر دستگاه گوارش را طی می‌کند، فاصله وجود دارد. اگر تند تند غذا بخورید، فرمان سیری در شرایطی به مغزتان می‌رسد که چند قاشق اضافه‌تر غذا خورده‌اید. بنابراین آهسته غذایتان را بخورید تا وقتی پیغام سیری آماده شد، چند لقمه هنوز در مسر گوارشتان نمانده باشد.
تماشای سریال ممنوع
خوردن وعده شام بسیاری از خانواده‌ها به زمان پخش سریال مورد علاقه‌شان محدود می‌شود. از آن بدتر شرایطی است که خانواده سریال‌های شبکه خانگی را می‌بینند، ساعت پخششان در دست خودشان است؛ اما این ساعت را با زمان غذا خوردن هماهنگ می‌کنند. تحقیقات نشان داده است اگر موقع غذا خوردن تمرکزتان پایین باشد و حواستان را به غذایی که می‌خورید، ندهید چاق خواهید شد. بنابراین جواب دادن به پیامک‌ها، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم و سریال را به زمانی غیر از زمان غذا خوردن اختصاص دهید تا لاغر شوید.
بخوابید و لاغر شوید
معمولا تصور می‌شود خوابیدن و چاقی با هم رابطه مستقیم دارند؛ اما جالب است بدانید اگر به میزان کافی و خوب بخوابید لاغر خواهید شد. تحقیقات نشان داده‌اند نداشتن خواب کافی و با کیفیت باعث می‌شود متابولیسم بدن پایین بیاید. کاهش متابولیسم هم به نوبه خودش منجر به کاهش سرعت فرایند تبدیل کالری به انرژی می‌شود، که در اینجا می‌توانید درباره متابولیسم بدن و ارتباط آن با لاغری بیشتر بخوانید. زمانی که کالری‌ها به انرژی تبدیل نشوند، به ذخایر چربی تبدیل خواهند شد و همین مسئله باعث چاقی افراد خواهد شد.
در عین حال خواب ناکافی میزان انسولین و هورمون کورتیزول را هم افزایش خواهد داد که هر دو مورد از دلایل چاقی هستند.
خواب کافی روی هورمون‌های مرتبط با اشتها، لپتین Leptin و گرلین Ghrelin تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود اشتها در سطح طبیعی خودش باقی بماند. لپتین فرمان سیری را به مغز می‌فرستد.
خواب ناکافی به خوابی گفته می‌شود که زیر پنج الی شش ساعت در طول شب باشد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خداحافظی با کبودی، پف‌ و چین و چروک اطراف چشم!

شما نازا نیستید!

حفظ سلامت بدن خود را با 7 راهکار ساده و اساسی تضمین کنید!

آیا با طب سوزنی می‌توانیم لاغر شویم؟

بهترین فصل برای بچه دار شدن از نظر پزشکی و طب سنتی

خوراکی‌های تلخی که فوق‌العاده مغذی هستند

پیشگیری از ابتلای به بیماری، درمان بیماری یا کاهش عوارض انجام می‌دهیم در راستای خودمراقبتی است.

شیر بُز برای سلامت روده نوزاد مفید است

انتخاب بین بد و بدتر؛ چیپس، پفک یا ذرت بوداده کدام بهتر است؟

چرا نباید قهوه را با معده خالی بنوشید؟

بهترین زمان برای معاینه دندان کودکان سنین 8 الی 10 سالگی است

رژیم غذایی‌ کنترل‌کننده علایم سوریازیس

خطر سزارین در زنان مبتلا به میگرن 15 تا 25 درصد بالاتر است

در تهیه غذاهای مهدکودک‌‌ باید میزان نمک کاهش یابد

آسیب ستون فقرات در اثر کم‌تحرکی و استفاده روزافزون از وسایل دیجیتالی

کشیدن زودرس دندان‌های شیرین باعث اختلال در جویدن می‌شود

آیا باکتری‌های روده در بالا رفتن فشار خون نقش دارند؟

دارویی جدید برای مبتلایان به میگرن مزمن

از خوددرمانی شپش بپرهیزیم

رژیم غذایی مناسب برای سلامت روده

اینفوگرافی/گرمازدگی و راه‌های جلوگیری از آن

سوزش سر دل می‌تواند در اثر کمبود مایعات گوارشی باشد

مصرف بعضی دارو‌ها در دوران بارداری مانع بروز آنانسفالی می‌شود

استفاده زیاد از وسایل دیجیتال به بینایی کودکان آسیب می‌زند

خطر ابتلا به ام‌اس در کودکان چاق 2 برابر سایر کودکان است

رزیم‌های کم‌چرب می‌توانند بر دوره‌های منظم قاعدگی تاثیر منفی بگذارند

11 میوه پرکالری که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند

17 قلم از داروهای تخصصی بیماران ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت است

داروی هورمونی آنابولیک باعث نازایی در مردان می‌شود

احتمال نازایی در زنان سیگاری بین 1/5 تا 2 برابر سایر زنان است

سقط مکرر چرا رخ می‌دهد؟!

حدود 20 درصد زوج‌های کشور نابارور هستند

عوارض تشعشعات خورشیدی/گاز رادون چگونه وارد خانه‌ها می‌شود؟

شپش از طریق شنا و آب استخر منتقل نمی‌شود

خواص منحصر به فرد گیاه «برازمبل» در درمان و ترمیم سوختگی

چند راهکار برای درمان مارگزیدگی

مصرف روزانه مقدار کم نوشابه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

بیماری‌های ناشی از نیش کنه را بشناسیم

6 مزیت تنفس عمیق

ریحان هم آرامش‌بخش است هم ضدآلزایمر

به این 5 دلیل شکر نخورید

مصرف زیادی شکلات و کاکائو باعث حساسیت در کودکان می‌شود

آیا خمیر دندان‌های ذغالی دندان‌ها را سفید می‌کنند؟

دلایل مخالفت جامعه پزشکی با پیوند عضو از محکومین اعدامی

هشدار درباره مصرف مواد غذایی حاوی «شربت فروکتوز»

راهکار‌هایی آسان برای داشتن پوستی شفاف

دلایل ریزش موی خانم‌ها

یک فرد آلوده می‌تواند آب استخر را به صد میلیون تخم انگل آلوده کند

ریزش مو در زنان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد

راهکارهایی برای محدود کردن مصرف شکلات