آریا بانو

آخرين مطالب

آیا رژیم‌مان را در ماه رمضان هم ادامه دهیم؟ پزشکي

آیا رژیم‌مان را در ماه رمضان هم ادامه دهیم؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آیا رژیم‌مان را در ماه رمضان هم ادامه دهیم؟
٥٣٢
٠
باشگاه خبرنگاران / خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره روزه داری و رژیم‌های کاهش و افزایش وزن در ماه رمضان اظهار کرد: افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند با ادامه دادن رژیم‌های غذایی خود، از ماه رمضان به عنوان فرصتی مناسب برای این کار استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: برای افرادی که رژیم لاغری آنها از پیش از ماه رمضان آغاز شده است باید 2 وعده غذایی در نظر گرفته شود تا کاهش وزن چشمگیر در آنها رخ ندهد؛ برای این کار بهتر است در طول این ماه تمام مواد غذایی وعده صبحانه، در وعده افطار مصرف شود، به همین منوال وعده ناهار را هم در وعده سحر استفاده کنیم، در ادامه وعده شام حذف می‌شود، اما اگر نیازی به این وعده غذایی داشتید زمان آن را بین افطار و سحر تقسیم کنید، مطمئن باشید بارعایت تمام نکات حتما کاهش وزن خواهید داشت.
رحمانی گفت: افرا‌د نباید فعالیت‌های فیزیکی روزانه خود را کم یا قطع کنند و مدام در حالت خواب آلودگی و بدون تحرک باشند. با بودن این شرایط فرد کاهش وزن پیدا نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن او هم می‌شود؛ تحقیقات نشان داده است که در این ماه اگر افراد طبق برنامه غذایی مناسبی پیش روند، حتما کاهش وزن 0/5 تا 6 کیلوگرمی خواهند داشت.
وی در ادامه افزود: در صورتی که این مسائل رعایت نشود و مقدار مواد غذای مصرفی و کالری زا بیش از حد معمول باشد فرد دچار اضافه وزن می‌شود. آن مواد حلیم و آش و شعله زرد و تمام مواد قندی است که برای زمان افطار مناسب نیستند و تنها پرکالری و چاق کننده هستند. از طرفی اگر فعالیت روزانه فرد کم و کمتر شود، موجب افزایش ساعات خواب و اختلال‌هایی در وزن فرد می‌شود.
متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی کالری زا را در این ماه محدود کنند و بیشتر سعی بر این داشته باشند که مواد غذایی مفید را در منوی غذایی خود قرار دهند و فعالیت بدنی را همچنان داشته باشند، اما افرادی که زیاد چاق نیستند و اضافه وزن ندارند، می‌توانند در این ماه فعالیت بدنی را کم ولی برنامه غذایی و خواب خود را تغییر ندهند.
رحمانی اظهار کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای ایجاد تعدیل متابولیک در بدن است و می‌توان چربی‌های مازاد که در طول سال در بدن جمع شده‌اند را با داشتن یک برنامه خوب از بین برد.
وی در آخر تاکید داشت: در زمان افطار باید ابتدا شیر گرم و خرما و سوپ و نان سبوس دار مصرف شود و در کنار آن‌ها حتما باید یک منبع پروتئین زا وجود داشته باشد، و هشت لیوان آب هم فراموش نشود و هر 2 ساعت یک بار مصرف شود. نوشیدنی‌های همچون نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار توصیه نمی‌شود. با مصرف نکردن مواد کالری زا همچون زولبیا بامیه و پلو و خورشت و آش و حلیم و مواد قندی و غیره می‌توان به دستگاه گوارش خود استراحت داد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آثاری که تحریم‌های آمریکا بر سلامت مردم ایران دارد

درباره فواید روغن جوجوبا که این روز‌ها سر زبان‌هاست

اگر زود به زود گرسنه می‌شوید، بخوانید

موفق‌ترین عمل پیوند دست جهان توسط جراح ایرانی، به بهانه روز اهدای عضو

چرا بعضی‌ها در ماه رمضان چاق‌تر می‌شوند؟

نقش باکتری‌های روده در بهبود علائم اضطراب

اگر التهاب معده داریم، چه نخوریم و چه بخوریم؟

یکی از عوامل تشدید خطر زوال عقل در میانسالان

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

چند بار دستشویی رفتن در روز طبیعی است؟

روش های آرام کردن قلب های بی قرار

مداوای بیماران کلیوی با کمک سلول درمانی و دارو درمانی

ورزشکاران با این خوراکی افطار نکنند

روز اهدا عضو، روزی برای هدیه دادن زندگی به بیماران

احساس ضعف و بی‌حالی نشانه چیست؟

شیردهی موجب سلامت قلب مادر می‌شود

رمز طول عمر بیماران کبدی

بیماری‌های قلبی و عروقی علت 45 درصد مرگ و میرها در منطقه سیستان

صندل مناسب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست و چگونه انجام مى‌شود؟

وضعیت گوش ها چه نکاتی را درباره سلامتی آشکار می کند؟

چه طور از گوشی استفاده کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد؟

فلوراید با مغزتان چه می‌کند؟

مهمترین علل بروز مشکلات تنفسی و آلرژی‌ها

کدام گوشت برای دیابتی ها مفید است؟

حمله قلبی چه زمانی رخ می دهد؟

چند نکته که باید درباره عینک آفتابی بدانید

نوشیدن چای ترش به کاهش فشارخون کمک می‌کند

سلامت کبد بیماران دیابتی باید به طور مداوم بررسی شود

ویتامین هایی که در فرآیند تهیه لواشک و آلوچه از بین می روند

با خواص جادویی تخم خرفه آشنا شوید

کنکوری‌ها بیخیال این خوراکی‌ها شوند!

صوت/ بلندی یا کوتاهی قد، مسئله این است!

مهم‌ترین علائم سرطان گوارش

چرا پُرکردگی‌های دندان دوام نمی‌آورند؟

آیا روزه‌داری باعث زخم معده می‌شود؟

اگر زیاد گوجه فرنگی مصرف می‌کنید، بخوانید

آیا روزه گرفتن برای گوارش مفید است؟

پوست‌تان را با 5 خوراکی جوان کنید

آنفلوآنزای پرندگان دوباره در ایران شیوع پیدا کرده است؟

کدام بیماری‌ها بیشتر از همه ایرانی‌ها را می‌کُشند؟

سیر تا پیاز نکات غذایی برای دیابتی‌ها

چه کسانی در آینده طاس می‌شوند؟

به جای شکر، عسل بخوریم یا نه؟

هشدار، مراقب وبا باشید!

اینفوگرافی؛ شایع‌ترین بیماری‌ها در بین زنان

با این خوراکی‌ها پیری را به تعویق بیندازید

صوت/ خطرات رژیم‌های غذایی غنی از گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات!

کودکان را با باتری دکمه‌ای تنها نگذارید!

چطور عینک آفتابی تقلبی را تشخیص دهیم؟