آریا بانو

آخرين مطالب

ایرانسرا/ سواحل مازندران و جذابیت‌های تفریحی و گردشگری آن‌ها گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ایرانسرا/ سواحل مازندران و جذابیت‌های تفریحی و گردشگری آن‌ها 12
٩٥
٠
کجارو / در مناطق شمالی کشور، به‌واسطه‌ی موهبت وجود دریای خزر، سواحل زیبا و پرآرامش به تفرجگاه‌هایی برای مسافران تبدیل شده‌اند. استان مازندران بخش بزرگی از سواحل دریای خزر را به خود اختصاص داده و تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری جغرافیای شمالی کشور شده است. در مازندران مجموعه‌ای از چشم‌نوازترین سواحل ایران جا خوش کرده اند که در کنار جذابیت‌های طبیعی، امکانات گردشگری و تفریحی خوبی نیز دارا هستند. برای آشنایی با محبوب‌ترین سواحل مازندران با ما همراه شوید تا در اتمسفر دریا نفسی تازه کنیم و با امکانات تفرجگاه‌های ساحلی آشنا شویم.
منطقه توریستی نمک‌آبرود
امکانات جذاب شهرک توریستی نمک آبرود و ساحل دیدنی آن، این منطقه را به یکی از انتخاب‌های محبوب برای خوش‌گذرانی در بین مسافران شمالی تبدیل کرده است. شهرک توریستی نمک آبرود در استان مازندران، در مسیر چالوس به تنکابن واقع شده و ساحل زیبای آن یکی از روح‌نوازترین قسمت‌های این شهرک محسوب می‌شود و انرژی تازه به آدمی منتقل می‌کند. ساحل نمک آبرود در کنار آرامش و زیبایی، دنیایی از هیجان و تفریح نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
در ساحل طلایی نمک آبرود می‌توانید قدم بزنید، دوچرخه سواری و اسب‌سواری را تجربه کنید و از تقریحات آبی و مهیجی همچون پاراسل، چتر پاراسل، اسکی، قایق‌سواری، شاتل، هاور کرافت و همچنین شنا در پلا‌ژهای مخصوص ساحل نمک‌آبرود لذت ببرید. در این ساحل امکانات اقامتی و رفاهی همچون آلاچیق، کلبه، سوییت، رستوران، بوفه، دوش و سرویس بهداشتی، پارکینگ و… برای مسافران تعبیه شده است.
حدود 6 کیلومتر که از ساحل به سمت مناطق جنگلی پیش بروید، به مجموعه‌ی تفریحی تله‌کابین نمک‌آبرود می‌رسید. این تله‌کابین مسافران را به دو قله‌ی تماشایی و روح‌نواز مدوبن و دیوحمام هدایت می‌کند و در طول مسیر، منظره‌ای فوق‌العاده از سرسبزی طبیعت جنگلی و کوهستانی مازندران و آبی بی‌کران دریای شمالی ایران پیش روی آن‌ها قرار خواهد داد.
در بالا و پایین مسیر این تله‌کابین، مجموعه‌ای از تفریح‌های مهیج برای خوش‌گذرانی وجود دارد. سورتمه، پینت‌بال، کارتینگ، موتور چهارچرخ، شهربازی، زیپ‌لاین، پل معلق، پاراگلایدر، چتر و… از دیگر امکانات مفرح مجموعه تله‌کابین نمک آبرود است.
آدرس: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس به تنکابن
متل قو
سلمان‌شهر یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر است که بیش‌تر افراد آن را با نام متل قو می‌شناسند. این شهر توریستی با امکانات مناسب و تفریحات دلچسب، شیرین‌ترین سفر ساحلی را برای مسافران به ارمغان می‌‌آورد. ساحل ماسه‌ای سلمان‌شهر، یکی از چشم‌نوازترین سواحل مازندران را دارد که مسافران شیفته‌ی زیبایی آن هستند. در پلاژ ساحلی این منطقه با امکانات رفاهی و مفرح دلچسبی روبه‌رو خواهید شد؛ جت‌اسکی، قایق‌سواری، پاراسل، شنا و ورزش‌های ساحلی، نمونه‌ای از تفریحات ساحلی در متل قو است. جنگل‌نوردی در این منطقه را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. در سبزینگی کوه‌های جنگلی البرز، نفس بکشید و آرامش طبیعت را لمس کنید.
از امکانات جذاب متل قو، دو برج دوقلوی پروژه‌ی الماس خاورمیانه است که امکانات رفاهی، اقامتی و تجاری را برای مسافران فراهم کرده است. این دو برج نمادی از متل قو شده‌اند و با نمای چشمگیر خود، به زیبایی سلمان‌شهر افزوده‌اند. کافی شاپ، رستوران، مراکز خرید، هتل، ویلاهای اجاره‌ای و اقامتگاه‌های بومی، از دیگر امکانات رفاهی این منطقه محسوب می‌شود.
آدرس: استان مازندران، جاده چالوس، مسیر چالوس به سلمان‌شهر
مجموعه تله‌کابین رامسر
مجموعه تله‌کابین رامسر دنیایی از تفریح و هیجان را برای مسافران مازندران فراهم کرده است که از جذاب‌ترین آن‌ها، تفرجگاه‌های ساحلی و تفریحات آبی آن است. در ایستگاه پایینی تله‌کابین می‌توانید سری به مراکز خرید این مجموعه بزنید، در رستوران و کافی‌شاپ آن طعم‌های لذیذی را تجربه کنید و در حاشیه‌ی ساحل‌های زیبا و دیدنی این منطقه قدم بزنید.
کشتی تفریحی مایا، اسکی روی آب، شاتل دریایی، جت‌اسکی، قایق‌سواری، چترسواری دریایی و… از تفریحات دلچسب ساحل تله‌کابین رامسر است که لحظاتی خاطره‌‌ساز برایتان رقم خواهد زد. کارتینگ، شهربازی، پل معلق، پینت بال و پیست موتور چهارچرخ از تفریحات مهیجی است که می‌توانید پس از ساحل‌گردی، پیش از سوار شدن به تله کابین، در پایین کوه تجربه کنید. بوفه، پارکینگ، فروشگاه و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات این منطقه‌ی ساحلی رامسر است.
آدرس: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر
پارک آبی رامسر
در مسیر شهرستان رامسر به چابکسر، مجموعه‌ی ساحلی زیبایی به نام پارک آبی رامسر جا خوش کرده است که با امکانات و تفریحات جذاب خود از مسافران دریایی شمال پذیرایی می‌کند. این منطقه با طراحی سبز خود، آلاچیق، رستوران و کافه، جایی برای استراحت و کسب آرامش فراهم کرده است. اگر به‌دنبال تفریح و هیجان نیز هستید، پارک ساحلی رامسر گزینه‌های خوبی برایتان دارد. قایق‌های موتوری، پاراسل، شاتل، جت اسکی و… از لذت‌های فراموش‌نشدنی در این تفرجگاه ساحلی هستند.
آدرس: استان مازندران، رامسر، مسیر رامسر به چابکسر، نرسیده به تله‌کابین رامسر
پلاژ سیترا
مجوعه‌ی گردشگری پلاژ سیترا فرصت خوبی است تا از ورزش‌ها و بازی‌های پرهیجان در سواحل مازندران لذت ببرید. مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا در شهرستان نوشهر واقع شده و مجموعه‌ای جذاب از تفریح‌های ساحلی همچون پاراسل، جت اسکی و… را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
آدرس: استان مازندران، جاده چالوس، مسیر چالوس به سمت نوشهر، مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا
پارک ساحلی چپکرود
یکی از بکرترین و سالم‌ترین سواحل مازندران را باید ساحل چپکرود در شهرستان جویبار دانست. این ساحل با طولی در حدود 18 کیلومتر، 10 راه برای دسترسی به دریای مازندران دارد. این منطقه در فصل‌های سفر، پذیرای مسافران طبیعت‌‌دوست بسیاری است.
پارک ساحلی چپکرود با امکاناتی همچون آلاچیق، وسایل بازی و ورزشی، فوتبال شنی، اتاقک‌های زمستانه و تابستانه، رستوان و… یکی دیگر از مقاصد گردشگری مازندران محسوب می‌شود.
آدرس: استان مازندران، بخش گیل‌‌خوران شهرستان جویبار، پارک ساحلی چپکرود
ساحل سی‌سنگان نوشهر
جنگل هیرکانی و ژوراسیک سی‌سنگان، یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق جنگلی ایران است که در جاده‌ی نوشهر به نور جا خوش کرده است. ساحل این منطقه منظره‌ای دلفریب دارد که زیبایی جنگلش را کامل می‌کند. پیست کارتینگ، موتور چهارچرخ، قایق‌سواری، جت‌اسکی و شاتل دریایی از تفریحات مهیج و آبی این ساحل است.
همچنین می‌توانید در ساحل سی‌سنگان اسب‌سواری را هم تجربه کنید و بعد از جنگل‌نوردی این‌بار در ساحل این سرزمین بهشتی، آرامشی ناب را با هر گام اسب حس کنید. کافه، رستوران، آلاچیق و… از دیگر امکانات ساحل سی‌سنگان است.
آدرس: استان مازندران، 30 کیلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی‌سنگان
سواحل مازندران هر کدام زیبایی منحصربه‌فردی دارند و هرساله جمعیت زیادی از مسافران راهی این مناطق همجوار دریا می‌شوند. در این مطلب، 7 تا از پرطرفدارترین سواحل مازندران را به شما معرفی کردیم. اگر منظره‌ای بهشتی از دیگر ساحل‌های مازندران در ذهن‌تان ثبت شده است، حتماً از این ساحل‌ها برای ما بنویسید. منتظرتان هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/158702/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن