آریا بانو

آخرين مطالب

چرا مردان حلقه ازدواج دست نمی کنند؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چرا مردان حلقه ازدواج دست نمی کنند؟
k ٨.٦
١٥
زندگی ایده آل / حلقه ازدواج یکی از قدیمی ترین سنت های انسانی است.این رسم از زمان های بسیار دور تا به امروز رسیده و چگونگی آغاز آن را هیچ کس به طور دقیق نمی داند.این واقعیت که حلقه ازدواج بشکل دایره است،شاید یکی از دلایلی باشد که روشن میکند به چه دلیل استفاده از آن آغاز شد؟. دایره نماد کمال و تمامیت است.و در ارتباط با ازدواج؛به معنی نمایاندن تکامل زندگی یک فرد است.می توانیم ببینیم که یک مرد بدون همسر،یا یک زن بدون شوهر اشخاصی تکامل نیافته و به عبارتی ناتمام هستند.زمانی که با هم ازدواج می کنند یک واحد کاملی را تشکیل می دهند که شکل دایره وار حلقه، نماد آن است.
برخی باور دارند که در دوران بدوی(پیشین) حلقه ازدواج در واقع یک دستبند(طوق) بوده بر زنانی که تسخیر شده بودند. دستبند(طوق) بروی بازو یا پا ،نشان از این داشت که زن دارایی یک مرد در قبیله است،که بتدریج در گذر زمان بشکل یک حلقه در انگشت درآمد. (بطوریکه در یافته های مردم شناسی آمده)انسان بدوی به سحر و جادو باور داشت.مرد، طناب و گره آن را دور کمر زنی که مورد نظرش بود و می خواست می انداخت.با این مراسم باور داشت که روحش در جان زن وارد می شود.و زن برایش پیوسته و جاویدان می ماند.شاید حلقه ازدواج از همین جا آغاز شد. مصریان اولین کسانی بودند که از حلقه در ازدواج استفاده کردند.
آیا تا به حال شده است از همسرتان به خاطر به دست نکردن حلقه ازدواج تان دلخور شوید؟آیا خودتان جز کسانی هستید که فراموش می کنند حلقه شان را به دست کنند یا آنکه امکان ندارد حلقه ازدواج تان از انگشتتان جدا شود. اصلا این حلقه چیست که اینقدر مهم است و چرا اینقدر زوج های جوان به آن اهمیت می دهند؟آیا واقعا در خوشبختی یک زوج نقشی هم دارد؟اصلا چه شد که حلقه تبدیل به نماد عشق و تعهد شد؟ چرا زن ها بیشتر از مردها به این حلقه اهمیت می دهند؟همه اینها سؤالاتی است که شاید در ذهن خیلی از ما وجود داشته باشد، در اینجا می خواهیم به همه آنها پاسخ بدهیم.
سابقه تاریخی زنان در استفاده از حلقه ازدواج
استفاده مردان از حلقه نسبتا جدید است. تا میانه قرن 20 بیشتر زنان بودند که حلقه در دست می کردند که این شاید یادآور روزهایی بود که زنان جزئی از املاک و دارایی های همسرشان بودند. بعد از جنگ جهانی دوم، بسیاری از مردان با جدایی های طولانی مدت از همسران خود مواجه شدند و از آن زمان آنها نیز شروع به استفاده از حلقه به عنوان نشانه ای از تاهل خود کردند که آنچه موجب می شود همواره به یاد همسران خود باشند.
چرا باید حلقه ازدواج در انگشت چهارم باشد؟
شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چرا حلقه ازدواج را در انگشت چهارم دست چپ می اندازند؟ تحقیقات نشان داده است یونانیان قدیم عقیده داشتند رگ مخصوصی از این انگشت می گذرد و مستقیما به قلب وارد می شود و برخی ها نیز به این معتقدند که چون این انگشت را کمتر از سایر انگشتان دست خود مورد استفاده قرار می دهیم حلقه در آن قرار می گیرد و به طور کلی برای به دست کردن یک وسیله زینتی مناسب تر از سایر انگشتان دست است.
اولین مردمی که حلقه ازدواج به دست کردند
اولین مردمی که در تاریخ، حلقه ازدواج را به کار بردند مصریان بوده اند. گویا در نوشته های هیروگلیف که نوشته های تصویری مصریان است حلقه، علامت ابدیت بود، یعنی حلقه ازدواج به انگشت زوجین کردن به نوعی رمز زناشویی پایدار و ابدی بوده است و پس از مصریان، مسیحیان نیز حدود سال 900 میلادی شروع به دست کردن و استفاده انگشتر و حلقه در مراسم ازدواج خود کردند.
به خاطر بچه هایتان حلقه ازدواج را فراموش نکنید
یک حلقه شما را یاد چه می اندازد؟ ازدواج، عشق و شاید بشود گفت وفاداری. امروزه در اکثر کشورهای دنیا این حلقه- البته اگر در انگشت دست چپ باشد- نماد ازدواج و به دست داشتن آن نشانی از دوام این رابطه است. اما برخی از متاهل ها به دلایل مختلف این نماد را همیشه همراه ندارند. اگر قبلا فقط همسرتان حق داشت از شما بخواهد حلقه تان را دست کنید، حالا یک دلیل محکم وجود دارد که شما به خاطر بچه هایتان باید این حلقه را به انگشت بیندازید! یک روانشناس اجتماعی از دانشگاه آلبرتای کانادا، ادعا می کند کسانی که حلقه ازدواجشان را به دست نمی کنند در مقایسه با کسانی که آن را همیشه به دست می کنند، بیشتر بچه هایشان را فراموش می کنند. دکتر اندرو هارل همچنین می گوید:«افرادی که این عادت را دارند، فراموشکارترین والدین برای فرزندانشان هستند.»
دلیل استفاده نکردن مردان از حلقه ازدواج:
‫شغل های پرخطر دارند
بسیاری از آقایان در مشاغل سخت و پرخطر فعالیت می کنند که نمی توانند کارشان را با به همراه داشتن جواهر و زینت آلات به خوبی انجام دهند. مکانیک های اتومبیل، کارگران ساختمانی یا خلبانان نظامی از جمله کسانی هستند که همراه داشتن حلقه ازدواج برایشان میسر نیست.
‫حساسیت دارند
مردان بسیاری به مواد سازنده حلقه حساسیت دارند به طوری که با دست کردن آن احساس آرامش ندارند. یکی دیگر از دلایل اجتناب از دست کردن حلقه، ورم روماتیسمی مفاصل است که در این بیماری، مفاصل انگشتان دچار ورم می شود و استفاده از حلقه انگشتری را بسیار دشوار می کند.
‫یادشان می رود
بسیاری از آقایان هم اصلا به دلیل فراموشکاری به یاد نمی آورند که باید حلقه خود را به دست کنند یا حتی هراس دارند که جایی مجبور شوند آن را از دست خارج کنند، آن وقت ممکن است آن را گم کنند. بسیاری از آنها هم به دلیل قیمت بالای حلقه ها از گم شدن آن هراس دارند.
زیورآلات دوست ندارند
شاید این دلیل هم چندان موجه به نظر نرسد اما بعضی از مردها اصلا با زیور آلات مختلف مثل انگشتر و گردنبند و... راحت نیستند و برخی مشخصا با انگشتر در انگشت شان احساس خوب و راحتی ندارند.
از سر بی لطفی
بعضی از مردان هم از کم لطفی حلقه شان را دست نمی کنند هرچند بدون تردید همسران خود را دوست دارند اما خیلی دوست ندارند که همه متوجه متاهل بودنشان شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/159506/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عادات کوچکی که زندگی شما را دگرگون می کند

راز جذابیت افراد دوست داشتنی در چه رفتارهایی نهفته است؟

عاملی مرموز که باعث می‌شود کم خوابی گریبانگیر شما شود

آیا حافظه تان مثل قبل نیست؟ این کار را انجام دهید

داشتن شغل بد از بیکاری بدتر است!

تکرار این جملات تاکیدی، جادو می کند

ترس از آمپول زدن

با آدم‌های بی‌ادب چطور رفتار کنیم؟

بر سر دوراهی انتخاب روان‌پزشک یا روان‌شناس؟

علت و علایم اعتماد به نفس پایین و راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

از بهداشت روانی در محیط کار چه می دانید؟!!

باورهای غلط در مورد افسردگی

پس از پیشرفت‌، با همکاران حسودمان چه کنیم؟

اُتیسم بیماری نیست!

با این ماده معدنی افسردگی را از پا در آورید

چطور در کار گروهی موفق باشیم؟

چگونه زنی جذاب و زیبا باشیم؟

زنان دو برابر مردان دچار آلزایمر می شوند، چرا؟

اشتباهات رایج در یک رابطه عاطفی

افراد موفق قادرند بیشتر به چیزهایی که دارند توجه کنند تا چیزهایی که ندارند

همه چیز درباره اضطراب و بدبینی

تاثیر شادی بر روی ژن ها

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

تفکر نقادانه؛ مهارتی که خیلی ها ندارند

در این ساعت خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشانه های «اعتماد به نفس پایین» و راه حل آن

معجزه ابراز احساسات!

بی سوادی عاطفی چیست؟ نشانه های آن را بشناسید

دوست بد شما این نشانه ها را دارد!!

روش‌های تقویت حافظه

پارانویا و افسردگی، عوارض خاموش کم خوابی

گوشه‌گیری نوجوانان را جدی بگیرید

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند