آریا بانو

آخرين مطالب

گوناگون/ 10 غار زیرزمینی زیبا و شگفت‌انگیز جهان! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
گوناگون/ 10 غار زیرزمینی زیبا و شگفت‌انگیز جهان! 10
٦٥
٠
عجیب ترین / به زمین و حتی آسمان که نگاه می‌کنیم شگفتی‌های زیادی در آن‌ها می‌بینیم. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که زیر پایمان، درون این زمین خاکی چه زیبایی‌هایی نهفته است؟ در ادامه با ما همراه باشید با معرفی 10 غار زیرزمینی زیبا و شگفت‌انگیز جهان.

10- غار Reed Flute، گیلِن (Guilin)، گوانشی (Guangxi)، چین Reed flute (نی‌فلوت) یک غار عظیم آهکی و بسیار محبوب است و ظاهراً قدیمی‌ترین مقصد گردشگری گوانشی محسوب می‌شود. درون این غار چراغ‌های رنگی نصب شده که در نتیجهٔ آن صحنه‌های خارق‌العاده‌ای به وجود آمده است. غار ریدفلوت 40 متر طول دارد و گردشگران می‌توانند در سراسر آن به جست‌وجو بپردازند. تور گردشی این غار حدود یک ساعت به طول می‌انجامد که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد.
9- غار فینگالز (Fingals)، اسکاتلند
غار فینگالز با ساختاری بسیار مرموز در استافا (Staffa) که خود در بخش داخلی جزایر هیبرید اسکاتلند قرار دارد واقع شده‌است. ستون‌های بازالتی شش‌ضلعی که توسط جریان گدازه‌ای لاوا در طول هزاران سال پیش شکل گرفته‌اند ساختار عجیب این غار را تشکیل داده‌اند. بومی‌های منطقه به خاطر اکو و صدای به وجود آمده توسط موج‌های دریا این غار را به اسم غار ملودیک می‌شناسند. صدای‌های وهم‌آلود، احساس بودن در یک کلیسای جامع را به وجود می‌آورند. این صداها حتی الهام‌بخش آهنگسازان و موسیقیدانان بزرگی چون آگوست استریندبرگ، فیلیکس مِندلسون و پینک فلوید بوده است. منطقهٔ استافا بسیار زیباست و غار فینگالز هم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این ناحیه محسوب می‌شود.
8- گراتو پالات‌سیزی (GrottaPalazzese)، پولاین‌یانو اِ میر (Polignano a Mare)، ایتالیا
روستای ماهیگیری پولاین‌یانو اِ میر واقع در Apulia خود یکی از جالب‌ترین مکان‌های ساحلی در ایتالیا محسوب می‌شود. یکی از دیدنی‌ترین نقاط این روستا غار گراتو پالات‌سیزی است که رستورانی رو به دریا در آن دایر شده و یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای خوردن ناهاری دلچسب است. در واقع، این غار آهکی از سال 1700 میلادی به مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف تبدیل شده‌است. این رستوران از مهمانانش با غذاهای خاص و تازهٔ دریایی و نوشیدنی‌های ویژهٔ منطقه پذیرایی می‌کند.
7- غارهایی در آلگارو (Algarve)، پرتغال
آلگارو جنوبی‌ترین منطقهٔ کشور پرتغال و دارای خط ساحلی مملو از غارهای آهکی است. گردشگران می‌توانند از خطوط ساحلی و غارهای این ناحیه سوار بر قایق بازدیدکنند. در سواحلی چون Ponta Da Piedade که به برج‌های ماسه سنگی‌شان مشهور هستند می‌توان به گشت‌وگذار پرداخت. البته پیاده هم می‌شود از این غار دیدن کرد. توریست‌های زیادی هر ساله برای دیدن این غارهای آهکی به آلگارو می‌آیند. بازدید از غارهای آلگارو و لذت بردن از لحظاتی شاعرانه یکی از بهترین کارهایی است که یک زوج جوان می‌توانند در طول عمر خود انجام دهند.
6- آبشار باتارا جرج (BaataraGorge)، تنورینا (Tannour), لبنان
آبشار باتارا جرج که به عنوان غار سه پل هم شناخته می‌شود دارای فضایی شگفت‌انگیز و اثرگذار است. این آبشار که در اثر ذوب یخ‌های سالانه بر روی کوهی در لبنان به وجود می‌آید با ارتفاعی حدود 255 متر از روی سه ساختار پل مانند و آهکی پایین می‌ریزد. زمین‌شناسان تخمین می‌زنند سنگ‌های این ناحیه 160 میلیون سال قدمت دارند، به این معنا که قدمت آن به دوران ژوراسیک زمانی که دایناسورها بر زمین حکمرانی می‌کردند برمی‌گردد. امروزه این غار و آبشار مقصد توریستی محبوبی به شمار می‌روند. در صورت سفر به این نقطه توصیه می‌شود مراقب باشید چرا که سطح غار لغزنده و جنس سنگ‌ها به دلیل آهکی بودن کمی ضعیف است. البته مردم به صورت گروهی اجازه ندارند که روی این پل‌های آهکی توقف کنند. بااین‌وجود تجربه بازدید از این غار، فراموش‌نشدنی است.
5- غارهای یخی Mendenhall، جونو، آلاسکا، ایالات متحده
پیش‌تر به غارهای یخی زیادی پرداختیم، اما غار یخی Mendenhall در زیر یخچال طبیعی آلاسکا حقیقتاً یکی از زیباترین غارهای جهان است. این غار به خاطر چشمه‌هایی که در اثر ذوب یخ‌ها به وجود آمده‌اند و جلوهٔ منحصربه‌فردی دارند مشهور است. یخچال‌های طبیعی Mendenhall از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آلاسکا به شمار می‌روند که به آسانی قابل دسترسی هستند. این منطقه در تمام طول سال در دسترس است چرا که تغییرات آب‌وهوایی قابل توجهی در آن رخ نمی‌دهد.
4- غار باتو (Batu), منطقهٔ (Gombak), مالزی
تپه‌ای که معبد باتو روی آن بنا شده مکان مقدس و مشهوری است که از ویژگی‌های آن وجود مجموعه‌ای از معابد پراکنده در غارهای این تپه است. علاوه بر طبیعت زیبا و جذاب، مجسمهٔ بلند و طلایی هندو و بناهای درون غارها تجربه‌ای مرموز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. اگرچه خود غارها 400 میلیون سال قدمت دارند بااین‌وجود مکان‌های مذهبی در قرن 19 میلادی در آنها بنا شده‌است. این منطقه جاذبهٔ توریستی محبوبی در کشور مالزی است که در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور قرار دارد. می‌توانید با استفاده از قطار به راحتی از مسیر زیبایی عبور کنید و به این ناحیه سفر کنید.
3- غار ملیسانی (Melissani)، کِفالونیا (Kefalonia)، یونان
ناحیهٔ بیرونی غار ملیسانی در میان جنگل‌ها محسور شده و درون آن با دریاچه‌ای شفاف و زلال باشکوه هرچه تمام می‌درخشد. یکی از سالن‌های این غار به بیرون باز می‌شود و به راحتی نور به داخل غار وارد می‌شود و زلالی آب دریاچه را نشان می‌دهد. آب دریاچهٔ درون غار به قدری شفاف است که تصور می‌شود قایق‌هایی که روی آب هستند در هوا شناورند. در اساطیر یونانی این مکان به عنوان غار Nymphs (روح طبیعت که در فرم یک زن ظاهر می‌شود و در رودها، جنگل و مکان‌های دیگر زندگی می‌کند) شناخته می‌شود. غار ملیسانی و دریاچه‌اش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری یونان هستند. پیدا کردن این غار سخت نیست، کافی است از سمت آجای افیمیای (AgiaEfimia) یا سامی به این سمت حرکت کنید. بهترین زمان برای سفر به این نقطه روزهای آفتابی است، وقتی که خورشید به درون این غار می‌تابد.
2- غارهای وایتومو (Waitomo)، کینگ‌کانتری (KingCountry)، نیوزیلند
غارهای کاملاً مرموز وایتومو نشانه و خاص طبیعت زیبای کشور نیوزیلند هستند. در قسمت بالای این منطقه، روستای کوچکی وجود دارد و در سطح زیرین آن سیستم به هم پیوستهٔ از غارها قرار گرفته است که بیشتر از 2 میلیون سال قدمت دارند. نور درخشان دیوارهٔ غارها، ناشی از وجود نوعی کرم شب‌تاب به نام Arachnocampa luminosa است که تنها در کشورهای نیوزیلند و استرالیا یافت می‌شوند.
1- غار Son Doong، پارک ملی Phong Nha Ke Bang، استان Quảng Bình، ویتنام
غار Son Doong در سال 2010 کشف شد و بزرگ‌ترین غار جهان محسوب می‌شود. در درون این غار دنیای بزرگ زیرزمینی شامل جنگل، آبشارها، رودخانه، گیاهان ناشناخته و فسیل وجود دارد که بسیار شگفت‌انگیز هستند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالب این منطقه وجود غار مرواریدی و کلسیتی شفافی در آن است. غار Son Doong هم‌اکنون به روی توریست‌ها باز است تا بتوانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را کسب کنند. دلیل اصلی سفر به این ناحیه دیدن این غار شگفت‌انگیز است. بااین‌وجود طبیعت دست‌نخوردهٔ اطراف آن هم‌چنان محبوب افراد ماجراجو است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/162318/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ