آریا بانو

آخرين مطالب

دکتر سلام/ بهترین راه درمان غدد لنفاوی پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
دکتر سلام/ بهترین راه درمان غدد لنفاوی
١٩٥
٠
دانشجو نیوز / گره های لنفاوی عضو مهمی از سیستم ایمنی بدن ما می باشند و وظیفه آنها مبارزه با عفونت ها می باشد. اگر این غدد دچار تورم شوند آدنوپاتی به وجود می آید برای اطلاع از اینکه آدنوپاتی چیست با ما همراه باشید، این لنف ها ساختارهایی بسیار کوچک و با اشکالی گرد یا بیضی هستند و بسیار نرم می باشند این غدد در سراسر بدن یافت می شوند و به صورت زنجیره ای و به وسیله کانال های خونی با یکدیگر در ارتباط هستند. هر گره لنفاوی توسط یک غشاء متشکل از بافت همبند پوشیده شده است. در رابطه با لنف نیز باید گفت، لنف مایعی است که در داخل عروق لنفاوی در حال گردش است. گره های لنفاوی در نزدیکی این عروق وجود دارند. جالب است بدانید گره های لنفاوی دارای سلول های ایمنی بدن هستند و وظیفه این سلول ها این است که پروتئین هایی را تولید می کنند تا این پروتئین ها با ویروس ها و میکروب ها مبارزه کنند و از بدن مراقبت کنند. در بعضی موارد غدد لنفاوی در زیر پوست قرار گرفته اند اما در مواردی دیگر در لایه های عمیق پوست قرار گرفته اند و قابل لمس نمی باشند، مگر اینکه دچار تورم شده باشند. غدد لنفاوی بیشتر در زیر پوست و در نواحی زیر بغل، کشاله ران، گردن و زیر فک بالایی قرار دارند. اگر در هر زمان شاهد تورم این غدد شدید حتما به پزشک مراجعه کنید تا هر چه سریعتر دلیل این تورم مشخص شود و درمان آن شروع شود، چرا که تشخیص به موقع این بیماری برای درمان آن بسیار با اهمیت می باشد. در ادامه در رابطه با بهترین راه درمان غدد لنفاوی برای شما نوشته ایم.
بهترین راه درمان غدد لنفاوی
برای انتخاب بهترین راه درمان غدد لنفاوی باید دلیل ایجاد ورم غدد لنفاوی را جستجو کرد تا بتوان بهترین درمان را برگزید. اگر تورم غدد توسط ویروس ها به وجود آمده باشند ابتدا باید ویروس را درمان کرد و از بین برد، چرا که بعد از درمان ویروس تورم غدد لنفاوی نیز از بین می رود. اگر عفونت ها موجب بروز این بیماری شده باشند بهترین نوع درمان استفاده از آنتی بیوتیک ها می باشد. اما اگر بیماری های خاص مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید که موجب اختلال ایمنی بدن می شوند موجب تورم غدد شده باشند، آنتی بیوتیک ها به هیچ وجه کارساز نمی باشند و درمان غدد با درمان خود آن بیماری خاص انجام می شود. اگر سرطان موجب تورم غدد شده باشد، باید سرطان را درمان کرد تا این غدد نیز از بین بروند و درمان سرطان بسته به نوع سرطان می تواند متفاوت باشد و شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی و عمل جراحی می شود.
عوارض ورم غدد لنفاوی
تورم غدد لنفاوی باید جدی گرفته شود و درمان آن هرچه زودتر صورت پذیرد، چرا که اگر به این بیماری رسیدگی های لازم نشود ممکن است موجب بروز عوارض بسیار جدی باشد. این عوارض شامل این موارد می باشند : اگر ورم غدد لنفاوی درمان نشود ممکن است موجب بروز آبسه شود. آبسه یک کیسه چرکی می باشد، که این چرک شامل گلبول های سفید خون، باکتری ها و عوامل مهاجم، بافت مرده و مایع می باشد. این چرک یا آبسه باید از بین برود و خالی شود و بهترین راه درمان غدد لنفاوی در این موقعیت درمان توسط آنتی بیوتیک ها می باشد، اگر آبسه در یک عضو اساسی بدن ایجاد شود می تواند آسیب هایی جبران نا پذیر را به جای بگذارد. یکی از دیگر عوارض ورم غدد لنفاوی می تواند عفونت خون باشد، به یاد داشته باشید که اگر عفونت باکتریایی درمان نشود می تواند موجب ایجاد عفونت خون شود. این عفونت که عفونت خون نام دارد ممکن است باعث ناتوانی و مرگ عضو فرد شود. درمان عفونت خون اصولا از طریق بستری شدن در بیمارستان و دریافت آنتی بیوتیک ها با سرم صورت می پذیرد.
علائم سرطان غدد لنفاوی
سرطان لنفوم می تواند بسته به نوع آن علائم و نشانه های مختلفی را شامل شود، اما در بیشتر موارد تا جایی که این بیماری موجب بزرگ شدن غدد لنف نشده باشد علائمی را شامل نمی شود اما در ادامه ما چند مورد از این علائم را برای شما لیست کرده ایم.
درد شکم
احساس پری معده
درد قفسه سینه
تنگی نفس
عفونت مکرر
ایجاد کبودی با ضربه هایی کوچک
بزرگ شدن غدد لنفاوی
تب شدید
کاهش وزن یکدفعه
خستگی طولانی
درمان های خانگی تورم غدد لنفاوی
اگر این بیماری و تورم غدد لنفاوی برای شما درد را به همراه خود آورده است می توانید از این موارد برای تسکین درد خود بهره ببرید. استفاده از گرما یکی از راه های تسکین این درد می باشد. این کار را به این صورت انجام دهید که یک حوله را در آب داغ خیس کنید و بعد از چلاندن آن را روی قسمت های ورم کرده قرار دهید. یکی از دیگر راهکار های خانگی استفاده از داروهای مسکن می باشد، این دارو ها شامل استامینوفن و بروفن می شوند. یکی از دیگر راهکار ها برای درمان تورم غدد استراحت کافی می باشد. برای بهبودی این بیماری که موجب ورم غدد لنفاوی شده است، باید استراحت کافی داشته باشید.
درمان ورم غدد لنفاوی با ماساژ
یکی از دیگر درمان های خانگی مواثر و بهترین راه درمان غدد لنفاوی ماساژ می باشد، ماساژ گردش خون شما را بهبود می بخشد و موجب بهبود عملکرد غدد لنفاوی می شود. از این رو ما به شما پیشنهاد می دهیم که اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید حتما ماساژ بگیرید چرا که این کار موجب کاهش تورم این نواحی می شود و اندازه آن غدد را کاهش می دهد و همینطور از درد شما کم می کند. برای انجام این ماساژ کافی است یکی از این غدد را که ملتهب شده است را به مدت 5 دقیقه با انگشت هایتان ماساژ دهید، برای درمان رضایت بخش در این رابطه چند وقت یکبار ماساژ را انجام دهید، بهتر است این کار را سه بار در هفته انجام دهید. برای انجام این ماساژ می توانید به یک متخصص لنف مراجعه فرمایید تا نتیجه ای بسیار دقیق تر و مطلوب را در پی داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/162385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن