آریا بانو

آخرين مطالب

کنکوری‌ها در روز چند لیوان آب بخورند؟ پزشکي

کنکوری‌ها در روز چند لیوان آب بخورند؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کنکوری‌ها در روز چند لیوان آب بخورند؟
٢٤
٠
باشگاه خبرنگاران / کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.
در واقع کنکور را می‌توان ثمره 12 سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.
روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
مضرات کم آبی برای بدن
خدیجه رحمانی متخصص تغذیه اظهار کرد: آب یکی از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است و افراد باید حتما در طول شبانه روز میزان بالایی آب بنوشند؛ تمام واکنش‌های بیوشیمیایی بدن توسط آب انجام می‌شود و کم آبی مضرات زیادی برای بدن دارد.
وی ادامه داد: خوب است بدانید که کم آبی نسبت به کم غذایی مضرات زیادی دارد و بدن فرد را دچار مشکلات زیادی می‌کند.
رحمانی افزود: تمام افراد باید به طور متوسط در طول شبانه روز هشت الی 12 لیوان مایعات بنوشند؛ در این بین کنکوری‌ها به دلیل فعالیت بالای ذهنی به میزان بالایی آب برای فعالیت بیشتر مغزشان نیازمندند،‌ از این رو توصیه می‌شود کنکوری‌ها از مصرف آب در طول روز غافل نشوند.

این متخصص تغذیه تشریح کرد: کم آبی قدرت شناختی را تغییر می‌دهد و کنکوری‌ها برای دوری از این حالت می‌توانند از مجموع مایعات مانند چای، شیر و نوشیدنی‌های طبیعی استفاده کنند، نوشیدنی‌های شیرین توصیه نمی‌شود.
آیا خوردن قهوه برای پشت کنکوری‌ها مناسب است؟
وی افزود: پشت کنکوری‌ها باید حداکثر 2 الی سه لیوان در طول روز آب مصرف کنند، همچنین می‌توانند در طول روز از قهوه نیز بهره ببرند، اما به هیچ عنوان نباید این نوع نوشیدنی را از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد مصرف کنند چرا که خواب شبانه را مختل می‌کند و مصرف این نوع نوشیدنی تنها در صبح توصیه می‌شود.
رحمانی اظهار کرد: کنکوری‌ها حداقل در روز باید 2 لیوان شیر مصرف کنند، یک لیوان در صبح و یک لیوان قبل از خواب به همراه عسل مفید است.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: آب را نباید همراه غذا خورد و باید به طور جرعه‌ای در بین وعده غذایی مصرف کرد؛ همچنین برای خوش طعم کردن آب می‌توان از لیموی تازه استفاده کرد که ویتامین C کافی به بدن می‌رساند.
وی یادآوری کرد: یکی از علائم کمبود آب تیرگی رنگ ادرار است که با نوشیدن آب می‌توان این حالت را برطرف کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

علل ایجاد انقباض عضلانی و نحوه تسکین آن‌ها

چه چیزهایی برای دستگاه گوارش مضر است؟

دندان های ما چه طور رشد می کنند؟

تناسب اندام/ معرفی ادویه جاتی که باعث لاغری می‌شوند

عنبیه و شبکیه چشم، آیینه سلامتی

نکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت

چرا فشار خون پایین می‌آید؟

تغذیه/ 5 ماده ضروری در رژیم غذایی ورزشکاران

مزایای خوابیدن به پهلوی چپ برای بدن

خوراکی‌هایی که موجب تسکین درد قاعدگی بانوان می‌شود

یک ترکیب جادویی برای رشد سریع موهای ریخته

وقت تنظیم «خواب» بچه مدرسه‌ای‌هاست

رژیم غذایی سالم از بروز سندروم متابولیک در کودکان جلوگیری می‌کند

5 نشانه سطح پایین اکسیژن در خون

پوست و مو/ علت‌های عجیب آکنه در بزرگسالان و پیشگیری از آن

آیا میان مصرف شکر و سرطان ارتباطی وجود دارد؟

راهکاریی برای رهایی از گلودرد

شیوع بیماری پوستی تیفوس بین دانش‌آموزان بیشتر است

با رعایت این نکته‌ها در فصل پاییز سلامت بمانید!

نشانه‌هایی که خبر از نزدیک بودن وقت زایمان می‌دهند

بالا رفتن چربی خون علامت خاصی دارد؟

خون بندناف درمان‌کننده بیماری‌های صعب العلاج

استفاده از داروى مجاز لاغرى در همه افراد بالغ هم جایز نیست

توصیه طب سنتی؛ لیموترش را پس از آبگیری دور نریزید

جورابتان را هر روز بشویید

هشدار سازمان غذا و دارو درباره تبلیغ برخی دستگاه‌های لاغری

آمادگی 9 بیمارستان در کرمانشاه برای خدمت‌رسانی در اربعین

چطور ناخن‌های زیبا و سالمی داشته باشیم؟

بهترین میوه‌ها و سبزیجات برای کلیه‌ها

فشارخونی‌ها یوگای داغ را امتحان کنند!

بهترین خوراکی‌ها برای جلوگیری از غلظت خون

کیست‌های دردناکی که روی دست ظاهر می‌شوند

همه چیز درباره میزان نوشیدن آب در طول روز

برای تقویت قلب، ویتامین D مصرف کنیم؟

پس از زایمان این برنامه ورزشی را دنبال کنید!

10غذای مفید برای داشتن چشمان سالم

راههای درمان عفونت در انگشت پا

آیا کم خونی به شکل گیری کبودی منجر می‌شود؟

از انگل فلج کننده تا مهمان ناخوانده ای که مغز را میخورد

قلیان‌، عامل انتقال بیماری «بوسه»

خطر این بیماری با لاغر شدن‌های ناگهانی

علائم سرطان مثانه کدامند؟

اگر آنفولانزا گرفته‌اید، این خوراکی‌ها را نخورید

بهترین حالت خوابیدن برای سلامت مغز کدام است؟

فواید چای کیسه ای برای چشم و طرز استفاده آن!!

با این کارها سیستم ایمنی بدن را در پاییز به خطر نیندازید

چرا با افزایش سن، چاق می‌شویم؟

خوراکی‌های ممنوعه برای کسانی که مثانه پرکار دارند

7 نشانه‌ای که می‌گویند روده‌هایتان در خطر جدی‌اند

7 دلیل برای خوردن تخم مرغ در صبحانه