آریا بانو

آخرين مطالب

خطرناک‌ترین حیوانات در حیات وحش روسیه گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
خطرناک‌ترین حیوانات در حیات وحش روسیه 5
٢٩٨
٠
الی گشت / کشور پهناور روسیه طبیعتی بکر و در بسیاری نقاط خطرناک دارد. طبیعت هایی که مکان زندگی خطرناک‌ترین حیوانات روسیه است و حتی بسیاری از گردشگران طبیعت وارد آن نمی شوند. پارک های ملی و طبیعی حفاظت شده به همراه جاذبه های طبیعی آن، هر گردشگر و طبیعت گردی را به خود جلب می کند. گاهی گردشگرانی که به شکار و یا عکاسی علاقه دارند، برای رفتن به طبیعت وحشی و حیات وحش روسیه برنامه سفر می ریزند. یادتان باشد که در روسیه تورهای طبیعت گردی بسیاری برای تماشای این حیوانات خطرناک و وحشی اما زیبا برگزار می شود که می توانید در آن ها شرکت کنید.
خرس قهوه ای
خرس قهوه ای (میشکا) قهرمان داستان های بسیاری از کودکان و کارتون ها است. این حیوان نماد مسابقات المپیک 1980 مسکو بود. به رغم وزن سنگین و ظاهری بزرگ، این یک حیوان بسیار پر جنب و جوش و پرتحرک است. این حیوان از خطرناک‌ترین حیوانات روسیه است که می تواند طعمه خود را بگیرد، طعمه را در پشت خود بگذارد و با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود. همچنین می تواند طعمه خود را تنها با یک ضربه دست بکشد.
خرس قهوه ای تقریبا در تمام مناطق جنگلی روسیه زندگی می کند و خطرناک ترین خرس دنیاست. این نوع خرس به دلایلی در زمستان نمی خوابد و هنگامی که هنوز زمان زیادی تا پایان فصل زمستان باقی مانده است، از لانه خود بیرون می آید. خرسی که در این زمان تازه از لانه خود بیرون آمده، بسیار خطرناک و البته عجیب رفتار می کند و باید منطقه وسیعی برای رفت و آمد داشته باشد. به منطقه این خرس به هیچ وجه نزدیک نشوید.
ببر آمور یا ببر شمالی
پس از خرس قهوه ای از خطرناک‌ترین حیوانات روسیه ببر شمالی است. این نژاد ببر، در جنوب شرقی روسیه در ساحل رودخانه آمور و یوسوری و در برخی از کشورهای آسیایی زندگی می کند. این حیوان بسیار محتاط، راز آلود و و خطرناک است: اگر شما سعی می کنید. این نوع ببر از نژاد جنوبی خود بسیار بزرگتر است و دید شبانه آن در هنگام شب، پنج برابر بهتر از نژاد ببر بنگالی است. هر چند که این حیوان امروزه در معرظ خطر انقراض قرار گرفته بود اما با تلاش های متخصصین در زمینه حفاظت از حیوانات وحشی نجات یافته و از سال 2007 تا کنون دیگر ببر آمور در معرض خطر انقراض قرار ندارد.
گرگ خاکستری
این حیوان شایع ترین شکارچی در روسیه است. گرگ ها در سرتاسر کشور روسیه زندگی می کنند مگر در مناطقی مانند باتلاق های تایگا و در برخی از جزایر روسیه! گرگ ها به صورت گروهی زندگی می کنند که آن ها را بسیار خطرناک می کند. یک گروه از گرگ ها به همراه رهبرشان گرگ آلفا، به راحتی می توانند به یک انسان ها حمله کنند. در نتیجه از خطرناک‌ترین حیوانات روسیه گرگ خاکستری است. در گذشته، روستاییان برای اعدام افراد، بی رحمانه ترین روش را داشتند. آن ها فرد را به درختان درون جنگل می بستند تا طعمه گرگ ها شود.
با این حال، گرگ ها اغلب به مردم حمله نمی کنند.
این اتفاق تنها ممکن است در اوایل فصل بهار و تنها در برخی از مسیرهای مشخص شده در جنگل، آن هم زمانی که گرگ کم غذا است، اتفاق بیفتد. اگر گرگ خاکستری به شما حمله کرد، شکارچیان توصیه می کنند که از نزدیک ترین درخت بالا بروید و آنقدر صبر کنید تا گرگ از شما خسته شده و به دنبال طعمه راحت تری برود.
گراز وحشی
شکارچیان متخصص می گویند که گراز وحشی حتی از یک خرس هم خطرناک تر است. خرس ها که دارای بینایی عالی هستند اگر شما را در دوردست ببینند، شاید ترجیح دهند که مسیر خود را عوض کنند اما گراز وحشی مستقیم به شما حمله می کند. البته گراز وحشی از قدرت بینایی خوبی برخوردار نیست. این حیوان بومی روسیه، هنگام محافظت از فرزندانشان، بسیار خطرناک می شود. گراز وحشی به زمین خیس وگل آلود علاقه نشان می دهد. در منطقه آمور، گراز وحشی ای پیدا شده که به ماشین ها حمله می کند.
خرس سفید قطبی
در حالی که خرس قهوه ای صاحب جنگل های روسیه شناخته می شود، خرس قطبی سواحل یخی دریا و برف را برای پیدا کردن شکار خود انتخاب نموده است. فک حلقوی، فک ریشدار، فیل دریایی و سایر حیوانات از جمله شکارهای این خرس، یکی از خطرناک‌ترین حیوانات روسیه است. گرچه فیلم ها اغلب این حیوان را به عنوان یک حیوان بی خطر نشان می دهند اما خرس قطبی بسیار قدرتمند و خطرناک است. مانند برادر قهوه ای خود، می تواند با یک ضربه طعمه خود را بکشد.
با این حال، خرس های قطبی فقط در موارد بسیار استثنایی به انسان حمله می کنند. مثلا در زمانی که زیستگاه آن ها را نابود کنید. مسیرهای ویژه ای برای گردشگران در روسیه وجود دارد که می توانید به تماشای این حیوان بی نظیر رفته و حتی از آن عکاسی کنید.
خرس قطبی و قهوه ای، به همراه با تمساح می سی سی پی، تمساح آب شور نیل، ببر، شیر، ببر سفید و کوسه بزرگ سفید، 10 حیوان خطرناک ترین در این سیاره هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/163255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری