آریا بانو

آخرين مطالب

4 راهکار به تفاهم رسیدن والدین در تربیت فرزند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
4 راهکار به تفاهم رسیدن والدین در تربیت فرزند
٧٨
٠
سرسره / حفظ روابط زناشویی در کنار پدر و مادر بودن کار دشواری است. اگر نتوانید بین این دو تعادل برقرار کنید، متاسفانه قطار زندگی شما از ریل خارج خواهد شد. به تفاهم رسیدن والدین در تربیت فرزند مشکلی است که بسیاری از زوج ها را درگیر خود کرده است. همواره به یاد داشته باشید هیچ دو فردی وجود ندارند که بر روی همه موضوعات هم رای باشند. بنابراین، این که شما و همسرتان بر سر چگونگی تربیت فرزند با هم تفاهم ندارید کاملا طبیعی است. هر دوی شما قطعا می خواهید فرزندتان در آینده فردی مفید برای جامعه باشد. اما ممکن است شیوه ای که برای رسیدن به این هدف در نظر می گیرید با هم متفاوت باشد.
قبل از هر چیز روایت به تفاهم رسیدن مادری که با همسرش در این باره تفاهم ندارد را بخوانید:
« من و شوهرم درباره هر موضوعی که به پسرم مربوط بود، از ختنه او گرفته تا خوابیدن اش بین ما و این که از چه سنی به بعد می تواند بازی های کامپیوتری انجام دهد، باهم بحث و مشاجره داشتیم.
همسرم فردی سخت گیر اما من فردی آرام و درست نقطه مقابل او هستم. او دوست ندارد کارها نیمه کاره بماند. در حالی که من همیشه کارهای ناتمامی برای انجام دادن دارم. من فکر می کردم وابستگی فرزند به والدین کار درستی است. در حالی که او از همان روزهای اول به دنیا آمدن پسرمان می گفت که او را در گهواره بگذارم تا بتوانیم راحت در تخت مان بخوابم.
در ابتدا ما با هم بحث می کردیم. هر دوی ما بهترین را برای پسرمان می خواستیم. اما مشکل این جا بود که به عنوان یک والدین کم تجربه نمی دانستیم که دقیقا بهترین برای فرزندمان چیست. در نتیجه، مدام با هم درگیر بودیم. گاهی اوقات این بحث ها بسیار بالا می گرفت، به خصوص در روزهای اول. اما زمانی که ما نقش خود را به عنوان والدین درک کردیم و کمی زمان سپری شد توانستیم بر سر بیشتر مسائل به تفاهم برسیم. حتی درباره مسائلی که 100 درصد با هم اختلاف داشتیم نیز توافق کردیم. حالا در کنار هم تیم خوبی شده ایم که تربیت صحیح فرزندمان اصلی ترین هدف ما است. البته راهی که ما انتخاب کردیم نیازمند تلاش زیادی بود. اما ارزش اش را داشت. »
همان طور که خواندید، به تفاهم رسیدن والدین بر سر این موضوع کاملا امکان پذیر است.
اگر شما و همسرتان نیز بر سر موضوع تربیت فرزند تفاهم ندارید، می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
زیاد جدی نگیرید
این تصور که تنها یک راه برای تربیت فرزند وجود دارد را کنار بگذارید. کاترین پیرلمن، کارمند پزشکی بالینی و نویسنده کتاب نادیده بگیرید در این باره می گوید: « تغییر دادن نگرش شما نسبت به موضوعات می تواند رضایت هر دو طرف را تامین کند. این که چیزی به روش شما انجام نشود، به این معنا نیست که روش های دیگر نادرست هستند. شما در طی زندگی گاهی باید انعطاف پذیر باشید.»
امروزه شیوه های گوناگون تربیتی باعث شده است که والدین درباره تربیت فرزندان شان سخت گیری های بیشتری داشته باشند. این که شما کدام یک از روش ها را بیشتر قبول دارید مهم نیست. مهم این است که بپذیرید همسرتان نیز به اندازه شما به تربیت فرزندتان اهمیت می دهد. اگر شما می خواهید فرزندتان را کاملا به خودتان وابسته کنید و در مقابل، همسرتان معتقد است که او باید از همان روزهای اول مستقل باشد، کمی با خودتان خلوت کنید و به این فکر کنید که لزومی ندارد در این موضوع پافشاری کنید. به جای عصبانی شدن و مخالفت، با هم منطقی صحبت کرده و به یک نتیجه متعادل برسید. درباره مضرات و فواید هریک از روش هایی که به نظرتان درست می آید با هم تبادل نظر کنید.
فراموش نکنید که کوتاه آمدن از موضع خودتان نه تنها باعث ایجاد آرامش در شما و همسرتان می شود، بلکه باعث می شود تا با در نظر گرفتن یک روش متعادل، فرزندتان نیز بهتر تربیت شود.
پیرلمن می گوید: « این که هر کدام از والدین روش متفاوتی را برای تربیت فرزند به کار می گیرند اصلا چیز بدی نیست. یکی از والدین می تواند سخت گیر و دیگری می تواند بی خیال باشد. یکی از والدین می تواند مسائل را ساده بگیرد و دیگری می تواند درباره هر چیز وسواس به خرج دهد . در واقع، این تنوع در محیط خانه حتی می تواند فوق العاده باشد!»
او معتقد است: « این مشکل زمانی اوج می گیرد که والدین از یک دیگر حمایت نکنند و یا این که مخالف قوانین موجود در خانه رفتار کنند. اگر یکی از والدین بخواهد چیزی را اعمال کند، اما دیگری بخواهد آن را انکار کند و یا نادیده بگیرد، این شرایط مشکل ساز است. زمانی که والدین در کنار هم و متحد نباشند، فرزندان یاد می گیرند که افسار را به دست بگیرند. این جا است که احتمالا فرزندان به دلیل منافع خودشان یکی از والدین را مقابل دیگری قرار می دهند.»
آرامش خود را حفظ کنید
پیرلمن توصیه می کند: « اصلا لزومی ندارد که با بحث و مشاجره به یک دیگر توضیح دهید که چه چیزی برای شما مهم است. ایجاد یک زمان مشخص برای خواب فرزندان می تواند برای یکی از والدین بسیار مهم باشد. در حالی که چگونگی رفتار سر میز غذا موضوعی غیرقابل مذاکره برای دیگری است. شما می توانید برای به تفاهم رسیدن بر سر موضوعات این چنینی درباره کارهایی که والدین تان برای تربیت خودتان انجام می دادند و این که آیا شما ترجیح می دهید از آن ها استفاده کنید یا نه، صحبت کنید. این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد.»
سعی کنید در فضایی آرام و به دور از تنش، تنها به تحلیل روش هایتان بپردازید و فراموش نکنید که در این مسیر هر دوی شما هدف مشترکی دارید.
اطلاعات کسب کنید
یکی از مادران درباره چگونگی شیر دادن به فرزند، با همسر اش دچار اختلاف شد. او می گوید: « زمانی که من به فرزند ام شیر می دادم همسرم از من می پرسید که چه زمانی می خواهم این کار را کنار بگذارم. من درابتدا می خواستم به مدت 6 ماه به فرزند ام شیر بدهم. اما بعد احساس کردم یک سال شیر دادن منطقی تر است. زمانی که به تولد یک سالگی فرزند ام نزدیک می شدیم، همسرم هم چنان از من می خواست که از این کار دست بکشم. اما من به او توضیح می دادم که نمی توانم این کار را یک روزه و به سرعت انجام دهم.”
این زوج سر این موضوع با هم مشاجره های زیادی داشتند. خانم بسیار سعی می کرد تا متوجه شود دقیقا چه چیزی باعث ناراحتی همسر اش شده است. در نهایت، مشخص شد که اطراف همسر او هیچ فردی نبوده است که بیش از یک سال به فرزند اش شیر بدهد. در واقع، او می ترسید که این شرایط خطرناک باشد. بعد از این که همسر او کمی بیشتر درباره شیر دادن اطلاعات کسب کرد و فهمید این کار به جز فایده هیچ ضرری ندارد، بر سر این موضوع کوتاه آمد و خانم توانست حدود دو سال به فرزند اش شیر بدهد.
بنابراین، بهتر است برای لحظه ای با خود بیاندیشید که شاید درباره روشی که همسرتان به آن معتقد است اطلاعات کافی ندارید. فراموش نکنید که گذشت کردن بر روی مسائل کوچک امروز، می تواند توافق درباره مسائل بزرگ تر در آینده را آسان تر کند.
از یک راهنمای بی طرف کمک بخواهید
زمانی که یک موضوع برای هر دوی شما مهم است و شما بر سر این که چگونه آن را مدیریت کنید به تفاهم نمی رسید، از یک مشاور و یا حتی یک کتاب استفاده کنید. کمک گرفتن از فردی که در زمینه به تفاهم رسیدن والدین اطلاعات کافی دارد، تعصبات شما را از بین می برد. مشاور بی طرف راه درست را به شما نشان داده و با گفت و گو درباره هریک از مسائلی که برای تان مهم است می تواند اختلاف نظرها را از بین برده و کمک تان کند تا به عنوان یک تیم به تربیت فرزندتان بپردازید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/163759/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه