آریا بانو

آخرين مطالب

درمان موهای کم پشت اینجاست! پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
درمان موهای کم پشت اینجاست!
k ١.٣
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / در مورد کم پشتی مو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا شما هم از کم پشتی مو رنج می برید؟ تا به حال از چه روش هایی برای درمان آن استفاده کرده اید؟ کم پشتی مو (TE) یکی از علل اصلی ریزش مو است. این بیماری می تواند در هر سنی و به دلایل مختلف بر مردم تاثیر بگذارد. کم پشتی مو ، اغلب کوتاه مدت است و اغلب با درمان مناسب برگشت پذیر است. در این مقاله به بررسی کم پشتی مو می پردازیم.
کم پشتی مو چیست؟
کم پشتی مو نوعی از ریزش مو موقتی است که با نازک شدن و پراکنده شدن مو مشخص می شود (یا ریزش مو). به عبارت دیگر، برخلاف مشکل ریزش مو که منجر به طاسی سر می شود، کم پشتی مو به طور مساوی روی پوست سر رخ می دهد. ریزش مو به دلیل وجود اختلالاتی در روند رشد مو و در مقیاس های غیر طبیعی اتفاق می افتد (آناژن، کاتاژن و تلوژن).
برای هزاران دلایلی که بعداً در مورد آن بحث خواهیم کرد، میزان غیر عادی از موهای شما می تواند فوراً وارد مرحله ریزش شود. زمانی که آن موها فرو می ریزند، بخش قابل توجهی از حجم موهای شما ناپدید می شود. به طور معمول، ریزش مو در کل پوست سر شما گسترش می یابد، اما می تواند در مناطق خاصی تاثیرات بیشتری داشته باشد
علائم کم پشتی مو چیست؟
ریزش مو قابل توجه در پوست سر
افزایش میزان ریزش مو در هنگام شستن و یا برس کشیدن مو
ریزش مو بر روی بالش پس از خواب
علل این مشکل چیست؟
با تشخیص اینکه کلید حل کم پشتی مو مستقیماً با هدف مرتبط است، مهم است که ابتدا علت ریشه ای وضعیت خود را شناسایی کنید تا بتوانید به طور موثر آن را درمان کنید. کم پشتی مو توسط عوامل متعددی ایجاد می شود که تعداد زیادی از آن ها به اشکال حاد و یا مزمن با این بیماری گره خورده اند.

علل کم پشتی مو حاد:
تغییرات هورمونی ناگهانی. در میان زنانی که به تازگی زایمان کرده اند (آلوپسی پس از زایمان).
دوره های ناگهانی استرس. این مورد به استرس ناشی از رویدادهای ناگوار مانند تصادف اتومبیل یا جراحی سنگین اشاره می کند.
تب بالا. این ممکن است با استرس ناگهانی مرتبط باشد.
داروها. این مورد به ویژه در مورد داروهای ضد سرطان صدق می کند.
واکسن
تغییرات در وزن بدن ناشی از بیماری یا الگوهای رژیم غذایی شدید
کم خونی یا کمبود آهن
زخم های فیزیکی
علل کم پشتی مو مزمن:
تغییرات تدریجی هورمونی. این نوع تغییرات ممکن است به یک بیماری طولانی مدت مرتبط شوند.
دوره های طولانی استرس. استرس مداوم ممکن است نتیجه فشار کاری بالا، طلاق طولانی مدت، اختلال اضطراب و غیره باشد.
تغییرات در رژیم غذایی منجر به کاهش تدریجی اما شدید وزن می شود.
بیماری های طولانی مدت یا مزمن. این عامل می تواند مربوط به استرس، تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم، دارو و یا هر ترکیبی از این عوامل باشد. برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید به احتمال زیاد تاثیر بیشتری نسبت به سایر بیماری ها در این مورد دارد.
زخم های فیزیکی با اثرات طولانی مدت یا یک جراحی سنگین با دوره ریکاوری طولانی مدت.
همانطور که می بینید، کم پشتی مو می تواند با فاکتورهای متعددی در زندگی شما مرتبط باشد و معمولا تشخیص عامل اصلی بیماری را سخت می کند.
چه درمان هایی برای کم پشتی مو وجود دارد؟
خبر خوب این است که کم پشتی مو به طور دائم به فولیکول های مو آسیب نمی زند و کاملاً برگشت پذیر است. خبر بد این است که هنوز هیچ درمان قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد. تنها راه حل این مشکل، یافتن عامل این بیماری است که موجب رسیدگی به آن می شود. به عبارت دیگر اگر شما دچار استرس شوید باید یاد بگیرید که آن استرس را مدیریت کنید. اگر یک دارو باعث این بیماری می شود، باید یک داروی متفاوت را امتحان کنید. اگر شما از سطح هورمونی که غیر قابل کنترل است رنج می برید، باید با پزشک خود در مورد روش های پزشکی صحبت کنید.
اگر هنوز هم نمی توانید دلیل اصلی کم پشتی موی خود را پیدا کنید، دو روش دیگر وجود دارد که می توانید امتحان کنید. اول باید صبر کنید. در بسیاری از موارد، عامل تشدید بیماری با گذشت زمان ناپدید می شود. این به ویژه در شرایطی درست است که عارضه شما نتیجه یک رویداد استرس زا یا تغییرات هورمونی باشد. گزینه دوم یک داروی رشد مو مانند ماینوکسیدیل است. با پزشک خود در مورد انتخاب بهترین روش درمان صحبت کنید.
با این حال، درک کنید که تا زمانی که نتوانید علت اصلی بیماری خود را پیدا و حل کنید، ممکن است نیاز باشد که به طور نامحدود با داروهای رشد مو از تشدید این بیماری جلوگیری کنید
چه مدت زمانی احتیاج است تا مو دوباره رشد کند؟
بعد از رفع عارضه کم پشتی مو ، مو باید در عرض 6 ماه رشد کند.
بیماری کم پشتی مو چگونه تشخیص داده می شود؟
بدون ریزش مو، گاهی اوقات به سختی می توان تشخیص داد که آیا مبتلا به این بیماری هستید یا خیر. تشخیص ریزش مو معمولا در افرادی که موهای پر پشت دارند دشوار می باشد.
این بیماری با سه واژه ساده تشخیص داده می شود. ( مو، کشیدن، امتحان)
در اصل، بیمار یک تکه از مو را بین شست و سبابه خود فشار می دهد و آن را می کشد. تصور می شود که مو در حال ریزش به راحتی از بین خواهد رفت در حالی که موهای دیگر باقی خواهند ماند. این تست برای تعیین درصد سختی موهای موجود در این مرحله طراحی شده است. اگر تنها 1 – 3 تار مو به این شکل حذف شوند، بیمار کم پشتی مو ندارد، چون این روش با روند طبیعی ریزش مو مغایرتی ندارد. اگر از طرف دیگر، چهار یا چند تار مو حذف شوند، شما ممکن است موهای آنژن کمتری نسبت به حالت طبیعی داشته باشید، که نشان می دهد شما می توانید بیماری کم پشتی مو را داشته باشید.
در موارد نادر، پزشکان یک آزمایش میکروسکوپی پوست را تجویز کرده یا یک روش دیگر را برای تشخیص این بیماری امتحان می کنند. نمونه برداری از پوست سر برای تشخیص بیماری های متعدد ریزش مو، از جمله کم پشتی مو، طاسی منطقه ای و طاسی زنان مورد استفاده قرار می گیرند. (a.k.a. الگوی ریزش موی زنان). با این حال، تحت اغلب شرایط، تست کشش مو برای یک تشخیص، کافی در نظر گرفته می شود.

دوره این بیماری چقدر است؟
پاسخ کوتاه این است: تا زمانی که عوامل مسبب بیماری هنوز وجود دارند. پاسخ طولانی این است که انواع مختلفی از کم پشتی مو وجود دارد که هر کدام دارای طول عمر مخصوص خودشان هستند.
التهاب ریزش حاد شایع ترین فرم بیماری است. این اتفاق به طور ناگهانی رخ می دهد (اگر چه مانند کم پشتی مو ناگهانی نیست) و یک دوره کوتاه تر دارد. بسته به علت ممکن است تا شش ماه باقی بماند. یعنی زمانی که عواملی که بیماری را ایجاد کرده اند درمان شوند، این دوره زمانی ممکن است بسیار کوتاه تر باشد.
کم پشتی مو مزمن با زیرکی بیشتری باعث بیماری می شود و ممکن است برای مدت زمان طولانی تری ادامه پیدا کند. اغلب از عوامل جاری (مانند بیماری) ایجاد می شود و ممکن است تا زمانی که عوامل اصلی بیماری درمان شوند، از بین نرود.
یک سوم، موارد بیشتر نادر، شکل کم پشتی مو با چرخه های ریزش مو مشخص می شود. وقتی موهای تلوژن بیرون می افتد، مو جدید ممکن است جای خود را بگیرد و کمی بعد از آن بیرون بیاید، در حالی که هنوز خیلی کوتاه است و پوست سر را زبر می کند.
در پایان روز، پاسخ کوتاه هنوز بهترین است. عاملی که باعث ناراحتی شما می شود و تا زمانی که تشخیص داده شود و مورد توجه قرار گیرد، ممکن است هیچ پایان واضحی نداشته باشد. با این حال، اگر شما در رابطه با ریزش موی خود مشکل دارید، نگران نباشید. حتی انواع شدید این بیماری نیز قابل درمان هستند و رویش دوباره مو بسیار نزدیک است.
کم پشتی مو و رژیم غذایی
یک عامل مکرر در هر دو نوع کم پشتی مو حاد و مزمن، رژیم غذایی است. این عارضه در میان افراد با اختلالات خوردن شدید مانند ، بالیمیا و یا کسانی که به رژیم غذایی احتیاج پیدا می کنند، رایج است.
کم پشتی مو می تواند ناشی از کمبود کالری و / یا زیاد بودن کالری مصرفی باشد. به عبارت دیگر، شما حتی مجبور نیستید مقدار قابل توجهی از وزن را از دست بدهید تا به این بیماری مبتلا شوید. شما به راحتی باید کم تر از حد مناسب برای سن، جنسیت و اندازه خود غذا بخورید. گرسنگی و رژیم های غذایی باعث جذب مقدار کمی پروتئین می شوند، در نتیجه منجر به ریزش مو می شود. صرف نظر از محدودیت روزانه کالری، کم پشتی مو نیز می تواند ناشی از کاهش شدید وزن باشد، به خصوص اگر این کاهش وزن به سرعت یا همراه با رژیم ضعیف انجام گیرد.

با این حال یک پوشش نقره ای وجود دارد که در آن کم پشتی مو با رژیم غذایی آورده شده است و تغییر وزن به راحتی تغییر در آن اتفاق می افتد وقتی که این تغییرات اعمال می شوند. اگر به اندازه کافی غذا نخورید، یا بیشتر غذا بخورید (و گرفتن پروتیین بیشتر) باید به حل کردن ریزش مو کمک کنید. این مساله می تواند برای به دست آوردن وزن و یا جلوگیری از کاهش ناگهانی وزن کمک کند. البته، اگر رژیم غذایی موفق به حل این مشکل نشود، به احتمال زیاد ریزش موی شما دلیل دیگری دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/164685/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن