آریا بانو

آخرين مطالب

دینگ دینگ‌های عاشقانه گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
به جای غرق‌شدن در رویای عشق‌های فانتزی،عشق در زندگی خود را ببینید
دینگ دینگ. صدای زنگ موبایل. تلفن همراه‌تان را برمی‌دارید، یک نفر احساس مسئولیتش گل کرده و شما را در یک گروه جدید عضو کرده‌ است. نگاهی به‌عنوان گروه می‌اندازید. عنوان قشنگی دارد: «عشق یعنی اینکه» تصمیم می‌گیرید در گروه بمانید و مطالبش را بخوانید، چون فکر می‌کنید زندگی زناشویی شما یخ کرده است.
واقعیت و خیالاتی که این روزها مد شده، داستان «میان‌ ماه من تا‌ ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است» را تکرار می‌کند. شاید خودتان هم ندانید که زندگی شما به همین شکل و قالبی که هست، این امکان را دارد که از تمام افسانه‌های تاریخی عشق، جلو بزند و تا آخر عمر گرم و پایدار بماند. به‌شرطی که شما خودتان و رابطه عاطفی بین خود و همسرتان را یک رابطه منحصر به فرد ببینید که با همه رابطه‌های همسرانه که در اطراف خود می‌بینید فرق دارد. به جای غرق‌شدن در رویای عشق‌های فانتزی و دق‌مرگ شدن از حسرت خوردن، عشق و علاقه‌ای که در زندگی خودتان جریان دارد را ببینید.
یادگیری زبان عشق همسرتان مثل زبان انگلیسی
وقتی چشم‌تان به زندگی عاشقانه دیگران دوخته شود، به‌جای تمرکز بر ‌خود و داشته‌های ارزشمند رابطه خودتان، هر روز یک اتفاق ساده می‌تواند شما را به این نتیجه برساند که زندگی‌تان از عشق خالی است. برای خوشبختی باید باور کنید که اگر همسرتان با یک بشقاب میوه مقابل چشم همه، آن هم در یک مهمانی شلوغ کنار شما نمی‌نشیند و جویای حال‌تان نمی‌شود، دلیلی بر بی‌علاقگی او نیست. نمی‌خواهیم بگوییم که همه ابراز علاقه‌ها نمایشی است، شاید هم کاملا واقعی باشد اما شما، آن فرد و هر انسان دیگری، هرکدام زبان عشق مخصوص به‌خودتان را دارید. نباید دست به مقایسه بزنید که در این صورت مانند کلاغی که می‌خواهد راه‌رفتن کبک را تمرین کند، راه رفتن خودتان را نیز فراموش می‌کنید. از همین امروز تصمیم بگیرید، فهرستی از کارهای همسرتان را که می‌تواند دلیلی بر علاقه و عشق او به شما باشد تهیه کنید؛ یعنی سعی کنید مدام در رفتارهای او به‌دنبال زبان عشق مخصوص به او باشید؛ ممکن است همسر شما داوطلبانه بخواهد بچه‌ها را به گردش ببرد تا شما در خانه استراحت کنید یا اینکه در پخت‌وپز کمک حال‌تان باشد و یا حتی نگران اوضاع جسمی شما باشد. همه اینها هیچ دلیلی غیر از عشق و محبت ندارد. آن وقت می‌بینید که شما در دنیایی از عشق و خوشبختی غرق بوده‌اید بدون اینکه خودتان از وجود این دنیا خبر داشته باشید.
یک آلوچه ترش با طعم خوشبختی
اگر از شما بخواهیم ظرف مدت 10‌ثانیه به یک لواشک ترش یا آلوچه ترش فکر کنید حتما بزاق دهان‌تان شروع به فعالیت می‌کند و دهان شما پر از آب می‌شود؛ به همین سادگی. آن وقت فکر کنید که شما هر روز و هر لحظه و مدام با خودتان نشخوار فکری داشته باشید که زندگی شما از عشق و محبت خالی است و با همسرتان رابطه عاطفی خوبی نخواهید داشت. چطور ممکن است این افکار روی بدن و رفتار شما اثر نداشته باشد؟ وقتی معتقد باشید که عشق همین رفتار‌های خاص است که دیگران دارند و جز این نیست، چیزی که از دست می‌دهید فرصت یک زندگی عاشقانه با همسرتان خواهد بود. همسرتان و واقعیت‌های رفتاری او صد سال هم که بگذرد، تغییر نمی‌کند. وقتی شما از رابطه عاشقانه‌تان مایوس شده باشید این احساس به شریک زندگی‌تان هم منتقل می‌شود و در نتیجه هر دو فکر می‌کنید زندگی مشترک شما مشکل دارد و این، شروع اختلافات ریشه‌ای‌تر و بهانه‌گیری‌های بی‌اساس می‌شود. شما می‌خواهید جای خالی عشق را در زندگی‌تان به کم نمک بودن غذا و یا بیش از حد کار کردن همسرتان ربط دهید.پس به جای این افکار، تصمیم بگیرید هر روز صبح با نشاط به‌خودتان یادآوری کنید که شما خوشبخت هستید و زندگی شما چیزی کم ندارد. این شما هستید که باید انرژی خودتان را مدیریت کنید؛ یعنی تصمیم بگیرید که همه انرژی شما صرف غصه خوردن و حسرت خوردن بابت نبود عشق در زندگی‌تان شود یا اینکه تلاش کنید و یاد بگیرید که ساختن یک زندگی مشترک عاشقانه به چه مهارت‌هایی نیاز دارد.
به زندگی دیگران چشم ندوزید
هر چه به زندگی و روابط دیگران چشم بدوزید و فانتزی‌های نوشته شده و شعار‌های رویایی را بخوانید و زندگی خودتان را زیر سوال ببرید، از تعمیر روابط عاجزتر می‌شوید و حتی ممکن است کار به جاهای باریک‌تر هم بکشد. در چنین شرایطی هم شما و هم همسرتان در معرض رفتارهای نادرست قرار می‌گیرید. خیلی راحت کسی می‌تواند از گرد راه برسد و با چند جمله‌ای که شبیه به رویاهای شماست و وقت گذاشتن در چت و فضای مجازی و شاید هم دیدار‌های حضوری کاری کند که حس کنید عشق گمشده‌تان را یافته‌اید. درحالی‌که حتی اگر همان شوالیه بر اسب سفید که حرف‌های رویایی می‌زند باهم زیر یک سقف بروید و در نقش همسری قرار بگیرد، زبان عشق مخصوص خود را خواهد داشت که ممکن است از همسرتان بسیار هم کم‌رنگ‌تر باشد.
دنبال واقعیت باشید
چیزی که می‌تواند تهدیدی برای ازدواج و رابطه شما باشد و تا مرز جدایی و یاخیانت هم پیش برود تنها یک چیز است و آن هم به‌دنبال فانتزی‌های غیرواقعی بودن در یک زندگی واقعی است. البته عشق باید در جای جای خانه‌تان حضور داشته باشد اما عشقی که از‌ رویا گذشته و به واقعیت رسیده است. قرار بگذارید تا خوبی‌های رابطه‌تان را پیدا کنید، آنها را بنویسید و روزی 3 بار صبح، ظهر و شب بعد از غذا با صدای بلند بخوانید. به‌خودتان یادآوری کنید که اگر همسر دوست شما گل سرخ روی زمین می‌ریزد و یا شمع روشن می‌کند و حرف‌های رمانتیک می‌زند، همسر شما هم کارهای دیگری را انجام می‌دهد که ممکن است کسی نداند اما شما به‌خوبی می‌دانید؛ هر چند خیلی زود فراموش می‌کنید.
فریب فانتزی های عاشقانه را نخورید
شاید وقتی مجرد بودید و جمله‌ها و تعریف‌های فانتزی از عشق را می‌خواندید با خودتان می‌گفتید که من در زندگی‌ام به چنین عشقی خواهم رسید اما وقتی زیر سقف زندگی مشترک رفتید، دیگر نظرتان کمی فرق می‌کند. آن‌وقت است که می‌دانید وقتی دعوای‌تان می‌شود، حرف عاشقانه رد و بدل نمی‌کنید و اگر بخواهید خیلی درست رفتار کنید، به هم توهین نمی‌کنید و خیلی آگاه و منطقی حرف‌تان را می‌زنید. ممکن است زمانی که واقعیت را با تعاریف مطرح شده خیلی دور می‌بینید، باخودتان می‌گویید شاید اصلا بین شما و همسرتان عشقی وجود نداشته باشد یا اینکه با افسردگی و ناراحتی می‌گویید: خوش‌به‌حال آنها که عاشق هم هستند نه مثل من و شوهرم. در بهترین شرایط هم شاید با خودتان بگویید: «این قرطی بازی‌ها یعنی چی؟ همین که باهم دعوا نمی‌کنیم و بر سر 50درصد موضوعات تفاهم داریم، کافی است.»
این جمله‌هایی که در فضای مجازی با عنوان عشق واقعی به خورد ما می‌دهند فقط به درد همان فضای مجازی می‌خورد و واقعیت ندارد زیرا در حقیقت زندگی معنای دیگری دارد. با خودتان تمرین کنید که یک زندگی عاشقانه برای خود و همسرتان بسازید اما هرگز با طناب پوسیده این جملات و عکس نوشته‌ها به چاه افسردگی و حسرت سقوط نکنید.
منبع:همشهری آنلاین


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/164891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

4 گوشه دنیا/ این پسر آلمانی 73 هزار دلار خرج کرد تا شکل عروسک شود

مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو

بخشی از مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

کیک تخته ای دورنگ مجلسی

مرغ زعفرانی با سس زرشک

عواملی که باعث آسیب دیدن گردن می شود

خانم گلی در 4 دقیقه!

خلاق ترین ایده برای جای عروسک

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود