آریا بانو

آخرين مطالب

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است گفتگو

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
نسیم ادبی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون به تازگی قرار است نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» را به صحنه ببرد. وی دراین باره گفت:‌همیشه قصه‌های رئالیستی و نزدیک به زندگی مردم مرا جذب خود می‌کند.
«نسیم ادبی»،‌ بازیگر و کارگردان فعال سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال «برادر جان» است که این شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.
وی همزمان با فعالیت تلویزیونی خود تصمیم گرفته نمایشی با عنوان «قصه ظهر جمعه» اثر محمد مساوات را به روی صحنه ببرد. «قصه ظهر جمعه» زندگی خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه را در اواخر دهه 60 در شهر تهران به تصویر می‌کشد. در این نمایش تنهایی افرادی به تصویر کشیده می‌شود که به ظاهر در خانواده‌ای پر جمعیت زندگی می‌کنند اما هیچکدام حرف یکدیگر را نمی‌فهمند.
این اثر توسط محمد مساوات در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی تازه‌های تئاتر ایران مورد تقدیر قرار گرفت و حال قرار است توسط نسیم ادبی کارگردانی شود و از هفدهم خرداد ماه در تماشاخانه سپند به صحنه برود.
«نسیم ادبی» در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: من همیشه نمایشنامه‌های محمد مساوات را دوست داشتم و متأسفم که نتوانستم اجرای کارهایش را ببینم. زمانی که با نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» برخورد کردم، آن را کاملا رئالیستی دیدم و دوست داشتم بازخورد آن را بر عموم مشاهده کنم.
وی در ادامه افزود: همیشه تماشاگر می‌تواند نمایش‌هایی که به زندگی مردم نزدیک هستند را لمس کند و خیلی تفاوتی بین نمایش و زندگی روی صحنه ایجاد نمی‌‌کند. این نمایشنامه هم همین خاصیت رئالیستی بودن و نزدیکی به زندگی مردم را دارد.
ادبی با بیان اینکه ابتدا این کار توسط هنرجویانش اجراخوانی شده و سپس به صحنه رسیده است، گفت:‌ما ابتدا کار را به صورت نمایشنامه خوانی روی صحنه بردیم تا ببینیم چه بازخوردی دارد. افرادی که کار را دیدند به شدت دوستش داشتند و به من پیشنهاد دادند تا آن را به صحنه ببرم. بازیگران نمایش هم همان هنرجویان من محسوب می‌شوند که چند نفر از آنها قبلا نمایش به صحنه برده‌اند اما بقیه هیچ کاری تا به حال نداشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه نمایش قرار است 25 شب روی صحنه تماشاخانه سپند برود، درباره علت انتخاب این تماشاخانه گفت: من قبلا در تماشاخانه پالیز اجرای زیاد داشتم، انرژی این سالن خیلی خوب است. به غیر از این دلیل هم خود صحنه برای قاب و دکور ما مناسب بود، چرا که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به اندازه برای دکور رئالیستی کار ما که بخشی از اتاق یک خانه محسوب می‌شود، به شمار می‌رود.
ادبی درباره کسب گیشه این نمایش گفت: من معتقدم صد در صد گیشه را هم خواهیم داشت. تمام تلاشمان را هم برای یک اجرای خوب می‌کنیم به نظر من در این دوره جذب تماشاگر هیچ ربطی به سلبریتی و ستاره آوردن در کار ندارد. من تجربه این را داشته‌ام که کارهایی با حضور ستاره سینمایی به دلیل ضعف کار فروش نکرده اما کارهای دانشجویی با محتوا و اجرای قوی مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین من امیدوارم مردم و دانشجویان نمایش ما را دوست خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هنوز مشغول بازی در سریال «برادر جان» است،‌ گفت: بازی در تیمی که مستقیم با آقای علی نصیریان کار کنی، درجه یک است . من قبلا تجربه بازی با ایشان را در سریال شهرزاد غیر مستقیم داشتم اما در این سریال نخستین باری بود که مستقیم با هم کنش و واکنش داشتیم و واقعاً درجه یک بود.
ادبی اظهار داشت: قبلا هم همه جا گفته‌ام به نظرم خود آقای نصیریان یک کلاس بازیگری هستند که علاوه بر بازیگران، دانشجویان هم باید از وجود ایشان تجربه کسب کنند.
نمایش «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی نسیم ادبی و مشاور کارگردانی امید بنکدار ، جمعه از 17 خرداد ماه ساعت 19 در سالن سپند به صحنه خواهد رفت.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در روز عروسی دختر کوچک یک خانواده در سال 1369، با بالا گرفتن اختلافات اعضای خانواده، زخم‌های کهنه دوباره سر باز می‌کنند و درگیری بین شخصیت‌های نمایشی اوج می‌گیرد. در حالی که پدر خانواده بیمار و بیهوش روی تخت افتاده است، هر لحظه این خطر وجود دارد که مراسم عروسی به هم بخورد و...


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دستمزد ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باید پس داده شود !!!

دستمزد بازیگران «شهرزاد» از نظر قانونی چه حکمی دارد؟

دوچرخه‌ سواری زنان و موضع قوه قضائیه درباره آن!

جامعه نسبت به فرزندان طلاق سوگیری غلطی دارد

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!