آریا بانو

آخرين مطالب

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است گفتگو

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
نسیم ادبی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون به تازگی قرار است نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» را به صحنه ببرد. وی دراین باره گفت:‌همیشه قصه‌های رئالیستی و نزدیک به زندگی مردم مرا جذب خود می‌کند.
«نسیم ادبی»،‌ بازیگر و کارگردان فعال سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال «برادر جان» است که این شب‌ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.
وی همزمان با فعالیت تلویزیونی خود تصمیم گرفته نمایشی با عنوان «قصه ظهر جمعه» اثر محمد مساوات را به روی صحنه ببرد. «قصه ظهر جمعه» زندگی خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه را در اواخر دهه 60 در شهر تهران به تصویر می‌کشد. در این نمایش تنهایی افرادی به تصویر کشیده می‌شود که به ظاهر در خانواده‌ای پر جمعیت زندگی می‌کنند اما هیچکدام حرف یکدیگر را نمی‌فهمند.
این اثر توسط محمد مساوات در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی تازه‌های تئاتر ایران مورد تقدیر قرار گرفت و حال قرار است توسط نسیم ادبی کارگردانی شود و از هفدهم خرداد ماه در تماشاخانه سپند به صحنه برود.
«نسیم ادبی» در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: من همیشه نمایشنامه‌های محمد مساوات را دوست داشتم و متأسفم که نتوانستم اجرای کارهایش را ببینم. زمانی که با نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» برخورد کردم، آن را کاملا رئالیستی دیدم و دوست داشتم بازخورد آن را بر عموم مشاهده کنم.
وی در ادامه افزود: همیشه تماشاگر می‌تواند نمایش‌هایی که به زندگی مردم نزدیک هستند را لمس کند و خیلی تفاوتی بین نمایش و زندگی روی صحنه ایجاد نمی‌‌کند. این نمایشنامه هم همین خاصیت رئالیستی بودن و نزدیکی به زندگی مردم را دارد.
ادبی با بیان اینکه ابتدا این کار توسط هنرجویانش اجراخوانی شده و سپس به صحنه رسیده است، گفت:‌ما ابتدا کار را به صورت نمایشنامه خوانی روی صحنه بردیم تا ببینیم چه بازخوردی دارد. افرادی که کار را دیدند به شدت دوستش داشتند و به من پیشنهاد دادند تا آن را به صحنه ببرم. بازیگران نمایش هم همان هنرجویان من محسوب می‌شوند که چند نفر از آنها قبلا نمایش به صحنه برده‌اند اما بقیه هیچ کاری تا به حال نداشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه نمایش قرار است 25 شب روی صحنه تماشاخانه سپند برود، درباره علت انتخاب این تماشاخانه گفت: من قبلا در تماشاخانه پالیز اجرای زیاد داشتم، انرژی این سالن خیلی خوب است. به غیر از این دلیل هم خود صحنه برای قاب و دکور ما مناسب بود، چرا که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به اندازه برای دکور رئالیستی کار ما که بخشی از اتاق یک خانه محسوب می‌شود، به شمار می‌رود.
ادبی درباره کسب گیشه این نمایش گفت: من معتقدم صد در صد گیشه را هم خواهیم داشت. تمام تلاشمان را هم برای یک اجرای خوب می‌کنیم به نظر من در این دوره جذب تماشاگر هیچ ربطی به سلبریتی و ستاره آوردن در کار ندارد. من تجربه این را داشته‌ام که کارهایی با حضور ستاره سینمایی به دلیل ضعف کار فروش نکرده اما کارهای دانشجویی با محتوا و اجرای قوی مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین من امیدوارم مردم و دانشجویان نمایش ما را دوست خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هنوز مشغول بازی در سریال «برادر جان» است،‌ گفت: بازی در تیمی که مستقیم با آقای علی نصیریان کار کنی، درجه یک است . من قبلا تجربه بازی با ایشان را در سریال شهرزاد غیر مستقیم داشتم اما در این سریال نخستین باری بود که مستقیم با هم کنش و واکنش داشتیم و واقعاً درجه یک بود.
ادبی اظهار داشت: قبلا هم همه جا گفته‌ام به نظرم خود آقای نصیریان یک کلاس بازیگری هستند که علاوه بر بازیگران، دانشجویان هم باید از وجود ایشان تجربه کسب کنند.
نمایش «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی نسیم ادبی و مشاور کارگردانی امید بنکدار ، جمعه از 17 خرداد ماه ساعت 19 در سالن سپند به صحنه خواهد رفت.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در روز عروسی دختر کوچک یک خانواده در سال 1369، با بالا گرفتن اختلافات اعضای خانواده، زخم‌های کهنه دوباره سر باز می‌کنند و درگیری بین شخصیت‌های نمایشی اوج می‌گیرد. در حالی که پدر خانواده بیمار و بیهوش روی تخت افتاده است، هر لحظه این خطر وجود دارد که مراسم عروسی به هم بخورد و...





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تلویزیون یک ویترین برای دیده شدن بیشتر است / امروز نبض تئاتر محکم و قرص می‌زند / با آتش تقی‌پور از شبیه‌خوانی و علاقه به تئاتر تا حضور در سینما و تلویزیون

منظر رمزی عراقی: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند است

سحر افتخارزاده: "هنرمندان مشغول کارند" مردم را با روند تولید اثر هنری آشنا می‌کند

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک

عبدالجبار کاکایی: مادامی که شعر در انحصار باشد گلخانه‌ای و دولتی باقی می‌ماند / شعرهایم را در جهت آشتی نسل‌ها گفته‌ام / پژوهش می‌تواند کمک بسیار زیادی به وضعیت ترانه کند

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است

حسین علیشاپور: کار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخت شده است

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

هفته فیلم‌ اروپایی 2019 در خانه هنرمندان آغاز شد / مدیر مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران: امیدواریم جامعه ایران از فیلم‌های منتخب ما الهام بگیرد

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است

شکوفایی ادبیات و فرهنگ از دل روستاها/ روایت مدیران انجمن ادبی رشکلای آمل از فعالیت‌های فرهنگی

غفوری: «پایتخت6» در انتظار تکمیل قصه ها/ جایگزین «خشایار الوند» مشخص نشده است

ادبیات عنصر مهمی در ایجاد علاقه‌مندی به فضاست / پیوند ادبیات و معماری بدیهی است

دوست ندارم نقش رونا را تکرار کنم / روایت سوگل خلیق از سریال "دل‌دار"

طراحان لباس ما اِلمان‌ها را با فرهنگ ایرانی به‌روزرسانی نکرده‌اند / روایت منا جهانپور از مؤلفه‌های قومیتی در طراحی نقوش لباس در ایران

والی زاده: کاری نیست که انجام دهم/از دوبله‌های زیرزمینی تنفر دارم

"هملت، شاهزاده اندوه" به کار خود پایان می‌دهد /"جک با لوبیای سحرآمیز " به ارسباران می‌رود / رضا ثروتی "جنایات و مکافات" را در تالار وحدت به صحنه می‌برد / اجرای نمایشی کمدی از کوروش نریمانی در نوفل‌لوشاتو

شهرام کرمی: در شرایط کنونی تئاتر، تحلیل علمی و نشریات بسیار حائز اهمیت هستند

خشونتی که رفته‌رفته عادی شده است / روایت الهام یوسفی از نمایش "میدان نبرد، پیکر زن"

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

نصیریان: پرویز بهرام کارهای ماندگاری انجام داد / اسماعیلی: "ما" بودیم که دوبله به اینجا رسید / پیکر دوبلور باسابقه به خانه ابدی تشییع شد

آهنج: «برادرجان» شعاری نیست

منوچهر والی‌زاده: صدای پرویز بهرام به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود

خواننده ایرانی که 100 میلیون برای تیتراژ خوانی سریال‌ داد!!

اعظم سعادتمند: دیدار مقام معظم رهبری با شاعران موجب پیشرفت شعر انقلاب شده است

تهیه‌کنندگان دستمزد فیلمبرداری پروژه‌ها را نمی‌دهند

لیلی رشیدی درباره فیلم یه وا چه گفت؟

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده «رنگین کمان»، اظهارات خاله نرگس را تکذیب کرد

کارگردان سریال «دلدار»: نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد

شدت افزایش طلاق نداریم

آخرین وضعیت جمعیتی ایران تا سال 1430

کمال یوسف‌پور: مسابقات معماری در چهره شهرهای امروزی تأثیر چندانی ندارند / آثار برنده اغلب ساخته نمی‌شوند

"تولدت مبارک" فیلمی است با موضوعی جهانی/ فیلم از تمام مراحل ارشاد سربلند بیرون آمد اما مورد حمایت واقع نشد / گلایه انسیه جهان آرا از وضعیت اکران فیلمش

مرضیه ابراهیمی قربانی معروف اسیدپاشی: اعدام نمی‌خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود / محدودیت‌ها در رادیو زیاد و متن‌ها شبیه همدیگر شده است / وقتی یک کار انیمیشن را دوبله می‌کنم، اصلاً خسته نمی‌شوم / روایت تورج نصر از سال‌ها فعالیت در دوبله و بازیگری

ویژگی‌های موسیقی کودک از نگاه اردشیر کامکار

محمدمهدی فخری‌زاده: انتشار کتاب سینمایی مقبولیت عمومی ندارد / در اتحادیه ناشران می‌توانیم جلوی فعالیت‌های مخرب را بگیریم / "راهنمای فیلم‌های سینمای ایران" در دست تدوین است

مهران نائل: "دل‌دار" روایتی متفاوت از عشق است

حسینی: نمایشگاه عکس افغانستان در نیاوران بستر مناسبی برای همدلی است

دوست دارم آرام آرام بیایم و ماندگار شوم / پژمان جمشیدی اول باید بازیگر می‌شد بعد فوتبالیست / گفت‌و‌گو با علی شمس الهی خواننده پاپ

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

مهسا علامیر: حقوق استادان گرایش‌های هنری در دانشگاه‌های ایران پایین است / اغلب طراحان لباس توان پرزنت آثارشان را ندارند

بهترین راه لاغری شکم | جراحی‌هایی که فقط جیبتان را خالی می‌کند!

بهمن کیارستمی: منیر فرمانفرماییان تا آخرین روز تصویربرداری مقابل دوربین راحت نبود / نمایش مستند "منیر" در خانه سینما

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

عباس مجیدی: در دوسالانه مجسمه شهری مشهد هنرمندان براساس فضای تعریف شده مجسمه می‌سازند

علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست

از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار