آریا بانو

آخرين مطالب

مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده مطرح کرد؛

تاکيد بر آموزش در بحث بانوان و خانواده/سمن‌ها مطالبه‌گري کنند گفتگو

  بزرگنمايي:

بانو نيوز - مديرکل دفتر امور بانوان استانداري يزد با بيان اينکه جامعه ايراني خانواده‌محور بوده و هميشه نقش خانواده در انتقال فرهنگ پررنگ است، گفت: در زمينه بانوان و خانواده بر آموزش تاکيد داريم.
قيه کرمانيان عصر امروز در جلسه‌اي با محوريت همايش آب و تراب با اشاره به نقش هنر در اشاعه فرهنگ غني ايراني اظهار داشت: خانواده همواره در فرهنگ و سنت ايراني اسلامي ما از جايگاه خاصي برخوردار بوده و ارزش هايي که منجر به تحکيم خانواده مي شده از طريق فرهنگ منتقل شده است.
وي عنوان کرد: در حال حاضر در عصري قرار داريم که عصر جهاني شدن است به اين معني که نمي توانيم در يک محيط بسته از فرهنگ خود پاسداري کنيم و به ناچار از ساير فرهنگ ها متاثر خواهيم شد.
نياز به همراهي هنرمندان براي اشاعه فرهنگ ايراني اسلامي
مديرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با بيان اينکه امروز جوامع از ابزار هنر براي اشاعه فرهنگ خود استفاده مي کنند، ادامه داد: در جامعه ما نيز که از فرهنگ غني برخودار است، لازم است هنر به کمک ما بيايد زيرا بدون استفاده از ظرفيت هاي هنر نمي توان اين ارزش ها را به نسل آينده منتقل کرد.
کرمانيان با اشاره به برگزاري همايش آب و تراب با محوريت موضوع خانواده افزود: در آموزه هاي ديني ما، خانواده رکن رکين جامعه است و هنرمندان ما نيز در همين جامعه زندگي کرده و اين حساسيت نسبت به موضوع خانواده را درک مي کنند بنابراين طبيعي است که همگان با جامعه پيش خواهند رفت.
وي، اصلي ترين برنامه دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد را آموزش عنوان کرد و گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، همسو با سياست هاي ابلاغ شده از سوي رهبر معظم انقلاب همچنين دولت دوازدهم در خصوص خانواده، عمل مي کند.
اجراي طرح‌هاي توان‌افزايي در حوزه زنان و خانواده
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري يزد اضافه کرد: از اصلي ترين برنامه هاي امور بانوان در سال جاري، طرح هاي توان‌افزايي بانوان است که در اين زمينه بر مبحث آموزش به ويژه آموزش مهارت هاي زندگي، مهارت فرزند پروري و ...تاکيد داريم.
وي با بيان اينکه اين برنامه ها سال گذشته در محلات برگزار شد و امسال نيز به طور گسترده ادامه خواهد يافت، عنوان کرد: برخي برنامه هاي حمايتي براي توانمند سازي بانوان و مشاغل خرد خانگي در دستور کار قرار گرفته همچنين برنامه آموزشي خودمراقبتي نيز براي بانوان شاغل در ادارات در حال انجام است که اين برنامه ها در راستاي شادتر، بهتر و سالم‌تر زيستن زنان و خانواده‌ها است.
سمن‌ها همکار ما در اجراي سياست هاي مرتبط با خانواده هستند
کرمانيان با بيان اينکه از سال گذشته، دفتر امور بانوان و خانواده استانداري مسئول بخش کودک نيز شده است، اظهار داشت: دفاتر امور بانوان، مرجع کنوانسيون حقوق کودک در استان ها هستند و ما در اين زمينه يک طرح آموزشي ارائه داده‌ايم که با همراهي تشکل هاي مردم نهاد انجام مي گيرد که اين تشکل ها در خصوص حقوق کودکان، روانشناسي کودک، مددکاري و تربيت کودکان آموزش‌هاي لازم را فرا مي گيرند.
وي با اشاره به همکاري سمن ها در اين زمينه بيان کرد: سمن ها اين آموزش ها را در ارتباط با زمينه کاري خود به کار بسته و به خانواده‌ها انتقال مي دهند علاوه بر اين سمن ها ناظر خوبي بر عملکرد دولت در اين زمينه خواهند بود.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري يزد، نقش تشکل هاي مردمي را بسيار مثبت ارزيابي کرد و ادامه داد: دولت يازدهم و دوازدهم اعتماد زيادي به سمن ها دارد و سازمان‌هاي مردم نهاد چون از بطن جامعه برخاسته اند، هم مشکلات را مي دانند و هم مي توانند دانش و آموزه هاي خود را انتقال دهند.
تشکل‌هاي مردم نهاد در حوزه خانواده مطالبه گري کنند
کرمانيان افزود: طي سال هاي گذشته طرح ها دفتر امور بانوان به طور عمده از طريق تشکل ها اجرا شده که از جمله آنها مي توان به دو طرح تاب‌آوري و توان‌افزايي بانوان محلات اشاره کرد که 10 شهرستان را زير پوشش قرار داد و 42 تشکل مردم نهاد پس از آموزش هاي لازم، در تمام شهرها و روستا مجري اين طرح ها شدند.
وي بيان داشت: در حال حاضر هم در بحث حقوق کودک (همياران حقوق کودک) همکاري متقابل با تشکل ها داريم و سمن ها همکار ما در اجراي سياست ها هستند.
مدير کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح کرد: نياز است تشکل هاي مردم نهاد وارد کار شده و در زمينه‌هاي مختلف به ويژه در حوزه خانواده مطالبه گري کنند.
با اشاره به موضوع ازدواج سالم و پايدار گفت: بالا رفتن سن ازدواج يک مشکل کشوري است و اين ممکن است به علت تغيير فرهنگ و نگرش و در بعضي موارد مشکلات اقتصادي باشد.
افزايش سن ازدواج از يک‌سو و ازدواج‌هاي زودهنگام از سوي ديگر نگران‌کننده است
وي با بيان اينکه از سويي با مسئله ازدواج دختران کم سن و سال روبرو هستيم، اظهار داشت: هر چند ازدواج کودکان را جايز نمي دانيم اما معتقدم فرد زماني بايد ازدواج کند که به شناخت و آگاهي کامل از خود رسيده باشد و اطلاعات و ديد درست درباره ي ازدواج داشته باشد.
کرمانيان افزود: به طور قطع عامل اصلي طلاق، ازدواج هاي احساسي و بدون شناخت و آگاهي است و تاکيد ما بر ازدواج آگاهانه و پايدار است و سياست هاي کلي دفتر امور بانوان نيز در همين رابطه بوده است.
وي با اشاره به نقش رسانه ها در زمينه آگاهي بخشي در زمينه ازدواج گفت: رسانه ها مي توانند يک ارزش را به صورت فرهنگ در آورند ضمن اينکه رسانه ها با تبليغات محيطي و با استفاده از ابزار هنر مي توانند در اين زمينه نقش موثري ايفا کنند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري يزد با تقدير از همه دستگاه هاي اجرايي استان يزد در راستاي همکاري با دفتر امور زنان و خانواده استانداري عنوان کرد: اين همکاري، لازمه توسعه و پيشرفت استان است و براي پيشبرد بهتر کارها و رسيدن به اهداف، لازم است تمام دستگاه هاي اجرايي استان با يکديگر همکاري کرده تا هم‌افزايي صورت بگيرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/16645/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند