آریا بانو

آخرين مطالب

جلوگیری از جوش زدن در تابستان با روش‌های خانگی خانه داري

جلوگیری از جوش زدن در تابستان با روش‌های خانگی

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
جلوگیری از جوش زدن در تابستان با روش‌های خانگی
١٣٥
٠
سایت ستاره/ تابستان صرف نظر از تمام خوبی‌هایش، بدترین دشمن پوست ماست. در میان مشکلاتی مانند آفتاب سوختگی، کم‌‌آبی بدن و ... که می‌توانید در این فصل با آن روبرو شوید، جوش صورت نیز می‌تواند یک عامل تهدیدکننده پوست باشد. این جوش‌های مزاحم می‌تواند باعث شود که دیگر به اندازه قبل جذاب به نظر نرسید؛ اما نگران نباشید ما در این مقاله به شما در جلوگیری از جوش زدن در تابستان کمک می‌کنیم. با ما همراه باشید.
علت بروز جوش‌های گرمایی در تابستان
جوش‌های گرمایی فوران شدید پوست هستند که به سرعت بر روی پوست پخش می‌شوند. گرمای بدن علت اصلی پدیدار شدن این نوع جوش‌هاست. گرمای بدن تولید چربی بیشتر را تحریک کرده و سموم موجود در بدن شما را انباشته می‌کند و در نهایت باعث مسدود شدن منافذ و آسیب‌های پوستی می‌شود.
جوش‌های گرمایی علل دیگری نیز دارند، از جمله این موارد می‌توانیم به عفونت‌های باکتریایی، مسدود شدن غدد تعریق، رژیم غذایی ضعیف، سیستم ایمنی ضعیف، دیابت، الکل، بهداشت بد و لباس‌های تنگ اشاره کنیم.
جوش گرمایی به شکل یک برآمدگی کوچک ایجاد می‌شود و سپس به جوش تبدیل می‌شود. این جوش‌ها به خاطر چرک داخل‌شان سفید رنگ هستند.
برای جلوگیری از بروز جوش‌های گرمایی روش‌های زیر را به کار بگیرید.
روزی دوبار حمام کنید و از شستشوی منظم و تمیز بودن دست‌هایتان در طول روز نیز مطمئن شوید.
به جوش‌ها دست نزنید یا آن‌ها را فشار ندهید.
دو تا سه با در هفته پوست‌تان را لایه برداری کنید.
آب زیاد بنوشید.
روزی حداقل 6 تا 8 ساعت بخوابید.
رژیم غذایی متعادل سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، غلات، حبوبات و دانه‌ها را دنبال کنید.
در طول روز آبمیوه بخورید.
لباس‌های تمیز، آزاد، راحت و نخی بپوشید.
استرس را از خودتان دور کنید و یوگا و مدیتیشن انجام دهید.
در موارد غیرضروری به صورت‌تان دست نزنید.
از ایستادن به مدت طولانی در معرض نور خورشید دوری کنید.
ممکن است در این بین به چند سوال برخورد کنید:
1. آیا جوش‌های گرمایی با جوش‌های رایج فرق دارند؟
بله، گرچه ممکن است برخی از محرک‌ها برای ایجاد آن‌ها مشترک باشد، اما این دو با هم متفاوتند. جوش‌های گرمایی وقتی رخ می‌دهد که هوا گرم و مرطوب است و منافذ و غدد تعریق مسدود شده‌اند. در حالی که جوش‌های رایج به خاطر نوسانات هورمونی، داروهای خاص، محصولات مراقبت از پوست و مو و استرس ایجاد می‌شوند.
2. آیا جوش‌های گرمایی فقط در تابستان رخ می‌دهند؟
لزوما نه؛ آن‌ها می‌توانند در فصل‌های دیگر که دمای داخلی بدن شما افزایش می‌یابد، نیز اتفاق بیفتند.
در قسمت زیر به راه‌های درمان جوش صورت می‌پردازیم.
1- یخ
وسایل مورد نیاز:
4 الی 5 قطعه یخ
پارچه نخی
تکه‌های یخ را در داخل پارچه قرار دهید و گره بزنید. سپس تا زمانی که بی‌حس شدن و کرختی آن قسمت از پوست را احساس کنید آن را بر روی جوش‌ها فشار دهید. این کار را برای همه قسمت‌های که جوش‌دار است، تکرار کنید. می‌توانید تا زمانی که پوست بهبود یابد روزی چند بار از اعمال یخ بر روی آن استفاده کنید.
چرا این روش موثر است؟
یخ گرمای بدن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این یخ می‌تواند تورم، قرمزی و درد ناشی از جوش‌های گرمایی را به حداقل برساند.
2- روغن زیتون فوق بکر
وسایل مورد نیاز:
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص
یک قاشق چای خوری پودر زرد چوبه
پودر زرد چوبه و روغن زیتون خالص را مخلوط کنید و به قسمت‌هایی از پوست صورت‌تان که جوش زده بمالید. اجازه بدهید 20 تا 30 دقیقه این مخلوط روی صورت‌تان بماند و بعد صورت‌تان را با آب شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید. دو تا سه بار در روز این مخلوط را بر روی صورتتان اعمال کنید.
چرا این روش موثر است؟
روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است که هر دو این‌ها به تجدید پوست آسیب دیده شما کمک می‌کند. پودر زردچوبه نیز احساس خارش را کم کرده و ضد باکتری است.
3- آلوئه ورا
وسایل مورد نیاز:
دو قاشق غذا خوری ژل یا شیره آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا را روی قسمت‌های جوش زده بمالید و اجازه بدهید یک شب کامل روی پوستتان باقی بماند. صبح که از خواب بیدار شدید صورتتان را بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب از آلوئه ورا برای بهبود پوست آسیب دیده استفاده کنید.
چرا این روش موثر است؟
آلوئه ورا باکتری‌هایی که موجب جوش می‌شوند را از بین برده و مانع از خشک شدن پوست و مسدود شدن حفره‌ها می‌شود. آلوئه ورا به لطف وجود لیگنین و پلی ساکارید می‌تواند تورم را کاهش داده و پوست شما را تسکین ‌دهد.
4- روغن کرچک
وسایل مورد نیاز:
یک قاشق غذاخوری روغن کرچک
یک قاشق چای‌خوری چوب صندل
روغن کرچک و چوب صندل را با هم ترکیب کرده و سپس این ترکیب را به مناطق آسیب دیده پوست بمالید. اجازه بدهید این ترکیب به مدت 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید و در نهایت صورت‌تان را با یک حوله تمیز خشک کنید.
برای بهبود پوستی که دچار جوش‌های گرمایی شده این مخلوط را شما دو الی سه بار در هفته بر روی پوستتان اعمال کنید.
چرا این روش موثر است؟
روغن کرچک سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی و کثیفی که موجب مسدود شدن و تشکیل جوش می‌شوند را حل می‌کند. روغن کرچک حاوی اسید ریکینولیک یک ماده ضدالتهابی است که با باکتری‌های مسبب آکنه مبارزه می‌کند و چوب صندل نیز موجب خنک شدن و تسکین پوست شما می‌شود.
5- خیار
مواد مورد نیاز:
نصف خیار
خیار را با مخلوط کن به صورت یک خمیر درآورده و سپس این خمیر خنک را روی جوش‌های پوست‌تان قرار دهید. اجازه بدهید خمیر خیار به مدت نیم ساعت روی جوش‌ها باقی بماند و بعد صورت‌تان را آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. شما می‌توانید این خمیر را 3 تا 4 بار در هفته بر روی پوستتان اعمال کنید.
چرا این روش موثر است؟
خیار گرمای بدن را کاهش داده و تولید بیش از حد چربی را کنترل می‌کند. این میوه مفید ورم و قرمزی را نیز کاهش می‌دهد.
جلوگیری از جوش زدن قفسه سینه در تابستان
در قسمت زیر به بررسی 5 روشی می‌پردازیم که به ما در جلوگیری از زدن جوش‌های آزاردهنده روی قفسه سینه در فصل تابستان کمک می‌کند.
1- برای پوست قفسه سینه خود برنامه مراقبتی داشته باشید
در این روش استفاده از مراقبت‌های روتین صورت برای قفسه سینه نیز توصیه می‌شود. به منظور مراقبت از پوست قفسه سینه از ژل شستشو، یک اسکراب و یک ماسک خاک رس استفاده کنید. ماسک خاک رس به تسکین پوست و خارج کردن ناخالصی‌ها کمک می‌کند.
2- از اسیدهای مراقبت کننده پوست استفاده کنید
به صورت یک برنامه، دو بار در هفته یک پد پاک کننده آغشته به اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک و یک کرم یا سرم رتینول را بر روی پوست‌تان بمالید.
3- لباس‌های ورزشی جذب کننده عرق بپوشید
اگر در هنگام ورزش لباسی که پوشیده‌اید نتواند عرق بدن را جذب کند، عرق با اصطکاک بدن ترکیب شده و می‌تواند منجر به ظهور جوش‌های بعد از ورزش شود. لباسی بپوشید که عرق حاصل از ورزش را جذب کند و پس از تمرین نیز سریع آن را عوض کنید.
4- رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید
چیزهایی که می‌خورید تاثیر زیادی بر روی پوست و جوش‌های روی پوست دارد. غذاهایی مانند شیرینی، چیپس، بستنی و... که شاخص گلیسمیک بالایی دارند را با غذاهایی با شاخص گلوکز پایین مانند اسفناج، کلم بروکلی، مرغ ارگانیک، آووکادو، آجیل و ماهی قزل آلا جایگزین کنید.
5- به اندازه کافی بخوابید
خواب کافی یکی از عوامل مهمی است که از جوش زدن در تابستان جلوگیری می‌کند. خوابی کافی به خودتان هدیه بدهید و به طور طبیعی از پوستتان مراقبت کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کرایی مرغ با طعم باورنکردنی

برای شام کوکوی بادمجان سرو کنید

شیرینی ها/ کوکی با شکلات چیپسی

عصرانه/ ترامیسوی ایتالیایی را از دست ندهید

طرز تهیه کوکوی به

از شما/ ناهارمن

از شما/ نهارما زرشک پلو بامرغ

از شما/ لوبیا پلو

غذای اصلی/ آبگوشت نذری؛ دلچسب ترین انتخاب

کیک خانگی لطیف و خوشمزه

از شما/ کله پاچه

بادمجان سوخاری، خاطرخواه زیاد داره!

از شما/ در حال تدارک ناهار

از شما/ شام دیشب ما

دستور پخت خوشمزه ترین شیرینی خانگی

از شما/ باقالی پلو و ماهی حلوا سفید

از شما/ کیک فنجونی

از شما/ برکو غذای محلــــی

از شما/ کیک کشمشی

از شما/ یک غذای خوشمزه ♥️♥️♥️♥️

از شما/ میگو سوخاری

از شما/ ماهی بارشته پلو

نوشیدنی ها/ قهوه را با پشمک سرو کنید

میز اردور/ دسر انبه با ترکیب خوشمزه ژله آلبالو

کتلت بروجردی؛ معطر و دلبرانه

مرغ شکم پر با سبزیجات سرخ شده

آلو اسفناج؛ خورش سنتی و معروف ایرانی

چند ساندویچ خوشمزه برای اولین روز مدرسه

دستور تهیه چند خوراکی سالم برای دربی فردا

نوشیدنی ها/ آب طعم دار لیمویی بنوشید و خنک شوید

با ماسک کیوی و شکر صورتتان را صاف و براق کنید

ایده های عکس یادگاری از کلاس اولی ها

ناهار/ پلوی فلفل دلمه ای؛ خوش عطر و جدید

برای ناهار غذایی ضد فشار خون و سکته بپزید

صبحانه ای سرشار از پروتئین و ویتامین

با کیک نسکافه و گردو خانواده را دور هم جمع کنید

سمبوسه پیتزایی؛ کودکان عاشقش می شوند

روش فریز کردن ذرت برای پاییز

از شما/ پیتزا لقمه ایی

از شما/ تارت شکلاتی و خامه ایی

فست فودی خوشمزه و فوری برای شام جمعه

با حلوای تارت درگذشتگان را یاد کنید

لقمه های مدرسه ای ساده و خوشمزه

از شما/باقالی پلو با گوشت

کنسرو گوجه فرنگی به جای رب

عصرانه امروز؛ پخت کیک کاکائویی در قابلمه

از شما/ اشپزی من

ازشما/ سالادما

خوشامدگویی به پاییز با دسر سیب پخته

آموزش تهیه حلوای شیر