حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
اجتماعي
بزرگنمايي:
آریا بانو -
حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان
٦١
٠
ابتکار / در حالی که بازاریابی و نبودِ بازار فروش محصولات یکی از چالشهای پیشروی زنان به شمار میرود، صندوق کارآفرینی امید از کسبوکارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راهاندازی آن را داشته باشند، حمایت میکند.
به گزارش ایسنا، اشتغال و کارآفرینی موتور محرک توسعه و رونق اقتصادی است و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل میدهند طبعاً این هدف بدون درنظرگرفتن نقش موثر این قشر از جامعه محقق نمیشود. در طول تاریخ، زنان همواره بهطور مستقیم یا غیرمستقیم در تامین معاش خانواده همکاری داشتهاند و دلایل متعددی از جمله استقلال مالی و کسب درآمد، کمک به تامین هزینههای خانواده، پسانداز، فرار از بیکاری، خودشکوفایی و کسب وجهه اجتماعی در حضور آنها در عرصههای کارآفرینی و اشتغال اثرگذار بوده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام حمایت این صندوق از مشاغل بانوان میگوید: حمایت از کسبوکارهای بانوان بهویژه زنان سرپرست خانوار، ضمن کمک به معیشت خانوارها فرصت حضور آنها در اجتماع را در کنار رسیدگی به وظایف خانه و تربیت فرزندان فراهم میکند و به کاهش قیمت تمامشده کالای تولیدی منجر میشود.
یکی از مشکلات پیشروی اشتغال بانوان، بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات است و صندوق کارآفرینی امید به ایجاد بازار فروش دستاوردهای زنان کمک کرده است. وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید از ابتدای تاسیس تاکنون هیچگاه محدود به حوزه خاصی بهویژه برای بانوان نبوده است، میگوید: مهمترین عاملی که در این زمینه تعیینکننده بوده، توانایی خود زنان در زمینههایی است که درخواست تسهیلات میدهند. یکی از اهداف اصلی صندوق، حمایت مالی از کسبوکارها است و ما علاوه بر پرداخت تسهیلات، به توسعه بازار فروش محصولات تولیدی بانوان کمک میکنیم.
به گفته نورالهزاده، یکی از مشکلات پیشروی اشتغال بانوان، بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات است و صندوق کارآفرینی امید به ایجاد بازار فروش دستاوردهای زنان کمک کرده است.
وی میگوید: امروز طیف وسیعی از کسبوکارهای خرد و کوچک در حوزه بانوان مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار دارد و برگزاری نمایشگاههای توانمندیهای زنان بهمنظور عرضه خدمات و محصولات تولیدی با قیمت تمامشده پایین از جمله اقدامات حمایتی به شمار میرود.
«بسیاری از کارشناسان، گسترش اشتغال پایدار با ایجاد مشاغل خانگی را یکی از راههای رونق اقتصادی میدانند و مشاغل خرد و خانگی را بستر مناسبی برای اشتغالزایی اعضای خانواده به شمار میآورند. انجام کسبوکارهای خرد و کوچک خانگی با کمترین هزینه و مواد اولیه در کنار خانواده ضمن ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای خانواده در رشد و پویایی اقتصاد و فعالیتهای اجتماعی موثر است».
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از طراحی و اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور خبر داده و با اشاره به نقش موثر کسبوکارهای خرد در اشتغالزایی میگوید: کسبوکارهای خرد سهم بیشتری در اشتغال کشور دارند و علاوه بر بازدهی بیشتر، از انحراف کمتری برخوردارند.
او با بیان اینکه از طریق ایجاد شغل باید به رشد اقتصادی دست یابیم، میافزاید: علیرغم آنکه مشارکت در رشد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است ولی نرخ مشارکت فارغالتحصیلان در کشور پایین است، از این رو برای ارتقای سطح مشارکت، نیازمند مشارکت جمعی در بخشهای مختلف اقتصاد هستیم.
منصوری با اشاره به نقش موثر مشاغل خانگی در اقتصاد میگوید: در راستای توسعه مشاغل خانگی، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طراحی و آموزشهای لازم در این زمینه ارائه شده است. این الگو در 9 استان کشور در حال اجرا است و تا پایان سال در کل کشور اجرایی میشود.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر مشارکت زنان در عرصههای اقتصادی و اجتماعی یکی از شاخصههای تولید محسوب میشود. با توجه به اینکه زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل میدهند، اشتغال آنها در عرصههای کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت جامعه لازم و ضروری است. در همین راستا چندی قبل توافقنامه «اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در 23 استان کشور» در راستای اشتغال شش هزار زن سرپرست خانوار بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری و جهاد دانشگاهی به امضا رسید.
-
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲:۰۷
-
۱۱۵ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/166677/