آریا بانو

آخرين مطالب

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است گفتگو

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهدی محمودی رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور می‌گوید در حال حاضر حدود پنج درصد از مردم می‌توانند از برندهای واقعی خرید داشته باشند، چرا که هزینه‌های تمام‌شده کالا در برندهای مطرح بسیار سنگین است.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از رادیو گفت‌وگو، برنامه گفت‌وگوی اجتماعی با موضوع بررسی تب مارک و برندبازی در جوانان، با حضور فرشته افکاری عضو هیئت‌علمی دانشگاه و استادیار علوم تربیتی و مهدی محمودی رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.
در این برنامه فرشته افکاری با اشاره به این‌که برند و برندبازی در جامعه ما به معضل تبدیل‌شده است، گفت: در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه در طیف وسیعی گرفتار معضل برند و برند بازی شده‌اند.
او با اشاره به نیازهای جوانان برای دیده شدن، اظهار داشت: فرد برند باز گمان می‌کند که به‌عنوان فردی خاص از یک محصول استفاده می‌کند و رفتار ویژه‌ای را پیش‌گرفته است.
این استادیار علوم تربیتی در خصوص تعریف برند، اذعان داشت: وقتی کالاها باکیفیت خاصی تولید شوند با اسم خاصی تحت عنوان برند به مرحله عرضه می‌رسند.
افکاری افزود: بهره‌گیری افراد از برندهای مختلف باعث شده تا الگوهای خاصی از برند بازی در جامعه ایجاد شوند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به این‌که برند بازی امروزه به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است، عنوان کرد: رواج برندها امروزه جایگاه‌های اجتماعی گوناگونی را در کشور پدید آورده‌اند.
او با اشاره به علل گرایش جوانان به برندهای خارجی، توضیح داد: جوانان همیشه به کالاهایی گرایش پیدا می‌کنند که سابقه مصرفی خوبی را در میان مردم داشته باشند.
این استادیار دانشگاه اضافه کرد: برند جریانی است که در بستر زندگی ما حضور دارد، بر این اساس بهتر است جریان برندسازی در کشور را با توجه به مؤلفه‌های ملی مدیریت و هدایت کنیم.
در ادامه برنامه گفت‌وگوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت‌وگو مهدی محمودی با اشاره به این‌که مقابله با برند بازی از توانایی ما خارج است، گفت: در حال حاضر بسیاری از پدیده‌ها علیرغم میل باطنی ما به داخل جامعه ورود پیدا می‌کنند.
محمودب افزود: تا دهه‌های گذشته مبادی تصمیم‌گیری در مورد موضوعات مختلف داخل اتاق‌هایی با درهای بسته شکل می‌گرفتند، اما امروزه مبادی تصمیم‌گیری در دنیایی بسیار بزرگ و وسیع به وجود می‌آیند.
رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور با اشاره به این‌که ما با توسعه برندها در کشور هیچ مشکلی نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر تمامی کالاهای ایرانی که مورد توصیه رسانه ملی و مردم قرار می‌گیرند، در قالب برندهای مختلف عرضه می‌شوند.
او بابیان این‌که برندهای مختلف چرخه‌های عمر متفاوتی رادارند، تصریح کرد: کالاهایی که به اسم برند فروخته می‌شود و برند واقعی نیست، زمینه بروز نگرانی را در حوزه برندسازی و برندفروشی فراهم می‌کنند.
مهدی محمودی با اشاره به این‌که در حال حاضر نزدیک به 70 درصد ترافیک اینترنتی کل کشور در یک شبکه اجتماعی مصرف می‌شود، عنوان کرد: با تأثیری که امروزه اینستاگرام در حوزه مد و برند گذاشته است نمی‌توان مقابله کرد.
او با اشاره به این‌که هر برند جغرافیای مخاطبان منحصر به خود را دارد، اظهار داشت: برندهای مختلف همیشه برای طبقه‌های بالا، متوسط و ضعیف جامعه کالاهای مختلف تولید و عرضه می‌کنند.
رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور اضافه کرد: در حال حاضر برخی از برندهای داخلی با مدیریت مطلوب هزینه‌های خود توانسته‌اند تا باقیمت تمام‌شده‌ای بسیار پایین محصولات خود را در سراسر کشور به دست مشتری برسانند.
او با اشاره به دستورالعمل فعالیت برندهای خارجی در داخل کشور، توضیح داد: هر برند خارجی برای فعالیت در داخل ایران باید آیین نامه‌هایی ویژه و مشخصی را به اجرا برساند.
محمودی اضافه کرد: با اجرای آیین‌نامه جدید فعالیت برندهای خارجی در ایران بیش از 400 برند فعال در کشور به کار خود خاتمه داده‌اند، چراکه بسیاری آن‌ها برندهایی جعلی و با اسنادی نامعتبر بودند.
او با اشاره به این‌که برندهای مختلف جریان ساز مد در الگوی مصرف پوشاک کشور هستند، عنوان کرد: برندها در موضع فرهنگی خود در طبقه متوسط و پایین جامعه نقش دیگری جز مدسازی را بر عهده ندارند.
رئیس انجمن مؤسسات مد و لباس کشور تأکید داشت: در حال حاضر حدود پنج درصد از مردم می‌توانند از برندهای واقعی خرید داشته باشند، چرا که هزینه‌های تمام‌شده کالا در برندهای مطرح بسیار سنگین هستند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!

بهمن پناهی: در موضوع پژوهش از دانشگاه‌های به‌‌روز جهان یک مرحله عقب مانده‌ایم / موزیکالیگرافی جستجویی است برای کشف و بُروز روابط آشکار و نهان موسیقی و خوشنویسی

حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چه شرطی دارد؟!

رضا ایرانمنش: کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم سبزها در سینما هستند

حسین زمان: چقدر نبودن روی صحنه سخت بود

همیشه دوست داشتم آثارم پا داشتند و راه می‌رفتند! / مصطفی اسداللهی از نمایشگاه "که همین لباس زیباست" می‎گوید

براتی سده: برخی فکر می‌کنند اگر DICها از محله‌ای بروند، معتادها هم می‌روند

فرح‌بخش: اگر اجازه دهند فیلم‌های کمدی میلیاردی می‌فروشند