آریا بانو

آخرين مطالب

پيام هاي تسليت براي درگذشت خانم شهلا حبيبي سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نيوز - انا لله و انا اليه راجعون
◾️ضايعه دردناک درگذشت بانوي انقلابي، فداکار، خلاق و خوش فکر، زنده ياد شهلا حبيبي که اولين مشاور امور زنان رياست جمهوري با حکم مرحوم آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني بود را تسليت مي گويم.
◾️تلاش ها و استقامتش براي هموار ساختن راه دختران و بانوان اين سرزمين به قله هاي سرفرازي، بر فعالين اجتماعي پوشيده نيست.
◾️نام شهلا حبيبي با فعاليت تشکيلاتي براي ارتقاء وضعيت زنان در حوزه هاي دولتي و غيردولتي عجين است.
◾️درخشش زنان ايراني در همه عرصه ها، آرمان مرحوم شهلا حبيبي بود که البته در دوران زندگيش بسياري از موفقيت هاي آنان را در مسيري که گشوده بود، ديد.
◾️غفران الهي و تعالي درجات براي آن عزيز از دست رفته و صبر براي بازماندگانش را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.
◾️نامش، راهش و آرمان هايش زنده و پر رهرو باد.
معصومه ابتکار
************
بازگشت همه به سوي اوست
با نهايت تاسف و تاثر فراوان اولين مشاور امور زنان در نظام جمهوري اسلامي، "شهلا حبيبي"به رحمت خدا رفت،
از جمله ويژگي هاي بارز او،که همواره در مسير تلاش براي احقاق حقوق زنان خستگي نمي شناخت تاکيد بر ولا يت مداري و نگاه مطلقا فرا جناحي در موضوع زنان بود.
شبکه ي ارتباطي زنان جمهوري اسلامي ايران،که يکي ديگر از مولودهاي اين شيرزن نظام اسلامي است،به نمايندگي از طرف کليه اعضا ، فقدان آن عزيز از دست رفته را به خانواده محترم ، زنان ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران تسليت عرض مينمايد.
" شوراى مرکزى شبکه ارتباطى سازمانهاى غير دولتى زنان جمهورى اسلامى ايران"
*****************
مسئول سازمان بسيج زنان کشور درگذشت شهلا حبيبي را تسليت گفت
❇️ مينو اصلاني، مسئول سازمان بسيج جامعه زنان کشور درگذشت نخستين مشاور رئيس جمهور در امور زنان پس از انقلاب را به تمام زنان فرهيخته و انقلابي تسليت گفت.
✳️ به گزارش خبرنگار «بسيج زنان کشور»؛ بانو شهلا حبيبي، نخستين مشاور رئيس جمهور در امور زنان پس از انقلاب بود که در سال 1370 و در دوره رياست جمهوري آيت الله هاشمي رفسنجاني به اين مقام منصوب شد. وي در 15 شهريورماه سال 96 پس از طي دوره اي از بيماري دار فاني را وداع گفت؛ مسئول سازمان بسيج جامعه زنان کشور، طي پيامي درگذشت اين بانوي فرهيخته و انقلايي را تسليت گفت.
متن پيام بدين شرح است:
انا لله و انا اليه راجعون
درگذشت بانوي انقلابي و ولايتمدار بانو شهلا حبيبي، نخستين مشاور رييس‌جمهور در امور زنان پس از انقلاب اسلامي را به همه زنان انقلابي و فعال در حوزه زنان تسليت مي گويم.
تلاش هاي اين بانوي فرهيخته در زمينه استقرار ساختاري منسجم و اثر بخش براي توجه به مسائل زنان و پيگيري مطالبات آنان چشمگير بود و ايشان از جمله زنان انقلاب و فرهيخته اي بودند که تلاش هاي خود را به فعاليت هاي اسلامي زنان معطوف کردند.
غفران الهي و آرزوي علو درجات براي اين بانوي فرهيخته و انقلابي را دارم و صبر بر اين مصيبت را براي بازماندگانش از درگاه خداوند منان مسئلت مي کنم.
****
✍️هرگز نميرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
با نهايت تاثر و در کمال ناباوري جامعه زنان کشور امروز به سوگ بزرگ بانويي نشست که عمر پربرکت خود را صرف هموار کردن مسير پيشرفت و ارتقاي وضعيت زنان سرزمينش کرد.
تشکيل دفتر امور زنان رياست جمهوري در سال 70 و انتصاب نخستين مشاور رييس جمهور وقت در امور زنان در کشور نقطه عطفي در توجه به مسايل زنان و ملزومات و زيرساختهاي مربوط به آن بود که افتخار آن به نام سردار سازندگي آيت الله هاشمي رفسنجاني و شهلا حبيبي ثبت و ماندگار شد.
بي ترديد تمام موفقيتهاي امروز حوزه زنان و خانواده و دستاوردهاي زنان در فعاليتهاي انجمني و تشکل هاي مردم نهاد ريشه در آن دوران داشته و مديون تلاشها و مجاهدت هاي خالصانه و بي شائبه امثال شهلا حبيبي است که سنگ بناي آن را گذاشتند.
بعدها روح پرتلاطم و جان ناآرام او با تشکيل شبکه ارتباطي سازمانهاي غير دولتي زنان آرام گرفت و تا پايان عمر چون فرزندي عزيزتر از جان از آن حفاظت و حراست کرد و تا آخرين روزهاي زندگي خود نيز پيگير تدوين گزارش ملي آن شبکه در خصوص وضعيت زنان در چارچوب پروژه مشترک با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري بود و در اوج بيماري هم براي نهايي کردن آن لحظه اي از پا ننشست .
صراحت لهجه، آزادگي و صداقت پيشگي در بيان مطالبات، تبعيض ها و دردهاي زنان و دختران از او شخصيتي بي بديل و تکرار نشدني ساخته بود که هرچند از امروز خلا فقدان نابهنگامش جبران ناپذير است، اما راهي که او فراروي زنان و دختران ايراني گشوده است رهروان بسياري را به خود ديده و مي بيند که آهسته و پيوسته به سوي مقصد روانه اند و تمام موانع و سدها را يکي يکي پشت سر مي گذارند.
اينجانب مصيبت درگذشت اين بانوي فرهيخته و انديشمند را تسليت عرض نموده و از خداوند متعال براي بازماندگان صبر و اجر و براي آن عزيز سفر کرده که جايش تا هميشه در ميان کوشندگان حقوق زنان خالي خواهد بود، علو درجات مسالت مي نمايم.
*****************
شهيندخت مولاوردي
دستيار ويژه رييس جمهور در امور حقوق شهروندي
باسمه تعالي
انا لله و انا اليه راجعون
بگذار تا بگريم چون ابر در بهاران
کز سنگ ناله خيزد روز وداع ياران
درگذشت غم انگيز استاد فرزانه، خواهر انديشمند و انقلابي، مدافع حريم ولايت، اولين زن مشاور رئيس جمهور مرحومه مغفوره شهلا حبيبي موجب تاسف و تالم فراوان گرديد.
امروز جامعه زنان خدمتگزاري صديق و کارآمد، حمايت گري دلسوز و کاردان و ياوري انديشمند و شجاع را از دست داده است. خدمات صادقانه و ماندگار او در زمان مشاوري مرحوم آيت الله هاشمي ماندگار و منشا خير و برکت براي جامعه بوده و هرگز از حافظه تاريخ پاک نخواهد شد.
جامعه فاطميون ضمن اظهار تاسف و تالم فراوان براي از دست دادن اين بانوي عظيم الشان اين مصيبت جانگداز را به رهبري معظم انقلاب. همه ملت شريف و قدردان ايران به ويژه خانواده معزز ، بانوان و دوستان آن عزيز فقيد، مردم خطه دلاورخيز کرمانشاه و جامعه اصولگرايان تسليت گفته و از همه بانوان فرهيخته مي خواهد با بدرقه با شکوه اين عزيز فقيد به ديار ابديت مراتب سپاس و قدرداني خود را از اين چهره خدوم ، خوش فکر . انديشمند و انقلابي به نمايش بگذارند
والسلام
دبير کل جامعه فاطميون
طاهره رحيمي
******************
بسم الله الرحمن الرحيم
کل نفس ذائقه الموت
با تاسف و تاثر فراوان ضايعه درگذشت سرکار خانم شهلا حبيبي اولين مشاور امور بانوان رياست جمهوري را به جامعه زنان ايران اسلامي بويژه فعالان در عرصه زن و خانواده تسليت و تعزيت عرض مي نمايم.
آن فقيده سعيده هم در دوران مسئوليت و هم در دوران قبل و بعد از آن با ابتنا به ارزش هاي اسلامي و انقلابي زمينه ساز برداشته شدن گام هاي ارزشمند و شايان توجهي در حوزه زنان و خانواده بوده و با تلاش ها و پيگيري هاي خالصانه و صادقانه خود ، بر تقويت و اعتلاي نقش و هويت زن مسلماني ايراني با تاکيد بر تثبيت و تحکيم جايگاه رفيع خانواده اهتمام جدي ورزيدند.
غفران و رحمت واسعه الهي را براي مرحومه مغفوره از درگاه حضرت حق خواستارم.
انشاءالله با حضرت زهرا(س) محشور گردند.
فاطمه رهبر... رييس فراکسيون زنان و خانواده مجلس شوراي اسلامي دوره نهم.
☘️
jQuery.noConflict();jQuery(document).ready(function(){jQuery("body a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false, show_title: true});jQuery(".gallery a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false, show_title: false});jQuery("#audio a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({default_width:300,animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false});jQuery("#video a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({default_width:600,animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false});});

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/16737/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید