آریا بانو

آخرين مطالب

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم گفتگو

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازیگر سریال «گاندو» گفت: به نظرم «گاندو» مجموعه بسیار خوبی شده است، بالاخره کار‌های جواد افشار جزو کار‌هایی است که همیشه دیده شده، اما فضای این سریال با فضای دیگر کارهای وی بسیار متفاوت بوده و داستان این مجموعه نیز بسیار جذاب، پر از التهاب و دارای ریتمی تند است.
به گزارش میزان، یکی از بازیگرانی که می توان گفت تلویزیون خانه اصلی آن محسوب می‌شود و از دوران کودکی با پدرش پا به عرصه بازیگری گذاشته، پندار اکبری فرزند عبدالرضا اکبری است.
این شب های مجموعه‌ای جدید به نام «گاندو» در رسانه ملی روی آنتن رفته است که «پندار اکبری» نیز در این مجموعه به نقش آفرینی پرداخته است، به همین بهانه خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به سراغ این بازیگر جوان رفته و با وی پیرامون موضوعات متفاوتی به گفت و گو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:
برایمان از نحوه علاقمندی به عرصه بازیگری و اولین حضورتان جلوی دوربین بگویید؟
اکبری: اولین کار من در 2 سالگی در «سریال طالب» به کارگردانی پدرم بود که البته از آن کار چیزی در خاطرم نیست و متاسفانه عکسی هم از آن کار در دسترس نیست و تا جایی که میدانم بازیگرانی، چون فریبا متخصص، پرویز پرستویی و علی اوسیوند و ... در آن حضور داشتند.
به واسطه شغل پدر از دوران کودکی با این حرفه آشنا بودم و از همان زمان علاقه بازیگری در من به وجود آمد و از بچگی به همراه پدر در پشت صحنه‌های کارهایش حضور داشتم و با این کار خو گرفتم، فضای کار تصویری در این سال‌ها تاثیر بسزایی به علاقمندی من به حرفه بازیگری داشته است، هرچند که در آن زمان نگاه من به بازیگری به صورت سرگرمی و تفریح بود و نگاه حرفه‌ای نداشتم، اما پس از آن در یک آموزشگاه بازیگری زیر نظر پدرم، علی اوسیوند، فریبا متخصص و عزیزانی دیگر، دوره بازیگری را گذراندم و تا به امروز که سعی کرده ام شخصیت و مسیر خودم را پیدا کنم.
آیا به عرصه فیلمسازی علاقه دارید؟
اکبری: یکی از دغدغه‌های مهم من در سینما، فعالیت در عرصه فیلمسازی است و به همین علت سال‌ها در عرصه تدوین فعالیت کردم و از طرفی هم در دانشگاه رشته عکاسی را دنبال کردم که در واقعا تدوین و عکاسی دو رکن اصلی کارگردانی هستند و همین علاقه باعث شد من تحصیلم را در رشته فیلمسازی ادامه دهم و چند فیلم کوتاه از قبیل «جاده فرعی» و «گمان» را تولید کنم، در حال حاضر هم در تدارک تولید ساخت یک فیلم کوتاه هستم و قطعاً به تولید فیلم بلند درآینده نیز فکر می‌کنم؛ اما اینکه چه زمانی و چه موضوعی را بخواهم کار کنم را فعلاً نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم در حال حاضر با ساخت فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر تجربه کسب کنم.
آیا تصمیم دارید در دو رشته عکاسی و تدوین فعالیت خود را ادامه دهید؟
اکبری: متاسفانه بدلیل مشغله بازیگری آنقدر فرصت تدوین را ندارم، اما سعی می‌کنم با تصاویری که برای خود ضبط می‌کنم، تمرین تدوین کنم و خودم را با علم و تجهیزات جدید به روز رسانی نمایم،در مورد فعالیت در حوزه عکاسی یا برگزاری نمایشگاه عکس باید بگویم که جمع‌آوری عکس با یک مضمون و یک هدف، بسیار کار سختی است و به اعتقاد من باید نمایشگاه عکس یک هدف و یک حرفی برای گفتن داشته باشد و صرفاً نمایش یک تعداد عکس بدون پیام مشخص در غالب یک نمایشگاه کار بیهوده‌ای است و از طرفی متاسفانه به دلیل مشغله بازیگری آنقدر فرصت جمع آوری عکس با یک هدف مشخص را ندارم، ضمن اینکه این حرفه بسیار پر هزینه است و نیاز به یک حمایت اساس دارد که متاسفانه این حمایت فراگیر نیست و از خیلی کار‌ها حمایت نمی‌شود.
مهمترین اولویت های شما برای انتخاب یک نقش چیست؟
اکبری: برای من ملاک اصلی قبولی نقش شخص کارگردان است و در مراحل بعدی فیلمنامه و نقش و عوامل پروژه هستند، طبیعتاً هرچقدر عوامل حرفه ای‌تر باشند خروجی کار نیز بهتر خواهد بود، اما در کل تجربه و اسم کارگردان برای قبولی نقش بسیار برای من اهمیت دارد.
وضعیت سینمای ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید و ترجیح شما برای حضور در سینما است یا تلویزیون؟
اکبری: پیشرفت تکنولوژی عرصه رقابت جدی را ایجاد کرده که تلویزیون ما نباید از آن عقب بیفتد و باید به سوژه‌ها و قصه‌های به‌روز بپردازد و نباید سوژه‌ها و شخصیت‌های قدیم را مدام تکرار کند تا بتواند نبض مخاطب را در دست بگیرد و این به همه کارشناسان ثابت شده است که هرگاه در تلویزیون سریال خوبی ساخته شود می‌تواند جذب مخاطب کند و شاهد این نباشیم که مخاطب جذب شبکه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای شوند.

در مورد علاقه به سینما یا تلویزیون نیز باید عنوان کنم که من به مرز بندی بین آن‌ها اعتقادی ندارم و امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مرزبندی‌ها از بین رفته است و ارتباط بازیگر با مخاطب اهمیت دارد، هرچند که من خودم را بیشتر تلویزیونی می‌دانم و از تلویزیون رشد کردم و سال‌های سال در آن فعالیت کردم و خودم را مدیون تلویزیون می‌دانم.
کدام یک از نقش‌هایی که تا به امروز بازی کرده اید را بیشتر دوست دارید؟
اکبری: شخصیت نیما در سریال «فاصله‌ها» و شخصیت غلامرضا در سریال «پنجمین خورشید» با اینکه نقش‌های کوتاهی بودند را خیلی دوست داشتم، چون باعث معرفی من به مخاطبان شد و با «محمد معراجی‌ها» اثر مسعود ده نمکی این اتفاق کامل شد.
نظرتان در مورد سریال «نفوذ» و کلیت پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی چیست؟
اکبری: ما اولین سریال اینترنتی را چند سال پیش تحت عنوان سریال نفوذ به کارگردانی آرش تیموری نژاد در ژانر اکشن و با موضوع ضد جاسوسی تولید کردیم و به دلیل سرعت پایین اینترنت نسبت به امروز مجبور شدیم سریال را در ده قسمت ده دقیقه‌ای پخش کنیم اما با این وجود و در شرایط بد سرعت اینترنت این سریال توانست مخاطب خود را به دست بیاورد، هر چند که آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفت.
در مورد فعالیت خود در تیم فوتبال هنرمندان بگویید؟
اکبری: متاسفانه به علت ضربه‌ای که به زانوی من حین بازی وارد شد و جراحی که داشتم نتوانستم دیگر با تیم فوتبال هنرمندان همکاری کنم، ولی پیگیر فعالیت‌های تیم هستم و اطلاع دارم که به تازگی جام رمضان به اتمام رسیده است و در حال پی ریزی یک لیگ هنرمندان به میزبانی کشور ترکیه می‌باشند.
آیا طرفدار تیم فوتبال خاصی هستید و اگر این طور است فکر نمی کنید طرفدارن مخالف خود را از دست بدهید؟
اکبری: به نظر من طرفداری از یک تیم یک مسئله کاملاً سلیقه‌ای است و همانقدر که برای هواداران استقلال احترام قائل هستم برای طرفداران پرسپولیس نیز احترام خاصی قائلم، ولی از دوران کودکی به دلیل حضور اشخاص بزرگی همچون ناصر حجازی طرفدار تیم استقلال بودم و هرچند که قبلاً خیلی بیشتر کری میخواندم، اما الان کمی کمتر شده است، اما همیشه تحت هر شرایطی طرفدار تیمم می‌مانم.
الگوی شما در سینما کیست؟
اکبری: به جز پدرم که الگوی اولم در زندگی و سینما بوده است به بازی آتیلا پسیانی و فرهاد قائمیان خیلی علاقه‌مند بودم و بازی پرویز پورحسینی را هم نیز بسیار دوست دارم.
نقش عبدالرضا اکبری در علاقمندی شما به بازیگری چقدر بوده است؟
اکبری: من بازیگری را از پدرم یاد گرفتم و زیر نظر وی دوره‌های بازیگری را گذرانده‌ام و از سنین کودکی در کنارش در خیلی از پروژه‌ها حضور داشتم و به طبع این چیز‌ها بی تاثیر در علاقمندی من به این حرفه نیست و وقتی پدرم کاری را قبول می‌کرد خوشحال می‌شدم، چون می‌توانستم همراه او در پشت صحنه فیلم‌ها حضور پیدا کنم و این نشان از تاثیر حضور پدرم بر علاقمندی من و حضورم در عرصه بازیگری است.
شاید پدرم حالا هم اگر کاری را قبول کند به صورت غریزی دوست دارم که در پشت صحنه آن فیلم حضور پیدا کنم و کارش را از نزدیک ببینم و تجربه کسب کنم، من همیشه هر کاری که پیشنهاد می‌شود اولین کسی که با او مشورت می‌کنم پدرم است و در مورد کار و فیلمنامه نظرش بسیار برایم مهم است.

در مورد سریال «گاندو» که این شب‌ها به تازگی روی آنتن رسانه ملی رفته است بگویید؟
اکبری: مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی و با همکاری موسسه شهید آوینی تولید شده است و نویسندگی آن را آرش قادری بر عهده داشته است، این مجموعه کاری در فضای امنیت و ضد جاسوسی است و یک بخشی از آن در مورد جاسوس‌هایی است که در ایران فعالیت می‌کردند، من به همراه دوستان نقش یک تیم امنیتی و ضد جاسوسی را بازی می‌کنیم و به نظرم مجموعه بسیار خوبی شده است، بالاخره کار‌های جواد افشار جزو کار‌هایی است که همیشه دیده شده، اما فضای این سریال با فضای دیگر کارهای وی بسیار متفاوت است و داستان این مجموعه نیز بسیار جذاب، پر از التهاب و دارای ریتمی تند است که امیدواریم برای مخاطب نیز جذاب باشد.
در مورد دیگر فعالیت‌های خود در آینده بگویید؟
اکبری: در حال تدارک تئاتری به کارگردانی پدرم هستیم که قبلاً هم در سالن مهر حوزه هنری تحت عنوان «نمایش زن نیک ایالت سچوان» اجرا شده بود و قرار است این بار در مجموعه تئاتر شهرزاد آن را به صحنه ببریم، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.
کلام آخر؟
اکبری: تشکر می‌کنم از همه کسانی که همیشه در شبکه‌های مجازی از من حمایت کرده اند و در نهایت از تمام عزیزانی که این مصاحبه را می‌خوانند دعوت می‌کنم که تماشای سریال «گاندو» که هرشب از شبکه 3 سیما پخش می‌شود را از دست ندهند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی

لک‌زاده: ساخت فیلم مستقل از گذشته سخت‌تر شده است

سال مرگ بنگاه‌های کوچک نشر فرهنگی است / نمایشگاه کتاب 1398 از نظر اقتصادی لطمه بزرگی برای نشر بود / نقد و بررسی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توسط علیرضا بهرامی

سعید پیردوست: کم‌کار شدم چون یک عده خاص همیشه سرِکارند

زینب دوزالی: بسیاری از ایرادهای طراحی لباس به نبود دانش اوریگامی برمی‌گردد / دلیل فروش شال و روسری‌های چند میلیون تومانی در پایتخت

تلویزیون یک ویترین برای دیده شدن بیشتر است / امروز نبض تئاتر محکم و قرص می‌زند / با آتش تقی‌پور از شبیه‌خوانی و علاقه به تئاتر تا حضور در سینما و تلویزیون

منظر رمزی عراقی: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند است

سحر افتخارزاده: "هنرمندان مشغول کارند" مردم را با روند تولید اثر هنری آشنا می‌کند

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک

عبدالجبار کاکایی: مادامی که شعر در انحصار باشد گلخانه‌ای و دولتی باقی می‌ماند / شعرهایم را در جهت آشتی نسل‌ها گفته‌ام / پژوهش می‌تواند کمک بسیار زیادی به وضعیت ترانه کند

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است

حسین علیشاپور: کار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخت شده است

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

هفته فیلم‌ اروپایی 2019 در خانه هنرمندان آغاز شد / مدیر مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران: امیدواریم جامعه ایران از فیلم‌های منتخب ما الهام بگیرد

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است

شکوفایی ادبیات و فرهنگ از دل روستاها/ روایت مدیران انجمن ادبی رشکلای آمل از فعالیت‌های فرهنگی

غفوری: «پایتخت6» در انتظار تکمیل قصه ها/ جایگزین «خشایار الوند» مشخص نشده است

ادبیات عنصر مهمی در ایجاد علاقه‌مندی به فضاست / پیوند ادبیات و معماری بدیهی است

دوست ندارم نقش رونا را تکرار کنم / روایت سوگل خلیق از سریال "دل‌دار"

طراحان لباس ما اِلمان‌ها را با فرهنگ ایرانی به‌روزرسانی نکرده‌اند / روایت منا جهانپور از مؤلفه‌های قومیتی در طراحی نقوش لباس در ایران

والی زاده: کاری نیست که انجام دهم/از دوبله‌های زیرزمینی تنفر دارم

"هملت، شاهزاده اندوه" به کار خود پایان می‌دهد /"جک با لوبیای سحرآمیز " به ارسباران می‌رود / رضا ثروتی "جنایات و مکافات" را در تالار وحدت به صحنه می‌برد / اجرای نمایشی کمدی از کوروش نریمانی در نوفل‌لوشاتو

شهرام کرمی: در شرایط کنونی تئاتر، تحلیل علمی و نشریات بسیار حائز اهمیت هستند

خشونتی که رفته‌رفته عادی شده است / روایت الهام یوسفی از نمایش "میدان نبرد، پیکر زن"

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

نصیریان: پرویز بهرام کارهای ماندگاری انجام داد / اسماعیلی: "ما" بودیم که دوبله به اینجا رسید / پیکر دوبلور باسابقه به خانه ابدی تشییع شد

آهنج: «برادرجان» شعاری نیست

منوچهر والی‌زاده: صدای پرویز بهرام به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود

خواننده ایرانی که 100 میلیون برای تیتراژ خوانی سریال‌ داد!!

اعظم سعادتمند: دیدار مقام معظم رهبری با شاعران موجب پیشرفت شعر انقلاب شده است

تهیه‌کنندگان دستمزد فیلمبرداری پروژه‌ها را نمی‌دهند

لیلی رشیدی درباره فیلم یه وا چه گفت؟

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده «رنگین کمان»، اظهارات خاله نرگس را تکذیب کرد

کارگردان سریال «دلدار»: نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد