آریا بانو

آخرين مطالب

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم گفتگو

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازیگر سریال «گاندو» گفت: به نظرم «گاندو» مجموعه بسیار خوبی شده است، بالاخره کار‌های جواد افشار جزو کار‌هایی است که همیشه دیده شده، اما فضای این سریال با فضای دیگر کارهای وی بسیار متفاوت بوده و داستان این مجموعه نیز بسیار جذاب، پر از التهاب و دارای ریتمی تند است.
به گزارش میزان، یکی از بازیگرانی که می توان گفت تلویزیون خانه اصلی آن محسوب می‌شود و از دوران کودکی با پدرش پا به عرصه بازیگری گذاشته، پندار اکبری فرزند عبدالرضا اکبری است.
این شب های مجموعه‌ای جدید به نام «گاندو» در رسانه ملی روی آنتن رفته است که «پندار اکبری» نیز در این مجموعه به نقش آفرینی پرداخته است، به همین بهانه خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به سراغ این بازیگر جوان رفته و با وی پیرامون موضوعات متفاوتی به گفت و گو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:
برایمان از نحوه علاقمندی به عرصه بازیگری و اولین حضورتان جلوی دوربین بگویید؟
اکبری: اولین کار من در 2 سالگی در «سریال طالب» به کارگردانی پدرم بود که البته از آن کار چیزی در خاطرم نیست و متاسفانه عکسی هم از آن کار در دسترس نیست و تا جایی که میدانم بازیگرانی، چون فریبا متخصص، پرویز پرستویی و علی اوسیوند و ... در آن حضور داشتند.
به واسطه شغل پدر از دوران کودکی با این حرفه آشنا بودم و از همان زمان علاقه بازیگری در من به وجود آمد و از بچگی به همراه پدر در پشت صحنه‌های کارهایش حضور داشتم و با این کار خو گرفتم، فضای کار تصویری در این سال‌ها تاثیر بسزایی به علاقمندی من به حرفه بازیگری داشته است، هرچند که در آن زمان نگاه من به بازیگری به صورت سرگرمی و تفریح بود و نگاه حرفه‌ای نداشتم، اما پس از آن در یک آموزشگاه بازیگری زیر نظر پدرم، علی اوسیوند، فریبا متخصص و عزیزانی دیگر، دوره بازیگری را گذراندم و تا به امروز که سعی کرده ام شخصیت و مسیر خودم را پیدا کنم.
آیا به عرصه فیلمسازی علاقه دارید؟
اکبری: یکی از دغدغه‌های مهم من در سینما، فعالیت در عرصه فیلمسازی است و به همین علت سال‌ها در عرصه تدوین فعالیت کردم و از طرفی هم در دانشگاه رشته عکاسی را دنبال کردم که در واقعا تدوین و عکاسی دو رکن اصلی کارگردانی هستند و همین علاقه باعث شد من تحصیلم را در رشته فیلمسازی ادامه دهم و چند فیلم کوتاه از قبیل «جاده فرعی» و «گمان» را تولید کنم، در حال حاضر هم در تدارک تولید ساخت یک فیلم کوتاه هستم و قطعاً به تولید فیلم بلند درآینده نیز فکر می‌کنم؛ اما اینکه چه زمانی و چه موضوعی را بخواهم کار کنم را فعلاً نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم در حال حاضر با ساخت فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر تجربه کسب کنم.
آیا تصمیم دارید در دو رشته عکاسی و تدوین فعالیت خود را ادامه دهید؟
اکبری: متاسفانه بدلیل مشغله بازیگری آنقدر فرصت تدوین را ندارم، اما سعی می‌کنم با تصاویری که برای خود ضبط می‌کنم، تمرین تدوین کنم و خودم را با علم و تجهیزات جدید به روز رسانی نمایم،در مورد فعالیت در حوزه عکاسی یا برگزاری نمایشگاه عکس باید بگویم که جمع‌آوری عکس با یک مضمون و یک هدف، بسیار کار سختی است و به اعتقاد من باید نمایشگاه عکس یک هدف و یک حرفی برای گفتن داشته باشد و صرفاً نمایش یک تعداد عکس بدون پیام مشخص در غالب یک نمایشگاه کار بیهوده‌ای است و از طرفی متاسفانه به دلیل مشغله بازیگری آنقدر فرصت جمع آوری عکس با یک هدف مشخص را ندارم، ضمن اینکه این حرفه بسیار پر هزینه است و نیاز به یک حمایت اساس دارد که متاسفانه این حمایت فراگیر نیست و از خیلی کار‌ها حمایت نمی‌شود.
مهمترین اولویت های شما برای انتخاب یک نقش چیست؟
اکبری: برای من ملاک اصلی قبولی نقش شخص کارگردان است و در مراحل بعدی فیلمنامه و نقش و عوامل پروژه هستند، طبیعتاً هرچقدر عوامل حرفه ای‌تر باشند خروجی کار نیز بهتر خواهد بود، اما در کل تجربه و اسم کارگردان برای قبولی نقش بسیار برای من اهمیت دارد.
وضعیت سینمای ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید و ترجیح شما برای حضور در سینما است یا تلویزیون؟
اکبری: پیشرفت تکنولوژی عرصه رقابت جدی را ایجاد کرده که تلویزیون ما نباید از آن عقب بیفتد و باید به سوژه‌ها و قصه‌های به‌روز بپردازد و نباید سوژه‌ها و شخصیت‌های قدیم را مدام تکرار کند تا بتواند نبض مخاطب را در دست بگیرد و این به همه کارشناسان ثابت شده است که هرگاه در تلویزیون سریال خوبی ساخته شود می‌تواند جذب مخاطب کند و شاهد این نباشیم که مخاطب جذب شبکه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای شوند.

در مورد علاقه به سینما یا تلویزیون نیز باید عنوان کنم که من به مرز بندی بین آن‌ها اعتقادی ندارم و امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مرزبندی‌ها از بین رفته است و ارتباط بازیگر با مخاطب اهمیت دارد، هرچند که من خودم را بیشتر تلویزیونی می‌دانم و از تلویزیون رشد کردم و سال‌های سال در آن فعالیت کردم و خودم را مدیون تلویزیون می‌دانم.
کدام یک از نقش‌هایی که تا به امروز بازی کرده اید را بیشتر دوست دارید؟
اکبری: شخصیت نیما در سریال «فاصله‌ها» و شخصیت غلامرضا در سریال «پنجمین خورشید» با اینکه نقش‌های کوتاهی بودند را خیلی دوست داشتم، چون باعث معرفی من به مخاطبان شد و با «محمد معراجی‌ها» اثر مسعود ده نمکی این اتفاق کامل شد.
نظرتان در مورد سریال «نفوذ» و کلیت پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی چیست؟
اکبری: ما اولین سریال اینترنتی را چند سال پیش تحت عنوان سریال نفوذ به کارگردانی آرش تیموری نژاد در ژانر اکشن و با موضوع ضد جاسوسی تولید کردیم و به دلیل سرعت پایین اینترنت نسبت به امروز مجبور شدیم سریال را در ده قسمت ده دقیقه‌ای پخش کنیم اما با این وجود و در شرایط بد سرعت اینترنت این سریال توانست مخاطب خود را به دست بیاورد، هر چند که آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفت.
در مورد فعالیت خود در تیم فوتبال هنرمندان بگویید؟
اکبری: متاسفانه به علت ضربه‌ای که به زانوی من حین بازی وارد شد و جراحی که داشتم نتوانستم دیگر با تیم فوتبال هنرمندان همکاری کنم، ولی پیگیر فعالیت‌های تیم هستم و اطلاع دارم که به تازگی جام رمضان به اتمام رسیده است و در حال پی ریزی یک لیگ هنرمندان به میزبانی کشور ترکیه می‌باشند.
آیا طرفدار تیم فوتبال خاصی هستید و اگر این طور است فکر نمی کنید طرفدارن مخالف خود را از دست بدهید؟
اکبری: به نظر من طرفداری از یک تیم یک مسئله کاملاً سلیقه‌ای است و همانقدر که برای هواداران استقلال احترام قائل هستم برای طرفداران پرسپولیس نیز احترام خاصی قائلم، ولی از دوران کودکی به دلیل حضور اشخاص بزرگی همچون ناصر حجازی طرفدار تیم استقلال بودم و هرچند که قبلاً خیلی بیشتر کری میخواندم، اما الان کمی کمتر شده است، اما همیشه تحت هر شرایطی طرفدار تیمم می‌مانم.
الگوی شما در سینما کیست؟
اکبری: به جز پدرم که الگوی اولم در زندگی و سینما بوده است به بازی آتیلا پسیانی و فرهاد قائمیان خیلی علاقه‌مند بودم و بازی پرویز پورحسینی را هم نیز بسیار دوست دارم.
نقش عبدالرضا اکبری در علاقمندی شما به بازیگری چقدر بوده است؟
اکبری: من بازیگری را از پدرم یاد گرفتم و زیر نظر وی دوره‌های بازیگری را گذرانده‌ام و از سنین کودکی در کنارش در خیلی از پروژه‌ها حضور داشتم و به طبع این چیز‌ها بی تاثیر در علاقمندی من به این حرفه نیست و وقتی پدرم کاری را قبول می‌کرد خوشحال می‌شدم، چون می‌توانستم همراه او در پشت صحنه فیلم‌ها حضور پیدا کنم و این نشان از تاثیر حضور پدرم بر علاقمندی من و حضورم در عرصه بازیگری است.
شاید پدرم حالا هم اگر کاری را قبول کند به صورت غریزی دوست دارم که در پشت صحنه آن فیلم حضور پیدا کنم و کارش را از نزدیک ببینم و تجربه کسب کنم، من همیشه هر کاری که پیشنهاد می‌شود اولین کسی که با او مشورت می‌کنم پدرم است و در مورد کار و فیلمنامه نظرش بسیار برایم مهم است.

در مورد سریال «گاندو» که این شب‌ها به تازگی روی آنتن رسانه ملی رفته است بگویید؟
اکبری: مجموعه «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی و با همکاری موسسه شهید آوینی تولید شده است و نویسندگی آن را آرش قادری بر عهده داشته است، این مجموعه کاری در فضای امنیت و ضد جاسوسی است و یک بخشی از آن در مورد جاسوس‌هایی است که در ایران فعالیت می‌کردند، من به همراه دوستان نقش یک تیم امنیتی و ضد جاسوسی را بازی می‌کنیم و به نظرم مجموعه بسیار خوبی شده است، بالاخره کار‌های جواد افشار جزو کار‌هایی است که همیشه دیده شده، اما فضای این سریال با فضای دیگر کارهای وی بسیار متفاوت است و داستان این مجموعه نیز بسیار جذاب، پر از التهاب و دارای ریتمی تند است که امیدواریم برای مخاطب نیز جذاب باشد.
در مورد دیگر فعالیت‌های خود در آینده بگویید؟
اکبری: در حال تدارک تئاتری به کارگردانی پدرم هستیم که قبلاً هم در سالن مهر حوزه هنری تحت عنوان «نمایش زن نیک ایالت سچوان» اجرا شده بود و قرار است این بار در مجموعه تئاتر شهرزاد آن را به صحنه ببریم، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.
کلام آخر؟
اکبری: تشکر می‌کنم از همه کسانی که همیشه در شبکه‌های مجازی از من حمایت کرده اند و در نهایت از تمام عزیزانی که این مصاحبه را می‌خوانند دعوت می‌کنم که تماشای سریال «گاندو» که هرشب از شبکه 3 سیما پخش می‌شود را از دست ندهند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!

بهمن پناهی: در موضوع پژوهش از دانشگاه‌های به‌‌روز جهان یک مرحله عقب مانده‌ایم / موزیکالیگرافی جستجویی است برای کشف و بُروز روابط آشکار و نهان موسیقی و خوشنویسی

حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چه شرطی دارد؟!

رضا ایرانمنش: کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم سبزها در سینما هستند

حسین زمان: چقدر نبودن روی صحنه سخت بود

همیشه دوست داشتم آثارم پا داشتند و راه می‌رفتند! / مصطفی اسداللهی از نمایشگاه "که همین لباس زیباست" می‎گوید

براتی سده: برخی فکر می‌کنند اگر DICها از محله‌ای بروند، معتادها هم می‌روند

فرح‌بخش: اگر اجازه دهند فیلم‌های کمدی میلیاردی می‌فروشند