آریا بانو

آخرين مطالب

جزئيات نشست کميته زنان مجمع بين‌المجالس آسيايي سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - ذوالقدر تشریح کرد:
در این نشست ۹ قطعنامه در رابطه با موضوعاتی همچون بهداشت، موادمخدر، مبارزه با فقر و جنبه‌های اجتماعی آن، ارتباطات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی میان کشورها، میراث فرهنگی و... به تصویب رساندیم و برخی از کشورها نیز اصلاحیه‌هایی در ارتباط با این قطعنامه‌ها مطرح کردند.
رییس مجمع بین‌المجالس آسیایی گفت: در نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی سعی بر این شد که راه‌حل‌های خوبی ارایه شود و کشورها از تجربیات هم استفاده کنند. ما هم این پیشنهاد را ارایه کردیم که اگر میسر باشد در سال ۲۰۱۸ نشست کمیته زنان را در ایران برگزار کنیم.
سیده فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع بین‌المجالس آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهرخانه، در رابطه با شرکت در نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی این مجمع که به تازگی در کشور بوتان برگزار شده است گفت: حدود ۴۰ کشور در مجمع بین‌المجالس آسیایی عضویت دارند و نشست‌ سالیانه با حضور کشورهای عضو برگزار می‌شود. نشست‌های جانبی مجمع بین‌المجالس آسیا نیز در قالب چهار کمیته "سیاسی"، "اقتصادی"، "فرهنگی و اجتماعی" و "مالی و اجرایی" هر ساله تشکیل می‌شود.
تصویب ۹ قطعنامه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی
او در خصوص نشست اخیر کمیته اجتماعی و فرهنگی مجمع که در کشور بوتان برگزار شد عنوان داشت: در این نشست ۹ قطعنامه در رابطه با موضوعاتی همچون بهداشت، موادمخدر، مبارزه با فقر و جنبه‌های اجتماعی آن، ارتباطات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی میان کشورها، میراث فرهنگی و... به تصویب رساندیم و برخی از کشورها نیز اصلاحیه‌هایی در ارتباط با این قطعنامه‌ها مطرح کردند. یکی از پیشنهادهای ما در مورد کمک‌های انسانی به کشورهای منطقه بود و علی‌رغم مخالفت‌های زیادی که صورت گرفت، رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به کشور مسلمان میانمار نیز به این قطعنامه اضافه شد.
موضوعات مطرح در نشست کمیته زنان
رییس مجمع بین‌المجالس آسیایی با اشاره به نشست کمیته زنان بیان داشت: در حاشیه نشست فرهنگی و اجتماعی، نشست کمیته زنان را برگزار کردیم و همه کشورها آخرین گزارش از وضعیت زنان را در کشورشان ارایه دادند. گزارش ما نیز در رابطه با تحولات زنان در وضعیت اجتماعی و اقتصادی و مشارکت آن‌ها در جامعه بود. به‌ویژه من به مشارکت سیاسی زنان در انتخابات شورای شهر اخیر اشاره و بیان کردم که در استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان رقم بسیار بالایی از زنان به‌عنوان نمایندگان شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند.
پیشنهاد دادیم نشست کمیته زنان در سال ۲۰۱۸ در ایران برگزار شود
ذوالقدر خاطرنشان کرد: در این نشست، سعی بر این شد که راه‌حل‌های خوبی ارایه شود و کشورها از تجربیات هم استفاده کنند. ما هم این پیشنهاد را ارایه کردیم که اگر میسر باشد در سال ۲۰۱۸ نشست کمیته زنان را در ایران برگزار کنیم.
اگر قطعنامه‌ای برخلاف قوانین داخلی کشور باشد با آن موافقت نمی‌کنیم
او در خصوص تفاوت اتحادیه بین‌المجالس جهانی و اتحادیه بین‌المجالس آسیایی گفت: در APU (اتحادیه مجالس جهانی) اکثر کشورهای دنیا شرکت می‌کنند اما APA مخصوص کشورهای آسیایی است و قطعنامه‌هایی که در این مجمع تصویب می‌شود شامل همه دنیا نیست اما قطعنامه‌هایی که APU تصویب می‌کند شمول بیشتری دارد. ما به قطعنامه‌هایی رأی می‌دهیم که با قوانین داخلی کشورمان تطابق داشته باشند و اگر ببینیم قطعنامه‌ای برخلاف قانون اساسی یا موازین شرعی ماست، با آن موافقت نمی‌کنیم و جلوی آن را می‌گیریم.
رییس مجمع بین‌المجالس آسیایی تصریح کرد: در نشست مجمع سالیانه همان قطعنامه‌هایی که در طی سال در کمیته‌ها مورد تصویب قرار گرفته مرور می‌شود و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب کلی می‌رسد. البته، شاید بحث‌های جزئی هم صورت بگیرد اما کار اصلی در کمیته‌ها انجام شده و در مجمع رؤسای هیأت‌ها درباره مسایل کشورشان، مسایل جهانی، مسایل منطقه و آسیا و آخرین تحولات منطقه سخنرانی می‌کنند.
آمار خوب شرکت زنان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی
ذوالقدر در خصوص مباحث مطرح‌شده در کمیته زنان نشست بوتان بیان داشت: کشورهای شرکت‌کننده در نشست گزارش و آمارهایی از شرکت زنان در مسایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورشان ارایه دادند که آمار بسیار خوبی بود و نشان می‌داد نشان می‌داد زنان علی‌رغم مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشورها مشارکت خوبی در این زمینه‌ها داشته‌اند. این کشورها تأکید داشتند که بسیاری از تحولات و پیشرفت‌های کشورشان نتیجه حضور فعال زنان هم به‌عنوان مادران و تربیت‌کنندگان نسل‌های جدید و هم به‌عنوان فعالان عرصه‌های مختلف بوده است.
jQuery.noConflict();jQuery(document).ready(function(){jQuery("body a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false, show_title: true});jQuery(".gallery a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false, show_title: false});jQuery("#audio a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({default_width:300,animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false});jQuery("#video a[rel^="prettyPhoto"]").prettyPhoto({default_width:600,animationSpeed:"slow", theme:"facebook", slideshow:10000, social_tools: "", autoplay_slideshow: false});});

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/16920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان