آریا بانو

آخرين مطالب

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است گفتگو

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کارگردان فیلم "آپاندیس" می‌گوید اگر قرار باشد بررسی آثار ویدئویی نیز در روند صدور پروانه ساخت گنجانده شوند، عملا ترافیک بسیار زیادی ایجاد می‌شود.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : حسین نمازی کارگردان سینما و تلویزیون سازنده آثاری چون "آپاندیس" و " حوالی پاییز" این روزها تلاش می‌کند تازه‌ترین اثرش را کلید بزند.
او که پیش از این از نگارش یک فیلمنامه برای ساخت در تلویزیون خبر داده بود، دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متاسفانه به دلیل برآورد هزینه‌ها و نبود بودجه لازم امکان ساخت سریال فراهم نشد و در حال حاضر پیگیر این هستم تا بتوانم فیلم سینمایی‌ام را بسازم.
نمازی بیان کرد: طرح‌های خوبی دارم که در میان آن‌ها فیلمنامه یک طرح‌ آماده تولید است. البته ساخت سریال به دلیل داشتن مخاطب عام وسوسه‌انگیز است.
این کارگردان در ادامه درباره ادامه روند حضور فیلم "آپاندیس" در جشنواره‌های خارجی اظهار کرد: خوشحالم که فیلم "آپاندیس" همچنان دیده می‌شود و در جشنواره‌های خارجی مورد توجه واقع می‌شود. اخیرا نیز این فیلم موفق شد در جشنواره‌ای در اسپانیا جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند که اتفاق خوبی بود.
نمازی همچنین در پاسخ به این سوال که تلفیق پروانه‌های ساخت و تاثیر آن بر روند کاری فیلمسازان گفت: فیلم، فیلم است. این تفاوت پروانه در گذشته مطرح بود که نگاتیو بود و برخی به دنبال پخش کار خود در تلویزیون بودند و به صورت ویدئویی کار می‌کردند، اما امروز سینما و ویدئو از این منظر دیگر تفاوت معنایی ندارند. از سوی دیگر بحث VOD‌ها مطرح است. امروز تعداد آثار ویدئویی بسیار زیاد است و اگر برنامه‌ای برای صدور پروانه این آثار باشد، هر ماه به تعداد آثار پشت صف افزوده می‌شود. همین حالا که تفکیک وجود دارد، زمان زیادی صرف می‌شود تا پروانه ساخت صادر شود. اگر قرار باشد بررسی آثار ویدئویی نیز در روند گنجانده شود، عملا ترافیک بسیار زیادی ایجاد می‌شود و در زمان‌های اوج ترافیک، مثلا تابستان و پاییز که همه می‌خواهند فیلم‌های خود را به جشنواره فیلم فجر برسانند، این صف‌ها طویل‌تر نیز می‌شود. امیدوارم دوستان مسئله زمان را در نظر داشته باشند که از سرعت بیشتری برخوردار و این روند تسهیل شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دستمزد ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باید پس داده شود !!!

دستمزد بازیگران «شهرزاد» از نظر قانونی چه حکمی دارد؟

دوچرخه‌ سواری زنان و موضع قوه قضائیه درباره آن!

جامعه نسبت به فرزندان طلاق سوگیری غلطی دارد

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!