آریا بانو

آخرين مطالب

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک گفتگو

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مجری برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» با اشاره به حساسیت‌های اجرا در یک برنامه ویژه کودکان و نوجوانان تأکید می‌کند از ابتدا دوست نداشته بچه‌ها او را به «عمو حامد» یا «عمو مدرس» صدا کنند.
حامد مدرس مجری برنامه «سر سفره خدا» که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه کودک روی آنتن می‌رفت، درباره اینکه بیشتر مجریان کودک به سمت مدل «دست و جیغ و هورا» رفته‌اند و سبک یکسانی را در برنامه‌سازی تجربه می‌کنند به خبرنگار مهر بیان کرد: کودک خیلی باهوش است و فرق کار خوب و بد را می‌فهمد ولی همیشه دست و جیغ و هورا را هم ترجیح می‌دهد و تا وقتی عموها و خاله‌های محترم با این روند پیش بروند، قطعاً کودکان همراهیشان می‌کنند.
وی ادامه داد: عرصه کار برای کودک حساس است و حتماً این نوع برنامه‌ها هم نیاز است اما به شکلی که همه از هم کپی نکنند، خلاقیت‌های نمایشی ایجاد شود و تیپ‌سازی‌های خوب صورت بگیرد نه اینکه یک نفر هر سال خود را تکرار کند؛ خود من هیچ گاه دوست نداشتم به عنوان عمو حامد یا عمو مدرس معروف شوم چون بیشتر کار من دوبله و سریال و تئاتر بوده است. در تلویزیون دوست نداشتم به عنوان عمو شناخته شوم و می‌ترسیدم که کارهای حوزه بزرگسال مرا تحت‌الشعاع قرار دهد.
مدرس درباره نحوه اجرای خود اظهار کرد: من از 20 سال پیش که اولین کار تئاتر خود را بازی کردم تا همین برنامه سر سفره خدا نقش بزرگسالی را بازی کردم که کودک هم او را قبول دارد و حس کردم جای این بخش هم خالیست.
وی اضافه کرد: ما در مدل‌های مختلف اجرا خلا داریم و به طور مثال می‌توان گفت همین الان مجید قناد 30 سال پیش و یا شخصیتی مثل قلقلی را در ترکیب اجرای برنامه‌های کودک تلویزیون کم داریم.
این مجری کودک در پایان درباره حمایت سازمان از مجریان کودک عنوان کرد: تکلیف سازمان مشخص نیست؛ درباره خود من مدیران سازمان لطف داشته اند اما درباره برخی همکارانم اینگونه نبوده است که فرم ثابتی را در اجرا بخواهند و ما شرایط سختی را در حوزه برنامه‌های کودک و نوجوان طی می‌کنیم.
مهر





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!

بهمن پناهی: در موضوع پژوهش از دانشگاه‌های به‌‌روز جهان یک مرحله عقب مانده‌ایم / موزیکالیگرافی جستجویی است برای کشف و بُروز روابط آشکار و نهان موسیقی و خوشنویسی

حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چه شرطی دارد؟!

رضا ایرانمنش: کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم سبزها در سینما هستند

حسین زمان: چقدر نبودن روی صحنه سخت بود

همیشه دوست داشتم آثارم پا داشتند و راه می‌رفتند! / مصطفی اسداللهی از نمایشگاه "که همین لباس زیباست" می‎گوید

براتی سده: برخی فکر می‌کنند اگر DICها از محله‌ای بروند، معتادها هم می‌روند

فرح‌بخش: اگر اجازه دهند فیلم‌های کمدی میلیاردی می‌فروشند