آریا بانو

آخرين مطالب

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند گفتگو

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کارگردان سینما و تلویزیون از مدیران سینما و تلویزیون خواست که شرایط را برای ساخت کارهای فاخر فراهم کنند.
به گزارش تسنیم، محمدحسین لطیفی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که چند صباحی است به عنوان مجری روی صندلی برنامه «هفت» هم می‌نشیند امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره علت کم‌کار شدن خود، گفت:‌ ارائه کارهای وزین با فیلم‌نامه دقیق، کاملا آماده و اثربخشی بهتر نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فیلمنامه خواجه نصیر را آماده داریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه یک جوان و نوجوان حق دارد که کارهای نسبتا فاخر به آنها ارائه شود باید مدیران سینما و تلوزیون نیز شرایط مساعد را برای ارائه چنین کارهایی فراهم کنند.
این کارگردان با بیان اینکه در حال حاضر بنده هر دوهفته یکبار پیشنهاد یک کار را رد می‌کنم، اظهار کرد: ما هر از چندگاهی باید جا را خالی کنیم که جوانان وارد عرصه شوند و دیگر اینکه مقداری گزیده‌تر کار کنیم. امروز در مقوله سینما اتفاقی رخ داده که در جدول فروش، کمدی خاصی گوی و میدان مخاطبان را به خود اختصاص داده است و اگر بخواهید ژانر متفاوتی را امتحان کنید شاید چندان موفق نباشید.
وی با بیان اینکه در نظر دارم به سمت سینمای کودک حرکت کنم، ابراز کرد: ما باید کارهایی را انجام دهیم که حداقل حال خودمان را روی صحنه خوب کند.
این کارگردان درباره برنامه «هفت»، گفت:‌ در برنامه هفت اگر بنده هستم به دلیل وجود بزرگانی نظیر آقای جیرانی و افخمی بوده که روی آن صندلی نشستند و امروز آن را به من واگذار کردند و شاید فردا به کس دیگری واگذار شود.
لطیفی درباره علت رفتن رشیدپور از برنامه هفت، عنوان کرد:‌ بیشتر به دلیل فشارهایی از داخل خود سینماگران بوده است در غیر این صورت مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند.
وی با بیان اینکه برنامه «هفت» به مرور تکامل پیدا کرده است، اظهار کرد: روزی که این کار به من پیشنهاد شد آن را به شوخی گرفتم. امروز واجب شده است که به سینما کمک کنیم، سینما مثل برنامه 90 نمی‌تواند یک برنامه چالشی در تلوزیون داشته باشد زیرا ما وقتی یک سینماگر را به خانه خود یعنی تلوزیون دعوت می‌کنیم نمی‌توانیم به گوش او بزنیم. خوب است که یک میز نقد با حضور دو منتقد موافق و مخالف به همراه مسعود فراستی دعوت کنیم که پس از تبلیغ فیلم برای فروش، سه یا چهار هفته بعد از اکران فیلم در سیمنا به نقد آن در تلویزیون بپردازیم.
این کارگردان درباره مسعود فراستی، گفت:‌ ایشان از باسوادترین و بهترین منتقدان هستند، درباره نقد فیلم‌های سینمایی حضور دو منتقد به عنوان دو وکیل مدافع و دادستان در کنار مسعود فراستی به عنوان قاضی ترکیب درستی است.
لطیفی درباره فیلم «به وقت خماری» و اینکه آیا نقد آقای فراستی به آن نخورد از خوش شناسی بوده یا نه، بیان کرد: اکثر دوستان کارگردان از فیلم خوششان آمده بود زیرا ایرانی و گرم بود، این فیلم وقتی وارد شبکه خانگی شد تعداد فروش آن نسبت به کارهای دیگر بسیار بالا رفت اما اگر درسینما خیلی موفق نبود به دلیل زمان نامناسب اکران آن بود، از نظر تبلیغ و اکران درمجموع برخی فیلم‌ها را با برخی فیلم‌ها می‌سوزانند که باید آسیب‌شناسی شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب در قاب تلویزیون راحت‌تر با فیلم ارتباط برقرار می‌کند یا نه، اظهار کرد: این ربطی به هم ندارد، حضور بازیگران، ریتم و شکوه آنچنانی در ارتباط مخاطب با یک فیلم اثر دارد، به عنوان مثال همه انتظار دارند مهران مدیری همواره طنز کار کند اگر غیر از این کار کند جذابیت نخواهند داشت؛ در کل می‌توان گفت یک ریزه حال سینما مشخص نیست.
این کارگردان درباره اینکه در سریال «سر دلبران» نقش یک روحانی را بازی کردند و اینکه آیا قرار است بازیگری ادامه دهد یا نه، گفت: قصد بازیگری ندارم، حضور بنده در این سریال به این دلیل بود که احساس کردم هر کسی غیر خودم آن را بازی کند از ما شکایت می‌شود بر همین اساس خودم درنقش خودم بازی کردم که اگر انتقاد یا شکایتی رخ داد خطاب به خودم باشد. در سریال سر دلبران نقش شخصیت پدر را خیلی دوست داشتم.
لطیفی درباره اینکه چرا در برنامه «هفت» نقد صریح نداشتند، خاطرنشان کرد: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاستگذارن صریح هستم اما در این برنامه به دلیل میزبانی و اینکه آن عزیزان مهمان ما هستند سعی می‌کنم نظرات شخصی خود را اعمال نکنم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تلویزیون یک ویترین برای دیده شدن بیشتر است / امروز نبض تئاتر محکم و قرص می‌زند / با آتش تقی‌پور از شبیه‌خوانی و علاقه به تئاتر تا حضور در سینما و تلویزیون

منظر رمزی عراقی: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند است

سحر افتخارزاده: "هنرمندان مشغول کارند" مردم را با روند تولید اثر هنری آشنا می‌کند

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک

عبدالجبار کاکایی: مادامی که شعر در انحصار باشد گلخانه‌ای و دولتی باقی می‌ماند / شعرهایم را در جهت آشتی نسل‌ها گفته‌ام / پژوهش می‌تواند کمک بسیار زیادی به وضعیت ترانه کند

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است

حسین علیشاپور: کار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخت شده است

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

هفته فیلم‌ اروپایی 2019 در خانه هنرمندان آغاز شد / مدیر مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران: امیدواریم جامعه ایران از فیلم‌های منتخب ما الهام بگیرد

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است

شکوفایی ادبیات و فرهنگ از دل روستاها/ روایت مدیران انجمن ادبی رشکلای آمل از فعالیت‌های فرهنگی

غفوری: «پایتخت6» در انتظار تکمیل قصه ها/ جایگزین «خشایار الوند» مشخص نشده است

ادبیات عنصر مهمی در ایجاد علاقه‌مندی به فضاست / پیوند ادبیات و معماری بدیهی است

دوست ندارم نقش رونا را تکرار کنم / روایت سوگل خلیق از سریال "دل‌دار"

طراحان لباس ما اِلمان‌ها را با فرهنگ ایرانی به‌روزرسانی نکرده‌اند / روایت منا جهانپور از مؤلفه‌های قومیتی در طراحی نقوش لباس در ایران

والی زاده: کاری نیست که انجام دهم/از دوبله‌های زیرزمینی تنفر دارم

"هملت، شاهزاده اندوه" به کار خود پایان می‌دهد /"جک با لوبیای سحرآمیز " به ارسباران می‌رود / رضا ثروتی "جنایات و مکافات" را در تالار وحدت به صحنه می‌برد / اجرای نمایشی کمدی از کوروش نریمانی در نوفل‌لوشاتو

شهرام کرمی: در شرایط کنونی تئاتر، تحلیل علمی و نشریات بسیار حائز اهمیت هستند

خشونتی که رفته‌رفته عادی شده است / روایت الهام یوسفی از نمایش "میدان نبرد، پیکر زن"

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

نصیریان: پرویز بهرام کارهای ماندگاری انجام داد / اسماعیلی: "ما" بودیم که دوبله به اینجا رسید / پیکر دوبلور باسابقه به خانه ابدی تشییع شد

آهنج: «برادرجان» شعاری نیست

منوچهر والی‌زاده: صدای پرویز بهرام به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود

خواننده ایرانی که 100 میلیون برای تیتراژ خوانی سریال‌ داد!!

اعظم سعادتمند: دیدار مقام معظم رهبری با شاعران موجب پیشرفت شعر انقلاب شده است

تهیه‌کنندگان دستمزد فیلمبرداری پروژه‌ها را نمی‌دهند

لیلی رشیدی درباره فیلم یه وا چه گفت؟

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده «رنگین کمان»، اظهارات خاله نرگس را تکذیب کرد

کارگردان سریال «دلدار»: نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد

شدت افزایش طلاق نداریم

آخرین وضعیت جمعیتی ایران تا سال 1430

کمال یوسف‌پور: مسابقات معماری در چهره شهرهای امروزی تأثیر چندانی ندارند / آثار برنده اغلب ساخته نمی‌شوند

"تولدت مبارک" فیلمی است با موضوعی جهانی/ فیلم از تمام مراحل ارشاد سربلند بیرون آمد اما مورد حمایت واقع نشد / گلایه انسیه جهان آرا از وضعیت اکران فیلمش

مرضیه ابراهیمی قربانی معروف اسیدپاشی: اعدام نمی‌خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود / محدودیت‌ها در رادیو زیاد و متن‌ها شبیه همدیگر شده است / وقتی یک کار انیمیشن را دوبله می‌کنم، اصلاً خسته نمی‌شوم / روایت تورج نصر از سال‌ها فعالیت در دوبله و بازیگری

ویژگی‌های موسیقی کودک از نگاه اردشیر کامکار

محمدمهدی فخری‌زاده: انتشار کتاب سینمایی مقبولیت عمومی ندارد / در اتحادیه ناشران می‌توانیم جلوی فعالیت‌های مخرب را بگیریم / "راهنمای فیلم‌های سینمای ایران" در دست تدوین است

مهران نائل: "دل‌دار" روایتی متفاوت از عشق است

حسینی: نمایشگاه عکس افغانستان در نیاوران بستر مناسبی برای همدلی است

دوست دارم آرام آرام بیایم و ماندگار شوم / پژمان جمشیدی اول باید بازیگر می‌شد بعد فوتبالیست / گفت‌و‌گو با علی شمس الهی خواننده پاپ

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

مهسا علامیر: حقوق استادان گرایش‌های هنری در دانشگاه‌های ایران پایین است / اغلب طراحان لباس توان پرزنت آثارشان را ندارند

بهترین راه لاغری شکم | جراحی‌هایی که فقط جیبتان را خالی می‌کند!

بهمن کیارستمی: منیر فرمانفرماییان تا آخرین روز تصویربرداری مقابل دوربین راحت نبود / نمایش مستند "منیر" در خانه سینما

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

عباس مجیدی: در دوسالانه مجسمه شهری مشهد هنرمندان براساس فضای تعریف شده مجسمه می‌سازند

علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست

از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار