آریا بانو

آخرين مطالب

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند گفتگو

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کارگردان سینما و تلویزیون از مدیران سینما و تلویزیون خواست که شرایط را برای ساخت کارهای فاخر فراهم کنند.
به گزارش تسنیم، محمدحسین لطیفی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون که چند صباحی است به عنوان مجری روی صندلی برنامه «هفت» هم می‌نشیند امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره علت کم‌کار شدن خود، گفت:‌ ارائه کارهای وزین با فیلم‌نامه دقیق، کاملا آماده و اثربخشی بهتر نیاز به زمان و شرایط مناسب دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فیلمنامه خواجه نصیر را آماده داریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه یک جوان و نوجوان حق دارد که کارهای نسبتا فاخر به آنها ارائه شود باید مدیران سینما و تلوزیون نیز شرایط مساعد را برای ارائه چنین کارهایی فراهم کنند.
این کارگردان با بیان اینکه در حال حاضر بنده هر دوهفته یکبار پیشنهاد یک کار را رد می‌کنم، اظهار کرد: ما هر از چندگاهی باید جا را خالی کنیم که جوانان وارد عرصه شوند و دیگر اینکه مقداری گزیده‌تر کار کنیم. امروز در مقوله سینما اتفاقی رخ داده که در جدول فروش، کمدی خاصی گوی و میدان مخاطبان را به خود اختصاص داده است و اگر بخواهید ژانر متفاوتی را امتحان کنید شاید چندان موفق نباشید.
وی با بیان اینکه در نظر دارم به سمت سینمای کودک حرکت کنم، ابراز کرد: ما باید کارهایی را انجام دهیم که حداقل حال خودمان را روی صحنه خوب کند.
این کارگردان درباره برنامه «هفت»، گفت:‌ در برنامه هفت اگر بنده هستم به دلیل وجود بزرگانی نظیر آقای جیرانی و افخمی بوده که روی آن صندلی نشستند و امروز آن را به من واگذار کردند و شاید فردا به کس دیگری واگذار شود.
لطیفی درباره علت رفتن رشیدپور از برنامه هفت، عنوان کرد:‌ بیشتر به دلیل فشارهایی از داخل خود سینماگران بوده است در غیر این صورت مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند.
وی با بیان اینکه برنامه «هفت» به مرور تکامل پیدا کرده است، اظهار کرد: روزی که این کار به من پیشنهاد شد آن را به شوخی گرفتم. امروز واجب شده است که به سینما کمک کنیم، سینما مثل برنامه 90 نمی‌تواند یک برنامه چالشی در تلوزیون داشته باشد زیرا ما وقتی یک سینماگر را به خانه خود یعنی تلوزیون دعوت می‌کنیم نمی‌توانیم به گوش او بزنیم. خوب است که یک میز نقد با حضور دو منتقد موافق و مخالف به همراه مسعود فراستی دعوت کنیم که پس از تبلیغ فیلم برای فروش، سه یا چهار هفته بعد از اکران فیلم در سیمنا به نقد آن در تلویزیون بپردازیم.
این کارگردان درباره مسعود فراستی، گفت:‌ ایشان از باسوادترین و بهترین منتقدان هستند، درباره نقد فیلم‌های سینمایی حضور دو منتقد به عنوان دو وکیل مدافع و دادستان در کنار مسعود فراستی به عنوان قاضی ترکیب درستی است.
لطیفی درباره فیلم «به وقت خماری» و اینکه آیا نقد آقای فراستی به آن نخورد از خوش شناسی بوده یا نه، بیان کرد: اکثر دوستان کارگردان از فیلم خوششان آمده بود زیرا ایرانی و گرم بود، این فیلم وقتی وارد شبکه خانگی شد تعداد فروش آن نسبت به کارهای دیگر بسیار بالا رفت اما اگر درسینما خیلی موفق نبود به دلیل زمان نامناسب اکران آن بود، از نظر تبلیغ و اکران درمجموع برخی فیلم‌ها را با برخی فیلم‌ها می‌سوزانند که باید آسیب‌شناسی شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطب در قاب تلویزیون راحت‌تر با فیلم ارتباط برقرار می‌کند یا نه، اظهار کرد: این ربطی به هم ندارد، حضور بازیگران، ریتم و شکوه آنچنانی در ارتباط مخاطب با یک فیلم اثر دارد، به عنوان مثال همه انتظار دارند مهران مدیری همواره طنز کار کند اگر غیر از این کار کند جذابیت نخواهند داشت؛ در کل می‌توان گفت یک ریزه حال سینما مشخص نیست.
این کارگردان درباره اینکه در سریال «سر دلبران» نقش یک روحانی را بازی کردند و اینکه آیا قرار است بازیگری ادامه دهد یا نه، گفت: قصد بازیگری ندارم، حضور بنده در این سریال به این دلیل بود که احساس کردم هر کسی غیر خودم آن را بازی کند از ما شکایت می‌شود بر همین اساس خودم درنقش خودم بازی کردم که اگر انتقاد یا شکایتی رخ داد خطاب به خودم باشد. در سریال سر دلبران نقش شخصیت پدر را خیلی دوست داشتم.
لطیفی درباره اینکه چرا در برنامه «هفت» نقد صریح نداشتند، خاطرنشان کرد: بنده اگرچه در مطالبه‌گری از مدیران و سیاستگذارن صریح هستم اما در این برنامه به دلیل میزبانی و اینکه آن عزیزان مهمان ما هستند سعی می‌کنم نظرات شخصی خود را اعمال نکنم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

دستمزد ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد باید پس داده شود !!!

دستمزد بازیگران «شهرزاد» از نظر قانونی چه حکمی دارد؟

دوچرخه‌ سواری زنان و موضع قوه قضائیه درباره آن!

جامعه نسبت به فرزندان طلاق سوگیری غلطی دارد

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!