آریا بانو

آخرين مطالب

ستاره‌هایی که در اوج شهرت ورشکست شدند فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
اگر چه بسیاری از ستاره‌ها از فقر به ثروت رسیده اند، اما برخی از آن‌ها هم در اوج ثروت، به خاطر ولخرجی یا بدهی، یک شبه ورشکست شدند. اگر دوست دارید با این ستاره‌ها که در عرض کمترین زمان تمام سرمایه شان را بر باد دادند آشنا شوید، در ادامه همراه مان باشید.
نیکلاس کیج
نیکلاس کیج، یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوودی ست. او تنها در سال 2009، 40 میلیون دلار از راه بازیگری به دست آورد، اما خیلی راحت تمام آن‌ها را یک شبه از دست داد. او همه پولش را برای خانه، ماشین و آثار هنری خرج می‌کرد و ولخرجی‌های او آنقدر بالا گرفت که نتوانست مالیات دارایی هایش را بدهد. او در سال 2007، 6 میلیون دلار بدهی بالا آورد و برای پس دادن آنها، مجبور شد که فیلم‌های زیادی بازی کند و حتی یکی از کتاب‌های باارزش و عتیقه اش را بفروشد.
مایک تایسون

مشت‌زن بازنشسته آمریکایی ست که در طول فعالیت اش توانست 300 میلیون دلار بر دارایی اش بیافزاید. اگر چه او در پول جمع کردن موفق بودن، اما گویا راه درست خرج کردن آن را نمی‌دانست. او در سال 2003، 23 میلیون دلار بدهی بالا آورد. او در همان سال ادعای ورشکستگی کرد و روانه زندان شد. مایک نه به یک نفر، که به چندین نفر از جمله اداره مالیات بریتانیا، وکلا، مربی ورزش، مدیر مالی، تولید کننده موسیقی اش و... بدهکار بود. علاوه بر همه اینها، او برای طلاق اش هم مجبور به پرداخت 9 میلیون دلار شد.
فیفتی سنت

اگر چه فیفتی سنت یکی از مشهورترین رپر‌های جهان است، اما او سرمایه اش را از راه‌های دیگری جز موسیقی به دست آورد. او اولین بار بخشی از سرمایه اش را در سال 2008، زمانی که سهامش در حال سقوط بود، از دست داد. در سال 2015، او 32.5 میلیارد دلار بدهی به خاطر پرداخت نکردن نفقه فرزندش و هزینه‌های دادگاه بالا آورد. سال بعد او آنقدر در بدهی غرق شد که اعلام ورشکستگی کرد، اما باز هم موسیقی بود که او را از این فقر نجات داد. او با آلبومی که روانه بازار کرد، توانست 700 بیت کوین دریافت کند که او را از وضعیت اسفناکی که داشت، نجات داد.
مارک تواین

مارک تواین که آن را به عنوان نویسنده بزرگ آمریکایی می‌شناسیم، پس از فوت پدرش، در فقر زندگی می‌کرد، اما او برای پولدار شدن همه تلاش خود را کرد. موفقیت اولین کتاب تواین تا حدى او را از لحاظ مالى تامین کرد. دوران میان انتشار تام سایر و پایان قرن نوزدهم بهترین سال‌های زندگی مارک تواین بود. در این سال‌ها او در اوج آفرینندگی و آسایش در کنار همسر و فرزندانش به سر می‌برد، اما در سال 1894 انتشاراتی که مارک تواین در آن سهم عمده داشت زیان سنگینی داد و ماشین حروفچینی پرخرجی که مارک تواین در آن سرمایه گذاری کرده بود بی فایده از کار درآمد. مارک تواین در آن سال اعلام ورشکستگی کرد و ناچار برای پرداخت بدهی‌های سنگین خود به اروپا رفت و به سخنرانی و خواندن قطعات آثار خود و خنداندن و سرگرم کردن مردم پرداخت. او در سال 1900 به آمریکا بازگشت و توانست بدیهی‌های خود را تماما بپردازد و عنوان «ورشکسته» را از روی نام خود بردارد.
کورتنی لاو

کورتنی لاو خواننده و بازیگر آمریکایی و همسر کرت کوبین، موسیقی دان راک، درآمد بالایی داشت، اما او سال‌ها به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و این وضعیت تاثیر بدی روی شرایط مالی او گذاشت. او حتی مجبور شد خانه اش را ترک و 25 درصد از ابزار موسیقی کوبین را بفروشد. کورتنی اخیرا تلاش می‌کند که زندگی اش را تحت کنترل خود بگیرد و از نو شروع کند. او حرفه خوانندگی را دوباره شروع کرده و نقاشی‌های هنری و یک بیوگرافی درباره خودش می‌نویسد که در بهبود وضعیت اش بی تاثیر نبود.
مایکل جکسون

مایکل جکسون یک میلیونر بود که مانند میلیاردر‌ها خرج می‌کرد. او هزینه‌های گزافی را برای خرید وسایل مورد علاقه اش می‌داد، اما هیچکدام به اندازه خرید مزرعه نورلند و هزینه‌های هنگفتی که او در آن خانه می‌کرد، سرمایه او را بر باد نداد. این ولخرجی‌ها تا جایی ادامه یافت که مایکل جسکون اعلام ورشکستگی کرد. در سال 2009، زمانی که مایکل جکسون از دنیا رفت، او چیزی حدود 300 میلیون دلار بدهی داشت.
لیل کیم

لیل کیم، ملکه رپ، جزو ستاره‌هایی بود که درآمد قابل قبولی داشت، اما او با پرداخت نکردن مالیات اش به مدت 7 سال، بدهی زیادی بالا آورد. بدتر از آن، او متهم به عدم پرداخت حق سرویس به تیم حقوقی اش بود که در نهایت او را تبدیل به ستاره‌ای کرد که آه در بساط نداشت.
تونی برکستون

اگرچه تونی برکستون، خواننده سبک آر اند بی، ترانه‌سرا و بازیگر آمریکایی، تاکنون بیش از 41 میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته است، اما با این اوصاف، تا به حال دو بار اعلام ورشکستگی کرد و گفت که رقمی بین 6٫7 میلیون تا 30 میلیون پوند بدهکار است. او ادعا کرد که نمی‌تواند این میزان بدهکاری را پس بدهد، چون فقط حدود 667 هزار تا 6٫7 میلیون پوند پول دارد. اداره تخلفات راهنمایی و رانندگی شهر لس آنجلس و اداره وسایل نقلیه شهر‌های کالیفرنیا و نوادا از جمله طلبکاران براکستون بودند.
لری کینگ

لری کینگ در سال 1971 به دزدیدن چند هزار دلار از شریک تجاری سابقش، لو وولفسان، متهم شد و این نخست بدبیاری او بود. پس از آن، او شغلش در تلویزیون را نیز در سال 1978 از دست داد و اعلام ورشکستگی کرد. اما اواخر همان سال او اجازه اکران یک برنامه تلویزیونی دیگر را پیدا کرد که به لطف آن توانست کمی خودش را جمع و جور کند.
برترین ها

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/169853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!