آریا بانو

آخرين مطالب

سعید پیردوست: کم‌کار شدم چون یک عده خاص همیشه سرِکارند گفتگو

سعید پیردوست: کم‌کار شدم چون یک عده خاص همیشه سرِکارند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازیگر سریال «شب‌های برره»، گفت: دوست دارم با مهران مدیری کار کنم ولی بعد از «قهوه تلخ» دیگر دعوت نشدم.
به گزارش تسنیم، سعید پیردوست در کارگاه علوی حسن هدایت به ایفای نقش پرداخت اما در «پاورچین» مهران مدیری یکدفعه سرِزبان‌ها افتاد. اما پیش از آن در آثار کارگردانی همچون مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته و امروز کم‌کارترین روزهای دوران کاری خود را سپری می‌کند.
این بازیگر یکی از کاراکترهای اصلی سریال‌های «نقطه‌چین»، «پاورچین» و «شب‌های برره» مهران مدیری بود و با بازی در این آثار در بین مردم به شهرت قابل قبولی دست یافت اما حال به تعبیر خودش بعد از سریال نمایش خانگی «قهوه تلخ» دعوت نشده و حتی پیش نیامد که به برنامه «دورهمی» هم برود.
بازی در مجموعه «لبخند ماهی» به کارگردانی سعید بصیری که محصول سال 93 تلویزیون است، آخرین فعالیت او در رسانه ملی به شمار می‌آید. البته چند سالی بوده که پیردوست در سینما عهده‌دار نقش‌های کم‌رنگی است. آخرین فعالیت او در سینما نیز مربوط به بازی در فیلم «آنجا همان ساعت» بوده که آخرین اثر سیروس الوند به شمار می‌آید و هنوز اکران نشده است.
سعید پیردوست با فاصله گرفتن از فضای طنز و کار نکردن با مهران مدیری، «ستایش3» سعید سلطانی، «حکایت‌های کمال» قدرت‌الله صلح میرزایی و «87 متر» کیانوش عیاری را آماده نمایش از رسانه‌ملی دارد. البته چند پیشنهاد دیگر هم داشته ولی فعلاً کاری قبول نکرده است.
پیردوست بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دلایل کم‌کاری و فراموش نشدن یکسری از بازیگران را همیشه در صحنه بودن یک عده خاص دانست و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که کمتر از گذشته به ما کار می‌دهند. البته که یکسری از جوانان تازه‌نفس آمده‌اند و قاعدتاً بیشتر کار می‌کنند و وضعیت بودجه‌ای سازمان صداوسیما هم مناسب نیست ولی در این شرایط هم یکسری هستند که این کار هنوز تمام نشده سرکار دیگری هستند. این توجه به یک عده خاص امثالِ ما پیشکسوتان که اغلب فراموش می‌شویم یا کم‌کار، را آزرده می‌کند.
وی افزود: عشق مردم ما را زنده و امیدوار نگه داشته تا کار کنیم و در صحنه باشیم. واقعاً وقتی در کوچه و بازار با مردم روبرو می‌شویم انرژی به ما می‌دهند که بازیگر بمانیم. کار ماندگار از دلِ یک اندیشه درست، کارگردانی و عوامل کاربلد بیرون می‌آید که هنوز هم این آثار جزو پربیننده‌های تلویزیون‌اند. مصداق بارز آن چندی پیش بود که سریال «نقطه‌چین» از شبکه آی‌فیلم روی آنتن رفت و یا اولین بازپخش سریال «شب‌های برره» که با استقبال مردم مواجه شد.
پیردوست با اشاره به اینکه کار کردن با مهران مدیری همیشه برایم لذت‌بخش بوده است، تأکید کرد: هیچ‌وقت نمی‌توانم بگویم کدام فیلم و اثرم را بیشتر از همه دوست دارم ولی کاراکتر «پاورچین» و «مرد هزار چهره» را بسیار دوست داشتم. عمدتاً کار با مهران مدیری همیشه برایم لذت‌بخش بوده است. بسیاری این روزها به من گفتند که چرا با مهران مدیری کار نکردم،‌ چون بعد از «قهوه تلخ» دعوت نشدم. البته شاید شرایط هم به این‌گونه رقم خورده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا مهمان «دورهمی» مهران مدیری نشدید، گفت: برنامه «دورهمی» پیش نیامد! البته که زیاد تمایلی به این برنامه‌ها نشان نمی‌دهم و زیاد اهل خودنمایی، جنجال و چالش نیستم. همیشه طنز را دوست داشتم حتی در کارهایی که با مسعود کیمیایی هم انجام دادم یک شمه‌ای از طنازی را به رخ کشیدم. اما با کارهای مهران مدیری یک باره به یک شخصیت کاملاً طنز تبدیل شدم.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه الان دوست دارم بیشتر نقش‌های جدی را تجربه کنم، گفت: من الان بیشتر نقش‌های جدی را دوست دارم. چرا که کارهای طنز یک شرایط خاص خودش را دارد و آن حرکت‌ها و شور و حال‌ها با فیزیک و توانِ امروز من همخوانی ندارد. نتوانستم با علی حاتمی کار کنم ولی دوست دارم با داریوش مهرجویی این اتفاق بیفتد.
پیردوست با بیان اینکه جای قصه‌های اصیل و ساده قدیمی در تلویزیون خالیست، خاطرنشان کرد: می‌دانید که واقعاً قصه‌های قدیم یک شور و حال دیگری داشت حتی اگر به آثار هالیوود هم نگاه کنید فیلم‌های تاریخ سینما و فیلم‌های تاریخی، یک حال و هوای دیگری داشتند. امروز جای آثار اصیل در تلویزیون ما خالیست و جای آن را کارهای کامپیوتری، اکشن و پراز هیاهو گرفته است. البته که شغل و حرفه ما ایجاب می‌کند خودمان را با شرایط وفق بدهیم. زیرا وقتی یک مقدار با نقش ارتباط برقرار می‌کنیم باید با آن نقش و کاراکتر کنار بیاییم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!

بهمن پناهی: در موضوع پژوهش از دانشگاه‌های به‌‌روز جهان یک مرحله عقب مانده‌ایم / موزیکالیگرافی جستجویی است برای کشف و بُروز روابط آشکار و نهان موسیقی و خوشنویسی

حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چه شرطی دارد؟!

رضا ایرانمنش: کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم سبزها در سینما هستند

حسین زمان: چقدر نبودن روی صحنه سخت بود