آریا بانو

آخرين مطالب

چند راز در گوشی برای اینکه خوش تیپ باشید خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چند راز در گوشی برای اینکه خوش تیپ باشید
١٢٦
٠
منودلیار / آقا جان من بگذار رک و صریح بدون هیچ مقدمه ای بگویم. ایرانی ها از قدیم الایام به خوش پوشی و خوشتیپی معروف بوده اند. اصلا در برخی منابع آمده که ایتالیایی ها استایلشان را از ایرانی ها به ارث برده اند (والا به خدا همگی خیره به سمت افق شده و با عینک دودی از مناظر لذت می بریم). ولی جدی می دانی که ایتالیا و میلان جذابش با آن استریت استایل ها (استایل های خیابانی)، هفته های مد و… مهد مد جهان به حساب می آید. خود ایتالیایی ها هم لامصب خیلی خوش استایل و خوش چهره هستند و قد و قامت خوبی هم دارند به چشم برادر خواهری. حالا همین سبک لباس پوشیدن، اهمیت دادن به استایل و حتی ترکیب چهره و اندام آن ها خیلی بی شباهت به ایرانی ها نیست. راستی من که متاسفانه امسال موفق به دیدن مسابقات والیبال نشدم ولی اگر دقت کرده باشی تا همین پارسال پیارسال هم اصلا تیم ایران و ایتالیا یک سر و گردن از لحاظ استایل از بقیه بالا تر بودند و جذابیتشان شبیه به هم بود. ولی حالا از این حرف ها بگذریم می خواهم بگویم که آقا جان اهمیت دادن به لباس پوشیدن، صرف هزینه برای لباس و رنگ به رنگ عوض کردن لباس ها از قدیم در خون ایرانی جاری بوده. شما یک مراسم عروسی دهه هفتاد یا هشتاد را به من نشان بده که در آن برخی از دوستان غیور همیشه حاضر در صحنه در طی 3 ساعت مراسم تالار 45 دست لباس مجلسی برای درآوردن چشم عروس یا فامیل شوهر عوض نکرده باشند؟ شما یک کلیپ پروژکشن عروسی به من نشان بده که در فرمالیته ان عروس و داماد 12 دست پیرهن، کت و شلوار و کفش عوض نکرده باشند. اصلا چرا راه دور برویم شما چمدان همین دوست عزیز نویسنده (تابلو نکنین که خودم را می گویم، چون الان مامانم این مطلب را بخواند قطعا خون گریه می کند، تو هم صدایش را در نیاور بیا خیلی ریز و سوسکی از گوشه کادر خارج شویم، وگرنه به خدا می روم فیلم های عروسی دهه هفتاد یا عکس های دوران راهنمایی ات را پخش می کنم، مرسی اه.) را برای دو روز سفر شمال یا 3 روز سفر ترکیه می بنند را نگاه کن، اگر کمتر از یک کمد دیواری لباس در آن پیدا کردی من اسمم را عوض می کنم.
بله آقا جان ایرانی قهرمان، ایرانی پهلوان، ایرانی همیشه جاویدان. ببین ولی جدی می دانم که همیشه ما عاشق لباس و لباس خریدن بوده ایم اما واقعا باید قبول کنیم که تا یک دوره ای چطوری لباس پوشیدن یا چطوری استایل کردن را بلد نبودیم تا زمانی که این شبکه های اجتماعی و پیج های مختلفش که برای ترویج استایل و چگونه ست کردن لباس ها و یا نشان دادن ترند های جدید دنیای مد و فشن آمدند و ما هم که چایی معطل قند، دیگه هیچی زدیم تو هدف و این شد که الان چند سالی است سبک لباس پوشیدن و استال کردنممان عوض شدف معیار هایمان برای زیبایی یک استایل تغییر کرده، تعریفمان از یک استایل شیک و رسمی به تعریف دنیای واقعی مد نزدیک تر شده و حالا آدم های بیشتری به لباس پوشیدن و زیبا پوشیدنشان اهمیت می دهند. خب این خیلی قشنگ است؛ اینکه همه می پرسند چگونه خوشتیپ شویم یا راز ها و ترفند های خوشتیپ شدن چیست؟ اینکه اصلا ذهنشان به سمت خوب پوشیدن می روند و مدام در اینترنت روش های خوشتیپ بودن یا چگونه خوشتیپ باشیم را جست و جو می کنند. این ها همه نشانه های خوبیست؛ نشانه نزدیک شدن و زیبایی های واقعی مد جهانی با رعایت شکل عرفی که در جامعه ما رواج دارد.
امروز هم دقیقا می خواهیم با هم راجع به همین مساله صحبت کنیم راجع به اینکه چگونه خوشتیپ باشیم و چه ترفند هایی را برای خوشتیپ بودن به کار ببریم، ببینیم برای خوشتیپ بودن چقدر باید هزینه کنیم یا اصلا معنی خوشتیپ بودن چیست؟ به نظر من خیلی خوب است که هر کدام از ما به عنوان زن یا مرد به دنبال پیدا کردن تکنیک های خوش پوشی منحصر به فرد خودمان هستیم و زمانی که چند راه ساده را یاد بگیریم یا چند نکته را در استایلمان رعایت کنیم دیگر دستمان می آید که باید چه کار کنیم.
چگونه خوشتیپ باشیم؟
آقا جان مهم ترین نکته، تنها نکته، اصلی ترین نکته و بی برو برگرد ترین نکته این است که باید استایل شخصی خودت را پیدا کنی. سعی نکن شبیه کسی باشی البته این این کار در ابتدای شروع خوش پوشی می تواند به تو کمک کند تا از افراد مورد علاقه ات که به نظر تو خوشتیپ و خوش استایل هستند الهام بگیری؛ ولی به طور کلی یکی از راز های خوش پوشی که همه بگویند: “وای فلانی را دیدی خیلی خاص لباس می پوشد”، این است که استایل خودت را داشته باشی، خالا این جمله یعنی چه؟ یعنی اینکه آن چیز یکه به تو می آید را انتخاب کن نه آن چیزی که صرفا مد است یا روی تن بقیه زیبا است. تو باید اندامت را بشناسی، سلیقه ات را بدانی، با رنگ ها و چیدنشان کنار هم بازی کنی، نترسی، سبک خودت را پیدا کنی، بدانی برای جایی که می خواهی بروی چه سبکی را باید بپوشی و نکته هایی از این قبیل که می تواند زیبا ترین لباس را روی تن تو قرار بدهد. گاهی می خواهیم با لباس پوشیدن یکی سری عیوب و قسمت هایی از بدن که از آن راضی نیستیم را بپوشانیم، گاهی هم می خواهیم باعث بهتر نشان دادن یک سری خصوصیات شویم. مثلا اگر بخواهیم پا هایمان را کشیده تر، لاغر تر و قدمان را بلند تر نشان بدهیم قطعا پوشیدن پیراهن های میدی مکرون که از پارسال ترند شده اند و سبک کیم کارداشیان هم هستند، برای ما توصیه نمی شود.
شناخت رنگ ها
شناخت رنگ ها نه به معنی این که حتما برویم دانشگاه 2 واحد رنگ شناسی پاس کنیم نه، همین رنگ های ترندی هر فصل که در فشن شو ها می بینیم و در مقاله های منودلیار هم برایت می نویسیم، می تواند بهترین کمک باشد. اول اینکه رنگ خودت را پیدا کن، رنگی که دوست داری تو را با آن بشناسند و احساس می کنی این رنگ رنگ توست.
ترکیب رنگ های خنثی را فراموش نکن. گاهی ترکیب رنگ های خنثی حتی بدون وارد کردن یک رنگ قوی هم می تواند استایل های محتاطانه و جذابی برایت بسازد. اگر هم بخواهی یک رنگ درخشان به آن اضافه کنی که دیگر چه بهتر.
سعی نکن از رنگ ها یک رنگین کمان مهد کودکی در استایلت بسازی و همه رنگ های درخشان را با هم استفاده نکن، مگر برای استایل های خاص در موقعیت های خاص.
همیشه یک رنگ خنثی در استایلت داشته باش.
رنگ های مکل همیشه می توانند مطمئن ترین استایل را برایت بسازند. پس از آن ها غافل نشو.
آیا برای خوشتیپ بودن نیاز به آیتم های زیادی در کمد لباس داریم؟
خیل ها فکر می کنند برای خوشتیپ بودن باید میلیاردر باشیم یا یک کمد رنگارنگ داشته باشیم، شاید هم خوشتیپ بودن را در داشتن آن اتاق های جذابی می بینند که در اینستاگرام پر است از قفسه های کیف و کفش؛ بله البته که این اتاق جذاب است اما صرفا لازمه خوشتیپ بودن نیست. تو می توانی 3 آیتم اصلی برای هر فصل در کمد لباست داشته باشی و با توجه به ترند های آن فصل و ست کردنشان با اکسسوری ها و جزییات متفاوت، ترکیب های بی نظیری بسازی. گاهی با تغییر در همین جزییات نه تنها می توانی سبک استایلت را تغییر بدهی بلکه می توانی بیش از 2 مدل استایل مختلف و غیر تکراری با آن ها بسازی.
نکته بعدی این است که برای خوشتیپ بودن همیشه نیاز به داشتن یک آیتم جدید نیست. لزومی ندارد حتما هر چیز جدیدی که می آید را بخری تا خوشتیپ باشی. در اینجا دستان پر توان کارآگاه گجت می آیند و می رسند به داد این ناتوان، حالا بگو چجوری؟ به این صورت که دو راه عالی پیش رو داری که می توانی به دلخواه هر کدام که برایت راحت تر است و خلاقیت بیشتری در آن داری را انتخاب کنی. حالا این دو راه چیست؟
اول استفاده از لباسی های قدیمی که چمدان داری و صد سال یک بار هم به آن ها نگاه نمی کنی. گاهی از داخل این چمدان های مخفی شده در انباری یا بالای کمد لباس که برای خودمان، مادر قشنگمان یا حتی مادر بزرگ شیرینمان است یک چیز هایی پیدا می شود که یک تنه مرز های مد را جا به جا می کند. والا به خدا یک دفعه یک ترند هایی از داخل این چمدان ها پیدا می کنی که بیا و ببین. فکر کردی طراح ها در طی مدت این همه سال هر فصل یک مد جدید ابداع می کنند؟ نه عزیزم آن ها هم مد های قدیمی را به روز می کنند، تو هم فقط باید کمی خلاقیت داشته باشی و بدانی چه چیز را با چه چیز ترکیب کنی تا از این لباس قدیمی بتوانی ترندی ترین استایل را بسازی. روش دوم ساختن است، کسانی که تیپ شخصیتی سازنده دارند قشنگ متوجه می شوند من چه می گویم، آقا جان ما سازنده ها عاشق این هستیم که یک چیز جذابی یک جا ببینیم و خودمان با مواد موجود شبیهش را بسازیم تازه آپشن هایش را بیشتر کنیم و اگر زود دلمان را زد پشیمان نشویم از بابت اینکه حیف است و پول زیادی برای آن داده ایم. خصوصا الان که در نیای مد هر روز یک ترند جدید می آید واقعا بعضی از آن ها ارزش خریدن و هزینه کردن ندارند از طرفی بامزه هم هستند و دلمان می خواهد حداقل دو بار در استایلمان از آن ها استفاده کنیم. در این مواقع بهترین راه این است که از چیز های موجود خودمان ترند های جدید را بسازیم.
یک سری ترفند ها به زبان بدن و نوع ایستادن و رفتار ما بر می گردد یک سری ترفند ها هم مربوط به لباس است. دقیقا مورد اول 50 درصد قضیه است که مثال بارزش می شود همان ها که می گویند طرف گونی هم بپوشد بهش می آید. عواملی از جمله:
صاف ایستادن و قوز نکردن یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت بدهیم. حتی اگر گران ترین لباس دنیا را هم بپوشی اما ندانی چطور بایستی، بنشینی و راه بروی هیچ فایده ای ندارد و شبیه لباس های تاناکورا می شود.
اعتماد به نفس و رضایت داشتن از آن چیزی که می پوشی مورد بعدی است که باید حتما به آن توجه کنی اگر لباسی را دوست نداری صرف اینکه به نظر دیگران قشنگ است یا خیلی مد شده، نپوش چون وقتی خودت از ظاهرت راضی نباشی قطعا اعتماد به نفس هم نداری و ناخودآگاه حالت خمیده پیدا می کنی. اول باید خودت احساس بی نظیر بودن از خودت داشته باشی تا بتوانی آن را به دیگران هم انتقال بدهی.
سعی کن به کسانی که از نظر تو خوشتیپ هستند بیشتر دقت کنی. به استایلشان، نحوه ست کردن و سبکی که برای لباس پوشیدن انتخاب می کنند.
اگر نمی توانی در ذهنت رنگ ها و گزینه های استایلت را کنار هم بچینی و تصویر سازی قوی ای نداری می توانی عکس های مختلف ببینی و سبک هایی که مد نظرت هست را در اینترنت جست و جو کنی.
سعی کن لباست بشود امضای شخصی خودت. باید همیشه یک نشانه، رنگ یا برش خاصی را در استایلت رعایت کنی که همه با دیدن آن یاد تو بیافتند و این نشانه تبدیل به امضای استایل تو شود.
مرتب بودن را فراموش نکن. گاهی همین مسائل ساده می توانند در بی نظیر کردن استایل تو نقش مهمی داشته باشند.
برای خوشتیپ بودن چقدر باید هزینه کنیم؟
“برای خوشتیپ بودن نیاز به برند پوشی نداریم” شاید این یک جمله کلیشه ای و لج دربیاور باشد اما واقعا حتما نباید شنل و هرمس بپوشی که خوشتیپ باشی. نمی گویم آن ها باعث خوشتیپی نمی شوند اما تنها دلیل هم نیستند. گاهی بعضی از آدم ها هستند که با چند تیکه لباس h&m و یک مانتوی بدون نام و نشان که خودش طرحش را زده و کیف دستی ای که خودش درست کرده چنان استایلش می درخشد که هر کی نداند فقکر می کند طرف همین الان رفته اتاق پرو ویکتوریا بکهام حاضر شده آمده بیرون. واقعیت این است که هر چیز زیبایی که متناسب با شخصیت و استایل ما باشد می تواند به خوبی روی ست کلی ما بنشیند. ضمن اینکه برند های ایندیتکس (زارا، منگو، برشکا و…) هم امروزه ترندی ترین لباس ها و اکسسوری های مد که برند های لوکس هم آن ها را ارائه می دهند نیز دارند که می توانی با قیمت بسیار بسیار کمتر از برند های لوکس، این ترند ها را داشته باشی.
این ها راز و رمز های خوشتیپ بودن برای هر آدمی هستند چه دختر چه پسر؛ می توانی با رعایت و تمرین همین نکات ساده جزو همان افراد خوشتیپی بشوی که گونی هم بپوشند بهشان می آید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/171326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!