آریا بانو

آخرين مطالب

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم گفتگو

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کارگردان فیلم "دختر شیطان" می‌گوید پذیرش اکران عید فطر اشتباه بود و این فیلم نباید در آن زمان اکران می‌شد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : "دختر شیطان" محصول مشترک ایران و هند هم‌زمان با اکران عید فطر به روی پرده سینماها فرستاده شد و برخلاف انتظار نتوانست به لحاظ تجاری موفق باشد. فیلم پس از چهار هفته تنها 790 میلیون و 351 هزار تومان فروخت که عملاً در گیشه ایران یک شکست است.
محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص وضعیت اکران فیلم بیان کرد: اشتباه خودمان بود و هر اشتباهی نیز باید تاوانی داشته باشد. نباید "دختر شیطان" را هم‌زمان با این سه فیلم اکران می‌کردیم. سینمای ایران ظرفیت این را ندارد که فیلم‌های خوب با هم اکران شوند. پیش از این هم دیدیم که برای فیلم‌های دیگری که هم‌زمان با چند فیلم خوب و پر تبلیغات در ایام نوروز اکران شدند چه اتفاقی افتاد. اگر "دختر شیطان" را در زمانی دیگر مثلاً پاییز اکران می‌کردم قطعاً می‌توانست بالای 15 میلیارد فروش داشته باشد، اما متأسفانه این اشتباه را کردیم و تاوانش را نیز پرداختیم. اکران عید فطر خوب است، اما مهم این است که فیلم شما در کنار چه فیلم‌هایی قرار می‌گیرد و آیا قدرت رقابت با این آثار را دارد یا خیر. از سه فیلمی که با ما اکران شدند دو فیلم برای جشنواره بودند که تبلیغات خود را داشتند و یک فیلم پربازیگر نیز در کنار آن‌ها بود. همین عامل موجب شد یک فیلم بسوزد که آن هم نصیب ما شد.
او در ادامه به حواشی به وجود آمده در اکران فیلم اشاره کرد و افزود: به غیر از روزنامه کیهان که راجع به بازیگر زن فیلم ما مطلب نوشته بود و پایین کشیدن فیلم از سینماهای قم، موضع‌گیری خاص دیگری وجود نداشت. همان‌طور که اشاره کردم اشتباه از ما بود و کسی مقصر نیست. فیلم ساختن یک طرف ماجراست و اکران آن طرف دیگر است که بسیار اهمیت دارد و باید برنامه‌ریزی درستی برای آن وجود داشته باشد. ما در روز اول اکران در حالی که تا ساعت 5 اجازه فروش نداشتیم و سینماها تعطیل بود موفق شدیم 100 میلیون تومان فروش داشته باشیم، اما رقبای ما قدر بودند و سئانس‌های خوب ما رفته‌رفته به آن‌ها تعلق گرفت و موجب شد تا ما در محاسبه اشتباه کرده و راه را به‌غلط پیش برویم.
این کارگردان همچنین درباره زمان اکران فیلم در سینماهای هند نیز اظهار کرد: تهیه‌کننده هندی به سفر رفته است و پس از بازگشت او مشخص می‌شود از چه زمانی اکران در هند و سایر کشورها آغاز خواهد شد. فعلاً برای اکران در هند تصمیمی گرفته نشده است.
کارگردان "سلام بمبئی" در پاسخ به این سؤال که همکاری مشترک با سایر کشورها تا چه اندازه در سینمای ایران قابل پذیرش است، گفت: محصول مشترک تولید کردن یک حسن دارد و آن هم این است که اگر در کشور مرکز، فیلم در گیشه با شکست مواجه شود این فرصت و شانس وجود دارد تا با اکران در سایر کشورها بتواند آن ضرر را جبران کند، بخصوص که بالیوود اکران جهانی دارد، اما پروژه بعدی من محصول مشترک ایران و ویتنام است و دیگر حواشی سینمای بالیوود را ندارد. در سینمای بالیوود شما رقص و آواز می‌بینید و از سوی دیگر بازیگران هندی همه شناخته‌شده هستند و با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توان عکس‌ها و فعالیت‌های آن‌ها دید. من هر بازیگر دیگری از سینمای هند انتخاب می‌کردم همین وضعیت را داشت و حاشیه می‌شد، اما سینمای ویتنام این حواشی را ندارد؛ فاقد رقص و آواز است و مشکلات بالیوود را نخواهیم داشت.
محمدپور درباره پروژه جدیدش عنوان کرد: سال گذشته لوکیشن‌ها دیده شدند و صحبت‌ها انجام شد. ما در ماه شهریور بازیگران را انتخاب می‌کنیم و فیلم را در ماه آبان در ویتنام کلید خواهیم زد. نگاه ما در این همکاری سینمای چین و ویتنام است چرا که چین سالن‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند اتفاق خوبی را در زمان اکران رقم بزند. در کشور ما این روزها محصولات چینی بسیار به چشم می‌آید و حیف است که از سینمای آن‌ها سهمی نداشته باشیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است