آریا بانو

آخرين مطالب

10 نکته مهم در مورد استایل شخصی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 نکته مهم در مورد استایل شخصی
٣٦
٠
منودلیار / کمد لباس همه ما ایراداتی دارد و شاید به نظرمان ناقص بیاید. شاید خیلی از ما فکر کنیم که به حد کافی لباس نداریم و همیشه موقع مهمانی ها و مراسم های مهم عزا بگیریم که چه بپوشیم! اما خود پروژه انتخاب و خرید لباس های تازه هم مسأله مهمی است که گاهی تمام وقت و هزینه ما را تلف می کند و در نهایت از آنچه که خریده ایم راضی نیستیم. برای همه ما پیش آمده که برای خرید رفته ایم و به نظرمان لباسی از دور زیبا و جذاب آمده؛ اما زمانی که آن را پوشیده ایم متوجه شده ایم که اشتباه کرده ایم و وقت را تلف کرده ایم! گاهی لباس ها زیبا و جذابند اما برای ما مناسب نیستند. نکته کجاست؟ این که هرکدام از ما استایل شخصی خودمان را داریم و باید با در نظر گرفتن آن استایل کنیم. اگر استایل شخصی ات را بشناسی، همه مشکلات تو حل می شود. می خواهی خوش استایل به نظر برسی؟ بنابراین باید از اشتباهات جزئی پرهیز کنی و بر اساس قواعدی پیش بروی که کار انتخاب، خرید و استایل کردن با لباس های مختلف را برای تو راحت تر کند.
در بخش دخترونه در مورد استایل شخصی مفصل صحبت کرده ایم و انواع سبک های استایل کردن را با هم مرور کرده ایم. می توانی به این مقاله ها مراجعه کنی و در مورد سبک های مختلف لباس پوشیدن و آیتم های ضروری این استایل ها مطالعه کنی تا راحت تر بتوانی سبک شخصی ات را شناسایی کنی.
1- یکی از اشتباهات مهم در مورد استایل شخصی این است که به سبکی خاص یا آیتمی علاقه نداشته باشی ، اما به خاطر رضایت دیگران یا چون ترندها این طور تعیین کرده اند، خودت را به استفاده از آن لباس یا استایل کردن به آن روش مجبور کنی. یادت باشد استایل شخصی به سلیقه، سبک زندگی و هویت تو بستگی دارد و چیزی نیست که با تقلید کردن بتوانی آن را به دست بیاوری. البته اگر به سبک خاصی از استایل علاقه داری، می توانی از افراد مختلفی که به آن شیوه لباس می پوشند الهام بگیری تا به سبک محنصر به فردت دست پیدا کنی، اما اینکه خودت را مجبور کنی از یک شیوه خاص پیروی کنی، نه خوشایند است و نه در نهایت جذاب به نظر می رسد. ترندها همیشه برای همه جواب نمی دهند و مخاطبان ویژه ای دارند. برای اغلب ما که فرصت و هزینه محدودی برای خرید کردن داریم، بهترین انتخاب این است که چیزهایی را انتخاب کنیم که بتوانیم با خیال راحت و دل خوش با آن ها استایل کنیم.
2- شاید مجبور باشی در مراسمی خاص یا محل کار، به شیوه تعیین شده ای لباس بپوشی و استایل شخصی ات را تغییر دهی. این کاملاً طبیعی است چون همه جا قانون هایی وجود دارند که ما را به سمت زندگی اجتماعی هدایت می کنند. به عنوان مثال مشخص است که یک پرستار وظیفه دارد روپوش مخصوص به تن کند تا هم شناخته شود و هم نظافت را رعایت کند. عجیب است اگر یک پرستار بگوید من روپوش به تن نمی کنم چون این لباس، استایل شخصی من را به هم می زند! یادت باشد که هر چیزی جای خودش را دارد! لباسی که در محل کار به تن می کنی یا استایلی که مجبوری در شرایط خاص با آن حاضر شوی، ارتباطی با استایل شخصی تو ندارد. باید این بخش از زندگی ات را مدیریت کنی و تنها گوشه ای از کمد لباس هایت را به آن اختصاص دهی. سایر بخش های کمد لباس در اختیار توست و می توانی آن را با چیزهایی که دوست داری یا آیتم های ضروری کمد لباس زنانه پر کنی!
3- با خودت مخالفت نکن و سلیقه ات را بپذیر! اگر فکر می کنی به آیتم خاصی علاقه داری یا همیشه دوست داری به سبک خاصی استایل کنی، چرا وقتت را تلف می کنی تا خودت را تغییر دهی؟ تو با هر سلیقه و هر استایلی زیبا و جذاب هستی! تنها کافی است خودت را کشف کنی و استایل شخصی ات را داشته باشی.
به عنوان مثال اگر کمد لباس های تو پر از شلوار جین، کفش کتانی و شومیز چهارخانه است، طبیعتاً طرفدار استایل کژوال هستی! چون یک جفت کفش پاشنه دار در کمد داری، نمی توانی خودت را طرفدار استایل رسمی بدانی و اصرار کنی که تو کژوال پسند نیستی! چه اشکالی دارد که خودت را بپذیری؟ اگر قصد داری تغییر سبک دهی، یادت باشد دفعه بعدی که به خرید می روی، دور کفش های کتانی و شلوارهای جین راحت و جذاب را خط بکشی! فکر می کنی این کار برای تو ساده شده یا هنوز هم چیزی درونت وجود دارد که تو را به سمت شلوارهای جین هل می دهد؟!
4- اگر استایل شخصی ات را می شناسی و می دانی که چیه آیتم هایی برای تو جذاب و کاربردی است، بهتر است به امید روزی که به سمت آیتم های متفاوت بروی ننشینی . اگر آن روز برسد و فکر کنی که به آیتمی تازه با سبک متفاوت نیاز داری، خب برای تهیه و خرید آن اقدام می کنی! به عنوان مثال اگر طرفدار استایل مینیمال هستی و تمام لباس هایی که داری ساده اند، رنگ های خنثی دارند، مدل ها و دوخت های آن ها در عین جذابیت، ساده و بدون پیچیدگی و جزئیات است، خرید یک پیراهن مجلسی قرمز برش دار چین چینی با پارچه های سنگین و برجسته و منجوق های طلایی و نقره ای دست دوزی شده برای تو انتخاب مناسب و عاقلانه ای به نظر نمی رسد! تو که طرفدار سادگی و مینیمالیسم هستی، کجا قرار است این پیراهن را به تن کنی و خودت به دل خودت بنشینی؟! سعی کن هنگام خرید احساسات را کنار بگذاری و اجازه ندهی هیجانات زودگذر به تو غلبه کنند. چیزی را انتخاب کن که می دانی و مطمئنی که از آن استفاده خواهی کرد. کمد لباس های تو به حد کافی برای این آیتم ها جا ندارد.
5- انتخاب لباس در دقیقه نود را فراموش کن . همه ما دوست داریم در مهمانی ها و مراسم های مهم زیبا و جذاب و خوش استایل به نظر برسیم و در مجلس بدرخشیم. برای این کار باید فرصت کافی داشته باشی تا لباست را انتخاب کنی. درست است که سردرگمی برای پوشیدن و انتخاب لباس برای مراسمی مثل عروسی یا تولد، برای همه ما معضلی آشنا است، اما یادت باشد برای اینکه بتوانی بهترین انتخاب را داشته باشی، باید حداقل 5 روز قبل از مراسم انتخابت را کرده باشی تا خیالت راحت باشد و بتوانی همه جوانب را بسنجی. وقتی برای انتخاب و خرید لباس فرصت کافی نداشته باشی، امکان اشتباه کردن بسیار بالا می رود و ممکن است به دلیل کمبود زمان، مجبور شوی چیزی را بخری که با استایل شخصی تو هماهنگ نیست و هیچ علاقه ای به آن نداری، یا این که لباس مورد علاقه ات را پیدا کنی اما هزینه زیادی صرف آن کنی که برای تو آزار دهنده باشد. یک مشکل مهم دیگر این است که شاید همه چیز خوب پیش برود، لباس جذابت را پیدا کنی و با کمترین هزینه آن را خریداری کنی، اما لباس به خیاطی نیاز داشته باشد تا دقیقاً با فرم بدن تو هماهنگ شود و اصطلاحاً به تنت بنشیند. بنابراین به خودت رحم کن و همیشه از مدتی قبل از مراسم، لباسی که قرار است بپوشی را انتخاب کن.
6- خرید کردن در زمان حراج راهکار چندان مناسبی نیست . وقتی در زمان حراج خرید می کنیم مغلوب احساساتمان می شویم و چیزهایی را انتخاب می کنیم که یا به آن ها احتیاجی نداریم یا مناسب ما نیستند. برچسب قیمت ها را که نگاه می کنیم با خودمان فکر می کنیم که شاید یک روزی به این لباس احتیاج پیدا کنیم و استایل شخصی مان را تغییر دهیم! اما حقیقت این است که بسیاری از لباس هایی که در حراجی می خریم هیچ وقت به کار ما نمی آیند مگر اینکه واقعاً با استایل شخصی مان جور باشند. برای جلوگیری از پشیمانی، قبل از خرید هر لباسی در حراجی با خودت فکر کن و بگو: آیا اگر پول داشتم و این لباس در قیمت واقعی بود، آن را می‌خریدم؟ برای کجا و در چه زمانی این لباس را می خواهم؟ این کار باعث می شود که منطقی تر تصمیم بگیری.
7- برای اینکه بتوانی استایل شخصی ات را داشته باشی اما جذاب و دلنشین به نظر برسی، بهترین کار این است که در اینترنت چرخ بزنی و از استایل هایی مشابه سلیقه تو هستند الهام بگیری . یادت باشد که ترندها متنوع هستند و همه آن ها لزوماً عجیب به نظر نمی رسند. می توانی از ترندهایی که در سبک مورد علاقه تو ارائه شده اند پیروی کنی. یادت باشد گاهی الهام گرفتن از مدل استایل کردن دیگران آنقدر به تو ایده های تازه می دهد که می توانی همان آیتم های تکراری و قدیمی را به شیوه ای تازه با هم ترکیب کنی و بیشتر بدرخشی.
8- در انتخاب اکسسوری ها تردید نکن. مهم نیست که کیف و کفش های متعددی داشته باشی یا خودت را در زیورآلات غرق کنی! اما انتخاب هوشمندانه زیورآلات و اکسسوری هایی چون کمربند، هدبند، کلاه، کیف و کفش می تواند چنان استایل تو را از این رو به آن رو کند که از نتیجه شگفت زده شوی. البته که انتخاب و خرید اکسسوری ها هم نیاز به قوانین خاصی دارد و تمام نکاتی که برای تهیه و خرید لباس ها در نظر می گیری را باید رعایت کنی. اگر طرفدار استایل رسمی هستی و تنها چند بار در سال پیش می آید که کتانی بپوشی، خرید کفش های کتانی رنگ و وارنگ برای تو انتخاب خوبی نیست! هزینه ای که قرار است صرف خرید این کتانی ها کنی را به خرید یک جفت کفش پاشنه دار جذاب و فانتزی یا صندل تابستانی اختصاص بده. اگر همیشه وسایل زیادی به همراه داری و نمی توانی از کیف های کوچک استفاده کنی، ردیف کردن کیف های دستی کوچک در کمد لباس ها به جز صرف هزینه زیاد و اشغال کمد لباس ها، تأثیر دیگری برای تو ندارد.
اکسسوری هایی که انتخاب می کنی هم باید با استایل شخصی تو هماهنگی داشته باشند. در استایل بوهمین از اکسسوری های خاصی استفاده می شود که در استایل مینیمال هیچ جذابیتی ندارد! به عنوان مثال گردنبندها و دستبندهای چرمی و پارچه ای یا کلاه لبه دار برای تویی که طرفدار سادگی هستی هیچ کاربردی نخواهد داشت. بنابراین در این کار هم عاقلانه پیش برو.
9- برای این که استایل شخصی ات را به بهترین نحو رعایت کنی، باید علاوه بر لباس ها و اکسسوری ها به مدل مو و آرایشت هم توجه کنی. یادت باشد مدل مو و آرایش تو نشان دهنده شخصیت و سلیقه توست. البته که آرایش کردن می تواند در جذابیت تو بسیار اهمیت داشته باشد و به واقع یک استایل فوق العاده را به بی نظیر تبدیل می کند! اما همخوانی تمام ظاهر و اجزائی که در استایل به کار می روند، نکته ای بسیار مهم است. اگر به استایل مینیمال علاقه داری، مدل موهای عجیب و غریب یا استفاده از اکسسوری مو براق و بزرگ برای تو انتخاب درستی نیست. اگر دوست داری به سبک پرپی لباس بپوشی و از رنگ های شاد و دلنشین لذت می بری، چرا از آرایش دخترانه و رنگی استقبال نمی کنی و با بافت دوتایی موهای زیبایی ات را مدل نمی دهی؟ اینکه تو از چه روشی برای استایل کردن استفاده کنی و چه سبک آرایش را به کار بگیری، تنها به سلیقه و خواست تو بستگی دارد، اما بهتر است در مورد آن خوب فکر کنی!
10- یادت باشد لباس های قدیمی که سالم هستند، همیشه به کار می آیند اگر تو به استایل شخصی مورد علاقه ات رسیده باشی! معمولاً آیتم هایی که در یک سبک خاص لباس پوشیدن به کار می روند همیشگی اند و تغییر نمی کنند. به عنوان مثال پیراهن چهارخانه جزء جدانشدنی استایل هیپستر است یا در استایل کژوال همیشه شلوار جین جایگاه ویژه ای دارد. کت خوش دوخت را نمی توانی از استایل رسمی حذف کنی یا پیراهن های اورسایز گلگلی را در استایل بوهمین نادیده بگیری! می بینی؟ اگر سبک شخصی ات را بشناسی، به راحتی می توانی آیتم های مورد نیاز آن را تهیه کنی. اگر آیتم های تازه ای را خریداری کردی، خیال نکن که به لباس های قدیمی احتیاجی نداری. می توانی همیشه از این لباس های قدیمی به شیوه های تازه استفاده کنی. اگر هم یک آیتم زیبا و کاربردی داری که هنوز قابل استفاده است، نیازی نیست دوباره شبیه آن را خریداری کنی و کمد لباس هایت را با آیتم های یک شکل پر کنی!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/174199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس