آریا بانو

آخرين مطالب

بازار داغ کلاس‌های ورزشی در تابستان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بازهم تابستان رسید و گرایش خانواده‌ها به ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی برای فرزندانشان بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد. اما دراین‌بین، خانواده‌هایی هستند که نگرانی‌هایی بابت کلاس‌ها و هزینه‌های شرکت در آن دارند.


بازهم تابستان رسید و گرایش خانواده‌ها به ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی برای فرزندانشان بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می خورد. گرایشی که ای‌کاش در طول سال استمرار و هزینه‌ی ثبت‌نام آن جای ثابتی در سبد هزینه خانواده‌ها پیدا کند.
اما دراین‌بین، خانواده‌هایی هستند که نگرانی‌هایی بابت کلاس‌ها و هزینه‌های شرکت در آن دارند، نگرانی از انتخاب اشتباه کلاس‌های ورزشی تا تأمین هزینه آن.
در ابتدا لازم است که در انتخاب کلاس‌های ورزشی برای فرزندانمان بسیار محتاطانه و با چشم‌باز وارد عمل شویم چراکه با انتخاب ناآگاهانه و سرسری باعث صدمات جبران‌ناپذیری بر جسم و روح آن‌ها خواهیم شد. بنا به گفته‌ی کارشناسان ورزشی؛ بهترین سن برای شروع فعالیت‌های ورزشی از همان دوران کودکی و در قالب بازی است .
دسته بندی ورزش‌های مناسب برای گروه‌های سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان:
1. خردسالان: فعالیت ورزشی برای خردسالان باید در قالب بازی باشد و آن‌ها تنها با حرکات ورزشی آشنا شوند به‌عنوان‌مثال مربی در رشته‌ی ژیمناستیک بدون فشار آوردن روی کودک باید فقط او را با حرکات ورزشی این رشته آشنا کند و از اعمال فشار و زور برای انجام صحیح حرکات خودداری کند و ازاین‌رو انجام حرکات ورزشی سنگین مثل کشتی و جودو و ... به‌هیچ‌وجه برای خردسالان توصیه نمی‌شود چراکه در درازمدت باعث تحلیل رفتن روند رشد و کوتاهی قد خواهد شد.
ورزش‌های بسیار پربرخورد و یا ورزش‌هایی که بیش‌ازحد به بدن فشار وارد می‌کنند مانند وزنه‌برداری، کشتی، هاکی و بوکس و ... پس از سنین بلوغ و 15 سالگی آغاز شوند
2. کودکان: بهترین فعالیت‌های ورزشی برای کودکان شش سال به بالا شرکت در ورزش‌های گروهی و دارای توپ است تا قدرت هماهنگی و روابط اجتماعی و اخلاقی و رفتاری و تمرکز آن‌ها افزایش پیدا کند. ورزش‌هایی مثل: فوتبال، ژیمناستیک، شنا، تنیس، گلف، دوومیدانی برای این سنین مناسب‌تر هستند. بچه‌ها در این سن بیشتر فعالیت‌های ورزشی را می‌توانند انجام دهند و همچنین می‌دانند که به کدام رشته ورزشی علاقه دارند؛ اما چنانچه کودکتان به هیچ‌یک از رشته‌های ورزشی علاقه‌ای نشان نداد هرگز او را وادار به رفتن به کلاس‌های ورزشی نکنید و سعی کنید هر روز او را به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری ببرید.
3. نوجوانان: بچه‌های ده سال به بالا می‌توانند یک رشته‌ی ورزشی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند. ورزش‌های مناسب برای این رده سنی عبارت‌اند از: بیس‌بال، فوتبال، دوچرخه‌سواری، تمرین‌های هوازی و قدرتی، ورزش‌های تیمی سازمان‌یافته، رشته‌های دوومیدانی و والیبال. و بهتر است ورزش‌های بسیار پربرخورد و یا ورزش‌هایی که بیش‌ازحد به بدن فشار وارد می‌کنند مانند وزنه‌برداری، کشتی، هاکی، بوکس و ... پس از سنین بلوغ و 15 سالگی آغاز شوند.
بعد از آگاهی از ورزش‌های متناسب با سن فرزندان سؤالی که مطرح می‌شود این است که چقدر برای شرکت در کلاس‌های ورزشی بچه‌ها هزینه کنیم؟
در پاسخ به این سوال از تجربیات چندتن از مربیان ورزشی کمک گرفتیم؛ به دلیل اینکه کلاس‌های تابستانی بسیار شلوغ هستند و اکثر کسانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند فقط برای گذراندن سه ماه تابستان به آنجا می‌آیند بنابراین بیشتر جنبه‌ی تفریحی و سرگرمی دارند و بنابراین نیاز نیست خیلی هزینه کنیم و فرزندمان را به باشگاهی بفرستیم که مثلاً والیبال را حرفه‌ای دنبال کند. معمولاً کلاس‌های تابستانی زمان مناسبی برای آموزش ورزش‌های حرفه‌ای نیست البته می‌تواند شروع خوبی باشد ولی باید شرکت در کلاس‌ها در طول سال هم ادامه داشته باشد.
قیمت‌های کلاس‌های ورزشی دولتی و آزاد بنا به مناطق و فضای ورزشی در تهران و دیگر شهرها و امکاناتی که ارائه می‌دهند از قبیل لباس ورزشی، تغذیه، سرویس رفت‌وبرگشت و ... متغیر است.
بنابراین یکی از مکان‌هایی که برای شرکت در کلاس‌های ورزشی تابستانی مناسب است مجموعه‌هایی است که زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند و هزینه‌ی مناسب‌تری دارند، مثلاً هزینه‌ی شرکت در کلاس تکواندو در یکی از این مراکز برای سه جلسه در ماه 75 هزار تومان است و یا برای هر تک جلسه کلاس ایروبیک برای کودکان 10 هزار تومان دریافت می‌کنند.
قیمت‌های کلاس‌های ورزشی دولتی و آزاد بنا به مناطق و فضای ورزشی در تهران و دیگر شهرها و امکاناتی که ارائه می‌دهند از قبیل لباس ورزشی، تغذیه، سرویس رفت‌وبرگشت و ... متغیر است
پایگاه‌های تابستانی مدارس و مساجد هم ‌کلاس‌های ورزشی برگزار می‌کنند و با متوسط هزینه 70 تا 100 هزار تومان می‌توان در این کلاس‌ها شرکت کرد.
باشگاه‌های دولتی هم با دریافت هزینه مناسبی خدمات خوبی ارائه می‌دهند. متوسط هزینه ثبت‌نام در این باشگاه‌ها برای سه روز در هفته و به مدت یک ماه 75 تا 200 هزار تومان در نظر گرفته‌اند. به‌عنوان‌مثال: هزینه شرکت در کلاس فوتبال و والیبال 400 هزار تومن است.
و اما باشگاه‌های خصوصی که روزبه‌روز مانند قارچ رشد می‌کنند و مبالغ بالایی برای ثبت‌نام دریافت می‌کنند به‌عنوان‌ مثال:
- فوتبال 950 هزار تا یک‌میلیون و دویست هزار تومان
- شنا نیمه خصوصی 995 هزار تومان
- اسکیت 690 هزار تومان
- بدمینتون 710 هزار تومان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/174544/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا