آریا بانو

آخرين مطالب

باید «اقیانوس آرام» را به کمپینی 360 درجه تبدیل کرد فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
باید «اقیانوس آرام» را به کمپینی 360 درجه تبدیل کرد
١٧٦
٠
میزان / طنزپرداز و مجری تلویزیون گفت: سوالات نوجوانان در برنامه ما بیشتر جدید و تعجب برانگیز بود، آن‌ها توقع نداشتند ما بگوییم مدرسه نروید.
«حسین کلهر» نویسنده، طنزپرداز و مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره برنامه «اقیانوس آرام» و حضور خود در این برنامه گفت: یکی از نقاط قوت برنامه حضور نوجوان‌ها در برنامه و انتخاب آن‌ها بود که ریتم گفت‌وگو را بالا می‌برد. نور، دکور، نحوه فیلمبرداری و میزانسن‌ها، هماهنگ شدن مهمان‌ها با بچه‌ها با وجود اینکه آنها را ندیده بودند، همه و همه از نقاط قوت برنامه است.
این طنزپرداز و مجری تلویزیون در خصوص قصه گویی و الگوسازی برای نوجوانان گفت: دو نوع الگوسازی برای نوجوانان دهه پنجاه و شصت وجود داشت، یک روی آن این بود که ما به آدم‌ها نقشه راهی نشان می‌دهیم و می‌گوییم این راهی که می‌گوییم خوب است و روی دیگر این است که می‌گوییم هر آنچه غیر از این اشتباه است.
وی در ادامه توضیح‌هایی در این رابطه بیان داشت: بر همین اساس نوجوان احساس می‌کند اگر در موفق نبوده و به نوعی الگوی موفقیت نباشد حق خوشحالی هم ندارد. برای همین همه ما در حال رسیدن به یک مقصد هستیم و فکر می‌کنیم اگر به نتیجه نرسیم نباید از خودمان راضی باشیم.
این مجری در ادامه با بیان اینکه هیچوقت آدمی که در حال تلاش است را به نوجوان‌ها نشان ندادند، افزود: همیشه برای نشان دادن یک آدم موفق به ما نتیجه تلاش فرد را نشان دادند و هیچوقت همان زمانی که او تلاش می‌کند را نشان ندادند. همه این‌ها را گفتم تا نوجوان‌ها متوجه شوند حتی اگر با معیار‌های متعارف موفق نیستند یا اینکه با الگو‌های متعارف همخوانی ندارند، دلیلی ندارد که بچه‌های خوشحال و کارآمدی نباشند.
وی در ادامه افزود: سوالات نوجوانان در برنامه ما بیشتر جدید و تعجب برانگیز بود، آن‌ها توقع نداشتند ما بگوییم مدرسه نروید! در این برنامه گفتیم از پدر و مادر خواهش کنید تا راضی شوند شما در زمینه‌ای که دوست دارید فعالیت داشته باشید، در غیر اینصورت آنچه درون نوجوان است سرکوب می‌شود. حتی این را هم گفتم ممکن است در بخشی که دوست دارید موفق نشوید و باید قدرت ریسک داشته باشید.
کلهر همچنین درخصوص تاثیرگذاری این برنامه‌ها در نوجوان‌ها عنوان کرد: قطعا این برنامه‌ها موثر است، اما تداوم و ادامه دار بودن بسیار مهم است. از آن مهمتر این است که تعداد افرادی که به صورت مستمر درگیر این برنامه می‌شوند بیشتر شود. راه‌های تعامل مخاطب با برنامه و سخنران به 12 مدل تعریف شود و مخاطبین بتوانند از طریق شبکه‌های اجتماعی با سخنران‌ها در ارتباط باشند.
وی در ادامه افزود: باید تعداد افرادی که به سالن می‌آیند، بیشتر باشد چرا که ضریب تاثیر کسی که نفس به نفس در برنامه حضور دارند خیلی بیشتر است. به نظرم این موضوع باید میدانی‌تر شود و این برنامه بخشی از پویشی شود که بحث دیجیتال و میدانی‌اش قوی شود و باید اقیانوس آرام را به کمپینی 360 درجه تبدیل کرد.
کلهر در ادامه نیز با اشاره به اینکه فضای ذهنی نوجوان‌های الان با نوجوان‌های دهه 60 تفاوت دارد، بیان داشت: این تفاوت باعث می‌شود تا نوجوان‌ها بخشی از حرف‌های ما را نپذیرند و یکی از خوبی‌هایشان این است که اگر شما را نپذیرند، تشویقتان هم نمی‌کنند. در گذشته تمامی نپذیرفتن‌های ما در سایه‌ای از ریا گم می‌شد و ما مجبور بودیم که تا آخر کلاس دست به سینه بنشینیم. اما مدل تربیتی نوجوان امروز در تعامل با اطرافیان ممکن است کمی خشن‌تر و رک به نظر برسد، اما صادقانه‌تر است و باعث می‌شود کسی که با این نوجوان‌ها در ارتباط است تعامل و تصویر بهتری از آن‌ها داشته باشد.
این مجری ادامه داد: نوجوان امروز به این دلیل که بیشتر در دنیای دیجیتال است و پاداش‌های آنی گرفته‌اند، مدلشان کار آفرینی است و به سرعت امتحان کرده و شکست خورده و دوباره چیز جدیدی را تجربه می‌کنند و در این مورد اصلا مثل نوجوان‌های گذشته نیستند. درست است که خطر این رفتار بیشتر است، اما آورده بیشتری هم برایشان دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/174915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خودبیمارانگاری ترسی که رو به افزایش است

چگونه افکار منفی را از بین ببریم و تاثیرات افکار منفی بر زندگی چیست ؟

افسردگی تابستانی چیست؟ شاید شما هم گرفتارش هستید

خوب نخوابید عاشق نمی‌شوید

تنهایی با بدن‌تان چه می‌کند؟

مواد غذایی که برای تقویت اعصاب مفیدند

آشنایی با بیماری روان پریشی یا سایکوز

چرا دیگران شما را دوست ندارند / 11 راز جذابیت انسان های دوست داشتنی

اینستاگرام، دشمن بزرگ سلامت روان

چرا آدم‌هایی که دوست داریم را از خود دور می‌کنیم؟

5 چیزی که شما را در زندگی عقب می‌اندازند

9 خوردنی برای کاهش اضطراب

طرز خوابیدن شما در مورد شخصیت‌تان چه می‌گوید؟

اگر به آینده‌ی رابطه‌تان شک دارید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید

5 دلیل بیدار شدن از خواب در میانه‌های شب

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

فواید دروغ گفتن به خودمان!

آنچه مردم را عصبی و پرخاشگر می‌کند

بیش فعالی قابل درمان است؟

فوبیا چه تفاوتی با ترس دارد؟ + انواع فوبیا

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

درمان فراموشی و تقویت حافظه با این اقدامات

رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد

خودگویی منفی و تاثیرات آن

همکار عزیز لطفا نفرت انگیز نباشید!

استرس، پارکینسون را 2 برابر تشدید می کند

چرا لازم است گاهی با خودمان خلوت کنیم؟ از فواید شگفت انگیز تنهایی

اختلال بازی چیست ، علل و راه های درمان

راه مراقبت از ذهن در فصل سرما

خوابی بی نظیر را تجربه کنید

چرا غُر زدن حس خوبی دارد؟

چگونه استرس و اضطراب را کنترل کنیم؟

بیماری های روانی از طریق والدین به جنین منتقل می شود؟

ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد!

آیا برای مشاوره به روانشناسان مراجعه می کنید ؟

10 فرد سمی که باید هر چه سریع تر از خودتان دور کنید!!

چرا گاهی احساس بدبختی می‌کنیم؟

با دیدن این 7 نشانه به دوستی های خود پایان دهید

افسردگی پاییزی، با دلشوره و افسردگی پاییزی چه کنیم؟

اضطراب مانعی برای درمان شوره‌سر

چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی‌ هستند؟/مشخصات افراد افسرده

اینقدر به خودتان فشار نیاورید!

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟