آریا بانو

آخرين مطالب

با شوهر بچه ننه چه باید کرد؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
با شوهر بچه ننه چه باید کرد؟
٠
٠
هنر زندگی/ همسران مردان وابسته به مادر یا به اصطلاح شوهران بچه ننه در زندگی مشترک به مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. یکی از عوامل مخرب در روابط زناشویی، نقش دخالت مادر شوهر در زندگی خصوصی عروس و فرزندش است که گاهی شوهران و مردان وابسته به مادر به این موضوع دامن نیز می‌زنند. از طرفی تلاش شما برای دور کردن شوهرتان از مادرش نتیجه عکس خواهد گذاشت. البته دلبستگی به مادر پیش نیاز سلامت روان است؛ پس تفاوت قائل شدن بین دلبستگی و وابستگی حائز اهمیت است. وابستگی مردان و شوهران به مادر به معنای عدم توانایی آن‌ها برای تصمیم گیری و مستقل زندگی کردن است. نقش شما در تغییر وابستگی شوهرتان به سمت دلبستگی بسیار پررنگ است البته این پروسه نیازمند زمان است. مشاره روابط زناشویی در کاهش هر چه سریع‌تر این وابستگی‌ها کمک کننده است.
با مردها و شوهران وابسته به مادر چه باید کرد؟
ازدواج، آغاز زندگی مشترک زن و مرد است. هر زوجی در زندگی خود با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند که نحوه مدیریت و برنامه ریزی برای حل مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که به خصوص برای زوج‌های جوان می‌تواند مشکل آفرین باشد وابستگی شوهر به مادر است. موضوعی که اهمیت دارد این است که مردان بتوانند رابطه بین همسر و مادر خود را به خوبی مدیریت کنند. به هر حال شما هم نمی‌توانید انتظار داشته باشید که شوهرتان، مادر خود را که سال‌ها برایش زحمت کشیده فراموش کند یا بخواهید شوهرتان را از مادرش دور کنید. بهتر است به صورت منطقی و با آرامش با همسرتان صحبت کنید که مسائل شما بین خودتان بماند و مرز زندگی خصوصی حفظ شود. تا در نهایت بتوانید در رفتار شوهرتان اعتدال ایجاد کنید.
همسر شما اگر به بلوغ عاطفی رسیده باشد می‌تواند در عین حال که نقش فرزند خوب را برای مادرش ایفا کند، همزمان به شما هم توجه داشته باشد و احساس منفی در شما ایجاد نکند. البته این موضوع نیازمند این است که شما نیز زیاده خواه نباشید و بپذیرید که توجه او به مادرش منافاتی به علاقه اش به شما ندارد. حساسیت نسبت به رابطه شوهر و مادرش به طور معکوس نقش شما را در زندگی کمرنگ خواهد کرد.
تفاوت دلبستگی و وابستگی مردان به مادرشان
خیلی از اوقات دلبستگی به مادر با وابستگی مردان به مادر اشتباه گرفته می‌شود؛ در واقع مردی که به توانایی تصمیم گیری رسیده است و از قاطعیت کافی برای انجام کارها برخوردار است به مادر خود وابسته نیست بلکه نسبت به مادرش دلبسته است. برخی عروسان نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند و می‌گویند که شوهرشان وابسته است. برای روشن شدن این قضیه باید با مفهوم وابستگی و دلبستگی آشنا شویم.
وابستگی یعنی فرد کسی را می‌خواهد به خاطر اینکه از او منفعتی به فرد می‌رسد و بدون او نمی‌تواند زندگی عادی را داشته باشد که نوعی مکانیزم مرضی است. احساس تملک ایجاد می‌کند و آزادی را از فرد می‌گیرد. در واقع به نوعی دوست داشتن مشروط است و در آن خودخواهی به چشم می‌خورد. دلبستگی یعنی فرد کسی را با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که دارد دوست دارد. به دنبال کسب منفعت از این رابطه نباشد و در زندگی فرد خللی ایجاد نمی‌کند.
نحوه برخورد صحیح با مردان و شوهران وابسته به مادر
شیوه صحیح ارتباط با خانواده همسر یکی از ارکان مهم برای دست یافتن به ازدواجی موفق است. سعی نکنید تا از همسرتان با دعوا و ناراحتی یا خشونت بخواهید بین شما و مادرش یکی را انتخاب کند؛ چرا که در این بازی از قبل باخته اید. این روش فقط تنش و اختلاف را در خانه زیاد می‌کند و نتیجه ای هم نخواهد داشت. اگر بخواهید با صحبت و روش‌های زنانه هم همسرتان را به سمت خود بکشید و از مادرش دور کنید باز هم موفق نمی‌شوید. در ضمن اگر ابراز علاقه شما مصنوعی باشد، تاثیر منفی در زندگی مشترک شما خواهد داشت.
نحوه برخورد صحیح با مادرشوهر
بهتر است مادر همسرتان را دوست داشته باشید یا سعی کنید ارتباط خوبی را با او برقرار کنید. اینکه شوهرتان بیش از حد به مادرش وابسته است دلیلی بر بد بودن مادر شوهرتان نیست. فرهنگ ما به گونه ای است که زنان بعد از مادر شدن تمام روابط عاطفی خودشان را در فرزندشان خلاصه می‌کنند. به همین دلیل گاهی بعد از ازدواج فرزندانشان، هم دختر و هم پسر تحمل دوری از مادرشان را ندارند و گاهی توقع سر زدن و دیدار آنها را بیش از حد متعارف دارند. ولی اگر این وابستگی بیش از حد باشد، می‌توانید به مرور زمانی کاری کنید که تبدیل به یک دلبستگی شود.
درمان مردان و شوهران وابسته به مادر | شوهران بچه ننه
شما ابتدا باید علت را بررسی کنید. همسر شما اگر به بلوغ عاطفی رسیده باشد می‌تواند همسری خوب و عاطفی برای شما باشد و در عین حال به مادرش نیز توجه داشته باشد. ولی اگر شدیدا وابسته به مادرش است، باید به همسرتان کمک کنید تا بتواند در زندگی اش توازن ایجاد کند. این کار در یک ماه و دو ماه انجام نخواهد شد. اگر وابستگی همسرتان بیش از حد است و روال زندگی مشترک تان را تحت تاثیر منفی قرار داده است، استفاده از مشاوره روانشناسی راهکاری مناسب است. درمان وابستگی مردان و شوهران وابسته به مادر نیاز به زمان دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/175391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود