آریا بانو

آخرين مطالب

ژلیش ناخن چیست؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ژلیش ناخن چیست؟
١٢٤
٠
دنیای اطلاعات / ترندهای جدید را می‌توان در هر بخشی از زندگی پیدا کرد. یکی از این ترندهای روز در زمینه زیبایی، استفاده از ژلیش ناخن است که به دلیل مزایای مختلفی که دارد در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است و در بسیاری از سالن‌های آرایشی و آرایشگاه‌ها از پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین قسمت‌هایی است که حتماً باید از چند روز قبل، روز مراجعه خود را با آرایشگاه چک کنید تا وقتی را برای شما تنظیم کند. بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با لاک معمولی دارد؟
قبل از هر چیزی باید بدانید که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.
ژلیش ناخن چگونه است؟ لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!
مراحل ژلیش ناخن
نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت 15-60 ثانیه در دستگاه ژلیش ناخن یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می‌توان از لامپ UV یا همان ماورای بنفش هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک‌ها متغیر است. لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و خودش را می‌گیرد. آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ‌های مخصوص قادر نیست که ژلیش ناخن را خشک کند. ژلیش ناخن پا هم به همین روش انجام می‌شود.
شاید تصور کنید که همه ما برای فرار از آسیب اشعه ماورای بنفش خورشید خودمان را با استفاده از ضد آفتاب‌ها محافظت می‌کنیم و این اشعه برای لاک ناخن چطور نمی‌تواند مضر باشد؟ حق با شماست، این نور بنفش رنگ برای سلامت بدن مفید است و به همین دلیل است که تکنولوژی جدید در تولید محصولات آرایشی به سمتی پیش رفته است که می‌توان لاک ژلیش را در زیر نور LED هم خشک کرد. این نور آسیب‌رسان نیست و ضرری برای سلامتی هم ندارد. در بسیاری از سالن‌های آرایشی هم از لامپ ال ای دی استفاده می‌شود.
تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.
باید به شما مژده دهیم که ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد. البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما نمی‌رسد.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی حقیقت این است که ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!
اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید. در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.
هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از 40-120 هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.
البته اگر شما ترجیح می‌دهید که برای هزینه ژلیش ناخن، میزان کمتری را در نظر بگیرید، بهتر است که با خرید کیت مخصوص ژلیش ناخن در خانه را با دستان خودتان انجام دهید. درست است که برای خرید این مجموعه باید هزینه بیشتری را متقبل شوید، ولی اگر کمی آینده‌نگری کنید، می‌بینید که با توجه به هزینه‌های آتی برای هر بار رفتن به آرایشگاه، این روش مقرون به صرفه‌تر است. برای خرید ژلیش ناخن باید به مراکز مخصوص فروش لوازم آرایشی مراجعه کنید.
ژلیش ناخن چقدر دوام دارد؟
به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که دقیقاً ژلیش ناخن تا چه مدتی به صورت سالم روی ناخن باقی می‌ماند چون با توجه به تخصص ناخن کار یا برند وسایل آنها، این زمان متغیر است ولی به صورت میانگین می‌توانید زمان یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر بگیرید. ژلیش ناخن با استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن باید روشی تخصصی‌تر را پیش بگیرید که در بسیاری از مواقع هم در آرایشگاه یا سالن ناخن انجام می‌شود. زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید. به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش ناخن اقدام کنید.
مزیت‌های ژلیش ناخن چیست؟
به غیر از ظاهر همیشه آراسته و سالم لاک ناخن، دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی ناخن‌های خود به سراغ ژلیش ناخن می‌روند:
– ژلیش ناخن سریع خشک می‌شود. خودتان خوب می‌دانید که مدت زمانی که برای خشک شدن لاک ناخن باید بنشینید و دستان خود را روی هوا نگه دارید تا ناخن به جایی اصابت نکند، چقدر آزاردهنده است! البته که بعد از این مدت هم تا زمان نیم تا حتی یک ساعت باید مراقب باشید که جسم سخت و تیزی به ناخن برخورد نکند و یا لاک به جایی کشیده نشود که قطعاً همه زحمت‌هایتان به باد می‌رود! لاک ژلیش بعد از مدت زمان کوتاه حدود یک دقیقه‌ای که در زیر نور لامپ مخصوص قرار می‌گیرد، کاملاً خشک می‌شود و دیگر نگرانی برای خراب شدن آن وجود ندارد.
– برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از لاک ژلیش روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.
– زمانی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، کار کردن مداوم و ساییدگی با وسایل به ظاهر اولیه آنها خدشه وارد می‌کند. زمانی که ظرف می‌شویید یا دستان خود را در معرض دمای بالا مانند آب گرم قرار می‌دهید، لاک ناخن از ابتدا یا انتهای صدف شروع به محو شدن می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهند. ولی ژلیش ناخن در برابر این تغییرات مقاوم است.
– در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره، ژلیش ناخن لب پر نمی‌شود و ترک هم نمی‌خورد. اگر عادت به فعالیت‌های زیاد با دستان خود دارید و یا کار هنری و سختی انجام می‌دهید، ژلیش ناخن طبیعتاً بیشتر از لاک معمولی روی دستان شما دوام می‌آورد.
– اگر می‌خواهید به سفرهای چند روزه بروید، دیگر نگران پاک شدن لاک ناخن نباشید و نیازی نیست به دنبال پیدا کردن زمانی برای ترمیم لاک خراب شده خود بگردید. ژلیش ناخن بدون تغییر می‌تواند سفر شما را تضمین کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/175957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت