آریا بانو

آخرين مطالب

10 روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی
k ٩.١
٢
انگیزه / این روزها محصولات آرایشی بهداشتی، مانند دئودورانت‌ها، عطر و ادکلن تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. در این بین افراد زیادی هستند که حاضرند برای خرید ادکلن اورجینال، پول زیادی پرداخت کنند، ولی روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را نمی‌دانند؛ همین موضوع، زمینه را برای افراد سودجو فراهم کرده تا آن‌ها با فروش نسخه کپی این محصولات، پول زیادی را به جیب بزنند. ساخت ادکلن فیک کار دشواری نبوده و اگر سری به بازار بزنید، محصولات تقلبی بسیاری را پیدا می‌کنید که به اسم اصل در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. خرید یک ادکلن تقلبی نه‌تنها ناراحت‌کننده است، بلکه می‌تواند به سلامتی شما نیز آسیب بزند.
برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی راه‌های زیادی وجود داشته که توجه به بسته‌بندی و رنگ مایع داخل شیشه، از جمله مواردی بوده که می‌توان به آن توجه کرد. ادکلن‌های فیک نشانه‌های واضحی دارند که به آسانی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. بنابراین اگر قصد خرید یک ادکلن گران‌قیمت را داشته و نمی‌خواهید در دام فروشندگان سودجو گرفتار شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
10 روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی
در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با بررسی دقیق آن‌ها می‌توانید ادکلن اورجینال را از فیک تشخیص دهید.
1. بسته‌بندی جعبه
معمولا جعبه عطرهای اورجینال با یک سلفون ضخیم که به خوبی روی آن قرار گرفته‌است، طراحی می‌شوند. سلفونی که به شکلی نامناسب به دور جعبه پیچیده شده می‌تواند نشان‌دهنده یک ادکلن تقلبی باشد.
2. پوشش نامناسب جعبه و لبه‌ ناهموار
جنس جعبه و نحوه قرارگیری پلاستیک، یک نشانه واضح دیگر است. اگر فاصله درزها بیش از 5 میلی‌متر بوده یا روی جعبه چسب‌های اضافی باشد، به احتمال زیاد با یک ادکلن تقلبی روبه‌رو هستید. جعبه ادکلن‌های اصل طراحی بسیار یکپارچه و خوبی داشته و همیشه با دقت بالایی ساخته می‌شوند.
3. جنس مقوای داخل جعبه
همیشه در بسته‌بندی محصولات اورجینال از مقواهای باکیفیت استفاده شده تا از صدمه دیدن شیشه عطر جلوگیری شود. این مقواها بعضا با شکل‌های خاصی طراحی می‌شوند تا شیشه در جای خود ثابت بماند. همچنین معمولا رنگ این مقوا سفید است نه خاکستری!
4. نوشته‌ها و برچسب‌ های روی جعبه
به دایره طلایی روی جعبه نگاه کنید؛ جهت پیکانی که به سمت راست است، همیشه باید تیره‌تر از پیکانی باشد که به سمت چپ می‌رود. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی حتما به سایت سازنده سر زده تا از صحت اطلاعاتی که روی جعبه محصول ارائه شده‌است، مطمئن شوید. حتی وجود کمترین مغایرت می‌تواند به معنی فیک بودن ادکلن باشد.
لازم به ذکر است که از دستور زبان نوشته‌های روی جعبه هم نباید غافل شد؛ معمولا خریداران متون روی جعبه را نخوانده و به تبع آن، سودجویان نیز توجهی به نوشته‌های خود ندارند و ممکن است در آن‌ها غلط‌های املایی یا گرامری متعددی وجود داشته باشد.

5. طراحی محصول
حتما محصولاتی را در قفسه فروشگاه‌های مختلف دیده‌اید که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی داشته و حتی رایحه‌ای مشابه نیز دارند. با همین ترفند زیرکانه، کارخانه‌ها می‌توانند محصولات تقلبی را به آسانی به شما بفروشند. با این تفاسیر، پیش از خرید حتما مطمئن شوید که بطری ادکلن را به‌دقت بررسی کرده‌اید؛ چراکه روی بطری عطر تقلبی معمولا خط برجسته و ناهمواری وجود دارد.

6. رنگ ادکلن
برندهای مشهور برای مایع عطر، معمولا سراغ رنگ نرفته و به همین دلیل یک ادکلن اصل، کم‌رنگ و شفاف است. رنگ تیره و غیر شفاف یک ادکلن می‌تواند بیانگر تقلبی بودن آن باشد.
7. طراحی درب ادکلن
یکی دیگر از راه‌های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، کیفیت و طراحی درب ادکلن است. درب ادکلن باید به خوبی در جای خود قرار گرفته و در صورتی که شیشه را برعکس کردید مایع آن بیرون نریزد. علاوه بر این، وجود تقارن در طراحی هم می‌تواند یک نشانه خوب دیگر برای شما باشد.

8. شماره سریال و بارکد
بسیاری از مردم فکر می‌کنند که فقط وجود بارکد نشان‌دهنده اصل یا تقلبی بودن ادکلن است؛ اما این موضوع صحت نداشته و جعل یک بارکد بسیار آسان است. کلاه‌برداران به راحتی می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری، یک بارکد مشترک را تولید کرده و از آن روی تمام محصولات خود استفاده کنند. پس برای تشخیص ادکلن اصل تنها به این فاکتور اکتفا نکنید.
بارکد نشان می‌دهد که عطر شما در چه کشوری ساخته شده‌است. به عنوان نمونه، بارکد محصولاتی که در فرانسه ساخته شده باشند با اعداد 30 تا 37 آغاز می‌شوند. آن دسته از محصولاتی که بارکد آنها با عدد 50 شروع می‌شود نیز ساخت انگلستان هستند. همچنین بارکد ادکلن‌های اورجینال آلمانی با عددهای 400 تا 440، محصولات اسپانیایی با عدد 84، محصولات ایتالیایی با عددهای 80 تا 83 و محصولات آمریکایی و کانادایی نیز با عددهای 00 تا 09 شروع می‌شوند.
اما نکته این است که شماره سریال ادکلن علاوه بر جعبه باید روی بطری آن نیز حک شود. عدد روی جعبه هم معمولا به صورت چاپی است. (نه اینکه با چسب آن را به شیشه چسبانده باشند!) بنابراین هنگام خرید ادکلن اصل، به تطابق این اعداد با یکدیگر نیز دقت کافی داشته باشید.

9. شیشه ادکلن
همیشه شیشه ادکلن‌های اورجینال کیفیت بالا و سطح یک‌دست و صافی دارند. این در حالی است که شیشه یک ادکلن تقلبی می‌تواند زمخت و با برجستگی‌های زیادی همراه باشد.

10. قیمت‌ غیرمتعارف و بسیار پائین
اگرچه این نکته همیشه درست نیست، اما افراد سودجو برای جلب توجه و فروش محصول خود بعضا از قیمت‌های بیش‌ازحد پایین برای محصولات برندهای معروف استفاده می‌کنند؛ در این زمان باید توجه بیشتری به فروشنده و قیمت ارائه‌شده داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/176452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!