آریا بانو

آخرين مطالب

کارگردان «روبی و جوجه‌ها»: هنوز شخصیت کارتونی ایرانی ماندگار نداریم گفتگو

کارگردان «روبی و جوجه‌ها»: هنوز شخصیت کارتونی ایرانی ماندگار نداریم

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کارگردان «روبی و جوجه‌ها»: هنوز شخصیت کارتونی ایرانی ماندگار نداریم
٠
٠
ایسنا / کارگردان انیمیشن «روبی و جوجه ها» معتقد است: اگرچه انیمیشن ما پیشرفت قابل توجهی داشته و در حال حاضر حرفی برای گفتن دارد، اما هنوز شخصیت کارتونی ایرانی که بخواهد در ذهن بچه‌ها ماندگار شود، ساخته نشده است.
بابک نکویی ـ یکی از کارگردانان مجموعه انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» ـ درباره ایده شکل‌گیری این مجموعه گفت: شهریور سال 94 به سفارش مرکز صبا ایده ساخت این سریال شکل گرفت و از ما خواسته شد سریالی را با استاندارهای جهانی و با کیفیت برای گروه سنی 6 تا 12 سال تولید کنیم.
او درباره ویژگی‌های این انیمیشن که به تازگی موفق به دریافت سه جایزه از دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی شده است، بیان کرد: «روبی و جوجه‌ها» یک روایتگری درست، ساده و بدون کلام و قابل فهم از سه جوجه‌ای است که در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند. فرقی نمی‌کند این انیمیشن در چه کشوری نمایش داده شود، پیام آن در همه جا یکی است؛ کسی که کلک می‌زند، شکست می‌خورد. ریتم تند، جنبه طنز و شوخی و اتفاقات هیجان‌انگیز و قابل فهم در قصه باعث به وجد آمدن کودکان می‌شود.
نکویی افزود: در ساخت این مجموعه توانستیم از رنگ‌های شاد، تصاویر جذاب و متحرک‌سازی پرجزییات برای جذاب‌تر شدن کار استفاده کنیم. در داستان‌پردازی‌ها با وسواس کار کردیم و سعی کردیم مرحله تخصصی استوری ریل و انیماتیک را که در سریال‌های انیمیشن ایرانی کمتر این حساسیت وجود دارد، به صورت باکیفیتی انجام دهیم.
کارگردان انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» با بیان این‌که این مجموعه قصد دارد برای جوانان آینده خاطره‌سازی کند، اظهار کرد: سال 97 زمانی که در بخش پویانمایی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم جایزه بهترین کارگردانی را گرفتم، بعد از گرفتن جایزه متذکر شدم که بچه‌های ایرانی به‌خصوص بچه‌های دهه 60 با شخصیت‌های معروف کارتون‌های خارجی بزرگ شده‌اند اما امروزه با وجود آن‌که انیمیشن ما پیشرفت قابل توجهی داشته است و در زمینه تولید حرفی برای گفتن دارد هنوز در کارتون‌های ایرانی شخصیت کارتونی که کودکان در آینده بخواهند از آن یاد کنند، نداریم.
او با اشاره به این‌که مجموعه «روبی و جوجه‌ها» مخاطب و شخصیت‌محور است، بیان کرد: هدف اول ما در ساخت این انیمیشن این بوده که بچه‌ها آن را دوست داشته باشند و بتوانیم شخصیت‌های ایرانی را که در «روبی و جوجه‌ها» هستند برای آن‌ها باورپذیر کنیم. مخاطبان ما در حال حاضر قدرت تحلیل و یا تریبونی که بتوانند نظر بدهند، ندارند. زمانی که به سن 18 سالگی برسند می‌توانند از آن با عنوان انیمیشن نوستالژی و خاطرات کودکی یاد کنند.
نکویی که 15 سال تجربه تولید انیمیشن دارد، درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه مطرح کرد: در ساخت «روبی و جوجه‌ها» سعی کردیم کمترین اشکال فنی، هنری و تکنیکی باقی بماند و با توجه به این ویژگی با حضور در جشنواره‌هایی که بخش تلویزیون و کودک داشتند و جشنواره‌های طراز اول دنیا بازخورد های خوبی از مخاطبان گرفتیم و کمتر جشنواره داخلی است که ما در آن شرکت کرده و جایزه نگرفته باشیم.
او همچنین درباره ایده خلق انیمیشن «لالایی» که توانست لوح سپاس را در بخش آثار فرهنگی دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون دریافت کند، گفت: ایده ساخت این انیمیشن کوتاه بر اساس موسیقی و شعر معروف تیتراژ برنامه رادیویی «شب بخیر کوچولو» که موسیقی نوستالژیکی برای بچه‌های دهه 60 و اوایل دهه 70 محسوب می‌شود و جامعه ایرانی با آن آشنا است، شکل گرفت.
نکویی ادامه داد: تم اصلی این قصه برگرفته از شعر مصطفی رحماندوست است. در این انیمیشن کوتاه پنج‌دقیقه‌ای یک سنجاب، یک قورباغه و سه گنجشک کوچک حضور دارند که مشغول شیطنت هستند و مادرانشان برای خواباندن آن‌ها به دنبالشان می‌آیند. داستان «لالایی» کودکانه، صمیمی و دوستانه و بدون کلام است که سعی کرده ایم موسیقی معروف لالایی را برای بچه ها به تصویر بکشیم.
کارگردان انیمیشن «روبی و جوجه‌ها» در پایان با اشاره به این‌که «لالایی» نیز می‌تواند برای بچه‌های نسل نو نوستالژی‌ای در آینده باشد، تصریح کرد: اگرچه «لالایی» در دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون مورد توجه واقع شد، اما هنوز در قاب تلویزیون و در قالب برنامه ارائه نشده است و باید دید استقبال مخاطبان از این انیمیشن چگونه خواهد بود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

عوارض بی‌ خوابی شبانه برای بدن + عوامل و درمان

ندا قاسمی بازیگر سریال نون خ تصادف کرد!!

کارشناس بی بی سی و پاسخ جالبش به شبهه‌ افکنی خانم مجری درباره‌ خزر!!

وزن بالا خطر ابتلا به خارپاشنه را افزایش می‌دهد

افزایش سهم اشتغال روستایی به 23.5 درصد در کشور/ 25 درصد روستاییان عضو صندوق بیمه روستایی

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!