آریا بانو

آخرين مطالب

روایت قهرمان MMA از گفتگو با نوجوان‌های «اقیانوس آرام» فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
روایت قهرمان MMA از گفتگو با نوجوان‌های «اقیانوس آرام»
٢٦٠
٠
تسنیم / سیامک خرمی بعد از حضور در برنامه نوجوانانه شبکه دو سیما، گفت: طراحی سناریوی برنامه به صورت آنلاین بود و تا لحظه آخر نه من می‌دانستم کجا می‌خواهم بروم و نه نوجوان‌ها می‌دانستند با چه کسی می‌خواهند صحبت کنند.
«سیامک خرمی» قهرمان ورزش هنرهای رزمی و نماینده سازمان جهانی و رئیس سبک کیک جیتسو MMA در ایران و قاره آسیا، که در برنامه «اقیانوس آرام» حضور پیدا کرده بود به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: قبل از اینکه در این برنامه حضور پیدا کنم یکی از طرفداران «اقیانوس آرام» بودم. رشته ورزشی که من به طور تخصصی دنبال می‌کنم رشته فعالی است و ما نیز از نمایندگان این رشته در ایران هستیم.
وی ادامه داد: حضورم در این برنامه را خیلی دوست داشتم و از این طریق توانستم ورزش تخصصی‌ام را به نوجوان‌ها معرفی کنم و چگونگی رشد کردن در این شاخه ورزشی را برای نوجوان‌ها تشریح کردم.
خرمی درباره نقاط ضعف و قوت این برنامه نیز گفت: «اقیانوس آرام» کاری جذاب، جدید و متفاوت است، هم برای ما که به عنوان مهمان در برنامه حاضر می‌شویم و هم برای نوجوان‌های حاضر در استودیو. من هیچ نقطه ضعفی در این برنامه ندیدم.
وی درباره این تفاوت در سبک برنامه‌سازی برای نوجوان‌ها نیز افزود: در این برنامه از حضور نوجوان‌ها استفاده و به همین خاطر نگاهی جدید و به روزی به برنامه تزریق شده است. طراحی سناریوی برنامه به صورت آنلاین بود و تا لحظه آخر نه من می‌دانستم کجا می‌خواهم بروم و نه نوجوان‌ها می‌دانستند با چه کسی می‌خواهند صحبت کنند و این کاری جدید بود تا اینکه دو طرف از قبل بدانند که با چه کسی می‌خواهند صحبت کنند.
خرمی تأکید کرد: اغلب برنامه‌ها به این صورت است که مهمان و میزبان می‌دانند کجا می‌روند و با چه کسی به گفت‌وگو می‌نشینند اما در «اقیانوس آرام» به این شکل نبود. اینکه زندگی نامه یک هنرمند، ورزشکار، قهرمان و ... از صفر تا صد به صورت آنلاین بررسی شده و سوال و جواب می‌شود کار خوبی است.
این ورزشکار درباره استقبالی که نوجوان‌ها از صحبت‌های او داشتند نیز بیان داشت: برایم جالب بود که نوجوان‌های حاضر در «اقیانوس آرام» به رشته ورزشی کیک جیتسو علاقه نشان دادند و سوال‌های بسیاری از من پرسیدند و مشخص بود که روی این شاخه از ورزش تحقیق‌های بسیاری کرده بودند. حتی گروهی از این نوجوان‌ها به آکادمی و مجموعه ما آمدند و کارمان را از نزدیک دیدند و آنچه در برنامه درباره آن صحبت کردیم را با آنچه می‌خواستند ببینند قیاس کردند که آیا حقیقت دارد و همان است یا نه؟
خرمی درباره اینکه آیا تجربه‌های نوجوانی‌تان تا چه میزان روی نوجوان‌های برنامه تأثیر گذاشت، گفت: نسل با نسل فرق دارد ما برای نسل قبلی هستیم و نوجوان‌های الان برای نسل جدید و خب این تفاوت در نسل‌ها خیلی آشکار است. نسل جدید نسلی هستند که باید همه چیز را برایشان تمام و کمال توضیح دهید و آنچه را که می‌بینند، قبول می‌کنند. نوجوان‌ها باید راهی که من نوعی برای موفقیت رفتم را از نزدیک لمس کنند و درباره آن سوال کنند تا بتوانند خودشان تصمیم بگیرند و خوشبختانه همه آن نوجوان‌هایی که من دیدم تصمیم‌های خوبی گرفتند.
وی با اشاره به علاقه‌مندی نوجوان‌ها به ورزش‌های رزمی و بالاخص کیک جیتسو نیز بیان داشت: این ورزش ورزش فعالی است و برای همه سن‌ها از 4 ساله تا 50 ساله به طور منظم برنامه‌ریزی شده است. به همین خاطر نوع تمرین‌های ما به گونه‌ای است که علاقه‌مندان در هر سنی که باشند می‌توانند با بهره‌گیری ورزش کیک جیتسو خود را تخلیه کنند، مخصوصا سن 15 تا 18 سال.
این ورزشکار درباره اینکه چطور می‌توان نوجوان‌ها را جذب برنامه‌های تلویزیونی کرد، ‌افزود: در وهله اول باید نوجوان‌ها را استعدادیابی کرد چراکه هر فردی در یک کاری استعداد دارد و شاید همه به ورزش‌های خشن علاقه نداشته باشند. یا اینکه اگر متخصص یک نوع ورزش در برنامه حضور پیدا کند و برنامه را برایشان کالبد شکافی کند تا بچه‌ها بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند، می‌توانیم خروجی خوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت برنامه‌های نوجوان محور چه حساسیت‌هایی دارد، گفت: بچه‌های نسل جدید از آسیب دیدگی که با ورزش ایجاد می‌شود، می‌ترسند و اگر بتوانیم به صورت علمی معایب و مزایای ورزش مورد نظر را تشریح کنیم و آنها را به طور کامل به نوع ورزش آگاه کنیم، به طور حتم آسیب‌دیدگی‌شان کمتر شده و می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند و از این طریق ورزش مورد علاقه‌شان را راحت‌تر انتخاب می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/178829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید