آریا بانو

آخرين مطالب

سینمای امید به دومین شهر پر جمعیت استان فارس رسید فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، در راستای تحقق شعار ایران تهران نیست و افزایش توان زیرساختی و اشتغال‌زایی سینمای کشور و برقراری عدالت فرهنگی، از اختصاص "سینمای امید مرودشت" به دومین شهر پر جمعیت استان فارس خبر داد.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: رمضانعلی حیدری خلیلی در نشست هماهنگی و تبادل تفاهم نامه اجرای طرح پردیس سینمایی امید مرودشت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار مرودشت در محل شهرداری مرودشت برگزار شد، حضور یافت و اظهار کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از اولویت‌های برنامه‌ای سازمان سینمایی در سال جاری است که با جدیت در شهرهای فاقد سینما که از سرانه جمعیتی بیشتر برخوردارند با جلب مشارکت شهرداری‌ها پی گیری خواهد شد.
او ضمن بازدید از محل‌های در نظر گرفته شده برای احداث پردیس سینمایی امید مرودشت گفت: در راستای تحقق شعار ایران تهران نیست و افزایش توان زیرساختی و اشتغال‌زایی سینمای کشور و برقراری عدالت فرهنگی، طرح پردیس سینمایی امید تا این مرحله در 13 شهر کشور و مجموعاً با 42 سالن اجرا خواهد شد و شهر مرودشت به لحاظ سبقه و پیشینه فرهنگی و تمدنی، سرانه جمعیت و شایستگی مردم این خطه به عنوان شهر برگزیده استان فارس و سیزدهمین ایستگاه برای اجرای طرح سینمای امید تعیین شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: این پروژه با محوریت و سرمایه‌گذاری شهرداری مرودشت احداث می‌شود. همچنین سازمان سینمایی به عنوان متولی سینمای کشور علاوه بر ارائه مشاوره‌های فنی، تهیه نقشه و طراحی سازه، پرداخت 700 میلیون تومان را نیز به صورت کمک بلاعوض بر عهده دارد و مجوز پردیس سینمایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صادر خواهد شد.
او ادامه داد، برای حمایت بیشتر و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه با معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور توافق شده است تا از شهرداری‌های شهرهای فاقد سینما که در احداث پردیس سینمایی امید مشارکت دارند تا 500 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض پرداخت کنند.
حیدری خلیلی افزود: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا پردیس سینمایی امید در خیابان انقلاب، بوستان انقلاب مرودشت احداث شود و بر اساس توافقات به عمل آمده این پردیس در 3 سالن با ظرفیت تقریبی 300 صندلی و با حمایت سازمان سینمایی و سازمان شهرداری و دهیاری و محوریت شهرداری مرودشت احداث خواهد شد.
معاون سازمان سینمایی در این نشست از توجه شهرداری مرودشت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و مشارکت در احداث پردیس سینمایی امید مرودشت تشکر و قدردانی کرد.
او همچنین استان فارس را به لحاظ جایگاه ممتاز فرهنگی و تمدنی در عرصه ملی و بین‌المللی به عنوان یکی از قطب‌های مهم سینمایی کشور به لحاظ میزان تماشاگر سینما دانست و افزود: در تیرماه سال جاری سینما گلستان شیراز به عنوان کاراترین سینما بر حسب میزان تماشاگر بوده به نحوی که در طول این ماه هر صندلی این سینما پذیرای 108 نفر بوده است و این رکورد نشانه اقبال کم نظیر مردم شیراز به سینما است که سینمای ایران باید قدردان این محبت و توجه باشد.
حیدری خلیلی در ادامه گفت: در حال حاضر به ازای هر 134000 نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان فارس با 5 میلیون نفر جمعیت، برای رسیدن به سرانه هر 100 هزار نفر یک سالن سینما، ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد حداقل 20 سالن سینمای دیگر را دارد.
سینما پتانسیل قدرتمند در عرصه ارتباط با اجتماع
صابر سهرابی با تقدیر از حمایت مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی شهرداری برای ساخت و ساز چنین مجتمع‌های فرهنگی سینمایی در شهر تاریخی فرهنگی مرودشت، گفت: با مشورتی که با استاندار فارس انجام شده، توانسته‌ایم حمایت این مقام عالی استان را نیز برای راه‌اندازی " پردیس سینمایی امید " جلب کنیم و قول مساعد داده شده تا هر چه سریع‌تر فاز عملیات اجرایی این پروژه در سال ٩٨ آغاز شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تأثیر این اتفاق فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و شهر مرودشت نیز دارای پیشینه، تاریخی، جمعیت و موقعیت زمانی و مکانی مهمی است، افزود: این فضای سینمایی در کنار تمام ظرفیت‌های موجودش به بهره‌برداری و استفاده عموم خواهد رسید تا در مرکز شهر واقع و به یکی از بهترین مکان‌های فرهنگی هنری تبدیل شود؛ زیرا سینما اقبال خوبی در میان جامعه و مردم استان فارس پیدا کرده است و در دیداری که با هنرمندان و اهالی فرهنگ مرودشت نیز داشته‌ایم، همگی مطالبه گر فضاهای مناسب سینمایی فرهنگی هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سینما به عنوان پدیده‌ای نو توانسته در سالیان بعد از پیدایش علاوه بر جنبه هنری دیگر، پتانسیل‌های قدرتمند خود در عرصه‌های مهم و در ارتباط با اجتماع را به نمایش بگذارد؛ و اهمیت سینما از این بابت که می‌تواند به عنوان مکان و وسیله‌ای برای ارتباط جمعی در جهت نشر و گسترش فرهنگ نقشی کلیدی ایفا کند، بسیار حائز اهمیت است بنابراین یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود ساخت و گسترش مجتمع‌های سینمایی است که سعی شده تا نقش آن در متن جامعه و فرهنگ سازی مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا می‌بایست در طرح‌های تحقیقی و پژوهشی با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به ارزیابی نقش سینما در توسعه و گسترش فرهنگ و همچنین ساخت مجتمع‌های سینمایی بیشتر پرداخته شود.
داشته‌های فرهنگی مرودشت اهمیت ساخت پردیس سینمایی را صد چندان می‌کند
شهردار مرودشت با اشاره به اینکه این شهر از دیر باز با توجه به آثار تاریخی و فرهنگی و میراث جهانی در استان ادب پرور فارس به عنوان مهد تمدن ایران زمین محسوب شده است؛ گفت: پتانسیل‌های فعالیت‌های فرهنگی و داشته‌های زیادی در این منطقه وجود دارد و جای بسی خرسندی است که شهرداری نیز در این راستا با حمایت و همکاری مدیران وزارتی و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بتواند برای راه‌اندازی پردیس سینمایی در خور و شأن و منزلت مردم شریف، اقدام‌های لازم را انجام دهد.
سید مهدی مکّی در ادامه با برشمردن امکانات موجود و فضاهای فرهنگی هنری، اقتصادی، بهداشتی، رفاهی، تفریحی، آموزشی و تمام آنچه که نیاز یک زندگی شهرنشینی در این شهرستان است، افزود: این منطقه با عنایت به مطالبات عمومی مردم از لحاظ فرهنگی به احداث مجموعه‌های سینمایی نیاز دارد و با توجه به اینکه در این شهرستان درخواست و علاقه شهروندان به سمت هنر و فعالیت‌های فرهنگی هنری چشمگیر است، امیدواریم با مشارکتی که هم اکنون شاهد آن هستیم، پروژه مورد اشاره به‌زودی محقق و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
شهردار مرودشت اظهار داشت: در حال حاضر سالن اجتماعات شهرداری به دلیل استقبال مردم از برنامه‌های اکران فیلم، به نمایش تولیدات سینمایی در حد محدود می‌پردازد و با احداث پردیس سینمایی امید مرودشت این‌گونه فعالیت‌ها حرفه‌ای‌تر و وسیع‌تر از گذشته تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.
الهه بهرامی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/181304/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

من افسار زدم به خواستگارت!

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

بیننده نماهنگ "به حکم عشق" کاری از گروه همخوانی محمد رسول الله باشید

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

داستانک/ ماجرای مرد ساعت ساز

منارجنبان یکی از آثار تاریخی اصفهان

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

دستور چند خوراکی خوش‌رنگ‌و‌بو باشاه‌میوه فصل‌بهار

درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی

نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید

خلاصه فوتسال ایران 3 - افغانستان 1

پیش‌بینی هری کین از تقابل با ستاره رئال؛ جنگ جذاب

در ستایش سیتی؛ تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

دومین پیروزی تیم هاکی روی یخ آیس باکس در کاپ آزاد ترکمنستان

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

خلاقیت منحصر بفرد بانوی سالمند ترک در بافت لباس های فوق العاده زیبا با تزیین گل برای عروسک / آفرین به این خلاقیت

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی

بهار زیبای هورامان در استان کردستان

بگو ببینم رو نمازت غیرت داری؟

کیسه هوا موتورسوارها چگونه عمل می کند؟

آبشار اسکوگافوس؛ جاذبه اصلی روستای اسکوگار در ایسلند

حکمت/ حق را به باطل نفروشید