آریا بانو

آخرين مطالب

چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟ ورزشي

چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟
٧٣٤
١
انگیزه / بیایید صادق باشیم: پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن همیشه کار آسانی نیست و اگر از انجام آن لذت نبرید سخت تر هم می شود. در این پست قصد داریم راجع به اهمیت فعال بودن، تغییر نحوه تفکرتان راجع به ورزش و ارائه راهکارهایی مبنی بر این که چطور روتین ورزشی خودتان را ایجاد کنید صحبت کنیم.
این مطلب به شما کمک خواهد کرد اگر:
ورزش کردن را دوست ندارید
انگیزه ای برای تحرک داشتن ندارید
دوست دارید خوش اندام تر و سالم تر باشید.
چرا ورزش کنیم؟
صدها دلیل خوب برای تحرک داشتن و ورزش کردن وجود دارد. با این که شاید خیلی از آن ها را شنیده باشید اما دلایل کمتر عنوان شده شامل موارد زیر می شوند:
1_ حال تان را بهتر می کند: انجام سی دقیقه یا بیشتر ورزش شدید باعث آزاد سازی اندورفین در مغز، افزایش انرژی و نشاط می شود.
2_ به مثبت گرایی تان کمک می کند: مطالعات نشان می دهند که ورزش کردن راهی عالی برای کمک به مدیریت افسردگی است. این کار نه تنها باعث آزاد سازی هورمون های خوشحال کننده می شود، بلکه ذهن تان را از استرس، سردرگمی و نگرانی هم می زداید.
3_ به زندگی اجتماعی تان کمک می کند: ورزش کردن با دیگران، باشگاه رفتن یا هر نوع تحرک دسته جمعی دیگری، راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و انگیزه دادن به یکدیگر است.
4_ به خواب تان کمک می کند: تحرک داشتن بدن و زدودن مغز از افکار نامناسب باعث می شود خواب خوب شب داشته و الگوی خواب تان تنظیم شود.
دیدگاه تان را تغییر دهید
اگر واقعا از ورزش کردن متنفرید، باید سعی کنید تا دیدگاه تان را تغییر دهید وگرنه هیچ گاه نمی توانید دست به کار شوید. موارد زیر در این راه به شما کمک خواهند کرد:
1_ از خود کلمه ورزش استفاده نکنید: اگر واقعا در مقابل ایده ورزش کردن از خود مقاومت نشان می دهید، به آن تحت عنوان فعال بودن، تحرک داشتن یا سالم بودن نگاه کنید. یک راه خوب برای شروع این است که فعالیت و تحرک کلی تان را در طی روز افزایش دهید، مثلا تا ایستگاه اتوبوس دورتر پیاده روی کنید یا به جای آسانسور از پله ها بالا بروید. برنامه های زیادی هستند که به شما کمک می کنند آمار تحرک روزانه تان را داشته باشید، مثل برنامه های قدم شمار.
2_ لازم نیست حتما در باشگاه ورزش کنید: اگر فکر بودن در یک اتاق پر از آینه با کلی آدم عرق کرده برای تان خوشایند نیست، این کار را نکنید. از خانه بیرون بروید، برقصید، در پارک بدوید یا دوچرخه سواری کنید. راه های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد و لازم نیست حتما به باشگاه بروید.
3_ لازم نیست عاشق این کار باشید: اگر نگاهی خوش بینانه داشته باشیم، شما بلاخره ورزشی که از انجام آن لذت می برید را پیدا کرده و مشغول آن خواهید شد. اما اگر چیزی که از آن خوش تان بیاید پیدا نکردید، به ورزش کردن مثل مسواک زدن دندان های تان نگاه کنید. خیلی از آدم ها مسواک زدن را دوست ندارند، اما این کار را انجام می دهند چون برای شان خوب است. از کجا معلوم، شاید با گذشت زمان از ورزش کرده هم خوش تان آمد!
روتین مختص به خودتان را ایجاد کنید
اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که برای تبدیل چیزی به روتین، باید آن را به طور مداوم انجام دهید. وقتی تنظیم کردید که کی، چطور و کجا ورزش می کنید، به انجام و رعایت آن متعهد باشید، حتی اگر واقعا از این کار خوش تان نمی آید. در طی زمان عمل به آن آسان تر شده و برای تان تبدیل به عادت می شود، به طوری که حتی دیگر لازم نیست به آن فکر کنید. در ادامه راه هایی را برای شروع به شما معرفی می کنیم:
1_ از برنامه‎ ها استفاده کنید: کلی برنامه مربوط به ورزش کردن وجود دارد. از ساعت ها و دست بندهای دیجیتال گرفته تا برنامه هایی که می توانید روی گوشی نصب کنید، تکنولوژی این روزها هوای تان را در هر کاری که می خواهید انجام دهید دارد.
2_ لزوما هزینه بردار نیست: پیاده روی، کوهنوردی، دویدن یا حتی بازی با توپ در پارک، همگی رایگان هستند. با استفاده از یوتیوب هم می توانید ورزش های مختلف را یاد بگیرید.
3_ 30 دقیقه، عدد جادویی است: با اینکه باید هدف تان 30 دقیقه ورزش در روز باشد، اما به هر حال میزان زمانی که اختصاص می دهید را خودتان تعیین کنید. یک زمان را مشخص کرده و با خودتان قرار بگذارید. این 30 دقیقه را لازم نیست حتما به یکباره انجام دهید، می توانید آن را خرد کرده و هر موقع از روز که وقت کردید یا فرصت پیش آمد انجامش دهید.
4_ یادداشت کرده و مخلوط کنید: لیستی از فعالیت های ورزشی مختلف که به فکرتان رسیده و می توانید انجام دهید تهیه کنید. این لیست را در مواقعی که وقت ورزش کردن است دم دست داشته باشید. یک راهکار خوب این است که فعالیت های ورزشی مورد علاقه تان را برای روزهایی نگه دارید که حال ورزش کردن ندارید.
5_ شرایط ایده آل: هر روزشی برایتان خوب خواهد بود اما ایده آل و ورزش کردن این است: روتینی که شامل انجام حرکات قدرتی (دمبل و وزنه برداری)، انعطاف پذیری (یوگا یا انجام حرکات کششی) و فعالیت های هوازی (مثل دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری) می شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

امکان حضور زنان در استادیوم آزادی ایران فراهم شد ؟!

دختران والیبال ایران یک گام تا تعبیر رویا

شکست ندا شهسواری در تور جهانی پینگ پنگ

می‌توانم از سد الهه منصوریان عبور کنم

برنامه مسابقات بسکتبال بانوان در غرب آسیا مشخص شد

حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا تلاش بیشتری می‌خواهد

چند قاب از استارت دختران ایرانی در سئول

عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز 98/5/28

شکست سنگین بانوان ایران مقابل میزبان در گام نخست

تیم ملی والیبال زنان مغلوب کره جنوبی شد

عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز 98/5/27

پرتابگر المپیکی ایران: پیشرفتی در دو و میدانی زنان حاصل نشده است

ویدئوچک برای موی بلند زن والیبالیست/ ویدئو

بهایی که دولت به ورزش زنان داد

آغاز هیجان در فوتسال بانوان/ تساوی مدافع عنوان قهرمانی در هفته اول لیگ

پیروزی تیم ملی والیبال بانوان در دیداری دوستانه

عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز 98/5/26

نایب رییس فدراسیون فوتبال: حضور زنان به فضای اخلاقی ورزشگاه‌ها اعتبار می‌بخشد

بن‌بست در مذاکرات فدراسیون آمریکا و تیم ملی زنان

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال دختران: به فوتسال بیشتر علاقمندم

نتایج هفته اول لیگ برتر فوتسال زنان اعلام شد

همایش عمومی رکابزنی بانوان مشهدی برگزار شد

عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز 98/5/24

آغاز لیگ برتر فوتسال بانوان از جمعه

صابری: تکنیکمان خوب است فقط تجربه کمتری داریم

خسروی به کوناک اسپور ترکیه پیوست

نایب رییس فدراسیون دو و میدانی: افزایش تیم‌ها در لیگ چشمگیر است

ترکیب تیم ملی قایقرانی زنان در مسابقات قهرمانی جهان اعلام شد

دختر فوتبالیست ایرانی لژیونر شد

تنیس باز بوشهری به مرحله نهایی انتخابی تیم منتخب هوپس جهان دعوت شد

سایپای مشهد قهرمان لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور

یک زن سرمربی تیم ملی فوتسال زنان می‌شود

وزارت کشور می‌تواند تسهیل‌کننده ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد

تیم فوتبال دختران نونهال به تورنمنت کافا اعزام می‌شوند

اظهار نظر عجیب؛ تیم ملی سرمربی نمی خواهد

جوانمردی: ازدواج مانع پیشرفتم برای پارالمپیک توکیو نشده است

مجللی: برای کسب موفقیت، یک نفر کافی نیست

شعبانیان: تغییر و تحولات به والیبال بانوان ضربه زد

خادم‌الشریعه: می‌خواهم جزو 10 نفر برتر بانوان جهان باشم

دعوت دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران به مسابقات انتخابی تیم هوپس جهان

دختران ایران قهرمان تکواندو جهان شدند

رنج ورزش بانوان از نبود حمایت و فقر امکانات

کیمیا علیزاده: هیچوقت تکواندو را دوست نداشتم

کیش قهرمان مسابقات هندبال بانوان امید کشور شد

فوتسال زنان؛ تدبیری که عامل شکوفایی شد

رقابت‌های رتبه‌بندی کشوری بدمینتون بانوان پایان یافت

چطور وقتی انگیزه نداریم ورزش کنیم؟

ضرب الاجل سه هفته‌ای انتخاب سرمربی فوتسال زنان

بانوی سمنانی قهرمان مسابقات دارت کارگران کشور شد

ورزش‌هایی مخصوص کسانی که چاقی ژنتیکی دارند