آریا بانو

آخرين مطالب

صعود «ایکس لارج» با سحر قریشی؛ توقف «سرخپوست» با نوید محمدزاده فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
صعود «ایکس لارج» با سحر قریشی؛ توقف «سرخپوست» با نوید محمدزاده 3
k ٧.١
٦
خبرآنلاین / اکران سینمای ایران در حالی این هفته پیگیری شد که فیلم سینمایی «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی در جایگاه دومین فیلم پرفروش قرار گرفت، «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی شروع قابل قبولی را در گیشه داشت و دو فیلم «قسم» محسن تنابنده و «قصر شیرین» رضا میرکریمی هم هفته خوبی را پشت سر گذاشتند.
مرداد در حالی به نیمه خود رسید که سینمای ایران افت جدی فروش را نسبت به چند هفته اخیر تجربه کرد. همچنین دو فیلم تازه به چرخه اکران اضافه شدند تا وارد رقابتی سخت در این روزها باسایر آثار روی پرده شوند.
«جانان» ساخته کامران قدکچیان و «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی تازه‌های اکران هستند که از روز چهارشنبه 16 مرداد روی پرده رفتند. در یک نگاه به گیشه این هفته باز هم نام «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در صدر به چشم می‌خورد.
اما در این هفته درآمد سینما از فروش فیلم‌ها چقدر بوده است؟
افت فروش سینما به زیر پنج میلیارد
در این هفته فروش سینمای ایران به پنج میلیارد تومان نرسید و با چهار میلیارد و 611 میلیون تومان به کار خود پایان داد که البته دو میلیارد و 596 میلیون تومان از این فروش به شهر تهران اختصاص داشته است.

این در حالیست که سینمای ایران در هفته گذشته با افزایش نه چندان مشهودی به پنج میلیارد و 312 میلیون تومان رسیده بود که باز هم این روند صعودی دوامی نداشت و با یک سقوط ملایم همراه شد.
با این حال 417 هزار و 912 نفر در هفته‌ای که به روز پایانی اش رسیدم در سینماهای کشور به تماشای فیلم‌ها نشستند که وقتی با هفته گذشته مقایسه می‌کنیم نزدیک به 70 هزار نفر کاهش داشتند. البته 192 هزار و 831 نفر از این تعداد تماشاگر اهل تهران بودند.
بهتر از فروش سینمای ایران که هر لحظه بالا و پایین می شود فارغ شویم و به سراغ تازه‌های اکران برویم که چهره‌های سرشناسی را به سینما بازگرداندند.
ایده اصلی خوب شروع کرد؛ جانان بد
فیلم سینمایی «جانان» ساخته کامران قدکچیان که از بازی امین حیایی بهره برده است، فیلمی اجتماعی است که داستانی عاشقانه را به تصویر کشیده است، عشقی ناب از گذشته‌های دور.
در این فیلم بازیگران دیگری چون مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه خواه و... به ایفای نقش می‌پردازند.
«جانان» در دو روز نخستی که روی پرده رفته است نتوانسته آنطور که باید و شاید موفق ظاهر شود و تنها 10 میلیون و 169 هزار تومان فروخته است، اما قضاوت درباره شکست یا موفقیت این فیلم در گیشه را باید به زمان دیگری موکول کرد؛ الان بهتر است سری به دیگر فیلم جدید روی پرده بزنیم، «ایده اصلی».
آزیتا موگویی تازه‌ترین ساخته سینمایی‌اش را نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآورد، فیلمی که درباره راه اندازی یک پروژه بزرگ با همکاری ایران و اسپانیا در جنوب ایران ساخته شده است و داستان طمع افراد مختلف برای پیروزی در این مناقصه را روایت می‌کند.
فیلم ایده اصلی
بهرام رادان، هانیه توسلی، مریلا زارعی، مهرداد صدیقیان و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «ایده اصلی» را تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی که دارای محبوبیت قابل قبولی میان مخاطبان سینما هستند و این مسئله می‌تواند به موفقیت این فیلم در اکران حسابی کمک کند.
فیلم موگویی در دو روز نخست اکرانش توانست 101 میلیون و 267 هزار تومان فروش داشته باشد که برای شروع میزان مناسبی به شمار می‌آید.
هفته خوب قسم و قصر شیرین؛ ناکامی سرکوب
دیگر نوبت به فیلم‌های دیگر روی پرده می‌رسد، جایی که «قصر شیرین» تازه‌ترین ساخته سیدرضا میرکریمی توانسته با فروش 514 میلیون و 269 هزار تومانی، تکانی اساسی به جایگاه خود در گیشه بدهد و در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش هفته قرار بگیرد و در فروش کلی از مرز یک میلیارد تومان گذر کند.
از طرف دیگر «قسم» ساخته محسن تنابنده که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد، این هفته 305 میلیون و 292 هزار تومان فروخت که با توجه به افت کلی میزان فروش هفتگی، رکورد بدی برای این فیلم به شمار نمی‌آید.
فیلمی که این روزها حسابی با سانسور مهناز افشار از تیزرهای تلویزیونی و یا حذف بخش پیام های تصویری‌اش در اکران‌های مردمی جنجالی شده و واکنش‌های کنایه‌آمیز و البته بعضا تند تنابنده را هم به همراه داشته است.
فیلم قسم
«زهرمار» جواد رضویان هم در این هفته عملکرد بدی در گیشه نداشت و توانست 342 میلیون و 882 هزار تومان عایدی داشته باشد تا در آستانه ثبت فروش پنج میلیارد تومانی قرار بگیرد.
و اما «سرکوب» نخستین ساخته سینمایی رضا گوران، این فیلم در دومین هفته نمایشش در سینماهای سراسر کشور هم نتوانست آنطور که باید مورد توجه قرار بگیرد و مخاطبان سینما را مجاب به تماشا کند، در حالیکه از بازی چهره‌هایی چون باران کوثری و سارا بهرامی هم بهره برده است.
«سرکوب» این هفته تنها 182 میلیون و 316 هزار تومان فروخت که فروش قابل قبولی در سینمای امروز برای چنین فیلمی به شمار نمی‌آید.
صدرنشینان گیشه تسلیم نمی‌شوند/ ایکس لارج حسابی می‌تازد
سر زدن به صدر گیشه سینما در چند هفته اخیر حسابی به امری تکراری تبدیل شده است که دیگر از جذابیتی هم برخوردار نیست، چرا ترکیب صدر مدت‌هاست که تغییری نکرده و هر هفته فیلم‌های مشابهی را تنها با تغییر اندکی در میزان فروششان در آن بالا می‌بینیم.
در این هفته هم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با 655 میلیون و 418 هزار تومان در صدر گیشه نشست که مسلما نسبت به هفته گذشته فروش کمتری را تجربه کرده است.
«تگزاس 2» که قسمت سومش هم به زودی مقابل دوربین می رود، گویا هر چه به روزهای پایانی اکرانش نزدیک می‌شود رکوردهای فروش بیشتری را از خود به جای می‌گذارد، چرا که این هفته هم از پس «سرخپوست» نیما جاویدی برآمد و توانست سومین فیلم پرفروش با 607 میلیون و 893 هزار تومان باشد.
اما این هفته «ایکس لارج» به کارگردانی محسن توکلی باز هم غافلگیرمان کرد و تنها فیلمی بود که نسبت به هفته گذشته یک پله بالا آمد و خود را به جایگاه دومین فیلم پرفروش هفته رساند. این فیلم با بازی اکبر عبدی، سحر قریشی، یوسف تیموری، علی صادقی و بهاره رهنما 616 میلیون و 693 هزار تومان فروخت و اختلاف کمی با «شبی که ماه کامل شد» داشت.
فیلم ایکس لارج
«سرخپوست» هم گویا به سرنوشت «ما همه با هم هستیم» ساخته کمال تبریزی دچار و سیر نزولی فروشش آغاز شده است، چرا که برای دومین هفته متوالی افت جدی را تجربه کرد. این فیلم تنها 427 میلیون و 423 هزار تومان این هفته فروخته است.
در ادامه جزییات فروش هفتگی و کلی فیلم‌های روی پرده را به صورت تفکیک شده از تاریخ جمعه 11 مرداد تا صبح روز 18 مرداد مشاهده می‌کنید. (آمار از سامانه فروش سینمای ایران استخراج شده است.)

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/182743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش