آریا بانو

آخرين مطالب

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

  بزرگنمايي:

آریا بانو - حسین اسدی گفت: نمایش "آبگوشت زهرماری" بi صورت فرم و محتوا گام به گام پیش می‌رود و بکارگیری موسیقی، آیین و سنت استان بوشهر در تمامی لحظات اثر دیده می‌شود.


سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آبگوشت زهرماری" به نویسندگی آرش آبسالان و کارگردانی حسین اسدی از خارک دوشنبه 21 مردادماه در نخستین روز از نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی ساعت 18:30 و 20:30 در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.
حسین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه نمایش "آبگوشت زهرماری" روایتی بازی در بازی دارد، درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه از آرش آبسالان گفت: این اثر نمایشی یک مکان ثابت دارد و روایت اصل موضوع به صورت بازی است. نوع روایت داستان، باعث می‌شود آیین‌ها را باتوجه به شرایط و موقعیت هر صحنه در بازی‌های مختلف استفاده کرد و این موضوع این کار را جذاب‌تر می‌کند و باتوجه به سبک کاری موردنظرم این متن بسیار مناسب بود.
او درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: این اثر نمایش درباره خانی است در عمارت بوشهر که مدتی‌ است لب به غذا نمی‌زند و اهالی آشپزخانه تهدید شده‌اند که اگر غذای باب میل خان را آماده نکنند اخراج خواهند شد و کسی نمی‌داند که علت دقیق بی‌اشتهایی خان چیست و همین امر آشپزها را به تکاپو برای تجزیه و تحلیل بی‌اشتهایی خان می‌اندازد.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود ٢ ماه و نیم به صورت فشرده به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "آبگوشت زهرماری" عنوان کرد: کار به صورت فرم و محتوا گام به گام پیش می‌رود و بکارگیری موسیقی، آیین و سنت استان بوشهر در تمامی لحظات اثر دیده می‌شود.
اسدی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: نمایش طراحی صحنه ساده‌ای دارد و نماد مطبخ خانه‌های قدیمی با توجه به سبک زندگی جنوب ایران است. در طول نمایش فضای صحنه‌های مختلف با تغییر همان وسایل تغییر می‌کند.
او درباره موسیقی اثر تصریح کرد: در این نمایش از سازهای مختلفی استفاده شده است که با فرم نمایش، آیین و سنت جنوب همخوانی دارد و در صحنه‌های مختلف موسیقی فضای جنوبی را به تصویر می‌کشد و مخاطب را همگام با نمایش در آیین استان بوشهر غرق می‌کند.
حسین اسدی در پایان صحبت‌هایش درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره اظهار کرد: تاکنون روند فعالیت‌ها مطلوب بوده، پاسخگویی به موقع و همکاری در زمینه‌های مختلف نیز وجود داشته است. به هرحال جشنواره با این وسعت ممکن است محلی برای نارضایتی باشد اما در مجموع روند خوبی را طی می‌کند و من به عنوان شرکت‌کننده از آن رضایت دارم.
نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از 19 تا 26 مردادماه به دبیری داود فتحعلی بیگی در کاشان و تهران برگزار می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

18 تا 25 درصد بیماران با خطای پزشکی مواجه می‌شوند

چه کسانی گرفتار شانه های یخ زده می شوند؟

کبدِ چرب حاملگی چیست؟

سخنگوی سازمان انتقال خون: 4 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است

کشور در تامین داروهای اساسی کمبودی ندارد

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد / تقدیر از حسین ملکی / معتمدآریا: بهتر است حرکت عکاسان سینما در پیگیری امنیت شغلی را با جان و دل بپذیریم

رد پای موسیقی‌ خاطره‌انگیز دهه‌های پیشین در یک اجرا / روایت سهراب کاشف و بهرام دهقانیار از کنسرت "شب خاطره‌ها برای بچه‌های ایران‌زمین"

حسین ایمانی جاجرمی: جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

اجرایی بسیار زیبا و دراماتیک / نگاهی به نمایش "کریم لوژی" به نویسندگی مجید رحمتی و مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی

آغاز بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما / دارابی: اقبال مخاطبان به شبکه‌های استانی رو به افزایش است

فرزاد فرجی: تعدادی از هنرمندان نقش سفال و سرامیک را در هنرهای تجسمی پررنگ کرده‌اند / نمایشگاه پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران سالانه برگزار می‌شود

فرار احمدشاه به رخت‌شورخانه دربار / روایت علی یدالهی از نمایش "رخت‌شور شاه" در جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی

رهگذر: نوجوانان در سینمای ما نادیده گرفته شده‌اند / "آخرین داستان" پاییز اکران می‌شود

متامدرن نه مبهم است و نه جدید / دیدگاه انتقادی محمد آزرم نسبت به مانیفست "متامدرنیسم"

"بی‌سر" در مراحل پایانی تولید است / "زالاوا" به دنبال جذب سرمایه

مرضیه برومند: متولی سینمای کودک باید کانون پرورش فکری کودکان باشد

راضیه ابراهیمیان: حمایت از برندسازی یا کارآفرینی به شکل اصولی و حرفه‌ای انجام نمی‌شود

سیدحسین ملکی: خط تحریری در زندگی روزمره مردم قابل استفاده است / از ابداع خط ترنم تا اقتصاد هنر خوشنویسی

سعید خاقانی: معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

لازم نیست دستتان را محکم روی دف بکوبید / تئوری موسیقی از نان شب هم واجب‌تر است / توصیه‌های داوران به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی موسیقی جوان

محمدعلی سجادی: "سودابه" ادامه سینمای داستانی من است

رادیو سوینا آغاز به کار کرد / شهاب حسینی: حضور جامعه محترم نابینایان در سالن‌های سینما خبر خوبی است

مرادیان: ضرورت ساخت مجسمه در جامعه نابه سامان امروز بیش از گذشته احساس می‌شود / تبدیل درختان خشکیده تهران به مجسمه توسط بخش خصوصی

اثر نمایشی برگرفته از آئین و سنت‌های استان بوشهر / روایت حسین اسدی از اجرای نمایش "آبگوشت زهرماری" در جشنواره آئینی و سنتی

فعال مدنی درحوزه زنان وخانواده:امنیت مهمترین اولویت و دغدغه زنان شهری است

زنانه شدن سالمندی در آینده جدی است

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران: داروی جدید دفرازیروکس در داروخانه‌ها وجود ندارد

تلفن همراه حریم خصوصی کودکان نیست

انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان سینه می‌شود؟

دلایل جامعه شناختی کودک همسری

فرآیند کار مراکز مشاوره قبل «ازدواج»

معیارهای جوانان امروزی برای ازدواج

گفت‌وگو با مَلِک‌آرا رحیمی، زنی که احمد پسربچه افغان را جهانی کرد

«ازدواج»؛ هندوانه‌ای که دیگر در بسته نیست

چرا آمار اشتغال زنان پایین است؟

مسعود کیمیایی: فیلم‌ها ده‌ها میلیارد می‌فروشند اما برای من و مهرجویی سرمایه‌گذار نیست

اقبال واحدی: خودم را مجری نمی‌دانم من یک بسیجی‌ام!

رضا کیانیان خطاب به رضا رشیدپور: دوستت دارم اما شفاف بگو کی پول کثیف آورده سینما؟

منصوره ثابت‌زاده: من خادم فرهنگ هستم / برای نخستین بار موسیقی حرکتی ایران را آنالیز و طبقه‌بندی کردم / موسیقی می‌تواند در زبان تاثیر بسزایی بگذارد

بهار ایلچی: هدف گروه پلاریس ارتباط با همه مردم در هر جغرافیای دنیاست

رامتین لوافی: "هت تریک" در شرایط متعادل می‌توانست پرفروش شود

گفت و گوی اعضای خانواده یک مسئولیت زنانه نیست

لیلا کردبچه: می‌توان از روی شعر برخی شاعران تقویم تهیه کرد / صنایع ادبی ما نیاز مبرم به نوسازی دارند

علیرضا صفاری: برندسازی وابسته به رفتار مصرف است / اگر پول اولویت بود تمام برندهای پوشاک در ایران تعطیل می‌شدند

ضعف شناخت و به کارگیری ناآگاهانه تکنولوژی تأثیر مخربی بر معماری دارد / احصاء و یکپارچگی از مهم‌ترین اصول مرمت است / پول نفت باعث شد تا درست زندگی کردن را فراموش کنیم / روایت سجاد موذن از مرمت در سامرا تا خانه‌های تاریخی ایران

کارگردان «قدیس»: فقط 20 درصد نقدها علیه شاملو را گفتم!

بهمن پناهی: در موضوع پژوهش از دانشگاه‌های به‌‌روز جهان یک مرحله عقب مانده‌ایم / موزیکالیگرافی جستجویی است برای کشف و بُروز روابط آشکار و نهان موسیقی و خوشنویسی

حذف ازدواج و طلاق از شناسنامه چه شرطی دارد؟!

رضا ایرانمنش: کارگردان‌ها تنها به دنبال چشم سبزها در سینما هستند

حسین زمان: چقدر نبودن روی صحنه سخت بود