آریا بانو

آخرين مطالب

ششمين نمايشگاه زنان و توليد ملي در يک نگاه اجتماعي

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d
پس از سخنراني کوتاه محمدباقر قاليباف – شهردار تهران- فعاليت نمايشگاه به طور رسمي در 300 غرفه آغاز شد. سه طبقه مرکز نمايشگاهي بوستان گفت و گو فعالانه به عرضه کالاهاي برندها و زنان سرپرست خانوار مي پردازند. در طبقه اول که شامل يک سالن اصلي و يک سالن جنبي است،لباس زنانه، مردانه،کيف وکفش عرضه مي شود. همانند دوره‌هاي قبل نيز غرفه طرح نذرفرهنگي برپاست تا خيرين در صورت تمايل بتوانند در اين طرح شرکت کنند.

 

نمايشگاه زنان و توليد ملي

 قيمتهاي کالاهاي عرضه شده در نمايشگاه زنان و توليد ملي متنوع است. برخي از غرفه ها به قيمت عمده فروشي و برخي ديگر با سود کالاهاي خود را ارايه مي دهند وتنها يک غرفه با نصب بنري ارايه کالاهاي خود با تخفيف را به اطلاع بازديدکنندگان رسانده است.

تعداد غرفه هاي عرضه کنندگان پوشاک بيشتر است. يکي از غرفه داران اين بخش مي گويد: هرچند که کالاهاي خود را به قيمت عمده عرضه مي‌کنيم اما نصف دوره قبلي نمايشگاه فروش داشته‌ايم.

يکي از فروشندگان مانتو نيز استقبال از نمايشگاه را افتضاح توصيف مي کند و مي گويد: فروشمان خيلي کم بوده است.

وي درباره وضعيت تبليغات نمايشگاه تصريح مي‌کند: مي‌توانيم حضور برندمان در نمايشگاه زنان توليد ملي را براي مشتريانمان پيامک کنيم، اما شنيده‌ايم براي تبليغ غرفه مان از شبکه بازار بايد دقيقه‌اي 200 هزار تومان بپردازيم؛ اين در حالي است که تبليغ کالاهايمان دو سال قبل از اين شبکه رايگان بود.

يکي ديگر ازغرفه‌داران صنايع دستي درباره ميزان استقبال از نمايشگاه نيز مي‌گويد: استقبال چند روز اخير خوب شده است؛ چراکه روزنامه‌ها درباره نمايشگاه زنان و توليد ملي اطلاع‌رساني کرده‌اند.

يکي از بازديدکنندگان بخش پوشاک که ناراضي به نظر مي رسد، انتقاداتي به کالاهاي عرضه شده در اين بخش دارد و اين پرسش را مطرح مي کند که چرا در نمايشگاهي که نام آن توليد ملي است روي لباس‌ها نام برندهاي خارجي ديده مي‌شود؟

اختلال در عملکرد دستگاه هاي کارتخوان در ساعات اوليه شروع نمايشگاه يکي از مشکلات افرادي بود که ساعات اوليه روز افتتاح نمايشگاه زنان و توليد ملي را براي خريد انتخاب کرده بودند، البته اين مشکل در ساعت‌ها و روزهاي بعد حل شد.

 

 

نمايشگاه زنان و توليد ملي

  بنابراين گزارش، براي نخستين بار نيز سيستم واي فاي نمايشگاه زنان و توليد ملي هم نصب و استفاده از نرم افزار نمايشگاه زنان و توليد ملي در اختيار بازديدکنندگان قرار گرفته است و صاحبان تلفنهاي همراه داراي سيستم عامل اندرويد مي توانند اين نرم افزار را نصب و از آن استفاده کنند.

 برخلاف نمايشگاه‌هاي قبلي زنان و توليد ملي، در ششمين نمايشگاه، ابتداي هر طبقه بنري شامل کالاهاي عرضه شده و شرکت کنندگان در نمايشگاه نصب شده است و اين کار به بازديدکنندگان کمک مي کند تا به کالاهاي مورد نياز خود راحت تر دسترسي پيدا کنند.

 در طبقه دوم نمايشگاه هم علاوه بر عرضه پوشاک، محصولات چرمي، زيورآلات، وسايل هفت سين وتزئيني به فروش مي رسد. يکي از فروشندگان غرفه روسري در اين طبقه استقبال از نمايشگاه را ضعيف توصيف مي‌کند و مي‌گويد: متاسفانه در اين دوره از نمايشگاه استقبال خوب نبوده است؛ البته تبليغات مطلوب بود و شبکه بازار گزارش‌هايي از نمايشگاه زنان و توليد ملي پخش کرده است، اين درحاليست که يکي ديگر از فروشندگان محصولات چرمي استقبال مردم را خوب توصيف کرده و تصريح مي‌کند: کالاها به قيمت عمده فروشي عرضه مي‌شود با اين حال برخي از بازديدکنندگان اصرار به تخفيف گرفتن دارند.

 

نمايشگاه زنان و توليد ملي

 درطبقه سوم هم زيورآلات و چرم و در طبقه چهارم شمع، لباس و غذا عرضه مي‌شود.

خارج از ساختمان نمايشگاه، غرفه‌هاي عرضه مواد غذايي مانند نان فانتزي، قهوه و هات داگ اوريجينال در کنار غرفه هاي عرضه مواد غذايي شب عيد قرار دارد. برخي از اين غرفه‌ها داخل چادرهايي به سبک چادرهاي قديمي برپا شده است. در اين فضا يک غرفه جمع‌آوري کتاب جهت توزيع در مناطق محروم قرار دارد. غرفه مواد غذايي نيز در فضاي بيروني نمايشگاه است.

يکي از غرفه‌داران که به عرضه مربا مي‌پردازد، از مبلغ اجاره غرفه‌ها گله مي‌کند و مي‌گويد: چون اسم ما جزو سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران ثبت نشده است، غرفه به ما رايگان داده نشد و با تخفيف اندکي در اختيار ما قرار گرفت البته به علت ناتواني در پرداخت مبلغ اجاره، فضاي غرفه را با يکي ديگر از زنان سرپرست خانوار نصف کرده‌ايم.

غرفه بغلي به عرضه اسنک مي‌پردازد که مسئول غرفه از استقبال اندک مردم گله دارد و اظهار مي‌کند: حتي به اندازه مبلغ اجاره نيز فروش نداريم.

يکي از عرضه‌کنندگان سوغات شهرها هم همين نظر را دارد و مي‌گويد: ما بايد درصدي سود کسب کنيم تا بتوانيم اجاره غرفه را پرداخت کنيم ولي به علت استقبال کم مردم نمي‌توانيم در اغلب روزها سود کنيم.

 به گفته او بسياري از مردم از وجود غرفه‌هاي مواد غذايي خبر ندارند و تبليغات کافي نيز براي اطلاع رساني به بازديدکنندگان انجام نشده است.

 درمجموع در ششمين نمايشگاه زنان و توليد ملي که از 12 اسفند ماه داير است و تا 24 اسفند نيز ادامه دارد، شاهد عرضه کالاهاي متنوع وقيمتهاي مناسب ونوآوري هايي مانند عرضه نرم افزار موبايلي به منظور اطلاع رساني درباره اين نمايشگاه هستيم؛ اما اين نمايشگاه هنوز کاستي‌هايي در زمينه چيدمان غرفه‌ها دارد چراکه عرضه کنندگان يک کالا در طبقات مختلف پراکنده شده‌اند که اميد مي رود در نمايشگاه هاي بعدي نيز اين نقصان برطرف شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1830/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد؛ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست

پاکسازی کمپ مهاجران در پاریس در فاصله کوتاه باقیمانده تا المپیک

بن بست فوتبالی عربستان و گران ترین تیم تاریخ آسیا؟

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

کارهایی که باعث برگشت روح به جسم تجربه گر مرگ شد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

«تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

نماهنگ خاطره انگیزی با صدای زنده یاد ناصر عبداللهی

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

دوش طولانی یا کوتاه؛ کدام یک بهتر است؟

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار