آریا بانو

آخرين مطالب

آیا به وزن دلخواه خود رسیده‌اید؟ پزشکي

آیا به وزن دلخواه خود رسیده‌اید؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آیا به وزن دلخواه خود رسیده‌اید؟
k ٣
٠
الو دکتر / اگر هدف مورد نظر خود در مورد تناسب اندام و سلامتی را بدست آورده اید، باید تمرکز خود را برای نگهداری این وضعیت بگذارید و این امر تنها از طریق انتخاب یک سبک زندگی سالم قابل اجرا می باشد.
ممکن است که نیاز به ایجاد تغییرات زیادی در غذاهایی که می خورید، عادت های غذایی و تمریناتی که به صورت مداوم و روزانه انجام می دهید، باشد. گاهی حتی فکر کردن به ایجاد تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند دلهره آور باشد.
برخی از افراد در نگهداری این تغییرات برای طولانی مدت عاجز هستند. ممکن است همین ترس از ایجاد تغییر موجب جا زدن افراد و باز گشتن به دوران قبل خود شود. راه های بسیاری برایتناسب اندام و نگهداری این تناسب اندام برای طولانی مدت وجود دارد.
به پزشک متخصص متغذیه خود مراجعه کنید.
وقتی که تمرکز خود را از روی کاهش وزن برداشته اید و هدف تان حفظ تناسب اندام حاصل شده می باشد، نیاز است تغییراتی در رژیم غذای خود ایجاد کنید. همان طور که قبل از کاهش وزن و به تناسب اندام رسیدن به پزشک مراجعه کردید، برای حفظ تناسب اندام باید متخصص تغذیه و رژیم مراجعه کنید.
اگر تا کنون به هیچ متخصصی مراجعه نکرده اید اکنون زمان مناسبی برای این کار است. مراجعه به متخصص بخصوص برای افرادی که شرایط خاصی را پشت سر می گذارند از جمله بازیابی بعد از جراحی، مقابله با بیماری های مزمن و ...
به پزشک خانواده مراجعه کنید. با آن ها در مورد اهداف خود، نوع رژیم و برنامه های ورزشی که تا کنون انجام داده اید و تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد کرده اید، صحبت کنید. در مورد هر راهکاری که می تواند برای شما مفید واقع شود بحث کنید.
یک متخصص تغذیه کسی است که می تواند اطلاعات لازم را به شما بدهد و برنامه غذایی سالمی برای شما تدوین کند. اگر کاهش وزن داشته اید و اکنون به وزن مطلوب خود رسیده اید، ممکن است که نیاز باشد در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید تا وزن خود را ثابت نگه دارید. متخصص تغذیه برنامه غذایی مناسبی متناسب با هدف شما تهیه خواهد کرد که حاوی سطح مشخصی از مواد مغذی خواهد بود.
تغییر هدف:
شما یک هدف داشتید و آن کاهش وزن بود اکنون که به آن هدف رسیدید بهتر است که هدف دیگری برای خود در نظر بگیرید تا در خود اشتیاق ایجاد کنید.
هر دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید. تحقیقات نشان داده اند که داشتن هدف های کوچک و قابل دست یابی به شما در رسیدن به هدف های بزرگ تر کمک خواهد کرد.
به عنوان مثال یک هدف کوچک برای سلامتی داشتن می تواند این باشد که 5 کیلوگرم وزن کم کنید. هدف طولانی مدت می تواند این باشد که تمایل به کاهش 5 کیلوگرم وزن در دو ماه دارید، هدف کوچکتر منجر به ایجاد یک مسابقه می شود.
زیرا ممکن است که تلاش کنید 2.5 کیلوگرم در انتهای ماه اول کم کنید یا سعی کنید که این میزان وزن را در کمتر از دو ماه از دست بدهید. مطمئن شوید که اهداف انتخابی برای شما قابل دست یابی باشند.
اهداف بزرگتری برای خود انتخاب کنید. این مسیر را ادامه دهید.
اگر بلافاصله به هدف خود نرسیدید خود را سرزنش نکنید. همان طور که در مسیر کاهش وزن و دست یابی به تناسب اندام مشاهده کردید این کار نمی توان به راحتی صورت پذیرد و مسیر رسیدن به موفقیت خطی نیست و گاهی در طول مسیر کمی پس رفت مشاهده می شود ولی دوباره می توان رو به جلو حرکت کرد.
واقع بین باشید و به خود امید موفقیت دهید. اهدافی که زیاد بزرگ و یا بسیار سخت باشند غیر واقعی به نظر خواهند رسید.
از رسیدن به هدف خود مطمئن باشید. هرگز این مسیر قابل پیش بینی و کنترل نمی باشد حتی سالم ترین و قوی ترین افراد نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند.
برای خود یک برنامه غذایی طرح کنید:

برنامه های غذایی یک ابزار خوب برای تناسب اندام و سلامتی می باشند. این کار موجب می شود که بتوانید رژیم غذایی خود را برای طولانی مدت نگه دارید. همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را به شما یا آوری می کند.
برنامه غذایی طرح کنی که تمام وعده ها و میان وعده ها را در بر بگیرد. این کار به شما کمک می کند که در مورد تمام خوراکی های اطلاعات لازم را کسب کنید و از خرید مواد غذایی نامناسب برای شما جلوگیری خواهد کرد.
هر آنچه که باید در وعده های غذایی خود، نوشیدنی ها و میان وعده ها بخورید را یادداشت کنید. این نوشته ها را در دفترچه خود نگه داری کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

راه‌حل چین برای جلوگیری از پیری جمعیت

آنچه گیاه‌خواران باید در رژیم غذایی‌شان رعایت کنند

کمبود ید 15 درصد ضریب هوشی را کاهش می‌دهد

چگونه چین و چروک‌های گردن را از بین ببریم؟

وقتی ورزش بر سلامت دندان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد!

اگر سنگ کلیه دارید، این نوشیدنی‌ها را نخورید!

چگونه در عرض یک ماه لاغر شویم؟

6 توصیه برای آن‌هایی که اهل ورزش‌اند

چگونه بی‌خوابی شبانه را جبران کنیم؟

امگا 3 را برای مراقبت از پوست‌تان فراموش نکنید!

ورزش در فضای باز خطرناک است!

با این رژیم هم از گیاهخواری و هم از غذاهای دریایی لذت ببرید!

اینفوگرافی، وضعیت شاخص سلامت در ایران و جهان

5 نکته مهم برای پیشگیری از ریزش مو

این موادغذایی مثل قرص ضدافسردگی‌اند

غذاهای آلوده کنسروی که فلجتان می‌کند

بهترین موادغذایی برای درمان شکستگی استخوان

آخرین خبرها از تولید داخلی واکسن HPV

بهترین دمنوش‌های گیاهی که خانم‌ها باید مصرف کنند

تفریح ارزانی که بلای جان‌تان می‌شود

اگر این علائم را دارید، دچار پوکی استخوان هستید

کدام قسمت‌های مرغ را بهتر است نخوریم؟

این قسمت از میوه‌ها و سبزیجات را دور نریزید!

خطرات ابتلا به ویروس آبله مرغان در دوران بارداری

درمان شقاق و بیماری های آنورکتال با روش های خانگی

هوای جگرت را داشته باش!

وقتی گیاه‌خواری در برابر سلامتی می‌ایستد

پیچ‌خوردگی مچ پا در کمین سالمندان

طب سنتی به گیاهی تغییر پیدا کرده است

پوست و مو/ فواید روغن آرگان بر بدن

روغن سرخ کردنی التهاب روده را تشدید می‌کند

پیاز درمانی برای ناباروری مردان و زنان

جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟ + تصاویر

علل سردی پا و درمان آن

چاق شدن سریع فقط در یک هفته!

آیا بوی بد ادرار همیشه نشانه یک نوع بیماری است؟

تولید داروی ژن‌درمانی برای سرکوب تومور سرطان

توصیه‌های تغذیه‌ای به بیماران مبتلا به سرطان

چرا عضلاتم می‌گیرند؟/علل رایج گرفتگی عضلانی

این 5 مورد را با دستمال کاغذی تمییز نکنید

8 نوع سردرد و چگونگی رفع آن‌ها

کمبود کدام ویتامین و املاح موجب بی‌خوابی می‌شود؟

چاپ بافت زیستی در چند ثانیه

کشف یک رویکرد جدید برای درمان اعصاب آسیب‌دیده

گیاهانی که کاهش‌دهنده میل جنسی زنان هستند

رفع سوختگی و تسکین درد با روغن هوفاریقون

مصرف آنتی‌بیوتیک احتمال رماتیسم مفصلی را افزایش می‌دهد

خطوط چهره‌تان چه می‌گویند

پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی با سیب و چای

پای پرانتزی، ارمغان تلخ بد نشستن