آریا بانو

آخرين مطالب

پاستا را چگونه بپزیم تا چاق نشویم؟ خانه داري

پاستا را چگونه بپزیم تا چاق نشویم؟

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
پاستا را چگونه بپزیم تا چاق نشویم؟
k ١.٦
١
خراسان / به تمام فراورده‌های خمیری حاصل از آرد گندم مانند ماکارونی، اسپاگتی، ورمیشل، لازانیا و نودل، پاستا می‌گویند.
رشته‌های توخالی و لوله‌ای شکل پاستا، ماکارونی، رشته‌های توپر و کم قطرتر، ورمیشل و رشته‌های کمی پهن و نواری شکل، لازانیا نام دارد. به گفته دکترمحمد حسین عزیزی متخصص صنایع غذایی این فراورده‌ها از نظر مواد اولیه و ارزش تغذیه‌ای هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و طبق استاندارد باید از مخلوط آرد گندم، آب و رنگدانه زرد بتاکاروتن، بدون هیچ‌گونه افزودنی دیگر تهیه شود.
به طور متوسط هر 300 گرم پاستای پخته حاوی 376 کیلوکالری است وهمین موضوع باعث می‌شود که خانواده‌ها نگران مصرف پاستا برای کودکان باشند، اما در ادامه به راهکار‌هایی برای این که بتوانید به راحتی پاستا بخورید و وزن تان هم اضافه نشود، اشاره می‌کنیم.
پاستا را به همراه سالاد مصرف کنید
مصرف سالاد همراه با پاستا باعث می‌شود احساس سیری کنید و در طول روز کمتر به سراغ مواد غذایی دیگر بروید. جالب است بدانید خوردن هویج خام با یک وعده غذای نشاسته‌ای مانند پاستا، می‌تواند سطح قند خون بعد از خوردن غذا را کاهش و حس سیر شدن را بهبود دهد.
پاستای سبوس دار تهیه کنید
مصرف پاستای سبوس دار نه تنها باعث سیری زودتر شما می‌شود بلکه فشار خون را هم کاهش می‌دهد.
پاستا را سرد مصرف کنید
اگر چه بهتر است پاستا را در یک وعده مصرف کنید، اما بهتر است بدانید که کاهش دما، ساختار شیمیایی پاستا را تغییر می‌دهد و نشاسته موجود در آن را تبدیل به نشاسته مقاوم می‌کند که بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه و متابولیسم (Nutrition & Metabolism) باعث افزایش اکسیداسیون چربی می‌شود. دفعه اول پاستا را به همان شکل داغ، ولی اگر مقداری برای وعده دیگر باقی ماند به صورت سرد مصرف کنید.
مصرف سبزیجات را همراه با پاستا فراموش نکنید
بر اساس گفته محققان دانشگاه پنسیلوانی، افرادی که به غذای اصلی خود سبزیجات اضافه می‌کنند، نسبت به کسانی که سبزیجات را در وعده غذایی خود ندارند، روزانه 350 کالری کمتر مصرف می‌کنند. می‌توانید پاستا را با رشته‌های کدویا کلم بروکلی، گوجه فرنگی و پیاز مصرف کنید.
پنیر کمتر
بهتر است پنیر را بعد از سرو پاستا، روی آن بپاشید. با این کار در هر لقمه مقدار کمی پنیر خواهید داشت. این روش افزون بر کاهش کالری بدون تغییر طعم، میزان چربی‌های اشباع غذایتان رانیز کاهش می‌دهد.
سس کم کالری بدون افزودنی
سس پاستا را خودتان درست کنید. گوجه فرنگی، ریحان، سیر. فلفل، پیاز و زردچوبه برای تهیه این سس بهترین گزینه هاست. از سس خامه‌ای کمتر استفاده کنید و به جای آن با سبزیجات و مرغ، آن را طعم دار کنید.
استفاده از فلفل
سس با فلفل چیلی قرمز درست کنیدکه حاوی ترکیبی تند و سرکوب کننده اشتها به نام کپسایسین (capsaicin) است. این ماده برای تبدیل چربی به انرژی و افزایش متابولیسم مناسب است.
نصف لیوان از این سس، حاوی 45 کالری، 2 گرم چربی و 3 گرم شکر است که در مقایسه با دیگر سس‌ها واقعا فوق العاده است. اگر تحمل تندی این سس برایتان سخت است به جای اضافه کردن فلفل به سس، برای بهره‌مند شدن از مزایای فلفل، کمی پرک فلفل خشک روی ظرف تان بپاشید.
نکته طلایی
هرگز پاستا را دم نکنید، زیرا هرچه پاستا یا برنج بیشتر دم بکشد ترکیبات نشاسته‌ای (قند‌های پیچیده) آن راحت‌تر به قند‌های ساده تبدیل و این امر موجب افزایش ناگهانی و سریع‌تر قند خون می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

9 چیزی که نمی‌دانستید به پوست‌تان صدمه می‌زنند

آموزش تصویری تهیه تاکو مرغ

با کمی خلاقیت لباس تان را دلبرانه کنید

طرز تهیه کیک کرامبل سیب

تزئین میوه ها با ایده های ساده و خلاقانه

آموزش کیک پنیری پذیرایی المپیک ورزشی!

مدل موی شینیون رومی

تبدیل پنکه به کولر!

طرز تهیه پاند کیک وانیلی

اسموتی آناناس و زنجبیل

کیک لیمو را امتحان کنید

از شما/ ناهار

در یک دقیقه اسموتی انبه درست کنید

خورش مرغ کره ای هندی با طعمی متفاوت

خاگینه ذرت صبحانه ای متفاوت

برای فردا برنجی متفاوت بپزید

با رقیب جدید کتلت آشنا شوید

کیکی بدون فر بر عصرانه

در خانه اشترودل گوشت بپزید

نان شیرمال را به سبک خارجی ها درست کنید

غذای سنتی و اصیل ایرانی که کم خونی را رفع می کند

به کمک این ویدئو بهترین کنتاکی فامیل را درست کنید

قبل از خواب موهایتان را شانه بزنید!

کدام روش کاشت برای ناخن بهتر است؟

تارتی جدید برای عصرانه

10 پیشنهاد جدید که برنامه هفتگی شما را متحول می کنند

بچه ها عاشق این ماکارون می شوند

سالادی جذاب با مرغ و اسفناج

ترامیسو با بیسکوییت شکلاتی

طرز تهیه مربای لیمو ترش به 2 روش عالی و خوشمزه

رژیمی ها برگر بوقلمون با آویشن بخورند

این ترشی با کم خونی مقابله می کند

فینگرفود مرغ، فست فودی عالی برای مهمانی ها

کلوچه جو دوسر شکلاتی؛ شیرینی روز عید

این پیش غذا مهمانی شما را به یاد ماندنی می کند

نان تست هایی که دلتان نمی آید بخورید!

رولت مغزدار شکلاتی؛ پیشنهاد عالی برای عید

لطیفه شکلاتی؛ خوشمزه تر از شیرینی های دیگر

چگونه گول زعفران تقلبی را نخوریم؟!

این پیراشکی رد خور ندارد

غذای محلی استان مرکزی که کبدتان را پاکسازی می کند

جدیدترین روش های پخت مرغ در دنیا

دستورهای عجیب برای پخت اسپاگتی

قلعه تاریخی بوراک با مواد کوفته

24 غذایی که هر سیری را گرسنه می کند

انچیلادای مرغ به روشی سریع، در ماهیتابه چدنی

سفر به کارگاه کیک پزی برند معروف تایوانی

آموزش ساخت 13 وسیله دکوری زیبا و کم خرج

با این مدل مو در عروسی بدرخشید

مانند کیف زیبای شما را کسی ندارد