آریا بانو

آخرين مطالب

10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
10 فرصت عالی برای طبیعت گردی یک روزه در گرجستان 5
٢٩٥
٠
کجارو / گرجستان از نظر جاذبه‌های طبیعی معمولا مورد توجه طبیعت دوستان قرار می‌گیرد. پیاده‌گردی در طبیعت یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در گرجستان انجام دهید.
طبیعت گرجستان بسیار زیبا است و فرصت‌های فراوانی برای پیاده گردی دارد.
فرقی نمی‌کند که به طور حرفه‌ای اهل پیاده روی و طبیعت گردی باشید یا مبتدی باشید. در گرجستان فرصت‌های زیادی برای پیاده روی در طبیعت وجود دارد. بیشتر این مناطق زیبا و دیدنی در نقطه‌هایی دورافتاده از شهر واقع شده‌اند که برای لذت بردن از آنها باید شب را در طبیعت اقامت کنید. ولی اگر اقامت شبانه در طبیعت را دوست ندارید، مسیرهای دیگری هم وجود دارد که به راحتی در یک روز می‌توانید آنها را به اتمام برسانید و نیازی به اقامت شبانه ندارید.
دریاچه‌های رنگین Abudelauri
دریاچه‌های Abudelauri در منطقه‌ای به نام Khevsureti قرار دارند. این منطقه به خاطر سه دریاچه‌اش شهرت دارند که هر کدام رنگ متفاوتی دارند و در فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته‌اند. این دریاچه‌ها به رنگ‌های سبز، آبی و سفید هستند و در فصل‌های مختلف سال، گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند. مسیر پیاده‌گردی از روستایی به نام Roshka شروع می‌شود و تا دریاچه سفید ادامه پیدا می‌کند. حدود 8 کیلومتر مسیر را باید بروید و برگردید. می توانید در مهمان‌خانه‌های روستا بمانید و روز بعد به تفلیس برگردید.
کلیسای Gergeti Trinity و یخچال طبیعی Gergeti
روستای Stepantsminda یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از توریست‌هایی است که به تفلیس سفر می‌کنند. چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر از کوه Kazbegi و کلیسای Gergeti Trinity علاقه‌مندان به طبیعت و ورزشکاران زیادی را به سوی خود می‌کشد. مسیر به سمت کلیسا از این روستا حدود شش کیلومتر است ولی اگر فکر می‌کنید که برای شما کافی نیست، می توانید مسیر خود را به سمت یخچال ادامه دهید. کل مسیر از روستا تا یخچال 22 کیلومتر است و طی کردن رفت و برگشت آن نهایتا نه تا ده ساعت طول می‌کشد.
پارک ملی Borjom-Kharagauli
پارک ملی Borjom-Kharagauli مسیرهای پیاده‌روی متعددی دارد که از مناظر و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا می‌گذرد. یکی از مهم‌ترین مسیرهای این پارک، مسیر محبوب Footprint Trail است. این مسیر 13 کیلومتر طول دارد. در مسیر عبور از این راه، درختان قدیمی 800 تا هزار ساله را می‌بینید و گل‌ها و گیاهان زیبایی که پوشش گیاهی خاص منطقه هستند.
این مسیر بخشی مارپیچی هم دارد که از میان سراشیبی کوهستان می گذرد و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. بعد از اینکه به انتهای مسیر رسیدید، یک کیلومتر دیگر تا نزدیک‌ترین روستا فاصله دارید. در این روستا می‌توانید شب را اقامت کنید و فردا به مبدا خود برگردید.
مسیر Ispani در منطقه حفاظت شده Kobuleti
اگر دوست دارید در سواحل دریای سیاه اقامت داشته باشید، منطقه حفاظت شده Kobuleti بهترین مقصد براس سفر یک روزه است.
در این منطقه حفاظت شده می‌توانید از مسیر Ispani پیاده گردی کنید که از کنار دریا هم می‌گذرد. این مسیر بسیار راحت و بسیار کوتاه است ولی ارزش امتحان کردن دارد.
این مسیر شما را از ورودی منطقه به سمت یک برج می برد. اگر این مسیر برایتان کافی نیست می‌توانید راهتان را در مسیر White Moss ادامه دهید که در این مسیر می توانید از دیدن پوشش گیاهی منطقه و حیات وحش متفاوت آن لذت ببرید.
دره Artsivi در Vashlovani
این مسیر پیاده‌گردی از ابدای دره Artsivi شروع می‌شود. در این مسیر از کنار صخره‌های سنگ آهکی عبور می کنید و می‌توانید گونه‌های خاص و متنوعی از گیاهان در معرض خطر را ببینید که در صخره‌ها رشد می‌کنند بدون اینکه هیچ گونه خاکی در آنجا باشد. این مسیر شما را به نقطه‌ای می‌رساند که از آنجا می توانید چشم‌اندازهای زیبایی بینید و کرکس‌های گریفن را در حال پرواز مشاهده کنید.
علاوه بر این می توانید از باقی مانده‌های یک قلعه قرون وسطایی بازدید کنید. یک مسیر جنگلی باریک به این قلعه منتهی می‌شود و در تابستان مثل یک تونل طبیعی به نظر می رسد. در انتهای مسیر یک قلعه قرن پنجمی قرار دارد. این منطقه با ماشین هم قابل دسترسی است ولی در نزدیکی قلعه باید پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید. از آنجا چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از کوهستان و دره‌های اطراف قابل مشاهده است.
دره Truso
دره Truso در منطقه Kazbegi قرار دارد و یکی دیگر از مقصدهای عالی برای پیاده‌گردی‌های یک روزه در طبیعت است. این دره تقریبا در یک منطقه متروکه واقع شده است و طبیعت بی‌نظیری دارد. چشمه‌های آب معدنی، برج‌های باستانی و سکونتگاه‌های متروکه از جمله دیدنی‌های این منطقه است. البته فراموش نکنید که همه مسیر را نمی‌توانید طی کنید و وقتی به مرز گرجستان رسیدید باید برگردید.
آبشار Ninoskhevi در منطقه حفاظت شده Lagodekhi
منطقه حفاظت شده Lagodekhi چندین مسیر برای پیاده‌گردی دارد که مسیر Black Rock Lake از همه مشهورتر است ولی طی کردن آن چندین روز طول می‌کشد. ولی مسیر آبشار Ninoskhevi فقط 8 و نیم کیلومتر است و طی کردن آن حدود شش ساعت طول می‌کشد. این مسیر از کنار رودی به همین نام می‌گذرد و مسیری باریک است. صدای رودخانه، سنگ‌های بزرگ، آبشارهای کوچک و نسیم خنک دره باعث می‌شود که سفر در این مسیر، لذت‌بخش و جذاب باشد. آبشار Ninoskhevi دارای 40 متر طول است و یکی از زیباترین آبشارهای گرجستان است.
تنگه Khada
تنگه Khada، دره‌ای کوچک در منطقه کوهستانی Gudauri است. به خاطر کوچک بودن و پنهان بودن، توریست‌های کمی دارد و در آن می توانید از دیدن مناظر خیره‌کننده در آرامش کامل لذت ببرید. این منطقه قبلا دارای برج‌های پاسبانی بوده که هنوز هم چندتایی از آن 60 برج باقی مانده است. یک آبشار زیبا و چند چشمه آب معدنی هم در این منطقه وجود دارد. مسیر پیاده گردی از روستای Bedoni شروع می‌شود و فقط هشت کیلومتر است. در این مسیر می‌توانید پیک نیک در دل طبیعت را تجربه کنید و از شهرهای شلوغ فاصله بگیرید.
دریاچه Tbikeli
دریاچه Tbikeli یکی دیگر از جواهرات پنهان پارک Kintrishi است که پیاده گردی تا آن چندین روز طول می‌کشد. ولی می‌توانید با ماشین خودتان را به روستای Khino برسانید و شب را آنجا بمانید. می توانید به راحتی به دریاچه برسید و در یک روز دوباره به مبدا خود برگردید. مسیر از روستا شروع می‌شود و 12 کیلومتر است و از میان چشم‌اندازهای سرسبز و زیبای طبیعی می‌گذرد.
دریاچه Oreti
دریاچه Oreti در منطقه‌ای به نام Tusheti قرار دارد و بهترین فرصت برای یک پیاده‌گردی یک روزه است. این مسیر 27 کیلوتری از روستای Kumelaurta شروع می شود و تا دریاچه ادامه دارد. بهترین زمان برای پیاده گردی در این مسیر اوایل فصل تابستان است وقتی سطح آب بالا می‌آید و طبیعت اطراف آن در زیباترین حالت خود قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/183485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن