آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه تحرکات کودکان را افزایش دهیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه تحرکات کودکان را افزایش دهیم؟
٠
٠
فوت و فن / امروزه همه ما می‌دانیم که بیشتر بزرگسالان تحرک پایینی دارند و زمان طولانی را صرف تماشای صفحه‌های نمایش و رسانه‌های تصویری و مجازی می‌کنند.
طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی، تنها 5 درصد از بزرگسالان از لحاظ فیزیکی به مدت 30 دقیقه در روز فعال هستند و فقط یک نفر از هر سه نفر، میزان توصیه شده معادل 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته را رعایت می‌کنند. دلیل عمده می‌تواند این باشد که با بالا رفتن سن افراد، فعالیت بدنی آنها پایین می‌آید، اما ما همیشه کودکان را شخصیت‌هایی می‌دانیم که فعالیت و جنب و جوش بالایی دارند. با این حال طبق یک مطالعه، مشخص شده است که این روزها نیمکت نشینی از دوران کودکی آغاز می‌شود.
چگونه تحرکات کودک خود را افزایش دهیم؟محققان به عنوان بخشی از پروژه چاقی در دوران کودکی در اروپا، 600 کودک 6 تا 11 ساله را دنبال کردند و میزان فعالیت فیزیکی آنها را اندازه‌گیری کردند. آنها دریافتند که فعالیت بدنی، حتی از سن 6 سالگی کمتر از حد انتظار است و تنها 80 درصد برای 60 دقیقه توصیه شده در روز فعال بودند. محققان دریافتند که آنها در تعطیلات آخر هفته‌، تعطیلات مدرسه یا حتی در هنگام ناهار فعال نبودند، در حالی که عمدتا گوشه‌گیر بودند.
همچنین فعالیت بچه‌ها در سنین 8 تا 11 سالگی به شدت کاهش یافته بود که تنها 20 درصد برای یک ساعت توصیه شده در روز فعال بودند. پسران بیشتر به فعالیت‌های شدیدتر نسبت به دختران مشغول بودند. جالب توجه بود که کودکان دارای اضافه وزن کمتر از کودکان دارای وزن سالم فعال هستند که می‌توادن نتیجه گرفت چاقی نه تنها نتیجه فقدان فعالیت بدنی است، بلکه علت آن است.
برای فردی که با کودکان ارتباط برقرار کرده یا تعامل داشته باشد، این اطلاعات احتمالا شگفت انگیز نیستند. همانطور که مطالعه یادآور می‌شود، در دهه‌های گذشته، فعالیت‌های نشسته در کودکان افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از این موارد مربوط به صفحه نمایش است که در ابتدا با بازی‌های ویدیویی شروع می‌شود و در حال حاضر شامل رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌های دیگری است که بچه‌ها بر روی گوشی‌های خود انجام می‌دهند. بیرون رفتن و بازی کردن کمتر شده است. فعالیت‌های فیزیکی تنها در محیط‌های ورزشی سازمان یافته آن هم به جز چند استثنا، هر چند روز یک بار به ندرت اتفاق می‌افتد.
برای بسیاری از کودکان کم درآمد، فضای امن کمی برای بازی در بیرون وجود دارد و والدین آنها نه تنها قادر به پرداخت هزینه فعالیت‌‌های ورزشی کودکان خود نیستند، بلکه به دلیل کار و دیگر واقعیت‌های زندگی قادر به نظارت بر بازی یا ورزش ایمن فرزندان خود نیز نخواهند بود.
همه اینها مهم است، زیرا عادت فعالیت‌های فیزیکی از سنین پایین شروع می‌شود. کودکانی که می‌نشینند به نوجوانان بی تحرک تبدیل می‌شوند. و بی تحرک بودن نه تنها افراد را در معرض خطر چاقی قرار می‌دهد، بلکه به عنوان یک عامل خطر برای بسیاری از شرایط و ریسک‌های سلامتی است. اگر می‌خواهیم که فرزندانمان یک زندگی سالم داشته باشند، باید آنها را تشویق به فعالیت‌های فیزیکی کنیم.
چگونه فعالیت کودکان خود را افزایش دهیم؟
چند ایده وجود دارد:
از ورزش فرزند خود در مدرسه حمایت کنید و کشف کنید که علاقه و استعداد فرزندتان در چه ورزشی بیشتر است.
اگر نمی‌توانید هزینه بالایی برای برنامه فعالیت‌های فرزند خود پرداخت کنید، به تیم‌های ورزشی و سایر فرصت‌های فعالیت فیزیکی در جامعه خود نگاه کنید. بسیاری از فعالیت‌ها می‌توانند کم هزینه باشند.
برای بچه‌های ابتدایی، به جای اینکه فرزندتان را تنها با ماشین یا اتوبوس به مدرسه ببرید و بلافاصله پس از اتمام کلاس‌ به خانه برگردانید، اگر کمی وقت دارید بگذارید تا فرزندتان مدتی در پارک بازی کند.
زمان تماشای صفحه نمایش (از هر نوع) را محدود کنید. کودکان نباید بیش از دو ساعت در روز سرگرم رسانه‌های مجازی شوند. اگر فرزند شما زمان زیادی را صرف گوشی خود می‌کند، بهتر است هرازگاهی گوشی او را مصادره کنید.
اگر به هر دلیلی بیرون رفتن و ورزش کردن در بیرون دشوار است، به فکر ورزش و خلاقیت‌های ورزشی در منزل باشید. از تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه ثابت استفاده کنید. ویدیوهای ورزشی به طور گسترده در اینترنت در دسترس هستند؛ مبلمان را جابجا کنید و مقداری فضای باز ایجاد کنید و کلاس زومبا را در خانه خود برگزار کنید. حتی مقداری رقص با موسیقی نیز نوعی ورزش محسوب می‌شود.
با اعضای خانواده، همه با هم پیاده‌روی، نرمش و ورزش کنید. با این کار، نه تنها برای فرزند خود الگو می‌شوید و به او انگیزه تحرک می‌دهید، بلکه سلامتی تمام اعضای خانواده را نیز تضمین می‌کنید.
این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که فعالیت بدنی را باید در همان سنین کودکی آغاز کرد چرا که ممکن است عادات بی تحرکی از همان سنین کودکی شروع شود. به جای گذاشتن کودک خود بر روی صندلی‌ها و تخت‌های نرده‌دار، او را بر روی زمین قرار دهید تا خزیدن، بلند شدن و ایستادن را یاد بگیرد. به محض اینکه کودک شما بتواند حرکت کند، باید فرصت‌های فراوانی به او ارائه دهید و باید این فرصت‌ها را در طول دوران کودکی او حفظ کنیم چرا که سلامت آینده آنها، بستگی به این فعالیت‌ها دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/184076/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن