آریا بانو

آخرين مطالب

چرا ترس از حیوانات وحشی نباید مانع از سفر شود؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چرا ترس از حیوانات وحشی نباید مانع از سفر شود؟
٨٤
٠
کجارو / گاهی ترس از حیوانات وحشی باعث می‌شود که از برخی سفرها صرف‌نظر کنیم. آیا این حیوانات به اندازه‌ای خطرناک هستند که مانع سفر شوند؟
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید تفریحاتی مثل موج‌سواری را تجربه کنید؛ ولی نگران باشید که مورد حمله کوسه‌ها قرار بگیرید؟ آیا تا به حال استرالیا در لیست مقصدهای موردعلاقه شما بوده ولی از ترس انواع و اقسام مارها و عنکبوت‌های آن، سفرتان را لغو کرده‌اید؟ آیا دوست دارید آمازون را ببینید؛ ولی نگران آناکونداها هستید؟
یک نفس عمیق بکشید و آرام باشید.
ترسیدن از حیواناتی مثل نهنگ و مار و سایر حیواناتی که خطرناک به نظر می‌رسند، بدترین دلیل برای این است که سفرتان را کنسل کنید. اگر نگاهی به آمار و ارقام بیاندازید، متوجه می‌شوید که قربانیان شنا با کوسه‌ها بسیار کمتر از قربانیان حوادث ناشی از پیام دادن با تلفن در حال رانندگی است.
اکنون زمان آن رسیده که این ترس‌های غیرمنطقی را کنار بگذارید. البته اینجا صحبت از فوبیاهای جدی و شدید نیست که معمولا این نوع فوبیاها نیاز به درمان دارند. منظور فقط استرس‌هایی است که در مورد برخی مقصدها و فعالیت‌ها دارید که استرس‌های بیهوده و ناشی از آگاهی کم است و مانع لذت بردن شما از سفر می‌شود.
برای اینکه به شما کمک کنیم تا با ترس‌های خود از حیوانات مختلف کنار بیایید و خودتان را محدود نکنید، نگاهی به ترسناک‌ترین حیوانات حیات وحش می‌اندازیم که ممکن است در طول سفر ببینید. علاوه بر این، عنوان خواهیم کرد که آسیب دیدن توسط این حیوانات چقدر به‌ندرت اتفاق می‌افتد.
فراموش نکنید حتی کوسه با 15 ردیف دندان هم خطر کمتری نسبت به پشه دارد. پشه‌ها عامل مرگ 725 هزار نفر در سال هستند چون بیماری‌های مختلفی را منتقل می‌کنند.
کوسه‌
شاید هیچ حیوانی اندازه کوسه ترسناک نباشد. سال گذشته چهار نفر در سراسر دنیا بر اثر حمله ناگهانی کوسه‌ها جان خود را از دست داده‌اند. در یک کمپین تبلیغاتی که توسط AfriOceans Conservation Alliance اجرا شده، احتمال مرگ بر اثر استفاده از یک توستر معیوب، بیشتر از کشته شدن توسط کوسه‌ها است. این کمپین در مورد صندلی و بادبادک هم انجام شده است که به ترتیب باعث مرگ 652 و 358 نفر شده‌اند.
علاوه بر این، کوسه‌ها معمولا دنبال انسان‌ها نیستند؛ مگر اینکه توسط آن‌ها تحریک شوند. برخی انواع کوسه‌ها از دیگر انواع آن خطرناک‌تر هستند، مثلا کوسه پرستار.
طبیعتا وقتی می‌خواهید در آب‌های آزاد شنا کنید ـ جایی که کوسه‌های مهاجم‌تر زندگی می‌کنند، همیشه باید احتیاط کنید.
مار
تعداد قربانیان کشته شده بر اثر نیش مار از کشته شدگان بر اثر حمله کوسه بیشتر است. آمار مرگ بر اثر نیش مار در سال 2018 بین 81 هزار تا 138 هزار نفر بوده است؛ ولی حمله‌های مرگبار در مناطق توریستی بسیار کم است. آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که بیشتر این مرگ‌ها در مناطق روستایی آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین بوده است؛ یعنی جاهایی که دسترسی به تجهیزات و منابع پزشکی، محدود است.
در استرالیا 5 نوع از ده مدل سمی‌ترین مارهای دنیا وجود دارد؛ ولی در سال 2018 فقط 5 نفر بر اثر حمله و نیش مارها مرده‌اند.
به گفته سازمان جهانی بهداشت، برخلاف بسیاری از بیماری‌های شدید دیگر، درمان‌های موثری برای نیش‌زدگی مار وجود دارد. بیشتر مرگ‌ها و نتایج جدی ناشی از نیش مار، کاملا قابل پیشگیری هستند؛ در صورتی که پادزهرهای مناسب به‌طور وسیعی قابل دسترس باشد.
در جاهایی که معمولا توریست‌ها سفر می‌کنند، این پادزهرها در دسترس قرار دارد و مراقبت‌های درمانی لازم انجام می‌شود. اگر هنوز هم متقاعد نشده‌اید، بد نیست بدانید که آناکوندای سبز بومی مناطق دورافتاده آمازون و بزرگ‌ترین مار دنیا است. با وجود این، حتی اهالی منطقه نیز به‌ندرت این مار را می‌بینند و مرگ بر اثر حمله آناکوندا بسیار نادر است.
عنکبوت
در سال 2018 هیچ مرگی بر اثر گزش عنکبوت گزارش نشد. درست مثل نیش مار، وجود پادزهرها به‌طور گسترده، میزان مرگبار بودن گزش توسط عنکبوت‌های سمی را بسیار کاهش داده است. استرالیا به عنکبوت‌های سمی‌اش شهرت دارد. در سال 2016 فقط یک نفر بر اثر گزش توسط عنکبوت جان خود را از دست داده که تنها مورد مرگبار در مدت 37 سال به‌شمار می‌آید.
سفره ماهی
این ماهی به‌خاطر کشتن شکارچی کروکودیل یعنی استیو اروین در سال 2006 در این فهرست قرار دارد. البته این حملات مرگبار تقریبا هرگز اتفاق نمی‌افتد. مرگ اروین دومین مورد مرگ بر اثر این حادثه در مدت 60 سال بوده است. در سال 2016 نیز یک سفره ماهی باعث مرگ یکی از کارکنان آکواریوم در سنگاپور شد؛ ولی هر دو حادثه به اندازه‌ای نادر هستند که نباید نگران آن‌ها باشید.
سفره ماهی‌ها فقط در زمان دفاع از خود حمله زهرآگین دارند. در حالت عادی انسان‌ها بر اثر برخورد اتفاقی با سفره‌ماهی و از طریق پای آن‌ها آسیب می‌بینند. برای اینکه این حمله مرگبار باشد، نیش ماهی باید در نزدیکی قلب افراد فرو رفته باشد.
تمساح و کروکودیل
در سال 2018 تعداد 162 گزارش مرگ انسان‌ها توسط این خزندگان اعلام شد. از این 162 مورد فقط دو مورد آن‌ها بر اثر حمله تمساح‌های آمریکایی بوده است. در سال 2017 هیچ گزارشی از مرگ ثبت نشده و در سال 2016 سه مورد به اضافه یک حمله در دیزنی ورلد گزارش شد.
بعد از حمله سال 2016 در دیزنی ورلد، دیزنی، تمهیداتی اندیشید که باعث امن‌تر شدن این پارک شد. البته از سال 1986 هیچ حمله مرگباری گزارش نشده بود. درست مثل کوسه‌ها، بهترین راه برای دور شدن از حمله تمساح‌ها این است که شب‌ها تنها شنا نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/186303/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت