آریا بانو

آخرين مطالب

کارگردان «آچمز»: بعد از «ساعت خوش» در تربیت بازیگر طنز افت کردیم فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
کارگردان «آچمز»: بعد از «ساعت خوش» در تربیت بازیگر طنز افت کردیم
٢٨١
٠
مهر / کارگردان سریال «آچمز» درباره این مجموعه و بازیگرانش که با دیگر سریال‌های طنز مشترک بودند بیان کرد که طی سال‌های اخیر بازیگر طنز تربیت نکرده‌ایم و در این حوزه با کمبود مواجه هستیم.
مهرداد خوشبخت کارگردان سریال «آچمز» امروز صبح دوشنبه 28 مرداد در برنامه «سلام صبح بخیر» در شبکه سه حضور یافت و درباره «آچمز» که امشب آخرین قسمت آن روی آنتن می‌رود توضیحاتی ارائه کرد.
وی در ابتدا درباره تکرار کلیشه جا به جایی دو کاراکتر مشابه در داستان این مجموعه یادآور شد: فرمول‌هایی هست که همیشه جواب می‌دهد فرمول جا به جایی یا سوءتفاهم همیشه در کارهایی که کمی طنز و کمدی دارد وجود دارد و در این سریال هم این اتفاق رخ داده است.
کلیشه جابه‌جایی را دوباره مد کردیم
خوشبخت ادامه داد: البته این فرمول خیلی وقت بود استفاده نشده بود و شاید از این حیث تازه بود و شاید ما دوباره آن را نو و به نوعی مد کردیم. به نظرم این فرمول اینجا از لحاظ مفهومی جواب داد چون مضمون سریال با همین فرمول و مدل عمل می‌کرد.
کارگردان «آچمز» درباره مضمون این سریال و اینکه چه ویژگی‌ای باعث شد که سراغ این فرمول برود، توضیح داد: قصه این سریال توسط سعید فرهادی نوشته شده بود. ابتدا قرار بود این سریال 60 قسمت باشد و الان در 32 قسمت تمام شده است با این حال ما در دل این کار تغییرات زیادی داشتیم و از این فرمول در زیر متن‌ها کمک زیادی گرفتیم.
سوژه ابتدایی ما اداره دارایی بود
وی درباره سوژه سریال نیز بیان کرد: در ابتدا سوژه کار اداره دارایی بود و مردم به این اداره می‌آمدند و می‌خواستند با رشوه تخفیف بگیرند و محل کار آقای گلکار با بازی هومن برق نورد اداره دارایی بود. ظاهرا پیش از این درباره آب صحبت شده بود و من این موضوع کمبود آب را به قصه برگرداندم و سراغ یک اداره آب با اسمی تخیلی رفتیم.
خوشبخت در پاسخ به سوالی درباره کارکرد فرهنگی شوخی با اتفاقاتی که مخاطب در روزمره با آنها در ارتباط بعضا بابت بخشی از آن‌ها کلافه و عصبی است هم عنوان کرد: سریالی که از اتفاقات روزمره مردم دور باشد ارتباطش با مردم کم می‌شود. ما سعی کردیم در دل فیلمبرداری که زمستان سال گذشته تا بهار امسال انجام شد اتفاقاتی جدید مثل نوسانات دلار را هم وارد کنیم و تا جایی که خط قرمزها به ما اجازه می‌داد و به قصه لطمه نمی‌زد سراغ این وقایع رفتیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پرداخت تراژیک نسبت به این وقایع روز بیشتر جواب می‌دهد یا کمدی؟ اظهار کرد: قرار ما این بود این سریال مفرح باشد و اگر اتفاق جدی در آن رخ می‌دهد خیلی خشن و تراژیک آن را برگزار نکنیم هرچند موضوع در جاهایی ناراحت کننده است و سعی کردیم با حضور بازیگرانی که داشتیم و لحن به کار گرفته شده در سریال این اتفاق را رقم بزنیم.
بازیگر طنزپرداز کم داریم
کارگردان «آچمز» درباره انتخاب بازیگران اصلی این سریال که برخی با دیگر سریال‌ها هم مشترک بودند، توضیح داد: ما در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 سریال‌های کمدی مانند ساعت خوش در تلویزیون می‌ساختیم و طی آنها نیروهای طنزپردازی را هم تربیت کردیم که برخی از آنها مانند رضا عطاران، سعید آقاخانی و حتی خود مخران مدیری اکنون در سینما کار می‌کنند. اما این روند ساخت سریال‌های طنز ادامه پیدا نکرد.
وی ادامه داد: تولیدات طنز ما در سال‌های بعد کم شد و تربیت بازیگر و تجربه طنز ما هم کمتر شد. اکنون بازیگر طنزپرداز کم داریم و ما با اصرار هومن برق‌نورد را راضی کردیم که در این سریال بازی کند و یا امیرحسین رستمی اکنون در «فوق لیسانسه‌ها» بازی می‌کند و آن‌ها صبر کردند تا به پروژه ما به پایان برسد. جایگزینی برای این افراد وجود ندارد و این نکته را باید بگویم که این افراد اگرچه انتخاب اول ما بودند اما اگر انتخاب اول هم نبودند باز هم انتخاب دوم و سوم وجود نداشت.
وی درباره پایان بندی سریال که قرار است مخاطب امشب ببیند، گفت: ما سعی کردیم پایان بدی نباشد ولی بالاخره آدم بدها باید متنبه شوند و آدم خوب‌ها هم به پایان خوب برسند.
تجربه همکاری با حاتمی‌کیا
خوشبخت در بخش دیگر درباره همکاری با ابراهیم حاتمی کیا در بخش تدون و کارگردانی صحنه‌های اکشن فیلم «به وقت شام» نیز گفت: من کارگردان دوم فیلم «به وقت شام» بودم که این تجربه اول همکاری من با حاتمی کیا بود. ما خیلی با یکدیگر ارتباطی نداشتیم و بیشتر روابط ما بر پایه سلام و علیک بود و او لطف کرد و مرا دعوت کرد. من پیش از این سر «ملک سلیمان» هم این تجربه را داشتم و در بخش پیش تولید همکاری‌هایی با شهریار بحرانی داشتم. پروژه متوقف شد و بعد 6 ماه بعد دوباره به آن پیوستم.
وی در پایان درباره همکاری با فیلم «خروج» که اکنون حاتمی کیا مشغول ساخت آن است، اظهار کرد: در پروژه «خروج» نمی‌توانم همکاری کنم چون وقت نمی‌کنم و خودم درگیر ساخت یک فیلم خواهم شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/187057/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ