آریا بانو

آخرين مطالب

گوناگون/ زیباترین هتل‌ های دوستدار طبیعت در جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
گوناگون/ زیباترین هتل‌ های دوستدار طبیعت در جهان
٧
٠
لست سکند / موج سبزی در ضمیر ناخودآگاه ما شکل‌گرفته که ما را تشویق به بازیافت و مبارزه با تأثیرات تغییرات آب‌ و هوا کرده است. این مسئله منجر به تلاش‌های مثبتی در بخش سفر شده است، به‌گونه‌ای که می‌توان هم‌زمان با داشتن تفکر احترام به محیط‌زیست، به هتل‌های سبزی در سراسر جهان سفر کرد.
در اینجا لیست 10 هتل که تعهد خود را برای کاهش تولید کربن و درعین‌حال ارائه بهترین خدمات حفظ کرده‌اند را ذکر کرده‌ایم. بسیاری از این هتل‌ها در مکان‌های بسیار زیبایی قرار دارند که واقعاً ارزش دیدن دارند، پس اگر اهلش هستید، برنامه سفر خود را آماده کنید.
کلبه زیست‌بوم کا وابوانا، نیو کالدونیا
این جزیره بافاصله 2000مایلی از استرالیا به خاطر مرکز فرهنگی تجیبائو ژان ماری که توسط طراح مشهور رنزو پیانو طراحی‌شده است شناخته می‌شود، که سرزمین اجدادی فرهنگ کاناک ملانین است.
این منطقه فرانسوی‌ زبان، خانه کلبه زیست‌بوم کا وابوانا است که در شمال جزیره و در دامنه روستای هینگن قرار دارد و دارای مناظر زیبایی از تفرجگاه ساحلی و رودخانه است. میوه‌ها و سبزیجات طبیعی مستقیماً از باغ همین کلبه تهیه‌ شده و با گوشت و ماهی سرو می‌شود. درست در دل طبیعت می‌توان از امکانات رفاهی این کلبه استفاده کرد.

مرکز آبشارهای کاهونا، هاوایی
این مرکز با مساحت 40 هکتار که با آبشارهای کاهونا احاطه‌شده است، توسط طرفداران پایداری اداره می‌شود. این مرکز از برق شبکه استفاده نمی‌کند، بلکه از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند.
با قدم زدن در اطراف این هتل می‌توانید حس پیاده‌روی در خط ساحلی را تجربه کنید، یا می‌توانید به آبشارهای اطراف سری بزنید و تنی به آب بزنید. در بیرون از خانه‌ها مکانی برای خوردن غذاهای طبیعی و خدمات اسپا وجود دارد. برای استفاده از مزیت‌های این مکان تفریحی می‌توانید به‌تنهایی یا همراه گروه به آنجا سفر کنید.

کلبه زیست‌بوم چز مانانی گالاپاگوس، اکوادور
جزایر گالاپاگوس که بیشتر به خاطر ساکنینش و زندگی غیر متمدن آن‌ها شناخته می‌شود، جاذبه‌های زیادی برای گردشگران ایجاد می‌کند. کلبه چز مانانی با تعهد به حداقل تأثیر بروی محیط در جزیره ایزابلا قرار دارد.
این کلبه با کمک مردم محلی و از چوب پایدار، بتن و سنگ ساخته‌ شده است. جاذبه‌های این مکان شامل آتش‌فشان سیه نا نگرا، مرکز پرورش لاک‌پشت و یک تونل آتش‌فشانی به نام کو اوا دل سوکر است. می‌توان در آب‌های این منطقه که خانه کوسه‌های جزیره، لاک‌پشت‌های دریایی و شیر دریایی است به غواصی پرداخت.

ویلکا تیکا، پرو
این مکان که در نزدیکی میراث جهانی ماچو پیچو و کوسکو در پرو است، به معنای گل مقدس بوده و خانه‌هایی زیست‌بوم را در میان باغ‌های زیبا به میهمانان عرضه می‌کند. این هتل که به‌منظور ارائه تجربه‌ای به‌یادماندنی از سنت آند بنا شده، مکانی مناسب برای گردشگران تنها، خانواده‌ها و گروه‌هاست.
صاحب این هتل در ابتدا زمین خالی آن را خریداری نمود و سپس با استفاده از سنت‌های محلی مانند آجرهای گلی این هتل را ساخت. امروزه ویلکا تیکا غذاهای گیاهی و سالم را در منوی خود قرار داده و باغ‌های زیبای آن، خانه‌ی گونه‌های مختلف حشرات و پرندگان است.

میهمان‌خانه بالامکو در ساحل، مکزیک
در این میهمان‌خانه که در کنار ساحل کارائیب و در نزدیکی تولوم در کوستا مایا قرار دارد، آرامش موج می زند. این میهمان‌خانه مجهز به 10 اتاق با منظره دریا و ساحل خصوصی است.
برق آن توسط نیروی خورشیدی و توربین بادی تأمین می‌شود و آب نیز برای کمک به زمین‌های دورو اطراف تصفیه می‌شود. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در این میهمان‌خانه در باغ‌های اطراف آن کشت می‌شود و تلاش‌های زیادی برای حفظ و نگهداری گیاهان و درختان محلی صورت گرفته است. جنگلی که در نزدیکی بالامکو قرار دارد، خانه گونه‌های بسیاری از پرندگان، پروانه‌ها و ایگواناهاست. فعالیت‌هایی که می‌توان در این میهمان‌خانه انجام داد شامل یوگا، غواصی و شناست.

اقامتگاه زیست‌بوم بالی، اندونزی
بالی پلی طلایی میان جزایر اندونزی است و این اقامتگاه به خاطر زیبایی و استفاده از انرژی پاک در میان سایر اقامتگاه‌های منطقه شناخته‌شده است. این هتل که بروی کوه ساخته‌ شده است فعالیت‌های مختلفی برای منطقه انجام می‌دهد، مثلاً تأمین مالی برای ساخت مدرسه، حفاظت از پرندگان و جشن سال نو که نیپی نام دارد.
آب آشامیدنی مستقیماً از کوه باتوکارو تهیه می‌شود، و البته برای ساخت این هتل چند درخت قطع‌ شده است. این اقامتگاه برنج ارگانیک را خودش تهیه می‌کند. خانه‌ها در فضای باز قرار دارند و فعالیت‌های هتل شامل یوگا، پیاده‌روی، ماساژ و شرکت در کارگاه‌های محلی می‌شود.

هتل سندا مونتورد، کاستاریکا
در دامنه تپه‌های مونتورد، هتل سندا مونتورد در حین دارا بودن مناظر زیبا از منطقه حفاظت‌شده جنگل، مکانی مدرن برای اقامت فراهم کرده است. این هتل در ابتدا توسط کواکرها خریداری شد که از آمریکا به کاستاریکا آمده بودند.
خانواده کواکر با کمک افراد محلی به دنبال ساخت یک مکان طبیعی و خصوصی بودند که در نوع خود اولین نمونه در کاستاریکا بود. قانون پایداری در این کشور نیز به‌عنوان بخشی از DNA و طراحی هتل‌ها محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که برای گرم کردن اتاق‌ها از انرژی گرمایی استفاده می‌شود و بطری‌های پلاستیکی در این هتل کاربردی ندارد.

کلبه‌های جادویی در رودخانه تاکو، نیوزیلند
این کلبه‌های جادویی در شمال نیوزیلند و در بستر رودخانه تاکو قرار دارند. می‌توان بافاصله کمی از سواحل تاکو به این خانه‌ها رسید که در مساحت 150 هکتاری با مزارع ارگانیک و 5 هکتار باغ نیمه حاره‌ای واقع‌شده‌اند.
این خانه‌ها شامل یک حمام بیرون از خانه خصوصی و اجاق چوبی و غذاهای خوشمزه است. وان آب گرمی در نزدیکی رودخانه قرار دارد که میهمانان می‌توانند از آن لذت ببرند. یکی از فعالیت‌های این مجموعه امکان کمپینگ در مناطق اطراف است.

هاماناسی، بلیز
هاماناسی که در منطقه یونانی بلیز واقع‌ شده است، به‌ شدت تابع تعهدات و برنامه‌های اجرایی حمایت از حیوانات و سلامتی می‌باشد. برنامه‌های آموزش میهمانان شامل شناسایی ماهی محلی، تماشای پرندگان و مروری بر تاریخ مایان است.
بلیز دارای طولانی‌ترین خط ساحلی در نیمکره غربی است و از 4 جزیره مرجانی در دریای کاراییب، سه تای آن متعلق به بلیز می‌باشد. اتاق‌های این هتل در کنار ساحل، روی درختان و شامل اتاق‌های دو طبقه است. اتاق‌های درختی در ارتفاع 12 فوتی از سطح زمین قرار دارند و برای حفظ جنگل‌های اطراف ساخته‌ شده‌اند.

تفرجگاه و اسپای جزیره یاساوا، فیجی
برای فرار از روزمرگی‌ها و مشکلات زندگی به این جزیره دور افتاده در فیجی سفر کنید. در زبان فیجی کلمه یاساوا به معنای بهشت است. پس اسپا و تفرجگاه این جزیره نیز بهشتی است. خانه‌های زیست‌بوم شامل 18 خانه ییلاقی است که در میان درختان پالم و دور از 10 ساحل خصوصی قرار دارد.
در این خانه‌ها فعالیت‌های مختلفی مانند بازدید از روستا، قایق‌سواری، پاروزنی، تنیس و پیک‌نیک در ساحل به میهمانان ارائه می‌شود. این هتل دارای اولین اسپای ساحلی در فیجی است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/187532/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!