آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه نوشیدنی خانگی با آب گازدار خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
طرز تهیه نوشیدنی خانگی با آب گازدار 12
٧٣٢
١
نوشابه گازدار از نوشیدنی های مهم و پرطرفدار ما ایرانی ها است. فارغ از فواید و یا مضرات این نوشیدنی ما امروز در آی آر میکس تصمیم داریم تا شما را با آموزش تصویری طرز تهیه نوشیدنی خانگی با آب گاز دار در طی دو روش ساده آشنا کنیم.
چگونه در خانه نوشیدنی گازدار تهیه کنیم؟
کربناتی یا گازدار کردن نوشیدنی ها یک راه سرگرم کننده و مقرون به صرفه برای ایجاد نوشیدنی های مورد علاقه تان است. بسیاری از نوشیدنی هایی که می شناسیم مانند آب ، آب میوه ،انواع شربت و لیموناد ها می توانند گازدار یا کربناتی شوند.شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه آب را گازدار کنیم ؟ شما برای این کار دو راه حل دارید اول اینکه یک سیستم کربنات کوچک در منزل راه بیاندازید و دوم این که با مقداری یخ خشک یک نوشیدنی گازدار خوشمزه ایجاد کنید. در ادامه ما هر دوی این روش ها را به شکلی مفید و مختصر و همراه با تصویر به شما آموزش می دهیم.
روش اول: طرز تهیه نوشیدنی با آب گازدار با استفاده از یخ خشک
1-تهویه: در قدم اول تهیه نوشیدنی گازدار اطمینان حاصل کنید که اطاق از تهویه مناسبی برخوردار است چون شما نباید از یخ خشک در یک اتاق بسته استفاده کنید. دی اکسید کربن حاصل از یخ خشک می تواند خطرناک باشد بنابراین مهم است که اتاق شما دارای جریان هوای خوبی باشد اگر این طور نیست و فضای شما خیلی بسته است در بیرون این کار را انجام دهید.


2-آماده سازی بطری: با مته دو تا سه حفره در روی درب یک بطری 4 لیتری ایجاد کنید. این کار باعث می شود که بعد از استفاده از یخ خشک برای تهیه نوشیدنی گازدار فشار اضافی کربن دی اکسید از بطری خارج شود. شما همچنین باید یک درب دیگر هم داشته باشید که به همین بطری بخورد و آن درب سوراخ نشده باشد.
3-اضافه کردن نوشیدنی: برای تهیه نوشیدنی گازدار شما می توانید 1٫5 لیتر از نوشیدنی مورد نیاز خود را در بطری پلاستیکی بریزید و حتما اطمینان حاصل کنید که بیش از نیمی از بطری خالی مانده است. شما می توانید از انواع نوشیدنی مانند ،آب، آب لیمو و سایر آب میوه ها برای ساخت نوشیدنی خود استفاده کنید.
4-اضافه کردن یخ خشک: برای گازدار کردن نوشیدنی شما باید 450 گرم یخ خشک را وارد بطری بکنید. برای این کار از یک انبرک آشپزخانه استفاده کنید یا برای احتیاط بیشتر یک دستگ مایکروفرر بپوشید تا دستتان با فر تماس برقرار نکند.
5- ده دقیقه صبر: در این مرحله ده دقیقه صبر کنید. بعد از اینکه یخ خشک ناپدید شد درب سوراخ شده را با درب سالم عوض کنید تا کربنات موجود در نوشیدنی فرار نکند. شما می توانید با تکان دادن بطری در هنگامی که یخ خشک دارد تصعید می شود می توانید با تکان دادن بطری به این کار و همچنین هم خوردن شربت کمک کنید اما زیاد انجام ندهید.
6-سرو: شما می توانید بعد از این که همه یخ خشک تصعید شد نوشیدنی خود را سرو کنید. برای این کار باید نوشیدنی را بدون باز کردن درب بطری تا 8 ساع ت در یخچال قرار دهید. البته می توانید از چند تکه یخ هم استفاده کنید تا نوشیدنیتان را همان لحظه و بدون صبر کردن بنوشید تنها مطمئن شوید که یخ خشک کاملا تصعید شده است.
روش دوم: طرز تهیه انواع نوشیدنی با آب گازدار و استفاده از کپسول CO2
1-جمع آوری لوازم: در این روش شما برای ساخت نوشابه گازدار خانگی سیستم نوشابه ساز کوچک خودتان را طراحی می کنید برای این کار به یک کپسول CO2 ، رگلاتور مدرج، کوپلینگ برنجی گاز ،و یک بطری پلاستیکی و درب آن نیاز دارید. قبل از شروع به کار همه مواد و وسایل لازم را حتما تهیه کنید.
2-رگلاتور را نصب کنید: برای این کار با کمک یک آچار فرانسه رگلاتور را به شیر خروجی کپسول متصل کنید و تاجایی که می توانید آن را پیچ دهید تا سفت شود. سپس فشار کپسول را بر روی 35 الی 50 psi ( پوند بر اینچ مربع ) تنطیم کنید.
3-اتصال کوپلینگ: رگلاتور را به یک شلنگ وصل کنید و با بست گاز آن را سفت کنید سمت دیگر شلنگ را به کوپلینگ متصل کرده و آن را با بست و چسب برق به خوبی محکم کنید حال سر بطری را با دریل تا جایی سوراخ کنید که این سوزن کوپلینگ از آن عبور کند.
4-پر کردن بطری: برای گازدار کردن انواع نوشیدنی بطری نوشابه را تا سه چهارم از آب یا نوشیدنی دلخواهتان پر کنید برخی افراد به ازای هر بطری یک و نیم لیتری 5 قاشق شکر هم به نوشیدنی اضافه می کنند. دقت کنید که حتما یک چهارم بطری نوشابه شما خالی باشد.
5-اتصال کوپلینگ به بطری: حال کوپلینگ را به بطری نوشابه متصل می کنیم. روند انجام این کار به این شکل است که شما بدنه بطری را فشار می دهید تا حجم آن کاهش یابد و هوای داخل بطری کاملا خارج شود. سپس درب بطری که کوپلینگ شما بر روی آن سوار شده است را بر روی بطری قرار داده و می بندیم.
6-انجام فرایند: در این مرحله برای گازدار کردن نوشیدنی ، شیر کپسول CO2 را باز می کنیم تا زمانی که بطری نوشابه به حالت اول خود برگردد و با گاز پر شود سپس شیر کپسول را دوباره می بندیم.سپس به مدت 30 ثانیه بطری را به شدت تکان می دهیم
7-جداسازی: درب بطری را جدا می کنیم و یک درب معمولی را بر روی آن قرار می دهیم تا بسته شود و سپس به مدت 4 الی 8 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود


8-سرو کنید: نوشابه خانگی ، یا آب گازدار شما آماده است، نوش جان.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/188022/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود